کد خبر: ۷۵۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
تعداد بازدید: ۴۱۰
وظیفه بانک‌های تجاری این است که منابع از جامعه جذب کنند و در مسير توليد و توسعه صنعت و اقتصاد تامين مالي کنند. در اين راستا بانك قرض‌الحسنه مهر ايران، به عنوان يكي از اين بازيگران در بازار پول، توانست با جذب پول از جامعه و اعطاي تسهيلات با نرخ كم، گام مهمي در راستاي تحقق وظايف بانك‌ها برداد.
چشم‌انداز تسهیلات اعطایی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران چيست؟به گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، اين بانک طي ۱۰ سال فعاليت موثر، به جايگاه مناسبي در کشور دست يافته و اميدوار است اين روند را در سال‌هاي آتي نيز ادامه دهد. اما خدمات اين بانک، تنها به تسهيلات قرض‌الحسنه محدود نشده و اين بانك سعي كرده با ايجاد طرح‌هاي متنوع، نياز مشتريان را برطرف كند.
یکی از مهم‌ترین طرح‌هایي که بانک قرض‌الحسنه مهر ايران براي تامين مالي ازدواج جوانان در نظر گرفته، طرح «پيوند مهر ايران» است. بر اساس اين طرح، خانواده‌ها مي‌توانند با پيش‌بيني زمان ازدواج فرزندان خود نسبت به سپرده‌گذاري خرد و دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه تا سقف ۸۰ ميليون تومان اقدام کنند. رويكرد برجسته اين طرح، تقسيم مخاطبان به دو جامعه هدف متفاوت است. به گفته طراحان و مسوولان اين بانك، اين طرح بر اساس الگوي هم‌افزايي منابع مالي مشتريان و بانك و به خدمت گرفتن مجموع آنها در امر تسهيلات ازدواج طراحي شده است و نه‌تنها تسهيل‌گر اساسي در ازدواج جوانان است بلكه از طريق رويكردهايي نظير تشويق افراد و خانواده‌ها به پس‌انداز و همچنين توسعه سنت ارزشمند قرض‌الحسنه به نوعي زمينه‌ها و رويه‌هاي بانكداري اسلامي را در جامعه گسترش مي‌دهد. اين طرح دو جامعه هدف افراد در سن ازدواج و والدين را داراست.
در کنار این موضوع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با هدف ارزش‌آفرینی براي جامعه بانوان کشور و همچنين توانمندسازي بانوان خانه‌دار و کارآفرين و به منظور ارائه خدمات بانك متناسب با اين قشر، محصول جديدي با عنوان «اندوخته بانوان مهر ايران» طراحي كرده كه در اين طرح بانوان مي‌توانند علاوه بر توسعه فضاي كسب‌وكار، در ارتقاي سطح رفاه خانواده نيز موثر باشند. اين موضوع باعث افزايش مشاركت بانوان در زمينه اشتغال خواهد شد و در نتيجه ظرفيت‌هاي نهفته اقتصاد ايران در سال‌هاي آتي را بالفعل خواهد كرد. طرح بعدي كه بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در راستاي تنوع‌بخشي به خدمات خود طراحي كرده، طرح اندوخته خانواده مهر ايران است. اين طرح در راستاي حمايت از صندوق‌هاي خانوادگي و تشويق عموم مردم به مشاركت و سهيم شدن در امر قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است كه مانند صندوق رايج در خانواده‌ها، اعضا با پرداخت حق عضويت ماهانه و تجميع مبالغ خرد علاوه بر پس‌انداز، به واسطه هم‌افزايي و حمايت بانك از تسهيلات بهره‌مند مي‌شوند.
این موضوع باعث افزایش شفافیت و بهبود خدمات در صندوق‌های خانوادگي خواهد شد. اين طرح‌ها تنها بخشي از خدمات گسترده بانک قرض‌الحسنه مهر ايران است و در حال حاضر اين بانک همکاري‌هاي دوجانبه را با نهادهايي مانند وزارت بهداشت، سازمان بهزيستي، کميته امداد خميني (ره) و آموزش و پرورش براي تقويت و توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير جامعه برقرار كرده است. از سوي ديگر، در بخش تجهيز منابع نيز اين بانك عملكرد مثبتي را ثبت كرده و پيش‌بيني مي‌شود رشد صعودي جذب منابع در سال‌هاي آتي نيز تداوم يابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: