کد خبر: ۷۵۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
تعداد بازدید: ۳۳۶
سفیر ایران در روسیه تاکید کرد:
سفیر ایران در روسیه تاکید کرد که ایران دنبال گفتگو و ایجاد ثبات در منطقه است.
ایران دنبال گفتگو و ایجاد ثبات در منطقه است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مهدی سنایی در دیدار میخائیل باگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و آفریقا با اشاره به روند رو به رشد روابط میان دوکشور ، تاکید کرد که ایران دنبال گفتگو و ایجاد ثبات در منطقه  است و شرایط حساس منطقه، اقتضاء دارد که رایزنی های دیپلماتیک در سطح دو جانبه و منطقه ای ، توسعه یابد.

وی با اشاره به مواضع مقامات کشورمان در بحران های سوریه و یمن ، خاطر نشان کرد: هیچکس از استمرار این بحران ها و درگیری ها سود، نخواهد برد و اگر این مسائل  با همفکری و مشورت میان کشورهای منطقه حل نشود، دیگران به این منطقه طمع خواهند ورزید.

سنائی تاکید کرد: رفتار اخیر آمریکا در تایید و انتقال سفارت آمریکا  به بیت المقدس، باعث شد که کشورهای اسلامی در مقابله با سیاست های آمریکا، متحد شوند.

باگدانوف در این دیدار با اشاره به شرایط حساس خاورمیانه بر استمرار رایزنی های میان دو کشور تاکید و اظهارکرد: کنگره ملی سوریه در اواخر ژانویه 2018 در سوچی، برگزار خواهد شد و کشورهای ضامن در روند آستانه قبل از آنها با هم در این باره دیدار و گفتگو خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: اوضاع یمن بعد از کشته شدن علی عبدالله صالح، پیچیده شده در عین حال بحران یمن، راهکار نظامی ندارد بلکه باید راهکار سیاسی و گفت‌وگوهای یمنی دنبال شود.  

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: