کد خبر: ۷۴۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
تعداد بازدید: ۲۷۱
مردم مراقب مسمومیت با منوکسید کربن باشند.
مردم مناطق زلزله‌زده مراقب مسمومیت با منوکسیدکربن باشند
به گزارش خبرداغ ، «خلیل همایی‌راد» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به زلزله صبح امروز در هجدک راور و احتمال استفاده از وسایل گرمایشی خطرآفرین مانند بخاری‌های غیر استاندارد و ذغال توسط برخی در سکونت‌گاه‌های موقت، احتمال مسمومیت با co و بروز تلفات انسانی وجود دارد.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: از این‌رو ضرورت اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در مناطق و شهرستان‌های نزدیک به کانون زلزله و افزایش نظارت و ایمنی طی امشب و شب‌های آتی مورد تأکید است.

دکتر «سیدمحمد صابری» نیز به ایسنا گفت: مردم روستاهای پیرامون کانون زلزله و مناطق اطراف به احتمال زیاد امشب در چادر اسکان دارند، از این‌رو باید توجه جدی به وسایل گرمایش خود داشته باشند و اکیداً از گاز پیک نیک و وسایل گرمازای بدون دودکش و غیراستاندارد هم‌چنین از ذغال چوب برای گرم کردن، چادر استفاده نکنند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان ادامه داد: هم‌چنین به احتمال زیاد شمار فراوانی از مردم شهر کرمان به‌علت اقامت در آپارتمان‌های مرتفع به‌علت ترس از ز لزله به مناطق ییلاقی اطراف رفته که ممکن است وسایل گرمایشی مناسبی نداشته باشند و در معرض خطر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن هستند که لازم است، دقت بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال ترک‌خوردگی و انسداد مسیر دودکش وسایل گرمایشی هم‌چنین جدا شدن کلاهک و یا دودکش مربوط به سیستم‌های گرمایشی در منازل مستقر در مناطق حادثه‌دیده و شهر کرمان، توصیه می‌شود به‌منظور پیشگیری از خطر گازگرفتگی، مسیر خروجی دودکش وسایل گازسوز مجدداً بررسی و اصلاح شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: