کد خبر: ۷۵۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۲۳۸
وزیر نیرو با اشاره به این‌که موضوع انتقال آب قابل بررسی است، گفت: طبیعتا با اولویت نیازهای استان خوزستان و نیازهای زیست محیطی که جزو برنامه‌ها و سیاست‌های دولت دوازدهم نیز است، مساله انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب می‌تواند قابل طرح و بررسی باشد.
توضیح وزیر نیرو درباره پروژه های انتقال آب: اگر در شکل «نیاز به آب شرب» باشد قابل بررسی استبه گزارش خبرداغ،وزیر نیرو با اشاره به این‌که موضوع انتقال آب قابل بررسی است، گفت: طبیعتا با اولویت نیازهای استان خوزستان و نیازهای زیست محیطی که جزو برنامه‌ها و سیاست‌های دولت دوازدهم نیز است، مساله انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب می‌تواند قابل طرح و بررسی باشد.

رضا اردکانیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مطالعاتی را در بحث انتقال آب با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست آغاز کرده‌ایم تا یک تصویر دقیق و روشنی از وضعیت منابع و مصارف آب ایجاد کنیم.

وی افزود: بر اساس این مطالعاتی که انجام خواهد گرفت، طبیعتا با اولویت نیازهای استان خوزستان و نیازهای زیست محیطی که جزو برنامه‌ها و سیاست‌های دولت دوازدهم نیز است، مساله انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب می‌تواند قابل طرح و بررسی باشد.

وزیر نیرو تصریح کرد: نکته مهم این است که باید بدانیم، نه انتقال آب از نقطه "آ" به نقطه "ب"، همه نیازها و ملاحظات نقطه "ب" را مرتفع می‌کند و نه عدم انتقال آب می‌تواند همه مسایل و مشکلات نقطه "آ" را حل کند.

اردکانیان عنوان کرد: اصل موضوع استفاده صحیح و بهینه از منابع است و باید بحث افزایش راندمان و بهره‌وری را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم. همچنین استفاده از پساب‌های تصفیه شده برای بخش کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم و به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت و انتخاب کشت‌های مناسب از مجموعه فعالیت‌هایی است که باعث می‌شود تا به یک توسعه پایدار و متوازن در کشور دست پیدا کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اگر که امکان داشته باشد در کنار همه روش‌های شیرین کردن آب شور و سایر روش‌ها، با همه ملاحظات در نظر گرفته شده موضوع انتقال آب قابل بررسی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: