کد خبر: ۷۴۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
تعداد بازدید: ۲۴۵
در کمیسیون امنیت ملی مطرح شد؛
وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به ارائه توضیحات کاملی از آخرین وضعیت تحریم‌ها، اجرای برجام و نقض عهد آمریکایی‌ها پرداخت.
کریمی قدوسی از پاسخ ظریف قانع نشد/ توضیحات وزیر خارجه درخصوص آخرین وضعیت تحریم‌ها و اجرای برجام

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، در این جلسه اولین سوال را حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر از وزیر امور خارجه پرسید مبنی بر این‌که چرا در ردیابی اموال بابک زنجانی در خارج از کشور قوه قضاییه همکاری نمی‌کند که با توجه به پاسخ‌های محمدجواد ظریف، درخواست بررسی بیشتر از این سوی این نماینده مطرح شد.

محمدجواد کریمی قدوسی دو سوال را از وزیر امور خارجه مطرح کرد؛ اولین سوال ناظر بر این بود که چرا بدون برآورد اطلاعاتی و امنیتی به کشور فرانسه سفر می‌شود آن هم در شرایطی که همزمان با این سفر منافقین و دشمنان جمهوری اسلامی ایران در اجلاسی در پاریس گرد هم آمده‌اند. در این سفر به صداوسیما اجازه حضور در جلسه داده نمی‌شود و ظریف هم موضع اعتراضی نمی‌گیرد.

علیرغم توضیحات وزیر امور خارجه، کریمی قدوسی از پاسخ قانع نشد.

کریمی قدوسی سوال دیگری را مطرح کرد مبنی بر این‌که چگونه و از چه طریقی چهار نفر دو تابعیتی در تیم کارشناسی هیات مذاکرات هسته‌ای نفوذ کردند؟ که در این مورد این سوال باز هم کریمی قدوسی قانع نشد.

سوال بعدی را ولی‌الله داداشی نماینده آستارا از وزیر امور خارجه پرسید مبنی بر این‌که علت عدم رفتار متقابل با دولت جمهوری آذربایجان از طرف جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آن هم در شرایطی که شهروندان آذربایجانی بدون ویزا وارد کشور ما می‌شوند اما شهروندان ما نمی‌توانند بدون ویزا وارد آذربایجان شوند. در مورد این سوال نیز علیرغم توضیحات ظریف نماینده آستارا قانع نشد.

حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل و سیده فاطمه حسینی نماینده تهران نیز سوالات خود را از وزیر امور خارجه تمدید کردند.

سوال دیگر از سوی ناصری‌نژاد در مورد علت ضعف عملکرد وزارت امور خارجه درباره انتفاضه مردم مظلوم بحرین بود که وزیر خارجه توضیح داد: ما همیشه از مردم مظلوم بحرین حمایت کرده‌ایم و از دولت بحرین خواسته‌ایم به مطالبات مردم پاسخ مسالمت‌آمیز دهد که در این باره نیز ناصری‌نژاد از پاسخ‌های وزیر قانع نشد.

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز سوالی پرسید مبنی بر این‌که چرا به پرچم اقلیم کردستان شمال عراق ادای احترام کردید که ظریف گفت: حضور اینجانب در مراسم تصمیم نظام بود، حضوری که به نفع نظام و کشور بود و بنده تشریفات مورد نیاز را انجام ندادم. در مورد این سوال قاضی‌پور گفت که با مشورت محجوب و سایر امضاکنندگان نظرش را در مورد قانع شدن یا نشدن اعلام می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
آمریکا ازبزرگ ترین حامیان داعش است.
آمریکا به عنوان یکی ازبزرگترین حامیان گروه های تروریستی است.
آمریکا به عنوان یکی ازبزرگترین حامیان گروه های تروریستی منافقین است.
حامی واقعی تروریسم آمریکا است.
آمریکا ازتروریسم درعراق حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درسوریه حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درافغانستان حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درپاکستان حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درلیبی حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درلبنان حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم دریمن حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درمنطقه خاورمیانه حمایت می کند.
آمریکا ازتروریسم درجهان حمایت می کند.
آمریکا را باید به عنوان بزرگترین حامی تروریسم معرفی کرد.
برای نابودی تروریسم باید با نیروهای آمریکایی مقابله کرد.
نیروهای آمریکایی ازسال 2003 تاکنون درسایه سازمان ملل خیانتکارشماره یک، شورای امنیت سازمان ملل خیانتکاردرجه یک و دیگر سازمان های بین المللی بی عدالت، بی نظم و خیانتکارازتروریسم برای تعییرحکومت ها استفاده می کنند.
چرا خزانه‌ داری آمریکا جنایتکارشماره یک درمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند.
چرا وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکارشماره یک درجهان درمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
دوستان خزانه ‌داری آمریکا حامی داعش هستند.
دوستان وزارت خزانه داری آمریکا داعش هستند.
داعش وآمریکا یکی هستند.
آمریکا فرقی با داعش ندارد.
آمریکا با تروریستم همدست است.
آمریکا ثابت کرد که حامی تروریسم است.
آمریکایی ها و تروریست ها برای ما یکی هستند.
آمریکا و عربستان سعودی همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان حامی تروریسم هستند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
درپاسخ به وزیر خارجه نجس وحشی، بی ادب، فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکارشماره یک چرا درمورد ۴۴ حمله هوایی عربستان به یمن در یک روزخفه خون گرفتن و کاری نمی کند.
فرانسه شریک جنایات عربستان سعودی است.

۴۴ حمله هوایی عربستان به یمن در یک روز
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶
منابع نظامی یمن تاکید کردند که مناطق مختلف استان‎های حجه، صنعاء و صعده یمن دیروز ۴۴ بار هدف حملات هوایی عربستان قرار گرفتند .یک منبع نظامی یمن به خبرگزاری رسمی این کشور «سبا» گفته که جنگنده ‎های سعودی دو کامیون حامل مواد غذایی را در منطقه المطمه استان الجوف هدف قرار دادند که دو راننده آن کشته شدند .جنگنده‎های سعودی چهار بار نیز منطقه الفرع و وادی آل ابو جباره را در منطقه کتاف استان صعده بمباران کردند و مناطق مختلف منطقه مرزی منبه را نیز هدف قرار دادند.جنگنده های ائتلاف سعودی ۱۱ بار هم دو منطقه حرض و میدی استان حجه واقع در غرب یمن را بمباران کردند.مناطق مختلف استان صنعاء نیز طی دیروز چندین بار هدف قرار گرفتند. منطقه جارف در منطقه بلاد الروس هفت بار و منطقه بنی مطر ۱۱ بار و منطقه الحیمه یک بار بمباران شدند.


درپاسخ به وزیر خارجه نجس وحشی، بی ادب، فرهنگ و بی شخصیت فرانسه جنایتکارشماره یک چرا درمورد بازداشت ۲۶ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری خفه خون گرفتن و کاری نمی کند.

فرانسه شریک جنایات رژیم صهیونبیستی است.

بازداشت ۲۶ فلسطینی در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶


نظامیان رژیم صهیونیستی ضمن یورش به مناطق مختلف کرانه باختری ۲۶ شهروند فلسطینی را بدون تفهیم اتهام بازداشت کردند. به دنبال این حمله درگیری شدیدی میان صهیونیستها و فلسطینیان درگرفت.از طرفی در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به شرق «دیر البلح» در غزه ۵  فلسطینی کشته و شماری زخمی شدند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
دوستان دولت روحانی ضد علیه ایران
حامیان اصلی گروهک تروریستی منافقین ضد علیه ایران
دوستان آقای ظریف ضد علیه ایران
فرانسه یکی از حامیان اصلی تروریست های منطقه خاورمیانه است.
وزیر خارجه فرانسه سگ هار آمریکا درجهان است.
وزیرخارجه فرانسه سگ دست نشانده رژیم صهیونیستی است.
فرانسه درمدت 38 سال است از گروه های تروریستی منافقین همه جانبه کمک و حمایت می کند و همچنان نیزادامه می دهد.
هم وزیرخارجه فرانسه غلط می کند هم مدعیان حقوق بشر!
هم وزیر خارجه فرانسه غلط می کند هم آمریکایی ها!
هم وزیرخارجه فرانسه غلط می کند هم سعودی ها!
هم وزیر خارجه فرانسه غلط می کند هم صهیونیست ها!
فرانسوی ها که درمدت 7 سال است درعراق و سوریه با پول آل سعود کشکشی می کنند.
.
تاریخ : ۹۶/۰۸/۰۹ - ۲۱:۰۲
وزیر خارجه فرانسه: اقدامات ایران بر خلاف منافع فرانسه است/ ایران تهدیدی است برای منطقه وزیر خارجه فرانسه می‌گوید فعالیت‌های ایران تهدیدی است برای منطقه خاورمیانه و گامی است بر خلاف منافع واشنگتن و پاریس.

«ژان ایوه لو دریان» وزیر خارجه فرانسه امروز میهمان شورای روابط خارجی آمریکا بود و در این نشست، سخنانی را علیه ایران مطرح کرد.

لو دریان ابتدا به آنچه غربی‌ها «فعالیت مخرب ایران در منطقه» می‌خوانند پرداخت و گفت: «ما نمی‌توانیم دخالت‌های ایرانی و جاه‌طلبی‌های هژمونیک این کشور را بپذیریم.»

وی افزود: «رفتار ایران با منافع آمریکا و فرانسه در تضاد است. این رفتار تهدیدی است برای منطقه.»

«امانوئل مارکون» رئیس‌جمهور فرانسه تاکنون چند نوبت از لزوم مذاکره با ایران برای سال‌های پس از اتمام محدودیت‌های برجامی سخن گفته؛ هدفی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم به شکلی دیگر دنبال می‌کند.

لو دریان این موضع رئیس‌جمهورش را با زبانی دیپلماتیک تکرار کرد و گفت: «ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند و برجام هم این هدف را تا 10 سال آینده محقق می‌کند.»

وزیر خارجه فرانسه با همان زبان نرم دیپلماتیک، از موضع آمریکا در قبال برجام هم انتقاد کرد و گفت: «اعتماد بر پایه احترام به تعهدات بنا می‌شود.»

وی افزود: «باید برجام را با روشی مطالبه‌گرانه و با شدت اجراء کنیم ولی همزمان باید به تعهدات خودمان احترام بگذاریم.»

اروپا در دهه‌های اخیر تمرکز زیادی بر اصل چندجانبه‌گرایی داشته و حالا با اقدامات یکجانبه ترامپ، این دستاورد را در خطر می‌بیند.

لو دریان در این خصوص گفت: «ما برای حل چالش‌های متعددی که در کل جامعه جهانی با آن روبرو است، به ابتکار مبتنی بر چندجانبه‌گرایی نیاز داریم.»

وی با بیانی که منظورش را شفاف‌تر بیان می‌کرد گفت: «آمریکا باید به صورت کامل نقش خود را در کمک به ابتکارات بین‌المللی برای حل بحران‌های موجود، بپذیرد.»

وزیر خراجه فرانسه، اشاعه تسلیحات هسته‌ای را یکی از چالش‌های عمده پیش روی جامعه جهانی خواند و با ارتباط دادن آن به برجام گفت: «برای رفتن به جنگ با مقوله عدم اشاعه، هیچ کاری بدتر از احترام نگذاشتن به برجام نیست.»
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: