کد خبر: ۷۴۶۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
تعداد بازدید: ۳۲۹
مدیرشعب بانک قرض الحسنه مهرایران در استان مرکزی اولویت اصلي اين بانک را اشاعه فرهنگ غني قرض الحسنه در کنار ارائه تسهيلات به نيازمندان واقعي در سطح جامعه برشمرد.
بانک قرض الحسنه مهر ایران پرداخت کننده بالاترین میزان تسهیلات قرض الحسنه در استان مرکزيبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، عظیم حسین آبادي در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزي با اشاره به اين مطلب گفت: همانطور که مي دانيم در دين اسلام نسبت به پرداخت قرض الحسنه تأكيد زيادي شده است، از همين منظر لزوم استقرار نظام اقتصاد اسلامي پس از پيروزي انقلاب به عنوان يكي از ضرورت هاي كشور مطرح شد و در همين راستا قانون عمليات بانكي بدون ربا در شهريور ماه سال ۱۳۶۲ تصويب گرديد.
مدیر شعب استان مرکزی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز با هدف تجميع منابع مالي خيرين و رفع نيازهاي ضروري اشخاص حقيقي و حمايت از نيازمندان و پرداخت تسهيلات به اشخاصي که در امور خيريه فعاليت دارند ايجاد و يکي از نهادهاي پولي و مالي كشور است كه در راستاي حركت به سوي عمليات بانكي اسلامي تشكيل شده است.
حسین آبادی در ادامه، با اشاره به سهامداران بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این بانک بر اساس سياستهاي بانک مرکزي و با مشاركت ۱۰ بانك بزرگ كشور از سال ۱۳۸۶ فعاليت خود را آغاز كرده است و اولين بانك تخصصي قرض‌الحسنه و نماد بانكداري اسلامي در ايران به شمار مي‌رود.
وی افزود: بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، توسعه صادرات و صنعت و معدن، سهامدارن اصلي اين بانك هستند و مجموعه تيم مديريتي بانك نيز از برجسته‌ترين مديران بانكي كشور تشكيل شده است.
وی ادامه داد: این بانک از حمایت‌ها و هدایت‌هاي مديران بانک‌هاي بزرگ کشور بهره برده و به نوعي متعلق به همه مردم ايران محسوب مي‌شود.
حسین آبادی در همین خصوص گفت: خوشبختانه پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از آغاز فعاليت بانک قرض الحسنه مهر ايران، اين بانک توانسته با ارائه خدمات مطلوب و پرداخت تسهيلات ارزان به اقشار مختلف جامعه اقبال عمومي را به خود جلب کند.
وی تصریح کرد: کلیه فعالیت و تسهيلات اعطائي توسط اين بانک نيز در قالب قرض الحسنه و با کارمزد واقعي صفر تا چهار درصد اعطاء مي گردد.
مدیر شعب استان مرکزی با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه مهر ايران در پرداخت تسهيلات تمام توان خود را براي تسهيل شرايط براي وام گيرندگان بكار گرفته است تصريح كرد: آمارها نشان از موفقيت اين بانك در مدت زمان فعاليت خود دارد و بخشي از اقشار جامعه، اين بانك را بعنوان بانك عامل خود انتخاب كرده و مراودات مالي شان را از اين طريق به انجام مي رسانند.
وی تعداد شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی را ۲۰ شعبه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: این شعب در تمامي شهرهاي استان از جمله ۷ شعبه در شهرستان اراک، ۲ شعبه در شهرستان ساوه، ۲ شعبه در شهرستان خمين و ساير شهرستان ها همچون آستانه، شازند، كميجان، خنداب، فرمهين، تفرش، زرنديه يا مامونيه، دليجان و محلات مستقر هستند و خدمات خود را به متقاضيان ارائه مي‌دهند.
وی با بیان اینکه صد در صد منابع این بانک، قرض الحسنه بوده و تسهيلات ارائه شده با کارمزد واقعي کمتر از چهاردرصد است بيان كرد: اعطاي وام هاي قرض الحسنه به اقشار كم درآمد و نيازمند جامعه، سبب توسعه عدالت اجتماعي و بهبود معيشت مردم مي شود.
حسین آبادی بیان داشت: خیرين نيز مي توانند با سپرده گذاري در اين بانک موجبات ارائه خدمات اعتباري به اقشار کم درآمد که نيازمندان واقعي به تسهيلات قرض الحسنه هستند را فراهم کنند.
وی با اشاره به این نکته که این بانک می تواند همانند پل ارتباطي مابين خيرين و نيازمندان عمل نمايد افزود: کساني كه قصد كمك به افراد نيازمند با اعطاي وام قرض‌الحسنه را دارند و به هر دليل تمايل به شناخته شدن ندارند، مي توانند از طريق اين بانك اقدام كنند.
وی با اشاره به افزایش منابع استان در سال ۹۶ افزود: خوشبختانه در پایان مهر ماه سال جاری منابع استان ۵۰ درصد رشد داشته که اين موضوع خود نشان دهنده حرکت و پويايي بانک در اين بخش مي باشد.
مدیر شعب استان مرکزی ارائه تسهیلات به نیازمندان واقعي را از اولويت هاي اصلي بانک قرض الحسنه مهر ايران برشمرد و گفت: اين بانک در زمينه هاي مختلف از جمله ازدواج، رفع احتياجات ضروري، اشتغال زايي، درمان بيماري و ... تسهيلات قرض الحسنه پرداخت مي نمايد.
حسین آبادی با اشاره به مانده تسهیلات فعال استان در پایان مهر ماه سال ۱۳۹۶ گفت: مانده تسهيلات فعال استان مرکزي در پايان ۷ ماهه نخست سال جاري در حدود ۳ هزار و ۲۰۰ ميليارد ريال بوده است که اين مبلغ در سرفصل هاي اشاره شده و در قالب وام هاي بدون سود به متقاضيان در سراسر استان و از طريق ۲۰ شعبه فعال پرداخت گرديده است.
وی با اشاره به پیوستن بانک به طرح ضربتی اعطای وام قرض الحسنه ازدواج گفت: ذکر اين نکته ضروري است که مقوله ازدواج براي اين بانك يكي از اولويت ها محسوب مي شود كه در همين راستا خوشبختانه به تمامي زوج هايي كه در صف انتظار وام ازدواج بوده اند، تسهيلات ۱۰ ميليون توماني پرداخت شده است.
وی گفت: در زمینه تسهیلات ازدواج از ابتدای سال ۹۶ تا کنون بالغ بر ۱۰۴ ميليارد ريال تسهيلات به زوج هاي جوان در استان مرکزي پرداخت شده است.
وی افزود: مبلغ تسهیلات ازدواج زوج های جوان برای هر نفر ۱۰۰ ميليون ريال است که متقاضيان با ارائه مدارک مورد نياز مي‌توانند از آن استفاده کنند.
حسین آبادی در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال زایي به مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي نيز گفت: امسال نيز به روال سال هاي گذشته در بحث اشتغال زايي در استان مرکزي، به طور جداگانه اعتباراتي را به کميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي اختصاص داديم که پس از معرفي افراد واجد شرايط از طريق اين دو نهاد، تسهيلات پرداخت مي گردد.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۵ تا کنون بالغ بر ۲۰ ميليارد ريال تسهيلات اشتغال زايي به مددجويان کميته امداد امام خميني (ره) و بالغ بر ۸ ميليارد ريال تسهيلات اشتغالزايي به متقاضيان بهزيستي در استان مركزي اعطاء گرديده است و اميد مي‌رود مابقي معرفي‌شدگان نيز تا پايان سال جاري تسهيلات خود را دريافت نمايند. وي در همين خصوص افزود: بانك قرض الحسنه مهر ايران استان مركزي به دليل پرداخت صد در صد تعهدات خود در اين بخش، از سوي مديركل كميته امداد امام خميني (ره) و نيز مديركل بهزيستي استان مورد تقدير قرار گرفته است.
وی افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجويان کميته امداد و بهزيستي از مصاديق حرکت بانک در زمينه اقتصاد مقاومتي است و در اين مسير بانک قرض الحسنه مهر ايران استان مركزي نيز تلاش نموده تا همسو با شبكه بانك، نقش خود را در جهت ارائه مطلوب اين خدمات به خوبي ايفا نمايد.
مدیر شعب استان مرکزی با اشاره به وضعیت مطالبات بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان مرکزي نيز گفت: خوشبختانه درصد مطالبات به مصارف بانک در استان مركزي تنها يك درصد است كه اين موضوع نشان دهنده تعهد مردم به بازپرداخت به موقع اقساط تسهيلات دريافتي مي باشد.
حسین آبادی در پایان با بیان اينکه بانک قرض الحسنه مهر ايران طي سالهاي اخيراز حيث تعداد و مبلغ، بالاترين ميزان تسهيلات قرض الحسنه را پرداخت کرده است خاطر نشان ساخت: اميد است با تجهيز منابع بيشتر در اين بانک بتوان گام اساسي در جهت رفع مشكلات اقشار كم درآمد جامعه برداشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: