کد خبر: ۷۴۴۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
تعداد بازدید: ۳۴۶
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست روحانی؛
شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست رییس‌جمهور تشکیل جلسه داد.
تصویب دو بند از سند روابط علمی بین‌المللی ایران/ انتخاب حدادعادل به عنوان نماینده شورا در زمینه ساماندهی مدارس غیرانتفاعی

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در  این جلسه، گزارشی درباره لزوم جذب افراد واجد شرایط معلمی در آموزش و پرورش مطرح شد. در این چارچوب و با تصریح بر آنچه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز اساسنامه دانشگاه فرهنگیان عنوان شده، تاکید شد که تربیت معلم و تامین کادر مورد نیاز آموزش و پرورش باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان انجام گیرد.

همچنین با توجه به نگرانی که در این زمینه برای اصلاح رویه وجود داشت و مطالبی که از سوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد جذب و پذیرش تعدادی نیرو به عنوان معلم در آموزش و پرورش مطرح شد، اعضا مقرر کردند، با تعامل و همفکری ریاست مجلس شورای اسلامی و هماهنگی کامل کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، شرایط و ضوابط پذیرش معلمان در آموزش و پرورش بر اساس اسناد مصوب به اجرا درآید. ضمناً در مسیر اجرا، گامها و همفکری های بعدی برای تامین نیازهای آموزش و پرورش با کمک دولت یا حسب نیاز با مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

دستور دیگر جلسه تعیین نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ساماندهی مدارس غیرانتفاعی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی بود که غلامعلی حدادعادل به عنوان نماینده شورا در این زمینه انتخاب شد.

همچنین سند روابط علمی بین المللی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این نشست از سوی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و دو نکته دیگر در بحث اقدامات این سند مورد توجه و تصویب اعضا قرار گرفت.

بهره‌گیری از ظرفیت سفارتخانه‌های کشورمان برای توسعه روابط علمی بین‌المللی به‌عنوان نکته نخست مورد تصویب اعضا بود که در این چارچوب قرار شد امکانات و شرایطی فراهم شود که سفارتخانه های کشورمان در تعاملات علمی بین‌المللی، فعال‌تر، خلاقانه‌تر و مبتکرانه‌تر وارد شوند و به توسعه و پیشرفت علمی در صحنه بین‌المللی کمک کنند.

نکته دوم نیز که در موضوع سند روابط علمی بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران مورد تصویب اعضا قرار گرفت، طراحی و پیاده سازی سامانه امنی برای ثبت اطلاعات و یافته‌های گوناگون علمی و رصد و پایش و ارزیابی آنها در ارتباط با توانمندی‌های داخلی و روابط علمی بین المللی بود که این راهبرد یا اقدام مهم ملی می‌تواند هماهنگی و هم‌افزایی در تولید داشته‌های علمی و یافته های جدید دانشمندان کشور ایجاد کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
آمریکا ازبزرگ ترین حامیان داعش است.
آمریکا به عنوان یکی ازبزرگترین حامیان گروه های تروریستی است.
آمریکا به عنوان یکی ازبزرگترین حامیان گروه های تروریستی منافقین است.
حامی واقعی تروریسم آمریکا است.
آمریکا ازتروریسم درعراق حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درسوریه حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درافغانستان حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درپاکستان حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درلیبی حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درلبنان حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم دریمن حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درمنطقه خاورمیانه حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درجهان حمایت می کند.
آمریکا را باید به عنوان بزرگترین حامی تروریسم معرفی کرد.
برای نابودی تروریسم باید با نیروهای آمریکایی مقابله کرد.
نیروهای آمریکایی ازسال 2003 تاکنون درسایه سازمان ملل خیانتکارشماره یک، شورای امنیت سازمان ملل خیانتکاردرجه یک و دیگر سازمان های بین المللی بی عدالت، بی نظم و خیانتکارازتروریسم برای تعییرحکومت ها استفاده می کنند.
چرا خزانه‌ داری آمریکا جنایتکارشماره یک درمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند.
چرا وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکارشماره یک درجهان درمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
دوستان خزانه ‌داری آمریکا حامی داعش هستند.
دوستان وزارت خزانه داری آمریکا داعش هستند.
داعش وآمریکا یکی هستند.
آمریکا فرقی با داعش ندارد.
آمریکا با تروریستم همدست است.
آمریکا ثابت کرد که حامی تروریسم است.
آمریکایی ها و تروریست ها برای ما یکی هستند.
آمریکا و عربستان سعودی همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان حامی تروریسم هستند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
دوستان دولت روحانی ضد علیه ایران
حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین ضد علیه ایران
دوستان آقای ظریف ضد علیه ایران
فرانسه یکی از حامیان اصلی تروریست های منطقه خاورمیانه است.
وزیر خارجه فرانسه سگ هار آمریکا درجهان است.
وزیرخارجه فرانسه سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی است.
فرانسه درمدت 38 سال است از گروه های تروریستی منافقین همه جانبه کمک و حمایت می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
هم وزیرخارجه فرانسه غلط می کند هم مدعیان حقوق بشر!
هم وزیر خارجه فرانسه غلط می کند هم آمریکایی ها!
هم وزیرخارجه فرانسه غلط می کند هم سعودی ها!
هم وزیر خارجه فرانسه غلط می کند هم صهیونیست ها!
فرانسوی ها که درمدت 7 سال است درعراق و سوریه با پول آل سعود کشکشی می کنند.
.
تاریخ : ۹۶/۰۸/۰۹ - ۲۱:۰۲
وزیر خارجه فرانسه: اقدامات ایران بر خلاف منافع فرانسه است/ ایران تهدیدی است برای منطقه وزیر خارجه فرانسه می‌گوید فعالیت‌های ایران تهدیدی است برای منطقه خاورمیانه و گامی است بر خلاف منافع واشنگتن و پاریس.

«ژان ایوه لو دریان» وزیر خارجه فرانسه امروز میهمان شورای روابط خارجی آمریکا بود و در این نشست، سخنانی را علیه ایران مطرح کرد.

لو دریان ابتدا به آنچه غربی‌ها «فعالیت مخرب ایران در منطقه» می‌خوانند پرداخت و گفت: «ما نمی‌توانیم دخالت‌های ایرانی و جاه‌طلبی‌های هژمونیک این کشور را بپذیریم.»

وی افزود: «رفتار ایران با منافع آمریکا و فرانسه در تضاد است. این رفتار تهدیدی است برای منطقه.»

«امانوئل مارکون» رئیس‌جمهور فرانسه تاکنون چند نوبت از لزوم مذاکره با ایران برای سال‌های پس از اتمام محدودیت‌های برجامی سخن گفته؛ هدفی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم به شکلی دیگر دنبال می‌کند.

لو دریان این موضع رئیس‌جمهورش را با زبانی دیپلماتیک تکرار کرد و گفت: «ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و برجام هم این هدف را تا 10 سال آینده محقق می‌کند.»

وزیر خارجه فرانسه با همان زبان نرم دیپلماتیک، از موضع آمریکا در قبال برجام هم انتقاد کرد و گفت: «اعتماد بر پایه احترام به تعهدات بنا می‌شود.»

وی افزود: «باید برجام را با روشی مطالبه‌گرانه و با شدت اجراء کنیم ولی همزمان باید به تعهدات خودمان احترام بگذاریم.»

اروپا در دهه‌های اخیر تمرکز زیادی بر اصل چندجانبه‌گرایی داشته و حالا با اقدامات یکجانبه ترامپ، این دستاورد را در خطر می‌بیند.

لو دریان در این خصوص گفت: «ما برای حل چالش‌های متعددی که در کل جامعه جهانی با آن روبرو است، به ابتکار مبتنی بر چندجانبه‌گرایی نیاز داریم.»

وی با بیانی که منظورش را شفاف‌تر بیان می‌کرد گفت: «آمریکا باید به صورت کامل نقش خود را در کمک به ابتکارات بین‌المللی برای حل بحران‌های موجود، بپذیرد.»

وزیر خراجه فرانسه، اشاعه تسلیحات هسته‌ای را یکی از چالش‌های عمده پیش روی جامعه جهانی خواند و با ارتباط دادن آن به برجام گفت: «برای رفتن به جنگ با مقوله عدم اشاعه، هیچ کاری بدتر از احترام نگذاشتن به برجام نیست.»
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۵
0
0
اعتماد: دولت‌ 4 سال به بخش مسکن بی‌توجهی کرد(خبر ویژه)

تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵


یک روزنامه حامی دولت تاکید کرد: دولت در 4 سال گذشته به بخش مسکن بی‌توجه بوده است.
روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت: موضوع رشد با رونق بازار مسکن به کلی متفاوت بوده و با شاخص‌های گوناگونی ارزش‌گذاری می‌شود. براین اساس هر رشدی را نمی‌توان دلیلی بر رونق بازار دانست. زمانی می‌توان گفت که رونقی در بازار شکل گرفته که منجر به ارزش افزوده شود. در این میان نرخ تورم و میزان جذب سرمایه از فاکتورهای مهمی هستند که به ارزش افزوده منجر می‌شوند.
با توجه به نبود برنامه‌ریزی‌های مدون برای بهبود وضعیت بازار مسکن، رشد قیمت مسکن امری طبیعی است و می‌توان گفت که مهم‌ترین مشکل دولت یازدهم در رونق بازار مسکن، عدم توجه و برنامه‌ریزی در حوزه زمین است. همچنین نباید فراموش کرد که استفاده بهینه از زمین می‌تواند قیمت بازار مسکن را تغییر دهد. حوزه زمین از این جهت حائز اهمیت است که عرضه زمین فرآیند و مکانیسمی برای ساخت است؛ بنابراین هدایت بازار زمین‌هایی که می‌تواند مورد استفاده ساخت‌وساز قرار گیرد - مثل استفاده بهینه از زمین‌های بایر و بخش فرسوده - می‌تواند تولید مسکن را افزایش داده و رونق بازار را تقویت کند.
اما بی‌توجهی دولت یازدهم به بخش مسکن را از آنجا می‌توان مشاهده کرد که دولت بعد از 4 سال به تازگی اعلام کرده که درصدد است برنامه‌ریزی در این بخش انجام دهد. به طور کلی آماری که بانک مرکزی در شرایط کنونی ارایه می‌دهد و مدعی است نشانه ورود به پیش رونق بازار مسکن است، تنها برای کاستن از فشار افکار عمومی است و شاخص‌های بازار نشانی از رونق را نوید نمی‌دهد؛ چراکه رونق بازار را از شاخص‌های اقتصادی و واقعیت‌های بازار می‌توان دریافت.
شاید سوال این است که چرا باید تولید خانه با وجود خانه خالی افزایش یابد؟ در این خصوص می‌توان چند نکته را متذکر شد. نخست باید بررسی کرد خانه‌های خالی که از آنها یاد می‌شود، در کجا قرار دارند، دوم آنچه که به نام خانه خالی خوانده می‌شود تمام خانه‌هایی را شامل می‌شود که از پیشرفت 80 درصدی برخوردارند. ازطرفی از این جهت خانه خالی در کلانشهرها مازاد بر نیاز است که نمی‌توان ساخت و ساز خانه را در سایر نقاط کشور متوقف کرد؛ چراکه در بخش روستایی ما در حال حاضر 600 هزار واحد کم داریم. به طور کل با برنامه‌های کنونی نمی‌توان کم‌کاری‌های انجام شده را توجیه کرد. شاید گفته شود که کمبود بودجه در بخش مسکن موجب افزایش رکود در دولت یازدهم شده، اما اینگونه نیست و وضعیت مالی مسکن در زمان دولت یازدهم به مراتب بهتر از دولت دهم بوده است. به این دلیل که بانک مسکن 11 هزار میلیارد تومان بازگشتی مسکن مهر را دراختیار داشت. همچنین تسهیلات جهت‌دهی نشده و هدردهی منابع مالی در کنار نبود برنامه‌های هدف‌گذاری شده مانع از رونق بازار مسکن شده است. نکته دیگر اینکه 600 هزار واحد مسکونی کمبود در واحد روستایی داریم. بنابراین در مجموع اینها توجیه کم‌کاری تسهیلات جهت‌دهی نشده و منابع مالی صرف و هدف‌گذاری نشده است و وضعیت مالی بخش مسکن در زمان دولت یازدهم بهتر از دهم برآورد می‌شود.





دولت مسئول اصلی بیکاری بالا در کرمانشاه است(خبر ویژه)
نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس می‌گوید دولت، مسئول اصلی بالا بودن آمار بیکاری در استان کرمانشاه است.

تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴


فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: استان کرمانشاه، بالاترین میزان بیکاری را دارد.
در سفر مقام معظم رهبري به اين استان و نيز سفر آقاي احمدي نژاد مجموعه‌اي از طرح‌هاي توسعه‌اي مثل پالايشگاه آناهيتا مصوب شد، اما هيچكدام از اين طرح‌ها اجرايي نشد.
فلاحت‌پيشه گفت: حتي در دولت آقاي روحاني نيز طرح‌هايی براي توسعه استان مطرح و مصوب شد، اما اجرايي نشدند تا اين استان همچنان به دليل ناكافي بودن زيرساخت‌هاي توسعه‌اي با مشكل بيكاري دست به گريبان باشد.
اين نماينده مجلس ادامه داد: اگر فقط توسعه كرمانشاه در ارتباط با مراودات با عراق باشد، خيلي از مشكلات استان ما حل خواهد شد و نيازي به بودجه عمومي هم نداريم، اما دولت در اين زمينه كم‌كاري كرده است.
من عقيده دارم اگر طرح‌هايي مثل بزرگراه كرمانشاه به كربلا نهايي شود و در زمينه ريلي سرمايه‌گذاري ويژه انجام شود، بسياري از مشكلات ما حل خواهد شد.
عضو مجمع نمايندگان استان كرمانشاه افزود: براي مثال سفرهاي اربعين كه هر ساله جمع زيادي از رائران را از ايران به كربلا اعزام مي‌كند، در خاك كرمانشاه با بي‌مهري مسئولان رو‌به‌رو است و علي‌رغم اينكه دولت‌‌ تأكيد مي‌کند از مرز خسروي هم سفر ممكن است، اما هميشه با اين مرز كج‌دار و مريض برخورد مي‌شود. اين در حالي است كه هزينه‌هاي فراواني در امر هتل‌داري و گردشگري در اين بخش انجام شده است.
فلاحت‌پيشه با تأكيد بر اينكه مسئول اصلي بيكاري در كرمانشاه دولت است، افزود: نگاه به كرمانشاه بايد عوض شود و وزيران به وظايف خودشان در زمينه ساخت احداث امكانات زيرساختي مثل كارخانه، كارگاه‌هاي توليدي، جاده و... عمل كنند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: