کد خبر: ۷۴۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
تعداد بازدید: ۴۸۹
سعید عزت‌اللهی از آن جوان‌هایی است که می‌تواند دو سه جام جهانی‌ دیگر را با تیم ملی تجربه کند.
چه كسانی شايعه جدايی كی‌روش را درست می‌كنند؟به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،سعید عزت‌اللهی از آن جوان‌هایی است که می‌تواند دو سه جام جهانی‌ دیگر را با تیم ملی تجربه کند.

 

 

او تا اینجا که ثبات خوبی در تیم ملی داشته و حالا در سن ۲۱ سالگی، در آستانه تجربه اولین جام جهانی‌ است. سعید عزت‌اللهی درباره قرعه‌کشی این رقابت‌ها و همین‌طور ماجرای عجیب جادو و جمبل در فوتبال ایران حرف‌های جالبی می‌زند.

 

چرا نمی‌توانیم موفق باشیم؟

سعید عزت‌اللهی  – در جام جهانی‌ تیم ضعیفی نداریم. ۳۲ تیم از بهترین‌ها در روسیه حاضر می‌شوند. نگاه کنید تیم‌های تاپی مثل ایتالیا، هلند و شیلی نیامده‌اند. واقعاً نمی‌توانیم بگوییم خوب است با چه تیمی در یک گروه بیفتیم ولی خواسته قلبی من این است با هر تیمی که بیفتیم آماده رقابت با آنها باشیم. باید تمرکز ذهنی‌مان خوب باشد. بچه‌ها همدل هستند. مسئولان هم پشت تیم باشند، چرا نمی‌توانیم موفق باشیم؟ واقعاً چراکه نه؟ باید با تیم‌های بزرگ و تراز اول بازی کنیم. همین چند وقت پیش با روسیه مساوی کردیم در حالی که حرفی برای گفتن نداشتند و ما خیلی بهتر بودیم. همین تیم با اسپانیا ۳ – ۳ مساوی کرد. این نشان می‌دهد چیزی در فوتبال قابل پیش‌بینی نیست. در هر صورت، دوست دارم با تیم‌هایی در یک گروه قرار بگیریم که مسیر‌مان برای صعود هموارتر شود.

 

یک شب‌هایی خوابم نبرد

سعید عزت‌اللهی  – هنوز به خاطر اتفاقی که در بازی کره افتاد و محرومیتم از اولین بازی جام جهانی‌ را به همراه داشت، ناراحتم. باورتان نمی‌شود یک شب‌هایی به فکرش خوابم نبرده است. تا این حد از محرومیتم ناراحتم ولی این اتفاقی است که برایم افتاد. همیشه چیزهایی سر راه آدم قرار می‌گیرد که تو را با تجربه‌تر می‌کند. خیلی ناراحتم. خیلی زیاد که نمی‌توانم در اولین بازی باشم ولی بچه‌های دیگر هستند و قطعاً همه با تمام وجود کار می‌کنند تا اولین بازی را در جام جهانی‌ ببریم. از بازی دوم اگر سرمربی صلاح بداند، برای تیم ملی بازی می‌کنم. البته شنیدم که گفتند من دو بازی محروم شده‌ام. اصلاً این‌طور نیست. در ابلاغیه فیفا آمده که دو بازی رسمی محرومم. یکی بازی سوریه بود و دیگری اولین بازی جام جهانی. محرومیتم از دو بازی اول ایران در جام جهانی‌ را تکذیب می‌کنم.

 

جام شگفتی‌ها می‌شود

سعید عزت‌اللهی  – جام جهانی‌ همیشه جام شگفتی‌ها بوده است. شیلی و کلمبیا و نمی‌دانم کلی تیم دیگری در جام‌های جهانی شگفتی‌سازی کرده‌اند. چه کسی فکر می‌کرد در جام جهانی‌ قبلی ایران آن‌طور مقابل آرژانتین بازی کند؟ چند موقعیت گل داشتیم و با گل استثنایی مسی ما را بردند. ایران می‌تواند شگفتی‌ساز باشد. تیم‌های دیگر هم می‌توانند. به نظر من جام جهانی‌ روسیه هم جام شگفتی‌ها خواهد بود. قدرت کشورها نزدیک شده است. البته تیم‌های خوبی مثل آلمان، اسپانیا، آرژانتین، بلژیک، پرتغال و… در جام هستند.

 

تا کی دست به دعا شویم؟

سعید عزت‌اللهی  – من وظیفه ندارم درباره بازی‌های دوستانه بزرگ برای تیم ملی تصمیم‌گیری کنم. این برمی‌گردد به صلاحدید فدراسیون و کادر فنی. قطعاً بازی‌های بزرگ دوستانه تأثیر دارد و اعتماد به نفس بازیکنان را بالا می‌برد. جام جهانی‌ جایی است که همه تیم‌ها قدر و گردن‌کلفت هستند. مسئولان باید بیشتر از همیشه توجه کنند و انرژی بگذارند. دیگر نباید به این قانع باشیم که رفته‌ایم جام جهانی. دیگر چند دوره باید برویم جام جهانی؟ چرا همیشه باید دست به دعا شویم که از مقدماتی صعود کنیم؟ کی می‌خواهیم از گروهمان بالا بروم؟ باید انرژی و پشتیبانی و حمایت از تیم باشد و خواسته‌های کادر فنی اجرا شود. کادر فنی ما با تجربه است. مربی ما ۴ تیم را برده جام جهانی‌ و اگر می‌خواهیم به دور بعد برویم، باید به تیم ملی کمک کنیم. خیلی بد است که حذف ما از جام جهانی‌ عادت شده. باید یک مرحله پیشرفت نشان دهیم. تیم ملی الان پتانسیل زیادی دارد. ایران می‌تواند شگفتی‌ساز جام جهانی‌ باشد.

 

کی دنیا درباره ایران حرف زده؟

سعید عزت‌اللهی  – چه کسانی شایعات جدایی کی‌روش از تیم ملی بعد از جام جهانی‌ را درست می‌کنند؟ چه کسانی دوست دارند او از تیم ملی برود؟ کی‌روش تیم ملی را صفر تحویل گرفت و الان چه تیمی ساخته است؟ همه دنیا درباره تیم ملی ما حرف می‌زنند. کی بوده که درباره تیم ملی این‌طور در دنیا حرف بزند؟ با این مربی بزرگ، تیم ملی به شخصیت و خودباوری رسیده است. او بارها گفت شما هم می‌توانید مثل تیم‌های معروف بزرگ شوید و همه درباره‌‌تان حرف بزنند. ماندن یکی مثل کی‌روش به نفع ما و فوتبال کشور است. اگر کی‌روش نبود خیلی جاها تیم ما اسیر جوانی و کم‌تجربگی می‌شد. راهنمایی‌های او خیلی به تیم ملی کمک کرد. من از آقای روحانی تشکر می‌کنم که همیشه پشت او بوده. همین‌طور از وزیر ورزش. امیدوارم در این چندماه به حمایت‌های خود ادامه دهند. با حفظ این مربی ان‌شا‌ءا… بتوانیم در جام ملت‌های بعدی هم بعد از سال‌ها قهرمانی را به دست بیاوریم.

 

کار فکرهای مریض است!

سعید عزت‌اللهی  – چند وقتی است از طریق ۹۰ و همین‌طور رسانه‌ها موضوع جادوگری را فهمیدم. برایم جالب بود. یعنی فوتبال ما اینقدر از لحاظ فکری سطح پایینی دارد که بخواهیم جادوگر بیاوریم؟ نمی‌دانم واقعاً بیرون از فوتبال چه می‌گذرد اما جادو و جمبل بحث قشنگی نیست. مسئولان باید برخورد کنند. شنیده‌ام که این کار را هم می‌کنند. این فکرها و این رفتارها خیلی زشت است. برازنده کشوری نیست که تیمش اول آسیاست. این همه استعداد و مربی خوب داریم و چه نیازی به جادو جمبل داریم؟ متأسفانه افکار مریض دنبال جادوگران می‌روند و فکر می‌کنند با جادو به جایی می‌رسند. همه چیز اول دست خداست و بعد توانایی و قدرت فکری مربیان و بازیکنان. جادو و جمبل هم خرافاتی بیش نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: