کد خبر: ۷۵۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
تعداد بازدید: ۳۶۹
جمعی از سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین صبح امروز (یکشنبه) - 26 آذرماه - مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران تجمع کردند.
تجمع جمعی از سپرده گذاران «کاسپین» مقابل دادسرای تهران

جمعی از سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین صبح امروز (یکشنبه) - 26 آذرماه - مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، سپرده گذاران کاسپین در این تجمع خواستار تحقق مطالباتشان شدند.

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری 7 آذر ماه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آخرین وضعیت رسیدگی‌های قضایی در پرونده کاسپین را توضیح دهید، گفت: 8 تعاونی منحل شد و بعد از آن کاسپین تعطیل شد. درباره بعضی از آن شرکت تعاونی‌ها افرادی بازداشت شدند، برای مثال در خصوص فرشتگان برخی از مدیران آن بازداشت هستند. این موضوع دو بخش دارد؛ یکی قضایی یعنی موضوع تعقیب متهمین، ‌شناسایی و کارشناسی اموال که در دادسرا دنبال می‌شود که این موضوع در خارج از نوبت و با سرعت پیگیری می‌شود و بخشی دیگر موضوع تعیین تکلیف سپرده‌گذاران است.

وی افزود: در جلسه‌ای که بین دولت، مجلس و بانک مرکزی وجود داشت و در جلسه‌ای که بین سران سه قوا بود مقرر شد با توجه به اموالی که تاکنون شناسایی شده و مواردی که ممکن است شناسایی شود بانک مرکزی یک خط اعتباری برای بانک‌هایی که قرار است در این زمینه کمک کنند قرار دهد و افراد به کل یا بخشی از سپرده خود برسند البته اموالی که شناسایی شده تکافوی کل سپرده‌ها را نمی‌دهد. قرار شده به افراد مرتبط با کاسپین 200 میلیون و در مورد افضل، توس، البرز و وحدت 100 میلیون داده شود. بر اساس آمار بانک مرکزی با توجه به پرداخت 200 میلیون در خصوص کاسپین و موضوع 100 میلیون تعاونی‌های دیگر، بالای 98 درصد سپرده‌گذاران تسویه می‌شوند، البته به معنای 98 درصد سپرده‌ها نیست به معنی 98 درصد از سپرده‌گذاران است.

با توجه به اقدامات دستگاه قضایی تاکنون بخشی از سپرده‌ها به سپرده گذاران برگشت داده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
آقا شما را به هر چه وهر که میپرستید اینقدر با اعصاب نداشته مردم بازی نکنید زودتر تکلیف سپرده گذاران ثامن الائیمه را مشخص کنید کافر که گیر نیاورده اید که بخواهید داخل پرس قرارش دهید تا مسلمان شود اکثر کسانی که داخل این موسسه سپرده گذاری کردند به خاطر اسم مقدسش وبا اطمینان به اینکه وابسته به نهادی بود که حتی یک درصد هم فکر کلاه برداری نمیکردند.الان نزدیک 6ماهه که نه زندگی داریم ونه اعصاب من باموسسه قرارداد 6ماهه بستم چون با برنامه ریزی که کرده بودم بعد 6 ماه نیاز به پولم داشتم الان حدود 6ماهه که شدیم عروسک کوکی اینهازندگیم دارد ازهم پاشیده میشود سلامتی خودم واعضاء خانواده به خطر افتاده 3تا بچه بیکار وعزب دارم جرم ما این است که به ارکان این نظام ایمان داریم وپارتی نداریم .آقایان هم که انگاری ما متجاوزان صهیون هستیم که میبایست متوسل به ارباب ویا کدخدا بشویم. تاکنون ودر هیچ حکومتی چنین مال مردم خوری صورت نگرفته ودر هیچ جایی از دنیا دیده نشده ایشالله بمیری دولت بااین اعتدال وعدالتت که بوی تعفنش همه جاراگرفته
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
تسلیت، حقیرترین واژه ای است برای بیان داغی که بر دل نشسته از فاجعه ای که هموطنان شریف کشور را دچار کرده است
همه خانه ها با سیل، زلزله و طوفان ویران نمی شوند! خانه هایی هستند که با مسدود شدن و تصرف حسابهای سپرده گذاران به یکباره غارت و کل زندگی انسانها خراب می شود و کانون گرم خانواده ها منجر به فروپاشی می شود.
ای کاش برای خراب شدن چنین خانه هایی هم مسئولان کشور پیام تسلیت و همدردی به مالباختگانی که دو سال است از زندگی ساقط شدند، می دادند!
خصوصیت زمین لرزه آنست که حداقل یه لرزه کوچک را مسئولان ناخودآگاه احساس می کنند. ولی مسدود شدن دوسال حساب سپرده گذارانی را که تمام سرمایه، دارایی و کل زندگیشان را برای گرفتن چندر غاز سود جهت حیات و بقاء در ام القرای جهان اسلام به موسسه مالی و اعتباری ثامن ا.. یا تعاونی های دیگر سپردند هیچ احساس نمی کنند!
کدام مسئول کشور می تواند ذره ای تصور کند که شمار زیادی از سپرده گذاران در شرایط رکود شدید اقتصادی و بیکاری و احتیاج به پول، با فروش مأمن و خانه و یا کل زندگیشان تمام دارایی شان را جهت یک درآمد بخور و نمیر در موسسات مالی و اعتباری گذاشتند تا جلوی زن و بچه هایشان شرمنده نباشند!؟
ای کاش مسئولانی هم پیدا می شدند تا حداقل با سپرده گذاران مالباخته ای که دو سال است تمام دارایی شان را از دست دادند و هزاران پس لرزه را تاکنون تحمل کرده اند ابراز همدردی می کردند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
حکایت موسسات مالی ومردم ودولت:این است که سرپرست خانواده به جهت رفاه وآسایش اعضای خانواده لوازم وامکاناتی را تهیه میکند واعضاء خانواده هم درخورنیازخود از آن امکاناتی که توسط بزرگ خانواده تهیه شده وباتوجه به ایمانی که به بزرگ خانواده دارند ازآن امکانات استفاده میکنند حال چنانچه درحین استفاده مشکلی برای اعضاءخانواده بوجود بیاید شرعآ وقانونن رفع مشکل وظیفه بزرگ خانواده میباشد نه اینکه بیاید وحاشیه سازی وفرافکنی کند که فلانی چرا شمارفتی ومثلآ فلان غذا را تناول کردی که این مشکل برایت پیش بیاید مادر حکومت اسلامی به حاکمان خود ایمان داریم و هرچیزی که درجامعه موجود میباشد را با اطمینان استفاده میکنیم واگر غیر ازاین باشد حاکمان ما در جایگاه غصبی نشسته اند وبه مردم بگویند که ما فقط رای شما را میخواهیم به مشکلات شما کاری نداریم هریک خود برای رفع مشکلاتتان عمل کنید آنوقت به این جامعه چه باید گفت؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
من فکر می کنم باید این فریادها را شنید. بعضی از این مردمی که با تحصن کنار خیایان ها می خوابند، به نان شبشان محتاجند! زندگی ها دارد متلاشی می شود!
من خواهش می کنم از مقامات مسئول در بخش های گوناگون یک مقدار دل بدهند و با توجه بیشتر و یک نگاه عمیق تر… این مشکلی ست که باید حل کنیم. در نهایت این مشکل در همین جمهوری اسلامی بوجود آمده، حالا دائما بیندازیم گردن همدیگر! بالاخره رفته اند از نهادی یک مجوزی گرفته اند و یک نهادی هم موظف بوده که نظارت کند. حالا یکی کوتاهی کرده، یکی اشتباه کرده…! مردم این وسط چه می شوند؟
باید مراعات حال مردم را بکنیم. امیدوارم این حرف را که خواسته این مردم است و مراجعات فراوانی هم هست، این را بشنوند و از کسی که دلسوز آن هاست و می خواهد مسئله را حل کند، انشاالله بشنوند و دل بدهند و پای کار بایستند و زود این مسئله را جمع کنند. خوب نیست در شرایطی که دشمنان می خواهند اساس و موجودیت ما را تحت فشار قرار بدهند و مردم را تحت فشار مضاعف قرار بدهند، اینجور صحنه ها و اینجور اتفاقات در کشور ما مشاهده شود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
بهمنی ادامه داد: ما ١٧٠٠ تعاونی را در آن زمان ساماندهی کردیم و یک‌نفر هم از سپرده‌گذاران اعتراض نکرد. به این موسسات وزارت تعاون مجوز داده بود مثل قرض‌الحسنه نیروی انتظامی که ما اینها را جمع کردیم. حالا یکی می‌گوید که شما آمده‌اید از ثامن‌الحجج تشکر کردید. بله من این کار را کردم، چون همین موسسه ٢٣ موسسه کوچک را جمع کرد، الان هم اگر یکی ١٠ موسسه را جمع کند، دست او را می‌بوسم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
بالابودن سود سپرده به نفع مردم نیست به شرط آنکه دولت مانند تمامی کشورهای پیشرفته میبایست هزینه های زندگی روزمره مردم راپائین بیاورد مانند خوراکی هاهزینه های درمان کرایه خونه وصدها خرجدیگر که به چشم نمی آید ولی درزندگی روزمره مردم دیده میشود نمیشود فقط یکی از جنبه های موضوع رادید ازیک طرف سود به سپرده گذار کم میدهند ازطرف دیگر وقتی میخواهی وام بگیری حتی به اسم قرض الحسنه چنددرصد سود بهش میزنند ولی اسمی میگویند ما سود نمیگیریم اگر واقعا دولت راست میگوید بیاید زمینه شغل برای بیکاران وپائین آوردن هزینه درمانی ومایحتاج روزانه مردم را پائین بیاورند مطمئنن مردم هم سود بانکی درخواست نمیکنند بسیاری از مردم بااین سودها زندگی میکنند یک بام وچند هوا که نمیشود دولت خوب کسی هست که به همه جوانب کاری که میکند بیاندیشد وفقط به سودخودش نگاه نکند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
فقط اومد یه حرف زد و رفت این اقای سیف . اقای سیف خیال ما با این چیزا راحت نمیشه کی این ادغام کذایی رخ میده پول لازمیم به خدا نه عابر بانک ثامن پول میده نه صادرات با باهاش قرارداد داره پول میده و نه شعبه میدونستی مردم رو با یه سخن رانی ساده خر میکنین و میرین؟ عجب نا مسلمونهایی هستین شما. دو ماه مارو الاف کردی بعد بیای الانم بگی اینا ادغام خواهند شد خیال مردم مثلا راحت بشه؟ لامذهب حرف نزن عمل کن . لازم به اعلام در رسانه ملی نبود لطف کن ادغام کن تابلوشو تعویض کن شتاب کن بزار جای اینکه سخن رانی فریبانه شما رو گوش کنیم بریم با برداشت وجه و پولمون از عملکرد شما رضایتمند شیم نه از سخنان فریبانه شما. مردم همه آگاهن
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: