کد خبر: ۷۴۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
تعداد بازدید: ۲۲۲
دیپلمات روسیه:
نماینده روسیه در اتحادیه اروپا اعلام کرده که بروکسل نیز همانند مسکو نگران سرنوشت توافق هسته‌ای ایران است.
اتحادیه اروپا نگران سرنوشت برجام استبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: «ولادیمیر شیژوف» نماینده روسیه در اتحاد یه اروپا در میزگردی در پارلمان روسیه که به روابط روسیه و اتحادیه اروپا اختصاص یافته بود، اعلام کرد، درست همانند مسکو، بروکسل نیز نگران سرنوشت برجام است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این دیپلمات روس همچنین گفت: «مسائل بین‌المللی وجود دارد که همکاری‌های ما در رابطه با آنها نمی‌تواند متوقف شود. برای مثلا، توافق هسته‌ای ایران یکی از این موارد است. اتحادیه اروپا همانند روسیه نگران تلاش‌های واشنگتن برای رها کردن برجام هستند و در این خصوص ابراز نگرانی شده است».

بر اساس این گزارش، توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران موسوم به برجام، در تاریخ 14 جولای 2015 میلادی میان ایران و 6 کشور حاصل شد. در تاریخ 16 ژانویه 2016، طرفین برجام آغاز اجرای متن این توافق را اعلام کردند.

در تاریخ 13 اکتبر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور روسیه راهبردی جدیدی علیه ایران اعلام کرد که می‌گفت آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران است و علاوه بر این از تأیید پایبندی ایران به برجام نیز امتناع ورزید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: