کد خبر: ۷۴۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
تعداد بازدید: ۲۳۸
فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: ملت ایران جواب توطئه‌های قدرت‌های بزرگ و کوچک را در میدان عمل و بصورت غافلگیرکننده خواهد داد. ایران برای کارهای بزرگ آماده است.
برجام چه فایده‌ای برای ما داشت؟ بارها بدعهدی آمریکا را تجربه کرده‌ایم/ آمریکا هرچه تحریم را بیشتر کند، برد و دقت موشک‌ها را بیشتر خواهد دید / جنگ ایران و آمریکا محتمل نیست

فرمانده‌کل سپاه پاسداران گفت: ملت ایران جواب توطئه‌های قدرت‌های بزرگ و کوچک را در میدان عمل و بصورت غافلگیرکننده خواهد داد. ایران برای کارهای بزرگ آماده است.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»، سردار لشکر محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز سه‌شنبه 9 آبان در همایش جهان بدون ترور گفت: به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت ایران، جهان به معنای اربعین و پیام آن و هدف امام حسین(ع) در عاشورا پی می‌برد و هرسال بر عمق معنایی اربعین افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این که پیام اربعین مبارزه با ظلم و مخالفت با ظلم‌پذیری و ستمگری است، اظهار داشت: امروز آمریکا می‌خواهد از ملت ایران، بیعت بگیرد و اربعین یک «نه» بزرگ به این خواسته آمریکاست.

جعفری تصریح کرد: بزرگترین درس عاشورا نرفتن زیر بار سلطه است.

وی با تأکید بر این که دشمن برنامه‌های جدیدی علیه انقلاب اسلامی و ملت ما دارد، اظهار داشت: اکثر ملت‌های مسلمان تحت ستم به این نتیجه رسیدند که تنها راه سعادت، ایستادگی برابر ظالمین و دست‌نشانده‌های آمریکاست.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این ایستادگی، الزاماتی دارد که یکی عزم و اراده راسخ برگرفته از باور و ایمان عمیق است و الزام دیگر، تجهیز شدن جامعه به ابزارهای دفاعی است که باید در این راستا همه توانمندی‌ها را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: ما مرکز مقاومت در برابر نظام سلطه هستیم و بیش از دیگران باید به این اصل پایبند باشیم.

جعفری گفت: مردم ما قدر توان دفاعی خود از جمله موشکی را می دانند و مثل ناموس خود از آن دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: همین امروز آمریکا قصد دارد اجرای تحریم‌های موسوم به «کاتسا» را به بهانه‌ توانمندی موشکی ایران آغاز کند، در حالی که سپاه و توان موشکی، بهانه و توان اقتصادی ایران برای آنها هدف است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: برجام چه فایده‌ای برای ما داشت. ملت ایران بارها بدعهدی آمریکا را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا بداند هرچه فشار اقتصادی و تحریم را بیشتر کند، اراده ملت ایران در افزایش توان دفاعی و موشکی بیشتر می‌شود و برد و دقت موشک‌ها را بیشتر خواهند دید.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: ملت ایران جواب توطئه‌های قدرت‌های بزرگ و کوچک را در میدان عمل و بصورت غافلگیرکننده خواهد داد. ایران برای کارهای بزرگ آماده است. تاریخ این ملت گویای غیرتمندی مردمان ما است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: آمریکا اولین و بزرگترین حامی تروریست‌ها ازجمله اسرائیل و عربستان خائن است.

وی در ادامه گفت: به زودی داعش در سوریه از بین می‌رود و سرزمینی دست آنها نخواهد ماند هرچند ممکن است اثار آنها در جامعه بماند.

سردار جعفری در جمع خبرنگاران: جنگ ایران و آمریکا محتمل نیست

فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی گفت: بی تردید درگرفتن هیچ جنگی بین ایران و آمریکا محتمل نیست، چرا که آنان به شدت از عواقب این جنگ در هراس‌اند و به یقین می‌دانند در صورت آغاز چنین جنگی بازنده اصلی خواهند بود.

سردار محمدعلی جعفری در حاشیه همایش جهان بدون ترور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی آمریکا و غرب نظام جمهوری اسلامی را با وجود تحریم‌ها و فشارهای متعدد همچنان در مسیر گذشته خود دیدند، بر آن شدند با استفاده از تجربه‌های گذشته و موفقیت‌های نسبی که به خیال خودشان در برجام به دست آوردند مجددا تحریم‌های اقتصادی را و البته این بار به بهانه تحریم توان دفاعی و موشکی بر علیه ایران اعمال کنند.

وی ادامه داد: مردم ایران،‌ آمریکا را به خوبی می‌شناسند و اگر هم طی چهار سال گذشته به بهانه توافق برجام اعتمادی نسبی به آنان پیدا کرده بودند،‌ به دلیل بد عهدی‌ها و فریبکاری‌های آنان اعتمادشان را به کلی نسبت به آمریکا از دست دادند.

جعفری گفت: فشارهای آمریکا بر ای کشاندن ایران به پای میز مذاکره یا واداشتن ایرانیان به سازش موجب فریب خوردن ملت نمی‌شوند. ملت ایران، ملتی غیرتمند است که اگر خونشان به جوش آید به بدترین نحو ممکن از متجاوزان انتقام می‌گیرند و امروز توان موشکی و دفاعی ایران همچون ناموسشان برایشان ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه افزایش برد موشک‌های جمهوری اسلامی را غیر ضروری دانست و در عین حال متذکر شد: برد موشک‌هایمان 2 هزار کیلومتر است که البته قابل افزایش است، اما این توان و برد موشکی را برای جمهوری اسلامی کافی می‌دانیم چون اکثر منافع و نیروهای آمریکایی در شعاع همین برد موشکی قرار دارند.

جعفری سیاست آمریکا بر ضد جمهوری اسلامی را تداوم جنگ‌های نیابتی و تشدید تحریم‌های اقتصادی به جای درگیری مستقیم بین ایران و آمریکا اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
1394/05/18
گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب
دولت آمریکا بزرگترین نقضکنندهی حقوق بشر در دنیا
تنها مورد استفادهی از بمب اتم مربوط میشود به بمباران اتمی دو شهر ژاپن در سال ۱۹۴۵ میلادی و درست در زمانی که شعلههای جنگ جهانی دوم رو به خاموشی بودند. قوای نظامی آمریکا در ششم و نهم اوت ۱۹۴۵ در دو حملهی جداگانهی اتمی به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی بیش از ۲۰۰ هزار تن شامل غیرنظامیان و زنان و کودکان را به کشتن داده و هزاران انسان بیگناه را دچار مصدومیت و جراحتهای بلندمدت کردند. پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز این جنایت و نسلکشی توسط دولت ایالات متحدهی آمریکا گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب دربارهی نقض حقوق بشر از سوی آمریکا را منتشر میکند.

بمب اتم فقط توسط آمریکا استفاده شده است
عامل سوم [بروز چالش در پایهی فکری غرب برای مدیریت دنیا] بُروز تعارضهاى عملى با شعارهاى غربى است؛ یعنى اینها در دنیا دم از آزادى و دم از دموکراسى و دم از حقوق بشر و این حرفها میزدند؛ در عمل آنقدر دولتهاى غربى با این شعارها عملاً مخالفت کردند و نقض کردند این شعارها را که امروز طرح این شعارها در دنیا از سوى غربىها بهصورت یک امر مستهجن درآمده است؛ یعنى افراد صاحب فکر میفهمند. تعداد کودتاهایى که دولتهاى غربى و قدرتهاى غربى علیه دولتهاى مستقل - غالباً دولتهاى ملى - انجام دادند، یک تعداد عجیبى است. طبق بعضى از گزارشها، آمریکا پس از جنگ دوم [جهانى] تا امروز براى سرنگونى پنجاه دولت اقدام کرده! در مورد پنجاه دولت انواع و اقسام اقدامها را کرده؛ با دهها جریان مقاومتِ مردمى مخالفت کرده که اینها در کارنامهى آمریکا و دیگران مضبوط است. استفادهى از بمب اتم؛ تنها موردى که بمب اتم استفاده شده است [توسط] آمریکا است که بیش از همه دم از مردم و دم از حقوق مردم و مانند اینها میزند و بیش از دویست هزار نفر کشته شدند -در آن حوادث ژاپن- و تعداد خیلى بیشترى هم دچار عوارض آن شدند. زندان گوانتانامو، زندان ابوغریب، این حوادثى که پیش آمد، زندانهاى مخفىاى که در اروپا ثابت شد براى همه و روشن شد که اینها زندانهاى مخفى دارند و مردم را شکنجه میکنند و بىمحاکمه نگه میدارند، که هنوز هم هست؛ همه دارند مىبینند. این هم عامل سومى بود که نظام ارزشى مورد ادعاى غرب را به چالش کشید. بیانات در دیدار با اعضاى مجلس خبرگان رهبرى ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
به خاطر نقض حقوق بشر گریبان آمریکاییها را در پیشگاه دادگاه افکار عمومی دنیا میگیریم
بنده عرض میکنم هر کس دیگری [هم] دربارهی حقوق بشر حرف بزند، آمریکاییها حق ندارند دربارهی حقوق بشر حرف بزنند؛ [چون] دولت آمریکا بزرگترین نقضکنندهی حقوق بشر در دنیا است؛ نه [فقط] دیروز، [بلکه] همین امروز، همین حالا؛ اینها کسانی هستند که رژیم غاصب صهیونیستی به پشتوانهی اینها و پشتگرمی اینها است که دارد این همه شرارت در این منطقه میکند. فلسطین در چه وضعی است؟ فلسطینیها در چه وضعند؟ غزّه در چه حالی است؟ احوال مردم غزّه را مردم دنیا نمیدانند؟ بیمارِ محتاج درمان اضطراری در آن قطعهی مظلومِ زمین، روی زمین مانده است، داروهای ابتدایی در اختیار او قرار نمیگیرد! چرا؟ چون آمریکا پشت سر رژیم صهیونیستی غاصب است. یک کشوری را، یک مردم مظلومی را از اطراف محاصره کنند، راهی به بیرون نداشته باشند، هیچ امکانی نداشته باشند، مریضشان هم روی زمین میماند، گرسنهشان هم گرسنه میماند، اوّلیّات زندگی هم از آنها دریغ داشته میشود؛ اینها ظلم نیست؟ اینها تخلّف از حقوق بشر نیست؟ آنوقت اینها شرم نمیکنند اسم حقوق بشر بر زبان میآورند؟ این آقا اوّلی که میخواست بیاید، در تبلیغات انتخاباتی پنج شش سال قبل، یکی از وعدههایی که به مردم آمریکا داد، این بود که زندان گوانتانامو را تعطیل میکند؛ [الان] شش هفت سال گذشته، آیا زندان گوانتانامو تعطیل شد؟ اینها اینجوریاند. ظلم به مردم، حملهی به مردم، [آوردن] هواپیماهای بیسرنشین در افغانستان و پاکستان، کشتار مردم بیگناه، هزاران گونه جنایت علیه غیر نظامیان در مناطق مختلف، و شیوههای جنایت ناشناخته -که حالا خیلی از جنایات اینها شیوههایی است که برای مردم دنیا ناشناخته است، بعدها معلوم خواهد شد- آنوقت اینها اسم حقوق بشر را میآورند؟ ما مدّعی نظام ایالات متّحدهی آمریکا و بسیاری از دولتهای غربی هستیم، بهخاطر نقض حقوق بشری که آنها انجام میدهند. ما مدّعی هستیم، ما از آنها سؤال میکنیم، ما گریبان آنها را میگیریم در پیشگاه دادگاه افکار عمومی دنیا؛ و آنها جوابی ندارند. بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
آمریکاییها میگویند «حقوق بشر»، ولی منافع خود را اراده میکنند
شورای امنیت سازمان ملل دارای ساختار و سازوکاری غیرمنطقی، ناعادلانه و کاملاً غیر دموکراتیک است؛ این یک دیکتاتوریِ آشکار و یک وضعیت کهنه و منسوخ و تاریخ مصرف گذشته است. با سوء استفاده از همین سازوکار غلط است که آمریکا و همدستانش توانستهاند زورگوئیهای خود را در لباس مفاهیم شریف بر دنیا تحمیل کنند. آنها میگویند «حقوق بشر»، و منافع غرب را اراده میکنند؛ میگویند «دموکراسی»، و دخالت نظامی در کشورها را به جای آن مینشانند؛ میگویند «مبارزه با تروریسم»، و مردم بیدفاع روستاها و شهرها را آماج بمبها و سلاحهای خود میسازند. در نگاه آنها، بشریت به شهروندان درجهی یک و دو و سه تقسیم میشوند. جان انسان در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین ارزان، و در آمریکا و غرب اروپا گران قیمتگذاری میشود. امنیت آمریکا و اروپا مهم، و امنیت بقیهی بشریت بیاهمیت دانسته میشود. شکنجه و ترور اگر به دست آمریکائی و صهیونیست و دستنشاندگان آنها صورت گیرد، مُجاز و کاملاً قابل چشمپوشی است. زندانهای مخفی آنها که در نقاط متعددی در قارههای گوناگون شاهد زشتترین و نفرتانگیزترین رفتارها با زندانیان بیدفاع و بیوکیل و بیمحاکمه است، وجدان آنان را نمیآزارد. بد و خوب، کاملاً گزینشی و یکطرفه تعریف میشود. منافع خود را به نام «قوانین بینالمللی»، و سخنان تحکمآمیز و غیرقانونی خود را به نام «جامعهی جهانی» بر ملتها تحمیل میکنند و با شبکهی رسانهایِ انحصاریِ سازمانیافته، دروغهای خود را راست، و باطل خود را حق، و ظلم خود را عدالتطلبی وانمود میکنند و در مقابل، هر سخن حقی را که افشاگر فریب آنها است، دروغ، و هر مطالبهی برحقّی را یاغیگری مینامند. بیانات در شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد ۱۳۹۱/۰۶/۰۹
پرچم حقوق بشر در دست بزرگترین ناقض حقوق بشر است
کسانیکه در گوشه و کنار نق میزنند و میگویند چرا به انرژی هستهیی چسبیدهاید، غافلانه به نفع دشمنان ملت حرف میزنند؛ آنها هم بدانند امروز مسألهی انرژی هستهیی بهانهی تهدیدهای آمریکاست. ابرقدرت، شأن خود را در تهدید کردن میداند. قدرت سلطهگر و زورگو کارش با تهدید پیش میرود و ملتهای دنیا و خیلی از دولتها متأسفانه در مقابل تهدیدهای اینها کوتاه میآیند و اینها را بیشتر بر امورِ خودشان مسلط میکنند. کار آنها تهدید است، و امروز بهانهی تهدید آنها انرژی هستهیی است. این هم که نباشد، بهانهی دیگری مطرح میکنند. خودشان تروریستپرورترینِ دولتهایند، اما ایران اسلامی و مسلمانها را متهم به تروریسم میکنند! سربازان و نیروهای امنیتی آمریکا بدترین جنایتها را در نقاط اشغالی عراق و در زندان ابوغریب مرتکب میشوند -که یک نمونه از این همه، جنایت زندان ابوغریب است؛ والّا نظایر آن زیاد است- به انسانها اهانت میکنند، حقوق انسانها را لگدمال میکنند؛ چه در اینجا، چه در افغانستان، چه در زندانهای خودشان، چه در گوانتانامو؛ آنگاه دیگران را به نقض حقوق بشر متهم میکنند! تا آنجایی که بنده اطلاع دارم، هیچ دولتی را نمیشناسم که به قدر دولت آمریکا ناقض حقوق بشر باشد. بنده با ملاحظهی آمار و ارقام و حوادثی که در این چند سال پیش آمده -چیزی که جلوی چشم خود ما بوده است- به این نتیجه میرسم که شاید در دنیا دولتی نباشد که به قدر دولت آمریکا نقض حقوق بشر کرده باشد. علاوه بر جنایات اینها در اطراف دنیا، در خود آمریکا هم اینها جنایت و نقض حقوق بشر میکنند. امروز مثل سالهای گذشته سیاهان آمریکا همچنان تحت فشار و مورد ظلم و ستم و تبعیضاند. در سال ۷۱ یا ۷۲ در زمان ریاست جمهوریِ پدر همین بوش بر اثر ظلم واضحی که علیه سیاهپوستها بهوقوع پیوسته بود، شورش عظیمی در بعضی از ایالتهای آمریکا بهوجود آمد و چون پلیس نتوانست مقابله کند، ارتش را وارد صحنه کردند. در زمان رئیس جمهور بعدی، بیش از هشتاد نفر از فرقهی داوودیان را -یک فرقهی مسیحیِ مخالف سیاستهای دولت آمریکا- که در یک خانه اجتماع کرده بودند و با اخطار پلیس بیرون نمیآمدند، جلوی چشمان مرد و زن و کودک، زنده زنده در آتش سوزاندند؛ اما اینها خم به ابرویشان نیامد! رعایت حقوق بشر آنها این است! در زمان رئیس جمهور فعلی آمریکا در شمال افغانستان -آن وقتی که افغانستان را اشغال میکردند- غیر از بمبهایی که بر سر مردم ریختند و فجایعی که در شهرها ایجاد کردند، در یک زندان جمع کثیری زندانی را به رگبار بستند و قتل عام کردند؛ خبرش هم در دنیا پیچید، منتها امپراتوریهای خبری نمیگذارند این خبرها بماند و در ذهن مردم جایگزین شود؛ فوراً خبر را جمع میکنند. آنوقت میگویند در فلان کشور یا در ایران اسلامی به فلان زندانی اهانت شده؛ مثلاً فرض کنید به او دمپاییِ درستی ندادهاند! نقض حقوق بشر در آمریکا و بهوسیلهی آمریکاییها در دنیا از همهی کشورها بیشتر است؛ اما مردم دنیا و همچنین ملت ایران و دولت ایران و نظام اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم میکنند! پرچم حقوق بشر را کسانی به دست گرفتهاند که خودشان بزرگترین ناقض حقوق بشرند!



مجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
و این درحالی است که مدعیان حقوق بشرخیانتکارشماره یک تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات نمی کنند.
چرا سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک تاکنون سکوت اختیارکرده اند.

تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تیر ۹۶.::. ساعت : ۹:۰۷ ق.ظ
۲ دیدگاه
بهمناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی:
ایران، سلاحهای شیمیایی و دولتهای حامی صدام
محمدرضا محمدی/کارشناس مسائل سیاسی
به گواهی اسناد منتشر شده از جانب رسانه ها، برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، سلاحهای شیمیایی را در اختیار صدام حسین قرار دادند تا از آنها علیه ایران استفاده کند.



اندیشکده راهبردی تبیین- به گواهی اسناد منتشر شده از جانب رسانه ها، برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان، سلاحهای شیمیایی را در اختیار صدام حسین قرار دادند تا از آنها علیه ایران استفاده کند. نوع مواجههی جمهوری اسلامی ایران با این اقدام غیرانسانی، بیشتر در حوزهی رسانهای و روانی صورت گرفته است. اگرچه در حوزه حقوقی نیز اقدامات صورت گرفته اما به دلیل عدم پیگیری جدی و مداوم، عملا نتیجهی ملموسی حاصل نشده است. مقاله ی پیش رو در تلاش است تا علاوه بر واکاوی کمک های شیمیایی اروپا به صدام، به بررسی تلاش های حقوقی جمهوری اسلامی ایران در محافل بین الملل برای احقاق حقوق قربانیان این حملات بپرداز د.
بدون شک یکی از مهم‏ترین نشانه‏ های نسل‏ کشی یا جنایت علیه بشریت که در تعریف این جرایم نیز آمده، شمار کشته ‏ها و زخمی‏ها است[۱]. کاربرد سلاح های شیمیایی توسط رژیم بعثی عراق علیه ایران در دو دهه آخر قرن بیستم را باید از گسترده ترین و بی نظیرترین جنگ های شیمیایی جهان و از حیث نوع حجم تلفات و انتقال صدمات وارده از نسلی به نسل بعد، نوعی جنایت علیه بشریت به شمار آورد که طی آن حجیم ترین حملات با انواع عوامل شناخته شده و حتی ناشناخته و ترکیبات مختلف شیمیایی و بعضاً مشکوک به عوامل میکروبی بر علیه نیروهای نظامی و حتی شهروندان غیر نظامی به کار گرفته شد که منجر به بروز تلفات و صدمات جانی فراوان گردید. به نظر می رسد که بررسی امکان پیگیری و شکایتحقوقی فردی از دول اروپایی حامی صدام حسین از سوی آسیبدیدگان عملیاتهای شیمیایی، اقدامات حقوقی ایران برای استیفای حق از دولتهای اروپایی مذکور و نهایتا وضعیت فعلی و نتایج این اقدامات حقوقی، نکاتی هستند که کمتر به آن ها پرداخته شده است و مقاله پیش رو سعی در بررسی آن ها دارد.
رژیم بعثی عراق پس از ناکامی های پیاپی ارتش تا بن دندان مسلح خود در تامین اهداف نظامی در جبهه ها، به دستور شخص صدام و با کمک مستشاران و کارشناسان دولت های شرق و غرب، به خصوص کارشناسان شیمیایی شوروی، یوگسلاوی، آلمان، فرانسه و … با تایید کاخ سفید، سلاح های ممنوعه شیمیایی را با مشارکت بیش از ۴۰۰ شرکت دولتی و خصوصی جهان به خصوص اروپایی در تحویل مواد اولیه و تولید انواع عوامل خطرناک در کنار دیگر سلاح های جنگی و مرگبار خویش، مورد استفاده قرار دادند[۲]. آلمان به تنهایی با ارسال این مواد شیمیایی، عراق را قادر ساخت تا حدود ۶۰۰۰ تن بمب شیمیایی علیه ایران به کار گیرد.علاوه بر این موارد در جنگ بخصوص اواخر آن صحبت هایی برای تجهیز صدام به موشک های بالستیک شیمیایی و موشک های بالستیک اتمی نیز مطرح بود و مقدمات آن نیز انجام شد که عملی نشد[۳].

به جرات مي توان گفت سلاح هاي شيميايي تنها سلاح هاي جنگي هستند كه بيشترين و قديمي ترين معاهدات بين المللي براي منع كاربرد آن وجود دارد. نخستين قرارداد بين المللي براي محدود سازي استفاده از سلاح هاي شيميايي به سال 1675 برمي گردد

در طول جنگ هشت ساله تحمیلی، بیش از ۲۵۲ مورد حمله شیمیایی (عراق) علیه ایران صورت گرفت که در سازمان ملل متحد ثبت شده است[۴]. البته آمار غیر رسمی تعداد این حملات را ۵۷۲ نوبت در عراق و ایران بیان و بر اساس آن، در طی هفت مرحله از مهر ۵۹ تا شهریور ۶۷، تعداد ۱۷۲۵۰ نفر شهید و ۱۲۷۰۰۰ نفر مصدوم گردیدند که تعداد ۱۰۰۰۰۰ نفر مصدوم و ۱۰۰۰۰ شهید متعلق به ایران و ۲۷۰۰۰ نفر مصدوم و ۷۲۵۰ نفر شهید هم از مردم عراق بوده اند [۵]. از ابتدای استفاده صدام حسین از سلاح های نامتعارف شیمیایی، همانگونه که پورتر، تاریخ دان آمریکایی بیان می کند، «هیچ گونه مدرک قابل اعتمادی مبنی بر تلافی ایران نسبت به حملات شیمییایی سیستماتیک عراق علیه مردم ایران وجود ندارد»[۶]، جمهوری اسلامی ایران هیچ اقدام تلافی جویانه و مشابهی انجام نداد و تلاش کرد از روش های گوناگون دیپلماتیک، رسانه ای و حقوقی به محکومیت این اقدامات بپردازد، اما متاسفانه، حمایت های جانبدارانه دولت های غربی حامی صدام از وی، مانع هر گونه اقدام عملی و گام موثر در این باره گشت که به برخی از آن ها اشاره خواهد شد.
به جرات می توان گفت سلاح های شیمیایی تنها سلاح های جنگی هستند که بیشترین و قدیمی ترین معاهدات بین المللی برای منع کاربرد آن وجود دارد. نخستین قرارداد بین المللی برای محدود سازی استفاده از سلاح های شیمیایی به سال ۱۶۷۵ برمی گردد و بعدها در ۱۸۷۴ کنوانسیون بروکسل و کنوانسیون ۱۸۹۹ لاهه تکامل یافت و نهایتا به انعقاد معروف ترین معاهدات بین المللی در خصوص کاربرد سلاح های شیمیایی یعنی «پروتکل ۱۹۲۵ ژنو» شد. با وجود امضای پروتکل ژنو توسط بسیاری از کشورهای جهان، این معاهده دارای نقصان بسیار بزرگی بود و آن اینکه تنها ناظر به ممنوعیت «کاربرد» سلاح های شیمیایی یا میکروبی بود و «توسعه»، «تولید» و «انباشت» این سلاح ها را منع نمی کرد، به علاوه بسیاری از کشورهای جهان این پروتکل را با این شرط امضا کردند که حق کاربرد سلاح های شیمیایی را علیه کشورهای غیرعضو و نیز مقابله به مثل در صورت حمله شیمیایی به کشورشان را برای خود محفوظ می دانستند. با اصلاحات انجام شده در پروتکل ژنو در ۱۹۹۲ و تصویب کشورها، “کنوانسیون سلاح های شیمیایی” در ۱۹۹۷رسما لازم الاجرا و «سازمان منع سلاح های شیمیایی» (OPCW) ایجاد شد]۷]


مقام معظم رهبری در مورد حمایت دولت های اروپایی از صدام حسین خاطرنشان می کنند:”دولتهای ریاکار اروپایی که امروز در قضیهی سوریه مدعی استفاده از سلاحهای شیمیایی هستند، در زمان جنگ تحمیلی، خروارها سلاح شیمیایی به صدام دادند تا او با این سلاحها به جبهههای ما و مناطق سردشت و حلبچه حمله کند” [۸] اما نکته جالب اذعان سران رژیم بعث در این باره است. طارق عزیز در سال ۱۳۶۷ ضمن اعتراف به استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ با ایران با اشاره به اتهامات وارده به عراق در مورد کاربرد جنگ افزارهای شیمیایی، کشورهای اروپایی را که از بغداد انتقاد کرده بودند مورد سرزنش قرار داد و اظهار نمود که کشورهای اروپایی خود سلاحهای شیمیایی در اختیار کشورهای جهان سوم قرار میدهند اما هنگامی استفاده از سلاح ها، بر قربانیان آن اشک تمساح میریزند. [۹]

اقدامات انجام شده حقوقی ایران برای استیفای حق از دولتهای غربی و نتایج آن ها
پس از اولین حمله شیمیایی رژیم بعث به ایران، رجایی خراسانی، نماینده ایران در سازمان ملل، با قرائت متنی شدید اللحن در شورای امنیت، خواستار محکومیت این اقدام صدام توسط شورای امنیت شد. اما سازمان ملل حتی به اقدامات صوری و ظاهری هم در محکومیت این اقدامات نپرداخت. اما با ادامه این حملات در طول جنگ هشت ساله تحمیلی، امکان بی تفاوتی مطلق سازمان ملل وجود نداشت و نهایتا شورای امنیت اقدام به صدور ۴ بیانیه و ۲ قطعنامه کرد: بیانیه ۳۰ مارس ۱۹۸۴ که صرفاً به محکوم کردن کاربرد سلاح شیمیایی پرداخته بود، بیانیه ۲۵ آوریل ۱۹۸۵ که اذعان کرده بود سلاح شیمیایی علیه نیروهای ایران به کار رفته است، بیانیه ۲۱ مارس ۱۹۸۶ که برای نخستین بار از عراق به عنوان به کاربرنده سلاح شیمیایی یادکرد و کاربرد این سلاح را محکوم کرد و بیانیه ۱۴ مه ۱۹۸۷ که اشاره میکند غیر نظامیان در ایران بر اثر سلاحهای شیمیایی مجروح شدند. [۵] دو قطعنامهای هم که شورای امنیت به سلاح شیمیایی توجه میکند، یکی قطعنامه ۶۱۲ است که باز هم در آن از عراق به عنوان استفاده کننده از این سلاح یاد نمیکند، اما از تمامی کشورها درخواست میکند که برای ادامه اعمال یا برقراری کنترل شدید بر صدور تولیدات شیمیایی که در ساخت سلاحهای شیمیایی به کار گرفته میشود به طرفهای مخاصمه، تلاش بیشتری داشته باشند و دیگری قطعنامه ۶۲۰ میباشد. در ابتدای این قطعنامه بیان میشود استفاده از سلاحهای شیمیایی علیه ایران شدت و تکرار پیدا کرده است. این قطعنامه، جدای از نقایص اساسی، مهمترین سندی است که شورای امنیت در طی هشت سال استفاده مکرر عراق از سلاحهای شیمیایی علیه افراد غیر نظامی و نظامی ایران صادر کرده است. در این قطعنامه شورا برای اولین بار، کاربرد سلاحهای شیمیایی را به طور تلویحی نتیجه عدم پیشرفت مذاکرات درباره خلع سلاح شیمیایی دانسته و مذاکرات جاری کنفرانس خلع سلاح در مورد ممنوعیت کامل و موثر توسعه، تولید و انبار کردن سلاح شیمیایی و نیز نابودی آنها را مد نظر قرار داد [۱۰] دکتر ولایتی، در کنفرانس خلع سلاح ۱۹۸۵ این وضعیت را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد “عدم موضع گیری قاطع شورای امنیت در برابر پروتکل ۱۹۲۵ ژنو از طرف عراق موجب گستاخی بیشتر این رژیم گردیده است”. [۱۱]

دکتر ولایتی، در كنفرانس خلع سلاح 1985 اين وضعيت را مورد توجه قرار داد و اعلام كرد “عدم موضع گيري قاطع شوراي امنيت در برابر پروتكل 1925 ژنو از طرف عراق موجب گستاخي بيشتر اين رژيم گرديده است”.

بررسی امکان پیگیری و شکایتحقوقی فردی از دول اروپایی حامی صدام حسین از سوی آسیبدیدگان عملیاتهای شیمیایی
یکی از مباحث بین المللی، طرح دعوا در دادگاه های کشورهایی است که به تجهیز صدام برای داشتن سلاح شیمیایی اقدام کردند. همانگونه که چندی پیش شکایتی توسط یکی از قربانیان در آلمان علیه یکی از شرکت های صادرکننده مواد شیمیایی مطرح شد که مقررات صادرات خود را نقض کرده بود و البته به طور کلی بایکوت شد. بنابراین خود قربانیان به عنوان مدعی می توانند وارد این پرونده ها شوند و آنها موظف به پیگیری هستند.
اما در رابطه با هلند، دولت هلند تبعه خودش را متهم کرد که مواد اولیه را از کشورهایی مثل تایلند، ایتالیا، ژاپن،سنگاپور، سوئیس و آمریکا به عراق صادر کرده است. مصدومان حلبچه و سردشت ادعای خودشان را در این دعوی مطرح کردند و نهادهای داخل کشور مساعدت کردند و در آن پرونده این تبعه هلندی به ۱۵ سال زندان محکوم شد و با اعتراض، به جای کم شدن مجازات دو سال دیگر اضافه و تبدیل به ۱۷ سال شد. در اردیبهشت سال گذشته ۲۵ هزار یورو به هر خانواده به عنوان ضرر و زیان پرداخت شد.
همچنین قانونی در مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۷ تصویب شد، تحت عنوان «الزام دولت به پیگیری حقوق جانبازان و قربانیان جنگ شیمیایی علیه ایران». این قانون یک ماده واحده با ۵ تبصره دارد که یادآوری می کند دولت باید حقوق مصدومان و شهدای شیمیایی ناشی از ۸ سال دفاع مقدس را در محاکم داخلی و خارجی پیگیری کند[۱۲].

راه کارهای پیشنهادی برای جریان سازی حقوقی ایران علیه دول اروپایی
به نظر می رسد براساس معاهده سال ۱۹۲۵ ژنو و با توجه به پشتیبانی هدفمند اروپا در تجهیز و تسلیح صدام به این سلاح ها، و با در اختیار قرار دادن کلیه اطلاعات مربوط به منطقه و اجازه استفاده از این سلاح ها، طرح قانونی، حقوقی و قضائی این جنایات جنگی که با حمایت های همه جانبه آمریکا و اروپا و با تخطی کامل از کنوانسیون ۱۹۲۵ ژنو و برخلاف تعهدات مندرج در آن، به تأمین انواع سلاح های کشتار جمعی و اجازه استفاده از این سلاح های مرگبار توسط عراق پرداختند، می توان به تنظیم دادخواستی در دیوان بین المللی کیفری و یا دیگر مراجع مشابه دست زد و با توجه به تصمیمات کمتر سیاسی دیوان (نسبت به شورای امنیت) این اقدام می تواند نتیجه بخش باشد.
در خصوص ایالات متحده هم، یکی از بهترین مراجع برای رسیدگی به این فاجعه بشری، طرح دعوی علیه ایالات متحده در دیوان داوری لاهه (دیوان داوری دعاوی ایران و آمریکا) می باشد. براساس ماده یک بیاینه الجزایر «ایالات متحده آمریکا تعهد می نماید که سیاست ایالات متحده این است و از این پس این خواهد بود که به صورت مستقیم و غیرمستقیم، سیاسی و نظامی در امور داخلی ایران مداخله ننماید.»[۱۲] همچنین مفاد بند ۱۷ از ماده ۴ این بیانیه، مدارک و شواهد کافی وجود دارد که ایالات متحده در جنگ تحمیلی بزرگترین حامی رژیم صدام و تأمین کننده اصلی سلاح های شیمیایی و کشتارجمعی لجستیکی بوده، در این راستا به جهت کاربرد اینگونه سلاحهای مرگبار که با پشتیبانی اطلاعاتی ایالات متحده انجام گردید متجاوز از ۶۵۰۰۰ نفر از ایرانیان با این سلاح ها مصدوم، مجروح و یا به شهادت رسیدند و هزاران نفر نیز طی دو دهه گذشته از آثار و صدمات بکارگیری این سلاح ها در رنج و بیماری هستند. لذا دادگاه بین المللی لاهه با توجه به سابقه امر و حساسیت موضوع و طرح قانونی دعوی می تواند این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
تاریخ : ۹۶/۰۸/۰۸ - ۱۷:۳۸
خزانهداری آمریکا از تدارک برای اجرای قانون تحریمها علیه ایران خبر داد وزارت خزانهداری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد مقررات خود را به منظور اجرای قوانین این کشور جهت اعمال تحریمها علیه اشخاص مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تغییر میدهد.
دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانهداری آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد مقررات خود را به منظور اجرای قانون جدید این کشور درباره اعمال تحریمها علیه اشخاص مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تغییر میدهد.
طبق اعلام خزانهداری آمریکا این نهاد آمریکایی به منظور اجرای بند (ب) ۱۰۵ از «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریمها» (کاتسا) مقررات داخلی خود در زمینه «تحریمهای مرتبط با تروریسم جهانی» را اصلاح کرده است.
خزانهداری آمریکا اعلام کرده این اصلاحیه، بعد از چاپ در مجله دولت فدرال آمریکا در روز سهشنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۷، اجرایی خواهد شد.
این بند از قانون یاد شده دولت آمریکا را به اعمال تحریمهای مرتبط با تروریسم علیه اشخاص خارجی که مقامها، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند، موظف میکند.
رئیسجمهور آمریکا روز ۲ آگوست سال ۲۰۱۷ (برابر با ۱۱ مردادماه سال ۱۳۹۶) قانون موسوم به «کاتسا» که یک هفته قبلتر در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسیده بود را امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف ۹۰ روز پس از اجرایی شدن آن، تحریمهایی را علیه ایران اعمال کند.

درپاسخ به دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا جنایتکارشماره یک
تحریم های آمریکا جنایتکارشماره یک تاثیردرسیاست ما نخواهد داشت.
تحریم های آمریکا علیه ایران غیرقانونی است.
چرا آمریکا جنایتکارشماره یک درمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
آمریکا جنایتکارشماره یک ثابت کرد که به دنبال جنگ با داعش نیست و فقط به دنبال منافع خودش درمنطقه است.
داعش ازسال 2011 تاکنون با حمایت مستقیم آمریکا درسوریه، لبنان، عراق و منطقه جنایت می کند.
سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و دیگرسازمان ملل های بین المللی ازکمک وحمایت آمریکا به داعش آگاه هستند.
ائتلاف آمریکایی روی داعش را سفید کرده است.
ائتلاف آمریکا با بمباران وحشیانه مردم و عراق روی داعش را سفید کرد.
آمریکا جنایتکارشماره یک دشمن تاریخی مردم ایران است.
آمریکا جنایتکارشماره یک بیش از40 سال است مورد اعتماد ما نیست.
آمریکایی ها ازکاری که درمنطقه خاورمیانه انجام دادند پشیمان می شوند.
با آمریکا جنایتکارشماره یک روابط ایجاد نخواهیم کرد مگراین که آدم بشود ازجنایت کردن، جنایت کردن، دخالت کردن، مداخله کردن، ظلم کردن، ستم کردن و تجاوزکردن دست بردارد.
مداخله آمریکا درمنطقه را پاسخ می دهیم.
تنها سلاح هسته ای می تواند ازما دربرابر آمریکا محافظت کند.
آمریکا قابل اعتماد نیست باید درمقابلش قاطعانه عمل کرد.
زیر بار زور گویی آمریکا نخواهیم رفت.
زیرباردخالت بیگانگان دراموردفاعی نمی رویم.
جمهوری اسلامی ایران زیر بار دخالت بیگانگان درامور دفاعی اش نخواهد رفت.
ازکسی برای قدرت دفاعی خود اجازه نمی گیرد.
ایران برای تامین امنیت خود ازکسی اجازه نمی گیرد.
چرا مردم ایران با آمریکا جنایتکارشماره یک دشمن هستند؟
کودتای 28 مرداد که توسط واشنگتن مهندسی شده بود.
حمایت آمریکا جنایتکارشماره یک ازحکومت دیکتاتور بهلوی.
توقیف دارایی ها ایران پس ازانقلاب این کشورتحریم های متعدد اقتصادی.
حمایت ازحکومت عراق درجنگ هشت ساله و تحویل سلاح شیمیایی به صدام دیکتاتور.
حمایت ازگروهک تروریستی منافقین.
هدف قراردادن هواپیمای مسافربری ایران و کشستن 290 شهروند غیرنظامی و...
حمایت آمریکا از رژیم جعلی صهیونیستی
حمایت آمریکا ازچند کشور جنایتکارشماره یک عربی
حمایت آمریکا ازسال 2003 تاکنون ازتروریسم درمنطقه.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون با هماهنگی، همدستی وهمکاری سازمان ملل، شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی ازتروریسم و دیگرگروه های تروریستی برای تغییرحکومت ها درعراق، افغانستان، لیبی ومنطقه استفاده می کند.
واشنگتن ازسال 2011 تاکنون بیشترین حمایت را ازتروریسم کرد و همچنان نیزادامه می دهد.
حمایت آمریکا ازسال 2011 تاکنون ازداعش درمنطقه.
حمایت آمریکا ازسال 2011 تاکنون از تروریست های منطقه.
تحریم های ناقض حقوق بشراست ولی آمریکایی ها، غربی ها و مدعیان حقوق بشرتاکنون نمی فهمند.
تحریم های آمریکا علیه سایر کشورها برخلاف قوانین بین المللی است.
تحریم های آمریکا علیه دیگرکشورها برخلاف حقوقی بین المللی است.
آمریکا حق صلاحیت ندارد دیگر تحریم کند.
هیچ کشوری حق ندارد کشور دیگر را ازحقوق خود محروم کند.
تحریم های آمریکا علیه دیگر کشورها نقض حقوق بشراست و ازنظرقوانین بین المللی و حقوقی بین المللی مجرم شناخته می شود.
تحریم های آمریکا علیه دیگرکشورها به خاطر ناتوانی، سکوت، کوتاهی، بی نظمی، بی عدالتی، بی قانونی و خیانت های دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت سازمان ملل، رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل و دیگرسازمان های بین المللی است.
ادعا های آمریکا درباره دفاع ازحقوق بشر بی پایه و اساس است.
ادعای آمریکا درباره مبارزه با تروریسم دروغ است.
نه تنها مردم منطقه خاورمیانه بلکه مردم دنیا جنایات آمریکا را فراموش نمی کنند.
آمریکا باید پاسخگوی دخالت خود درامور کشورها باشد.
منطقه خاورمیانه به نظامیان خارجی تحت امرآمریکا نیازندارد.
آمریکا قوانین بین المللی و حقوقی بین المللی را زیر پاگذاشت.
آمریکا احترامی برای زندگی بشری قائل نیست.
آمریکا هیچگاه به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.
آمریکا هیچگاه به حقوقی بین المللی احترام نمی گذارد.
آمریکا هیچگاه به حقوق بشراحترام نمی گذارد.
آمریکا سیاه ترین پرونده حقوق بشر را دارد.
آمریکا ناقض حقوق بشراست/ پرورش دهنده تروریست، مدافع حقوق بشرنخواهد بود.
حرف دونالد ترامپ دیگرچه اعتباردارد؟
چه کسی دردنیا باور می کند آمریکایی ها نگران حقوق بشردرمنطقه خاورمیانه هستند؟
آمریکا به عنوان ناقض حقوق بشر نمی تواند مدافع آن درجهان باشد.
که دونالد ترامپ چشم خود را برروی واقعیات بسته ونمی تواند مدعی دفاع ازحقوق بشرباشد.
محاکمه سربازان آمریکایی و سربازان انگلیسی ازسال 2003 تاکنون به جرم جنایت جنگی درعراق انجام نشده است.
سربازان آمریکایی و سربازان انگلیسی ازهنگام سرنگونی نوکرآمریکا وغرب مانند رژیم جنایتکارصدام دیکتاتور درسال 2003 و دولت عراق براثرآن هزاران کودک و مردم بی گناه عراقی جان خود را ازدست دادند وهم زنان و دختران عراقی مورد تجاوز بی رحمانه سربازان آمریکایی صورت گرفته است/ و این درحالی است که مدعیان حقوق بشرازسال 2003 تاکنون هیچ اعتراضی به جنایات آمریکا وانگلیس نمی کنند و مجامع حقوق بشرتاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
چرا سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک ازسال 2003 تاکنون درمورد جنایت جنگی آمریکا وانگلیس درعراق سکوت اختیارکرده اند؟
سازمان ملل متهم به همدستی و همکاری حامیان تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه است.
هیچ کشوری دردنیا درسایه سازمان ملل به عدالت و رفاه نرسیده است.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
برخی کشورهای عربی و کشورهای غربی تحت امر آمریکا که حقوق بشر را تاکنون رعایت نمی کنند.
آمریکا وهم پیمانانش بسیارخطرناک تر از کره شمالی هستند.
رفتار و حشیانه داعش مورد حمایت آمریکا وهم پیمانانش با زنان و دختران زیبای اسیر درسوریه !+ ویدئو
آمریکا ازتکفیری ها بدتراست.
هرنظامی خارجی که وارد عراق، افغانستان وسوریه، یمن و... شود دشمن محسوب می شود.
آزمایش های موشکی کره شمالی ناقض قطعنامه های شورای امنیت نیست وهم محسوب نمی شود کاملآ قانونی بوده است.
برخی اعضای شورای درپی نجات آمریکا وگروه های تروریستی درمنطقه وجهان هستند.
حمایت آمریکا ازتکفیری ها صدای عفوبین الملل را درآورد.
قدرت گرفتن القاعده وداعش دریمن با کمک آمریکا، انگلیس وعربستان سعودی!
قدرت گرفتن تروریسم، طالبان وداعش درافغانستان با کمک آمریکا وهم پیمانانش!
جنگ عراق،یمن سوریه با پول عربستان سعودی تامین می شود.
کشورهایی اروپایی لیاقت شورای امنیت ندارند.
شورای امنیت سازمان ملل تاکنون به مسئولیتش برای محاکمه آمریکا وهم پیمانانش عمل نمی کند.
بمب های ساخت آمریکایی دریمن توسط ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا جنایتکاراستفاده می شوند.
بمب های انگلیسی دریمن توسط ائتلاف سعودی به سرکردگی آمریکا جنایتکاراستفاده می شوند.
بمب ساخت آمریکا وانگلیس برسرمردم یمن!
عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی، سودان، امارات و بحرین مرتکب جنایت جنگی دریمن شده است.
کمک تسلیحات آمریکا به داعش دراستان دیاله.
رژیم جنایتکارآل سعود با حمایت آمریکا دریمن جنایت می کند.
رژیم جعلی صهیونیستی با حمایت آمریکا درفلسطین، نوارغزه، لبنان، سوریه، عراق، یمن، منطقه خاورمیانه وجهان جنایت می کند و هم دست به اقدام تروریستی می زند.
نتانیاهو وحشی با حمایت آمریکا درنوارغزه ازبمب های خوشه ای استفاده کرده است.
آمریکا جنایتکارخودش بمب های فسفری درسال 2003 علیه عراق استفاده کرده است.
رژیم جنایتکارآل سعود درمدت 3 سال است با چراغ سبزآمریکا جنایتکار برسرمردم بی دفاع و بی گناه ومظلوم و مسلمان یمن بمب خوشه ای می ریزد حقوق بشروحشی کجاست؟
عربستان سعودی درمدت 3 سال است دریمن ازبمب های خوشه های ممنوعه استفاده می کند پس مدعیان حقوق بشر جنایتکار وخیانتکارکجا هستند.
استفاده ازبمب های فسفری آمریکا دریمن!
مردم دنیا هم شاهد جنایت های، خیانت های وتجاوزهای آمریکا وهم پیمانانش درمنطقه خاورمیانه هستند.
کسی حق ندارد درباره حقوق بشربا شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد مذاکره و گفت گو کند.
چه کسی باورمی کند مدعیان حقوق بشر نگران حقوق بشر درمنطقه خاورمیانه وجهان هستند؟
جنایات جنگی آمریکایی درافغانستان حقوق بشرکجاست؟
جنایات جنگی آمریکایی درسوریه، عراق، یمن و لیبی پس حقوق بشرکجاست؟
آمریکا جنایتکار داعش وحشی را زمان اشغال عراق بوجود آورد/ درسال 2003
عربستان با حمایت صهیونیست ها و آمریکا دریمن کشتارمی کند.
نظامیان وحشی آمریکا باید ازمنطقه خاورمیانه خارج شوند.
داعش سلاح های آمریکایی دراختیاردارد.
تروریسم سلاح های آمریکایی دراختیاردارد
آیا درشورای امنیت سازمان ملل کسی نیست نقض آشکار حقوق یشر درمنطقه خاورمیانه توسط آمریکا وهم پیمانانش را نمی بیند.
جنایت سازمان یافته علیه مسلمانان منطقه خاورمیانه وجهان، حقوق بشرکجاست؟
برهم زدن منطقه وجهان برای آمریکا وهم پیمانانش گران تمام می شود.
چرا رژیم صهیونیستی بیش از 60 سال است کودکان را می کشد؟ حقوق بشرکجاست؟
خاک برسر این سازمان های بین المللی ضد مظلومان، مسلمانان وبشریت هستند بازهم آدم نمی شوند.
جنایات رژیم جنایتکارآل سعود درفاجعه منا درکشتار حجاج حقوق بشرکجاست؟
اعتراف اوباما سگ وحشی شورای امنیت سازمان ملل درمنطقه وجهان به نقش آمریکا جنایتکاردر پیدایش داعش وحشی سگ وحشی مدعیان حقوق بشردرمنطقه خاورمیانه وجهان؟!
اعتراف دیرهنگام حامی اصلی داعش وحشی باراک اوباما اشتباه ما در درتهاجم سال 2003 به عراق داعش را به جود آورد.
آمریکا جنایتکارحق صلاحیت مذاکره ندارد.
آمریکا جنایتکارحق صلاحیت گفته وگو سیاسی ندارد.
آمریکا جنایتکار حق صلاحیت مبارزه با تروریسم وداعش و دیگرگروه های تروریستی ندارد.
آمریکا جنایتکارحق صلاحیت تحریم کردن سایرکشورها ندارد.
آمریکا جنایتکارحق صلاحیت متهم کردن دیگر کشورهای ندارد.

برجام هیچ سود برای مردم ایران ندارد.
برجام مشکلات مردم زیاد کرده است.
برجام مردم گرفتارکرده است.
آقای روحانی جهت اطلاع شما عرض می کنم همه جنایتکاران جنگی درمنطقه باید محاکمه شوند.
مقامات آمریکا جنایتکارباید پاسخگوی دخالت آشکارخود درامور کشورها باشند.
آقای روحانی شما، جنایت های، خیانت های، دخالت های وتجاوزهای قبلی آمریکا وغرب درمدت 38 سال علیه ملت انجام داده است رها کرده است فقط به دنبال اجرای برجام است.
آمریکا وغرب ازگروهک تروریستی منافقین و صدام جنایتکاردیکتاتور رئیس جمهور سابق عراق همه جانبه کمک وحمایت کرده اند.
آمریکا جنایتکارباید درمورد سرنگونی هواپیمای ایران توسط نیروی دریای آمریکا جنایتکار درخلیج فارس توضیح دهد. اما درحال این اقدام تجاوزآمریکا جنایتکار خلاف قانون بین المللی بوده است.
تاکنون مقامات آمریکا خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند.
چرا آمریکا جنایتکاربه هواپیمای مسافربری ایران حمله کرد؟ به خاطر شکست آمریکایی ها درجنگ هشت ساله بوده است ازنظرحقوقی بین المللی جنایت علیه بشریت است ومجامع حقوق بشری از سال 1367 تاکنون خفون گرفتند و کاری نمی کنند.آمریکا جنایتکاربزرگترین ناقض حقوق بشردر دنیاست.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا وانگلیس درکاراست.
آمریکا دشمن تاریخی مردم ایران است.
انگلیس دشمن تاریخی مردم ایران است.
دخالت های بی مورد مقامات آمریکا به خاطرسکوت ظریف بوده است.
ادهاهای بی مورد مقامات آمریکا به خاطرناتوانی ظریف بوده است.
خیانت های مقامات آمریکا به خاطرکوتاهی، نانوانی، خیانت های و سکوت ظریف بوده است.
ظریف درموقع مذاکره با آمریکا وغرب ازملت ایران دفاع نکرده است و به ملت خیانت کرده است.
آمریکا وغرب درمدت سال است ازگروهگ تروریستی منافقین همه جانه کمک وحمایت کرده است وهمچنان نیزادامه دارد.
آمریکا وغرب درمدت 8 سال همه جانبه ازصدام کمک وحمایت کردند ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون
رفتند وکاری نمی کنند.
و این درحالی است 38 سال که مدعیان حقوق بشرهیچ اعتراضی به این جنایات نمی کنند.
آمریکا عامل اصلی جنگ ایران وعراق بوده است.
غرب عامل اصلی جنگ ایران وعراق بوده است.
صدام نوکرآمریکا درمنطقه بود.
صدام نوکرغرب درمنطقه بود.
صدام با کمک وحمایت همه جانبه آمریکا وغرب علیه مردم ایران ازسلاح های شیمیایی استفاده کرده است ومسئولان سکوت اختیارکرده اند وظریف هم خفه خون گرفتن!
مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد، بلکه ضررهم دارد.
مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی را حل نمی کند، راه حل مشکلات را باید درداخل کشورجستجو کرد. ونه برجام
ظریف باید رسما به اشتباه اعتماد به آمریکا اعتراف کند.
آمریکا نمی تواند برجام را نقض چون سخنگوی دنیاست.
آمریکا جنایتکارازابتدا به دنبال اجرای برجام نبود.
مذاکره با آمریکا ازابتدا اشتباه بود.
برهم زدن برجام برای آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی گران تمام شود.
نباید دربرابرجنایت های، خیانت های، تجاوزهای ودخالت های، مداخله آمریکا جنایتکارسکوت کرد.
آمریکا جنایتکارازسال 2003 تاکنون ازتروریسم برای تغییرحکومت ها استفاده می کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
جنایت سازمان یافته علیه مظلومان ومسلمانان منطقه خاورمیانه وجهان، حقوق بشرکجاست؟
نباید درقبال جنایات آمریکا وهم پیمانان سکوت کرد.
ایران اجازه نخواهد داد آمریکایی ها ازمراکزنظامی بازدید کنند.
به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا آمریکایی ها درقالب برجام ازمراکز نظامی ما بازدید کنند.
ایران درجنگ تحمیلی بیش از 573 بار شیمیایی توسط صدام جنایتکار شد بر اثرآن هزاران کودک و انسان های بی گناه ایرانی جان خود را ازدست دادند دنیا تاکنون فقط سکوت کرد؟، آمریکا وغرب حامی صدام درجنگ تحمیلی ومسئول جنایت های آنان هستند.





تاریخ: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
ترامپ بیشتر با میراث اوباما مشکل دارد تا ایران/ استقبال عربستان از افزایش اختلاف تهران میان واشنگتن
مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه در دولت اصلاحات تاکید کرد: ریاض با توجه به مشکلات و مسائلی که دارد، از افزایش تنش میان تهران و واشنگتن و ایجاد اختلافات بیشتر میان طرفین استقبال میکند ولی از جنگ، خیر.
ترامپ بیشتر با میراث اوباما مشکل دارد تا ایران/ استقبال عربستان از افزایش اختلاف تهران میان واشنگتن

به گزارش خبرداغ،قاسم محبعلی در گفتوگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که در صورتی که امریکا بخواهد از برجام خارج شود، این مسئله چه تاثیری بر سیاستهای منطقهای امریکا میگذارد؟ گفت: در صورتی که عدم پایبندی ایران به تعهداتش در برجام توسط ترامپ اعلام شود، توافق هستهای در درجه نخست دچار چالش میشود و آینده و سرنوشت برجام دچار ابهام میشود.

نوع عکسالعمل ایران در برابر امریکا بسیار مهم است

وی ادامه داد: باید صبر کرد و دید که ایران و اتحادیه اروپا در برابر رویکرد احتمالی امریکا چیست. باید دید عکسالعمل ایران در برابر اقدام امریکا منجر به باقی ماندن توافق هستهای میشود یا اختلافات طرفین منجر به از بین رفتن آن میشود. به این خاطر، نوع عکسالعمل ایران در برابر امریکا بسیار مهم است.

اسرائیل و عربستان خواهان از بین رفتن برجام هستند

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به رویکرد اسرائیل و عربستان سعودی در زمان مذاکرات هستهای اظهار داشت: اسرائیل و عربستان سعودی در زمان مذاکرات هستهای و بعد از آن، علاقهمند به سرانجام نرسیدن برجام بودند. بیتردید همچنان تلآویو و ریاض علاقهمند به از بین رفتن توافق هستهای و افزایش تخاصم میان تهران و واشنگتن هستند.

بروز اختلاف جدید میان ایران و امریکا وضعیت غرب آسیا را بحرانیتر میکند

محبعلی با بیان اینکه خروج امریکا از توافق هستهای میتواند بحران جدیدی را در خاورمیانه ایجاد کند، تصریح کرد: بروز اختلاف جدید میان ایران و امریکا و افزایش تنشها میان طرفین میتواند وضعیت را در منطقه غرب آسیا بحرانیتر و نگرانکنندهتر از قبل بکند؛ به ویژه آنکه اگر واشنگتن بخواهد سپاه را تروریستی اعلام و تحریمهای جدیدی را علیه تهران کند.

درگیریها همیشه یکطرفه نیستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی واشنگتن، نمیتواند صدمه وارد شدن به امنیت سربازان امریکایی شود؟ خاطرنشان کرد: حتما تنشها میان ایران و امریکا با تروریستی اعلام کردن سپاه افزایش مییابد و موجب میشود که امنیت سربازان امریکایی بیش از پیش به خطر بیفتد ولی درگیریها همیشه یکطرفه نیستند بلکه درگیری مسیری دوطرفه دارند.

از بین رفتن برجام و افزایش تنش تهران و واشنگتن میتواند موجب جنگ شود

مدیرکل اسبق خاورمیانه وزارت امور خارجه افزود: افزایش تنشها میان تهران و واشنگتن در منطقه خاورمیانه میتواند موجب افزایش حضور نظامی امریکا در منطقه و به ویژه در خلیج فارس و تشدید برخوردهای طرفین و حتی جنگ شود.

جامعه سیاسی امریکا خواستار جنگ دیگری در خاورمیانه نیست

محبعلی با بیان اینکه طرفین برای جلوگیری از بروز جنگ باید بسیار احتیاط کنند، ابراز داشت: فارغ از ترامپ، بعید به نظر میرسد که جامعه سیاسی امریکا خواستار جنگ دیگری در خاورمیانه و افزایش تنشها باشد.

ترامپ بیشتر با میراث اوباما مشکل دارد تا ایران

وی با بیان اینکه رئیسجمهور امریکا بیش از اینکه با ایران مشکل داشته باشد با دستاوردها و میراث اوباما مشکل دارد، عنوان کرد: ترامپ به دلیل دشمنی با باراک اوباما، همه دستاوردها، توافقات و قوانین او را میخواهد از بین ببرد. در همین چارچوب، شاهد خروج امریکا از قرارداد پاریس، لغو توافق با کوبا، از بین بردن قرارداد ترانس پاسفیک، تشدید سیاستهای مهاجرتی و تغییر قانون اوباماکر هستیم. برجام نیز یکی از توافقاتی است که در دوران اوباما رخ داده و به همین خاطر ترامپ میخواهد از آن را از بین ببرد.

جامعه سیاسی امریکا خواهان خروج امریکا از توافق هستهای نیست

این تحلیلگر ارشد مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه به نظر میرسد جامعه سیاسی امریکا در شرایط کنونی خواهان خروج امریکا از توافق هستهای نیست، یادآور شد: اگر تصمیمگیری درباره حضور یا عدم حضور توافق هستهای به کنگره سپرده شود، شاید کنگره با همه دشمنی که با ایران دارد، با شرایطی رای به ادامه برجام بدهد.

اسرائیل خواهان حمله نظامی امریکا به ایران است

محبعلی در پاسخ به این سوال که با افزایش تنشها میان تهران و واشنگتن، آیا عربستان و اسرائیل، امریکا را برای حمله نظامی به ایران تشویق خواهند کرد؟ بیان کرد: اسرائیل چه در زمان اوباما و چه در شرایط کنونی خواهان حمله نظامی امریکا به ایران و افزایش تنش و درگیری میان تهران و واشنگتن و فاصلهگیری بیشتر ایران و غرب است تا از این طریق، منافع بیشتری را کسب کند.

عربستان از افزایش اختلاف ایران و امریکا استقبال میکند ولی از جنگ نه

وی درباره عربستان نیز متذکر شد: به نظر میآید ریاض با توجه به مشکلات و مسائلی که دارد، از افزایش تنش میان تهران و واشنگتن و ایجاد اختلافات بیشتر میان طرفین استقبال میکند ولی از جنگ، خیر زیرا جنگ ایران و امریکا، موجب افزایش بحران، بیثباتی و ناامنی در منطقه میشود و آن بحران، بیثباتی و ناامنی سعودیها را هم شامل میشود.

درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد.
درپاسخ به سازمان عفو بین الملل.
درپاسخ به مدعیان حقوق بشر
درپاسخ به دیوان کیفری بین المللی
سخنان ترامپ وحشی شرم آوراست.
آمریکا، عامل آوارگی مردم دنیاست.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی رنج مردم دنیا است.
آمریکا جنایتکارازسال 2003 تاکنون ازتروریسم تعیین دولت های منطقه استفاده می کند.
ترامپ وحشی ژاندارم منطقه نیست که بخواهد برای دیگران تعیین تکلیف کند.
دوستان ترامپ حیوان وحشی حامی داعش هستند.
ترامپ وحشی با داعش مهربان است.
ترامپ حیوان وحشی پای خود را ازگلمش درازترکرد.
ترامپ وحشی به علت جنایات جنگی درسوریه ویمن باید محاکمه شود.
رژیم جنایتکارآل سعود به علت جنایات جنگی درمنطقه ویمن باید محاکمه شود.
نتانیاهو وحشی به علت جنایات جنگی درسوریه، نوارغزه، لبنان، فلسطین ویمن باید محاکمه شود.
جنگ عراق اشتباه وحشتناک آمریکا جنایتکاربود/ ازسال 2003
چرا مجلس نمایندگان بی ادب ، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکا جنایتکارشماره یک درمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
چرا ترامپ حیوان وحشی تاکنون خفه خون گرفتن!
داعش چگونه با نفت قاچاق، سلاح وارد می کند؟ توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی
آمریکا جنایتکارداعش را درمدت 7 سال است نابود نمی کند، پرورش می دهد.
شرکت های فناوری آمریکایی ازداعش حمایت می کنند.
ارتباط آمریکا با داعش آشکاراست.
آمریکا جنایتکارجنگی است و باید محاکمه شود.
آمریکا القاعده و داعش را دریمن اداره می کند.
دولتمردان وحشی آمریکایی درسال 2003 با دستور غیرقانونی حمله به عراق ولیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند وکاری نمی کنند و تمام سازمان های بین المللی تاکنون سکوت اختیارکرده اند.
آنچه امروز درمنطقه وجهان دیده می شود منعکس کننده جنایات آمریکایی ها است.
سیاست های نادرست وغلط آمریکا جنایتکاردرغرب آسیا خسارت زیادی به مسلمانان زده است.
ملت ایران حضورآمریکایی ها را درمنطقه نمی پذیرد
آمریکا نمی تواند بدون موافقت ملت ایران درمنطقه پایگاه نظامی ایجاد کند.
کاری می کنیم ترامپ حیوان وحشی اقدامتش پشیمان شود.
ترامپ وحشی با دریافت رشوه از رژیم جنایتکارآل سعود دشمن درجه یک ضد دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت قوانین بین المللی را زیرپا گذاشت.
دست ترامپ حیوان وحشی به خون مردم منطقه وجهان آغشته است.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 1357 با همدستی و همکاری رژیم صهیونیستی با کمک مالی کشورهای عربی درتاسیس وحمایت ازگروه های تروریستی منافقین درعراق نقش دارند.
ترامپ وداعش یک هدف را دنبال می کنند.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها درکاراست.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
بارها ازطریق رسانه ها عمومی اعلام کرده ایم حضورنیروهای آمریکایی درمنطقه غیرقانونی است.
اجازه نمی دهیم آمریکا کنترل منطقه را دست بگیرد.
برخی کشورهای عربی جنایتکارشماره یک همچنان به سرکردگی آمریکا جنایتکارازتمام تروریست های منطقه حمایت می کنند.
حضورنظامی آمریکا درسوریه، عراق، یمن وقطرو... غیرقانونی است.
مسلمانان دربرابرکشتارمظلومان و مسلمانان منطقه توسط آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها قیام کنند.
نمی توان درحمایت ازحقوق مظلوم و مسلمان به سازمان های بین المللی ضد بشریت امید داشت.
تنها عامل رسیدن داعش به منطقه خاورمیانه، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان، لیبی ویمن کمک مالی عربستان سعودی و همکاری رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا جنایتکاراست.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست داردند.
من ازسال 2011 از ابتدا جنگ درسوریه ازرسانه ها اعلام کرده ام مذاکره سیاسی با آمریکا جنایتکاربی فایده است.
گفت وگو سیاسی با آمریکا جنایتکار بی فایده است.
ولی متاسفانه کسی به حرف من گوش نکرده است.
آمریکا با پرونده برجام با دولت روحانی بازی می کند.
ملت ایران درمدت 40 سال است همچنان آمریکا جنایتکار را دشمن درجه یک خود می داند.
مذاکره با آمریکا جنایتکار ازابتدا اشتباه بود.
من از ابتدا مذاکره هسته ای ایران با آمریکا وغرب ازرسانه ها اعلام کرده ام مذاکره سیاسی با آمریکا بی فایده است.
گفت وگو سیاسی با آمریکا بی فایده است.
آمریکا جنایتکارازابتدا به دنبال اجرای برجام نبود به دلیل آمریکا ازنتانیاهووحشی وآل سعود وحشی دستور می گیرد.
ولی متاسفانه کسی به حرف من گوش نکرده است.
آمریکا جنایتکاردشمن درجه یک ایران است.
رژیم صهیونیستی جنایتکاردشمن درجه یک ایران است.
عربستان سعودی جنایتکاردشمن درجه یک ایران است.

کشتارفلسطینیان جنایت جنگی است ولی بیش از66 سال است صهیونیست ها، آمریکایی ها، مدعیان حقوق بشر و تمام سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.

کشتارافغانی ها جنایت جنگی است ولی ازسال 2003 تاکنون آمریکایی ها نمی فهمند.

کشتارعراقی ها جنایت جنگی است ولی ازسال 2003 تاکنون آمریکایی ها نمی فهمند.

کشتارلیبی ها جنایت جنگی است ولی آمریکایی ها، مدعیان حقوق بشر و تمام سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.

کشتارسوری ها جنایت جنگی است ولی ازسال 2011 تاکنون آمریکایی ها نمی فهمند.

کشتاریمنی ها جنایت جنگی است ولی سعودی ها، آمریکایی ها، مدعیان حقوق بشر و تمام سازمان های بین المللی ازسال 1394 تاکنون نمی فهمند.

نتانیاهو سگ زنجیری آمریکاست ولی سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.
آل سعود سگ هار آمریکاست ولی سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.
ترامپ سگ وحشی مدعیان حقوق بشرولی سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.

فاجعه در منا و درجنگ یمن برگ دیگر چهره ننگین سیاه رژیم جنایتکارآل سعود دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت را به جهانیان نشان داد ولی تاکنون سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشرنمی فهمند. ومجامع حقوق بشری تاکنون خفون گرفتند و کاری و این جنایات نجس وحشی نمی کنند.
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکارشماره یک درمنطقه خاورمیانه وجهان تاکنون هیچ اعتراضی به جنایات وحشیانه سعودی ها و صهیونیست ها نمی کنند.
مدعیان دروغین حقوق بشردرمقابل این کشتارنه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به جنایات سعودی ها، صهیونیست ها، آمریکایی ها و تروریست ها چراغ سبزنیرنشان می دهند.
این درحالی است که مردم، سوریه، عراق، لبنان، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمتسقیم توسط آمریکا وهم پیمانانش و هماهنگی، همدستی و همکاری تروریست های درمدت 7 سال است بیش از999 هزارنفر انسان های بی دفاع و بی گناه را قتل عام می شوند وهمچنان نیزادامه دارد. و مدعیان حقوق بشردرمدت 7 سال است سکوت اختیارکرده اند؟ و حفه خون گرفتند و کاری نمی کند.
آمریکا جنایتکارشماره یک عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درمنطقه وجهان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درمنطقه وجهان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی پیداش و رشد تروریسم، القاعده، داعش و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه است.
سازمان های بین المللی چرا درمقابل تجاوز آمریکا جنایتکاربه سوریه سکوت کرده اند؟
سازمان های بین المللی چرا درمقابل تجاوز رژیم صهیونیستی جنایتکاربه سوریه، لبنان ونوارغزه سکوت کرده اند؟
سازمان های بین المللی چرا درمقابل تجاوزعربستان سعودی به سردکرگی آمریکا جنایتکاربه یمن سکوت کرده اند؟
سازمان های بین المللی چرا درمقابل تجاوز چند کشور جنایتکار به کمک مالی عربستان به سرکردگی آمریکا به یمن سکوت کرده اند؟
چرا کسی تجاوزنظامی آمریکا به سوریه را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی وحشیانه جنایات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به غیرنظامیان سوریه را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به سوریه را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به نوارغزه را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به لبنان را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به یمن را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی عربستان سعودی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به یمن را محکوم نکرد؟
آمریکا جنایتکارهیچگاه به قوانین المللی احترام نمی گذارد.
عربستان جنایتکارهیچگاه به قوانین المللی احترام نمی گذارد.
اسرائیل جنایتکارهیچگاه به قوانین المللی احترام نمی گذارد.

درپاسخ ترامپ نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت سگ هار رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد درجهان!
آمریکا ازسال 2003 تاکنون سرقت و غارت نفت وآثاربستانی عراق است.
آمریکا بزرگترین تهدید برای عراق است.
99 درصد مردم اقلیم کردستان عراق عامل اصلی حضورغیرقانونی نیروهای آمریکایی درعراق است.
مسئولان اقلیم کردستان عراق به همه ملت عراق خیانت کرده اند.
آمریکا داعش را وارد موصل و دیگرشهرهای عراق کرده است.
این درحالی است که مردم عراق ازسال 2003 تاکنون به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط آمریکایی ها قتل عام می شوند. ولی متاسفانه سران عراق تاکنون نمی فهمند.
آمریکا عامل اصلی جنگ درعراق است ونه داعش
آمریکا عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درعراق است.
دوشنبه مهر1396/ 1421 محموله سلاح آمریکا به دست داعش رسیده است.
آمریکا عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درعراق است.
آمریکا ثابت کرد که حامی اصلی داعش درعراق است.
داعش و آمریکا یکی هستند.
آمریکا فرقی با داعش ندارد.
آمریکا درسال 2003 به حاطر غارت نفت و... بدون مجوز واجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگرسازمان های بین المللی با همدستی انگلیس به عراق حمله کرده است ونه به خاطرشیمیایی
آمریکا خودش سلاح های شیمیایی به صدام داده است!

حضورآمریکا ازسال 2003 تاکنون درافغانستان موجب افزایش کشت تریاک درافغانستان شده است.
حضورآمریکا ازسال 2003 تاکنون موجب گسترش فساد درافغانستان شده است.
آمریکا بزرگترین تهدید برای افغانستان است.
آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان حامی تروریسم هستند.
عربستان سعودی وامارات همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا با کمک مالی کشورهای عربی داعش را وارد افغانستان، پاکستان ویمن کرده است.


که تنها هدف ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن در سوریه کمک وحمایت از تروریسم است ونه مبارزه با تروریسم. که تنها هدف ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن درعراق و سوریه، کمک وحمایت همه جانبه ازگروه تروریستی داعش است ونه مبارزه با گروه تروریستی داعش.

چرا ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن کاری القاعده ندارد؟
چرا ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن کاری داعش ندارد؟
چرا ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن کاری جبهه النصره ندارد؟
چرا ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن کاری ارتش آزاد سوریه ندارد؟
چرا ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن کاری مخالفان سوریه ندارد؟
چرا ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن کاری گروههای تروریستی ندارد؟ حمله جنگندههای ائتلاف بین المکللی به سرکردگی واشنگتن نشان دهنده حمایت ازتروریستهای داعش ودیگرگروههای تروریستی است.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن به دنبال جنگ با تروریسم، داعش و دیگرگروههای تروریستی نیست وفقط به دنبال منافع خودش است.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن ازداعش حمایت میکند.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن نیروی هوایی داعش درسوریه وعراق است.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن نیروی هوایی داعش شده است.
داعشهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن درعراق وسوریه چه میکنند؟ ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن حامی تروریسم است. ائتلاف بین المللی به سرکردگی واشنگتن درحال کمک به داعش است.
داعش مورد حمایت مدعیان حقوق بشر مسئولیت حملات انتحاری در دمشق را بر عهده گرفت.

داعش مورد حمایت سازمان های بین المللی مسئولیت حملات انتحاری در دمشق را بر عهده گرفت.

داعش مورد حمایت آمریکا وهم پیمانانش مسئولیت حملات انتحاری در دمشق را بر عهده گرفت.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درافغانستان کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درعراق کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درسوریه کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح دریمن کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکاربرای برقراری صلح درلیبی کارشکنی می کند.

آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ، بی ثباتی وناامنی درمنطقه است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درخاورمیانه است.
آمریکا عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درمنطقه است.
سازمان بین المللی چرا درمقابل تجاوز ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به سوریه سکوت کرده اند.
سیاستمداران آمریکایی به تروریست ها کمک می کنند.
جنگنده های آمریکا درسایه سکوت سازمان های بین المللی درحمایت ازتروریست های داعش کاروان نظامی ارتش سوریه را بمباران کردند.
این درحالی است ازسال 2011 تاکنون که مردم سوریه، عراق، لبنان ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمستقیم توسط آمریکا وهم پیمانانش قتل عام می شوند. ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند و کاری نمی کنند. و این درحالی است که مدعیان حقوق بشرازسال 2011 تاکنون هیچ اعتراضی به این جنایات آمریکا وهم پیمانانش نمی کنند. چرا سازمان های بین المللی درمدت 7 سال است سکوت اختیارکرده است.
آمریکا وهم پیمانانش درمنطقه به تروریسم، تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی کمک می کنند.

سران عربستان سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه هستند.
سران امارات سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه استند.
سران بحرین سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه هستند.
سران اسرائیل سگ های شکارچی آمریکا درمنطقه هستند.
سگ وحشی کره شمالی با شرفتر ازاین سران کشورهای عربی هستن
مردم آمریکا هم ترامپ حیوان وحشی قبول ندارند.
اقدامات کشورهای عربی هیچ ارتباطی به اسلام وپیامبر اسلام ( ص ) ندارد.
رژیم جنایتکارآل سعود مررج اسلام آمریکایی است.آل سعود از دایره اسلام خارج است.
رژیم جنایتکارآل خلیفه مررج اسلام آمریکایی است. آل خلیفه از دایره اسلام خارج است.
عربستان، چهره اسلام را لگه دارکرده است. عربستان سعودی ثابت کرد که دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت است.
بحرین، چهره اسلام را لگه دارکرده است.آل خلیفه ثابت کرد که درشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت است.
اقدام بحرین دربمباران یمن با حمایت آمریکا شرم آوراست.
شرم آوراست که دولت بحرین با حمایت آمریکا مردم یمن را بمباران می کند.
رفتاربحرین شرم آوراست.
رفتار دولت بحرین دراین زمینه شرم آوراست.

عربستان سعودی جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم
امارات جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم.
بحرین جزء کشوراسلامی به رسمیت نمی شناسیم
عربستان فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
امارات فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.
بحرین فرقی با رژیم صهیونیستی ندارد.


عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درمنطقه، عربستان است.
عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درمنطقه، امارات است.
عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درمنطقه، اسرائیل است.
عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درمنطقه، بحرین است.
عامل اصلی حضورنظامیان آمریکا درموصل ودیگرشهرهای اقیلم کردستان عراق است.

کسانی که گروه های تروریستی منافقین و صدام را درجنگ تحمیلی علیه ایران حمایت همان کسانی هستند که اکنون ازتروریست های درسوریه، عراق، لبنان ویمن حمایت می کنند.
حامیان تروریسم عامل انفجارهای سوریه وعراق هستند.



برنامه هستهای ایران قابل مذاکره نبود.
هسته ای ایران قابل مذاکره نبود.
سیاست های غلط دولت روحانی بوده است.
دولت روحانی باید رسما به اشتباه اعتماد به آمریکا اعتراف کند.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشراست.
38 سال است آمریکا مورد اعتماد ما نیست.
مذاکره با آمریکا نه تنها فایده ندارد، بلکه ضرر هم دارد.
مذاکره با آمریکا هیچ مشکلی را حل نمی کند، راه حل مشکلات را باید درداخل کشورجستجورکرد.
آمریکا ژاندارم منطقه نیست که بخواهد برای دیگران تعیین تکلیت کند.
آمریکا وغرب ازسال 1357 درترسیس وحمایت ازگروه های تروریستی منافقین درایران نقش دارند.
آمریکا وغرب قوانین بین المللی را زیرپا گذاشت.
آمریکا به افغانستان خیانت کرد/ ازسال 2003 تاکنون/ القاعده واقعی نیست
غرب به افغانستان خیانت کرد/ ازسال 2003 تاکنون/ القاعده واقعی نیست
ناتوانی آمریکا وغرب ازسال 2003 تاکنون درحل بحران افغانستان، عراق ولیبی و...!
ائتلاف آمریکایی با داعش مبارزه نمی کند.
کمک تسلیحات آمریکا به داعش دراستان دیاله.
آمریکا تروریست پروراست!
آمریکا حامی تروریسم است.
آمریکا درحال کمک به تروریسم است.
آمریکا نیروی هوایی داعش شده است.
آمریکا نیروی هوایی داعش درسوریه، عراق، افغانستان، یمن ولیبی است.
آمریکا اذعان کرد درحملات هوایی به قند وزافغانستان، غیرنظامیان را هدف قرارداد است.
اعتراف ارتش آمریکا به قتل 64 غیرنظامی.
اعتراف واشنگتن به کشتارشهروندان سوری.
چرا آمریکا جنایتکارشماره یک بدون مجوز و اجازه سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی به سوریه حمله کرد؟
آمریکا جنایتکاربا بمباران وحشیانه مردم سوریه روی اسرائیل را سفید کرد.
ترامپ روی اسرائیل را سفید کرد.
حملات هوایی آمریکا برای حمایت ازداعش است.
دست اردوغان و آمریکا دریک کاسه است.
حملات هوایی نظامیان آمریکایی نفرت مردم افغانستان، عراق، سوریه، یمن ولیبی ازآمریکا را افزایش می دهد.
آمریکا متهم به حمایت ازداعش درمنطقه وجهان است.
ترامپ یک دروغگوست و دروغ های زیادی گفته است.
آمریکا ازسال 2003 تاکنون درآموزش نظامیان افغانستان ناکام مانده است.
حملات نظامیان آمریکایی به غیرنظامیان افغان جنایتی نابخشودنی است.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2003 تاکنون به دنبال جنگ با تروریسم، القاعده، طالبان نیست و فقط به دنبال منافع خودش است.
آمریکا جنایتکارازکمک عربستان سعودی، امارات، بحرین کویت واردن به داعش آگاه است.
سیاست های نادرست وغلط کشورهای عربی موجب رشد تروریسم درمنطقه است.
آمریکا جنایتکارازسال 2003 تاکنون ازتروریسم تعیین دولت های منطقه استفاده می کند.
ترامپ به جای دخالت، بحران های آمریکا را اداره کند.
ترامپ می خواهد جای داعش را درمنطقه بگیرد!
آمریکا عامل اصلی زنج مردم یمن، سوریه، عراق، افغانستان، لیبی ونوارغزه است.
دوستان کاخ سفید حامی داعش هستند.
ترامپ بسیارخطرناک ترازداعش است.
آمریکا مرتکب جنایت جنگی درمنطقه شده است.
برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد درپی نجات گروهای تروریستی درمنطقه هستند.
آمریکا توطئه ضد سوریه را به همراه کشورهای غربی ومنطقه ای هدایت می کند.
نیروهای آمریکا به درخواست حامیان تروریسم به سوریه، عراق، یمن، لیبی و افغانستان اعزام شدند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون به مسئولیتش برای محاکمه آمریکا عمل نمی کند.
مردم دنیا آمریکا را محکوم می کند اما شورای امنیت سازمان ملل ازتجاوز آمریکا حمایت می کند.
مردم دنیا رژیم صهیونیستی را محکوم می کند اما شورای امنیت سازمان ملل ازتجاوز رژیم صهیونیستی حمایت می کند.
مردم دنیا عربستان سعودی را محکوم می کند اما شورای امنیت سازمان ملل ازتجاوز عربستان سعودی حمایت می کند.
کشورهای اروپایی لیاقت شورای امنیت ندارند.
آمریکا ازتجاوز رژیم جنایتکارآل سعود حمایت می کند.
آمریکا ازدشمان اصلی بشریت مانند نتانیاهو و صهیونیست ها حمایت می کند.
دخالت نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوک می کند/ ما ازمردم سوریه ودولت قانونی اسد حمایت می کنیم.
بمب های ساخت کشورهای مدعیان دفاع ازحقوق بشر دریمن توسط ائتلاف سعودی با سرکردگی آمریکا استفاده می کنند.
بمب ساخت آمریکا جنایتکاربرسرمردم یمن!
حملات عربستان سعودی دریمن تاکنون نتیجه ای نداشته است.
برخی کشورهای عربی مثل رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات جنگی شده اند.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا جنایتکارشماره یک اگربه اصطلاح قصد مبارزه با تروریسم، القاعده، داعش و دیگرگروه های تروریستی را دارد باید به سراغ دوستان ترامپ رئیس جمهورآمریکا برود.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا درباره مبارزه با داعش درعراق وسوریه دروغ می گویند.
ائتلاف بین المللی جنایتکارجنگی است وباید محاکمه شود.
ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا فرقی با داعش ندارد.
آمریکایی ها باید به مقررات بین المللی درمنطقه احترام بگذارند.
آمریکا درمنطقه خاورمیانه مرتکب جنایت جنگی شده است.
رژیم صهیونیستی درنوارغزه مرتکب جنایت جنگی شده است.
عربستان در یمن مرتکب جنایت جنگی شده است.


درپاسخ به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
درپاسخ به رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد
درپاسخ به رئیس شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد.
درپاسخ به سازمان عفو بین الملل.
درپاسخ به مدعیان حقوق بشر
درپاسخ به دیوان کیفری بین المللی
سخنان ترامپ وحشی شرم آوراست.
آمریکا، عامل آوارگی مردم دنیاست.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی رنج مردم دنیا است.
آمریکا جنایتکارازسال 2003 تاکنون ازتروریسم تعیین دولت های منطقه استفاده می کند.
ترامپ وحشی ژاندارم منطقه نیست که بخواهد برای دیگران تعیین تکلیف کند.
دوستان ترامپ حیوان وحشی حامی داعش هستند.
ترامپ وحشی با داعش مهربان است.
ترامپ حیوان وحشی پای خود را ازگلمش درازترکرد.
ترامپ وحشی به علت جنایات جنگی درسوریه ویمن باید محاکمه شود.
رژیم جنایتکارآل سعود به علت جنایات جنگی درمنطقه ویمن باید محاکمه شود.
نتانیاهو وحشی به علت جنایات جنگی درسوریه، نوارغزه، لبنان، فلسطین ویمن باید محاکمه شود.
جنگ عراق اشتباه وحشتناک آمریکا جنایتکاربود/ ازسال 2003
چرا مجلس نمایندگان بی ادب ، بی فرهنگ و بی شخصیت آمریکا جنایتکارشماره یک درمدت 7 سال است، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
چرا ترامپ حیوان وحشی تاکنون خفه خون گرفتن!
داعش چگونه با نفت قاچاق، سلاح وارد می کند؟ توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی
آمریکا جنایتکارداعش را درمدت 7 سال است نابود نمی کند، پرورش می دهد.
شرکت های فناوری آمریکایی ازداعش حمایت می کنند.
ارتباط آمریکا با داعش آشکاراست.
آمریکا جنایتکارجنگی است و باید محاکمه شود.
آمریکا القاعده و داعش را دریمن اداره می کند.
دولتمردان وحشی آمریکایی درسال 2003 با دستور غیرقانونی حمله به عراق ولیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند ومجامع حقوق بشری تاکنون خفه خون گرفتند وکاری نمی کنند و تمام سازمان های بین المللی تاکنون سکوت اختیارکرده اند.
آنچه امروز درمنطقه وجهان دیده می شود منعکس کننده جنایات آمریکایی ها است.
سیاست های نادرست وغلط آمریکا جنایتکاردرغرب آسیا خسارت زیادی به مسلمانان زده است.
ملت ایران حضورآمریکایی ها را درمنطقه نمی پذیرد
آمریکا نمی تواند بدون موافقت ملت ایران درمنطقه پایگاه نظامی ایجاد کند.
کاری می کنیم ترامپ حیوان وحشی اقدامتش پشیمان شود.
ترامپ وحشی با دریافت رشوه از رژیم جنایتکارآل سعود دشمن درجه یک ضد دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت قوانین بین المللی را زیرپا گذاشت.
دست ترامپ حیوان وحشی به خون مردم منطقه وجهان آغشته است.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 1357 با همدستی و همکاری رژیم صهیونیستی با کمک مالی کشورهای عربی درتاسیس وحمایت ازگروه های تروریستی منافقین درعراق نقش دارند.
ترامپ وداعش یک هدف را دنبال می کنند.
درهرجای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها درکاراست.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
بارها ازطریق رسانه ها عمومی اعلام کرده ایم حضورنیروهای آمریکایی درمنطقه غیرقانونی است.
اجازه نمی دهیم آمریکا کنترل منطقه را دست بگیرد.
برخی کشورهای عربی جنایتکارشماره یک همچنان به سرکردگی آمریکا جنایتکارازتمام تروریست های منطقه حمایت می کنند.
حضورنظامی آمریکا درسوریه، عراق، یمن وقطرو... غیرقانونی است.
مسلمانان دربرابرکشتارمظلومان و مسلمانان منطقه توسط آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها قیام کنند.
نمی توان درحمایت ازحقوق مظلوم و مسلمان به سازمان های بین المللی ضد بشریت امید داشت.
تنها عامل رسیدن داعش به منطقه خاورمیانه، سوریه، عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان، لیبی ویمن کمک مالی عربستان سعودی و همکاری رژیم صهیونیستی به سرکردگی آمریکا جنایتکاراست.
جنایات مدعیان حقوق بشر
مدعیان حقوق بشر، درجنایات ضد بشری جهان دست داردند.
من ازسال 2011 از ابتدا جنگ درسوریه ازرسانه ها اعلام کرده ام مذاکره سیاسی با آمریکا جنایتکاربی فایده است.
گفت وگو سیاسی با آمریکا جنایتکار بی فایده است.
ولی متاسفانه کسی به حرف من گوش نکرده است.
آمریکا با پرونده برجام با دولت روحانی بازی می کند.
ملت ایران درمدت 40 سال است همچنان آمریکا جنایتکار را دشمن درجه یک خود می داند.
مذاکره با آمریکا جنایتکار ازابتدا اشتباه بود.
من از ابتدا مذاکره هسته ای ایران با آمریکا وغرب ازرسانه ها اعلام کرده ام مذاکره سیاسی با آمریکا بی فایده است.
گفت وگو سیاسی با آمریکا بی فایده است.
آمریکا جنایتکارازابتدا به دنبال اجرای برجام نبود به دلیل آمریکا ازنتانیاهووحشی وآل سعود وحشی دستور می گیرد.
ولی متاسفانه کسی به حرف من گوش نکرده است.
آمریکا جنایتکاردشمن درجه یک ایران است.
رژیم صهیونیستی جنایتکاردشمن درجه یک ایران است.
عربستان سعودی جنایتکاردشمن درجه یک ایران است.

کشتارفلسطینیان جنایت جنگی است ولی بیش از66 سال است صهیونیست ها، آمریکایی ها، مدعیان حقوق بشر و تمام سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.

کشتارافغانی ها جنایت جنگی است ولی ازسال 2003 تاکنون آمریکایی ها نمی فهمند.

کشتارعراقی ها جنایت جنگی است ولی ازسال 2003 تاکنون آمریکایی ها نمی فهمند.

کشتارلیبی ها جنایت جنگی است ولی آمریکایی ها، مدعیان حقوق بشر و تمام سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.

کشتارسوری ها جنایت جنگی است ولی ازسال 2011 تاکنون آمریکایی ها نمی فهمند.

کشتاریمنی ها جنایت جنگی است ولی سعودی ها، آمریکایی ها، مدعیان حقوق بشر و تمام سازمان های بین المللی ازسال 1394 تاکنون نمی فهمند.

نتانیاهو سگ زنجیری آمریکاست ولی سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.
آل سعود سگ هار آمریکاست ولی سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.
ترامپ سگ وحشی مدعیان حقوق بشرولی سازمان های بین المللی تاکنون نمی فهمند.

فاجعه در منا و درجنگ یمن برگ دیگر چهره ننگین سیاه رژیم جنایتکارآل سعود دشمن درجه یک دین اسلام، قرآن، مظلومان، مسلمانان وبشریت را به جهانیان نشان داد ولی تاکنون سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشرنمی فهمند. ومجامع حقوق بشری تاکنون خفون گرفتند و کاری و این جنایات نجس وحشی نمی کنند.
واین درحالی است که آمریکایی ها جنایتکارشماره یک درمنطقه خاورمیانه وجهان تاکنون هیچ اعتراضی به جنایات وحشیانه سعودی ها و صهیونیست ها نمی کنند.
مدعیان دروغین حقوق بشردرمقابل این کشتارنه تنها ساکت نشسته اند بلکه حتی به جنایات سعودی ها، صهیونیست ها، آمریکایی ها و تروریست ها چراغ سبزنیرنشان می دهند.
این درحالی است که مردم، سوریه، عراق، لبنان، یمن ومنطقه به صورت مستقیم وغیرمتسقیم توسط آمریکا وهم پیمانانش و هماهنگی، همدستی و همکاری تروریست های درمدت 7 سال است بیش از999 هزارنفر انسان های بی دفاع و بی گناه را قتل عام می شوند وهمچنان نیزادامه دارد. و مدعیان حقوق بشردرمدت 7 سال است سکوت اختیارکرده اند؟ و حفه خون گرفتند و کاری نمی کند.
آمریکا جنایتکارشماره یک عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درمنطقه وجهان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی جنگ درمنطقه وجهان است.
آمریکا جنایتکارعامل اصلی پیداش و رشد تروریسم، القاعده، داعش و دیگرگروه های تروریستی درمنطقه است.
سازمان های بین المللی چرا درمقابل تجاوز آمریکا جنایتکاربه سوریه سکوت کرده اند؟
سازمان های بین المللی چرا درمقابل تجاوز رژیم صهیونیستی جنایتکاربه سوریه، لبنان ونوارغزه سکوت کرده اند؟
سازمان های بین المللی چرا درمقابل تجاوزعربستان سعودی به سردکرگی آمریکا جنایتکاربه یمن سکوت کرده اند؟
سازمان های بین المللی چرا درمقابل تجاوز چند کشور جنایتکار به کمک مالی عربستان به سرکردگی آمریکا به یمن سکوت کرده اند؟
چرا کسی تجاوزنظامی آمریکا به سوریه را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی وحشیانه جنایات ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به غیرنظامیان سوریه را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به سوریه را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به نوارغزه را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به لبنان را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی رژیم صهیونیستی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به یمن را محکوم نکرد؟
چرا کسی تجاوزنظامی عربستان سعودی جنایتکارشماره یک ضد کل بشریت به یمن را محکوم نکرد؟
آمریکا جنایتکارهیچگاه به قوانین المللی احترام نمی گذارد.
عربستان جنایتکارهیچگاه به قوانین المللی احترام نمی گذارد.
اسرائیل جنایتکارهیچگاه به قوانین المللی احترام نمی گذارد.
دربرابرحامیان اصلی تروریسم مانند آمریکا، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ساکت نخواهیم نشست.


این در حالی است که نیروهای آمریکایی و کشورهای عربی درسایه سکوت سازمان های بین المللی و مدعیان حقوق بشر درمدت 7 سال است در سوریه، عراق ومنطقه با هماهنگی، همدستی و همکاری کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی وترکیه متهم به حمایت از گروه تروریستی داعش هستند.
که نیروهای آمریکایی درمنطقه ازگروه تروریستی داعش حمایت می کنند.

چرا مدعیان حقوق بشر سکوت مرگبار اختیار کرده اند/ باید به فریاد مسلمانان مظلوم بشتابیم
چرا مدعیان حقوق بشر سکوت مرگبار اختیار کرده اند/ باید به فریاد مسلمانان مظلوم بشتابیم
مدعیان حقوق بشر در مقابل قتلعام مسلمانان میانمار سکوت کرده اند
مدعیان حقوق بشر در مقابل قتلعام مسلمانان میانمار سکوت کرده اند
مدعیان حقوق بشر در مقابل قتلعام مسلمانان میانمار سکوت اختیار کردهاند.
مدعیان حقوق بشر در مق
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
آمریکا با کمک مالی عربستان سعودی داعش را وارد افغانستان کرده است.
آمریکا ومتحدانش عاملان اصلی جنگ درافغانستان هستند.
آمریکا درافغانستان تروریست های داعش مدیریت می کند.
گروهک تروریستی داعش مورد حمایت آمریکا، ناتو و عربستان سعودی مسئولیت انفجار در شهر «کابل» را برعهده گرفت

سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
گروهک تکفیری- وهابی داعش مورد حمایت آمریکا، ناتو و عربستان سعودی مسئولیت حمله تروریستی ساعاتی پیش در منطقه دیپلماتیک کابل پایتخت افغانستان را برعهده گرفت.
وبگاه اعماق وابسته به گروهک تکفیری- وهابی داعش مورد حمایت آمریکا ومتحدانش اعلام کرد که مسئولیت انفجار تروریستی ساعاتی پیش در منطقه دیپلماتیک کابل پایتخت افغانستان را برعهده می گیرد.
ساعاتی پیش الجزیره در خبری فوری از وقوع انفجار در مرکز شهر کابل پایتخت افغانستان خبر داده بود.
رسانه های خبری افغانستان تا کنون کشته و زخمی شدن بیش از ۱۰۳ نفر را مورد تأئید قرار داده اند و خبرگزاری طلوع اعلام کرده است که طبق آمار اولیه ۱۳ نفر کشته و ۹۰ نفر دیگر زخمی شده اند.
بر اساس اعلام شاهدان عینی، این انفجار در منطقه «وزیر اکبر خان» یکی از مناطق دیپلماتیک کابل و نزدیکی سفارتخانه های خارجی و ادارات دولتی رخ داده است.
انفجار مذکور در نزدیکی سفارت استرالیا به وقوع پیوسته است.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
دولت روحانی باید پاسخ به دهند چرا دوستان گروهک تروریستی منافقین و صدام دیکتاتور به تهران سفر می کنند؟ مانند کشورهای اروپایی
زنان و کودکان قربانیان فرقه تروریستی منافقین


۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۱

1. جنگ نرم

خون‌های به یاد مانده؛
چرا فرانسه به عاملان شهادت 17000 ایرانی پناه داده است؟

به استناد خون 17 هزار شهیدی که از رئیس‌جمهور تا کاسب ساده توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسیده‌اند، یک سوال بزرگ در ذهن ایجاد می‌شود که چرا فرانسه بخشی از خاک کشورش را برای پناه دادن، در اختیار این تروریست‌های فراری‌ قرار داده است؟
کارنامه فرانسه، از پناه دادن به منافقین تا خون‌های آلوده + تصاویر

گروه جنگ نرم مشرق- با پایان یافتن مذاکرات و اعلام به نتیجه رسیدن جمع‌بندی مذاکرات در وین و راه افتادن موجی از دیپلماسی‌های فعال کشورهای مختلف و به خصوص غربی با ایران، شاهد شدت یافتن رفت و آمد سران کشورهای غربی به ایران هستیم. رفت و آمدهایی که در برخی موارد باعث بروز تنش‌هایی در بدنه جامعه ایرانی شد.

پیش از همه، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای رقم زدن آینده‌ای شاید بهتر برای قاره کوچکش، و سبقت گرفتن از شریک آمریکایی خود در همکاری با ایران وارد کشورمان شد و مورد استقبال مسئولین قرار گرفت. در مرحله بعد، این لوران فابیوس است که با چمدانی از آرزوها وارد ایران خواهد شد. خبر ورود وی نه تنها چندان خوشایند مردم ایران واقع نشد بلکه موجی از اعتراضات را علیه او در فضای جامعه ایرانی به راه انداخت.

در این باره باید گفت، شروع این جریان مخالفت از زمانی شروع شد که گزارشی با عنوان «پشت پرده آلوده کردن مردم ایران به ایدز توسط فرانسه» درباره دست داشتن فرانسه در ارسال خون‌های آلوده به ویروس ایدز به ایران و چند کشور دیگر در فضای مجازی منتشر شد. مدتی پس از انتشار این مطلب و منتشر شدن خبر سفر لوران فابیوس به ایران به عنوان متهم دست داشتن در این پرونده، موجی از اعتراضات، فضای مجازی را فرا گرفت تا حدی که برخی رسانه‌های غربی از جمله فرانس24 نیز نسبت به این واکنش‌های اجتماعی در ایران ساکت نماندند و آن را پوشش دادند. این رسانه‌ها این مطلب را عنوان «فابیوس در تهران مورد استقبال قرار نمی‌گیرد» در خروجی خود قرار دادند.

از سویی دیگر و فراتر از آن باید گفت که فرانسه به عنوان یکی از اعضای گروه 1+5 که در مذاکرات با ایران مشارکت فعال داشت و البته همواره جای خالی رژیم صهیونیستی را با تمام وجود پر می‌کرد، به غیر از آنچه که در بالا ذکر شد، خیانت‌های دیگر و البته بزرگتری را در حق مردم ایران روا داشته و آن چیزی نیست جز پناه دادن به یکی از خونریزترین گروهک‌های تروریستی در جهان یعنی گروهک تروریستی منافقین یا همان گروهک مجاهدین خلق.

قرارگاه اروپایی سازمان مجاهدین خلق در نزدیکی شهرک حومه‌ای اورسورواز Auvers-sur-Oise در استان سرژی پونتواز Cergy-Pontoise در کشور فرانسه از زمان پیدایش خود با تأیید دولت وقت فرانسه نقش مقر سرفرماندهی جنگ مسلحانه این سازمان علیه جمهوری اسلامی را به اشکال مختلف ایفا کرده است. این مکان به نوعی نقشی که پادگان اشرف در عراق ایفا می‌کند را در اروپا برای گروهک منافقین به عهده دارد. بعد از سقوط دیکتاتوری صدام حسین در عراق نقش این پادگان دو چندان شد.
کارنامه فرانسه، از پناه دادن به منافقین تا خون‌های آلوده + تصاویر
موقعیت جغرافیایی شهرک منافق‌نشین در فرانسه

پادگان مریم رجوی در فرانسه در عین حالی که تنظیم‌کننده مناسبات داخلی (درون تشکیلاتی) سازمان است، روابط بیرونی را نیز تنظیم می‌نماید و مسئولیت تمامی اتفاقاتی که از ناحیه منافقین (چه در پادگان اشرف در عراق و در هر نقطه دیگر جهان) به وقوع می‌پیوندد به عهده این مقر می‌باشد.

بنابراین پادگان مریم در استان سرژی پونتواز در کشور فرانسه مشابه پادگان اشرف در استان دیاله در کشور عراق یک مقر ژئوپلیتیک (تشکیلاتی، نظامی، سیاسی، تبلیغی، نیرویی، مالی، و . . .) از بیرون و یک مقر کنترل نیروها (ایدئولوژیک) از درون به حساب می‌آید که هر دو مقر البته تأثیرات مخربی بر محیط خود علاوه بر ساکنین اصلی خود داشته‌اند.

از سوی دیگر دفتر دادستانی پاریس در شهریور ماه سال جاری تایید کرد که پرونده موجود در دستگاه قضایی این کشور علیه 9 تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین مختومه اعلام شد. قضات فرانسوی آقای Marc trevidic و خانم Jean duye که مسئول پرونده مریم رجوی بودند، این پرونده را در حالی که می‌توانست به یکی از بزرگترین پرونده‌های تروریستی جهان بدل شود، در کمال ناباوری مختومه اعلام کردند.
کارنامه فرانسه، از پناه دادن به منافقین تا خون‌های آلوده + تصاویر

چندی پیش نیز صدای آمریکای فارسی در گزارشی نوشت: گردهمایی سالانه گروهک تروریستی منافقین با عنوان «گردهمایی سالانه مقاومت ایران» در حومه شمالی پاریس برگزار شد. هواداران و اعضای سازمان مجاهدین خلق در این تجمع حاضر شدند. شعار این تجمع اتحاد در برابر اسلام‌گرایی افراطی و تروریسم و تغییر رژیم در ایران بود. شماری از شخصیت‌های آمریکایی، نظیر جان بولتون و همچنین شخصیت‌هایی از آلمان و فرانسه از جمله برنارد کوشنر، وزیر خارجه پیشین این کشور از سخنرانان این مراسم بودند.

لذا باید دانست که با همه شدتی که موج مخالفت‌ها رسانه‌ای با ورود لوران فابیوس به تهران داشت، مردم ایران هرگز خیانت گروهک تروریستی منافقین و در کنار آن همکاری فرانسه در پناه دادن به آن‌ها را فراموش نخواهد کرد.
کارنامه فرانسه، از پناه دادن به منافقین تا خون‌های آلوده + تصاویر

به زعم تمام مدارک و شواهدی که از تروریست بودن این عده در دست است و به استناد خون 17هزار نفر شهیدی که از رئیس‌جمهور تا کاسب ساده توسط این‌ها به شهادت رسیده‌اند، یک سوال بزرگ در ذهن ایجاد می‌شود و آن اینکه دولت فرانسه با همه ادعایی که در مبارزه با تروریسم دارد، چرا بخشی از خاک کشورش را پناه‌گاهی برای تروریست‌های فراری‌ای قرار داده است که حتی اکنون هم دست از اقدامات خود برنمی‌دارند؟

با توجه به همه آنچه که در بالا ذکر شد، فابیوس، این دوست خوب صهیونیست‌ها و رفیق شفیق سعودی‌ها، آمده است تا شاید بتواند آبروی از دست رفته کشور خود را در مصاف با منافع ملی ایران به جوی بازگرداند؛ و احتمالا غافل از آنکه فرانسه به عنوان یکی از سرسخت‌ترین دشمنان جمهوری اسلامی طی سال‌های اخیر، باید هزینه‌های زیادی را برای دوستی با ایران بپردازد.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
فهرست بیش از ۱۰۰ جنایت و دخالت آمریکا در کمتر از یک قرن
۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

تنها در نیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومتها را طراحی و رهبری کرده است و دهها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است.
به گزارش خبرگزای تسنیم، مهدی علیخانی در مقالهای به بررسی مداخلات جهانی آمریکا در دورههای مختلف حاکمیت جمهوریخواهان و دموکراتها و پیامدهای آن میپردازد که مشروح آن به شرح ذیل است:
تنها در نیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود 100 کودتای نظامی و براندازی حکومتها را طراحی و رهبری کرده است و دهها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است. این مقاله سعی دارد با مرور روند مداخلات امریکا در کشورهای جهان طی بازه زمانی یک قرن گذشته که مقارن با ریاست جمهوری 16 نفر از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نیز میباشد، به بررسی چگونگی این مداخلات و تبعات آن در عرصه بین المللی بپردازد.
مداخله آشکار از طریق پیاده کردن نظامیان، تهدید و یا توسل به کودتای نظامی و اقدام به براندازی به منظور سرنگون کردن دولتهای ملی و مردمی که حاضر نیستند به برنامهها و خواستههای یکجانبه گرایانه تن در دهند و جایگزین کردن آنها توسط دولتهای مجری منافع سرمایهداری، از جمله روشهایی است که ایالات متحده امریکا، در یک قرن اخیر و بویژه از اوایل دهه 50میلادی جهت اجرا و پیشبرد منافع خود در کشورهای جهان و خصوصاً جهان سوم به کار برده است.
اگرچه با توجه به شکلگیری اولیه سیاست خارجی امریکا بر اساس انزوای سیاسی و همچنین مشکلات داخلی در دو دهه اول قرن بیست، این کشور تا پایان جنگ جهانی اول در عرصه بین المللی حضور جدی پیدا نکرد و بیشتر به حوزه امریکای مرکزی و جنوبی معطوف بود، اما شالوده حضور ایالات متحده و حذف و تضعیف دیگر رقبا در عرصه بین المللی در همین زمان بنا نهاده شد. تنها درنیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود 100 کودتای نظامی و براندازی حکومتها را طراحی و رهبری کرده است و دهها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است.
از جنگ جهانی دوم، کشورهای زیر سلطه، صحنه اصلی دخالتها و کودتاهای نظامی یا شبه کودتا و ضد کودتا و استقرار دیکتاتوریهای نظامی بودهاند و به سادگی میتوان برآورد کرد که کاربرد گسترده شیوههایی چون تهدید، کودتا، اشغال نظامی و غیره، تا چه اندازه به استقلال کشورها و به فرایند تصمیمگیری دولتها صدمه و زیان وارد میآورد.
بدون تردید، دستگاهها و آژانس های مختلف جاسوسی آمریکا فعالانه در طرح و اجرای کودتاها و توطئهها، برای سرنگونی حکومت های مردمی، فعالانه مشغولاند و مسئول کودتاهای بیشمار در جهان هستند. البته در این راستا و برای دستیابی موفقیتآمیز به اهداف، امریکا از کمک و پشتیبانی سیاستمداران طرفدار سیاست غرب استفادههای زیادی برده است.
مداخلات امریکا در عرصه جهانی، در دوران ریاست جمهوری دموکرات ها و جمهوریخواهها همواره وجود داشته است، اما نوع آن از دخالت سیاسی در زمان تصدی دموکراتها به دخالت نظامی در دوران جمهوریخواهها متغییر بوده است.
لذا نگارنده سعی دارد با مرور روند مداخلات امریکا در کشورهای جهان طی بازه زمانی یک قرن گذشته که مقارن با ریاست جمهوری 16 نفر از دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نیز میباشد، به بررسی چگونگی این مداخلات و تبعات آن در عرصه بین المللی بپردازد.
در این راستا نگارنده 5 دوره زمانی را مدنظر قرار می دهد.
-- دوره اول: از ابتدای قرن بیستم تا پایان جنگ جهانی اول (مداخله در امریکای مرکزی و جنوبی)
1901 تا 1909 Theodore Roosevelt از حزب جمهوریخواه
*در 12 فوریه 1901 روزولت طرح Platt Amendment را پایه ریزی کرد. این طرح به امریکا اجازه می داد نه تنها سیاست های داخلی، بلکه سیاست خارجی و تمام قرارداد های بین المللی کوبا را دیکته کند. طبق این طرح امریکا اجازه یافت که گوانتانامو بی Guantanamo Bay)) را از کوبا به مبلغ 4000 دلار در ماه اجاره نماید و در آنجا پایگاه نظامی ایجاد کند و تاکنون هم امریکا نیروی نظامی خود را در این کشور حفظ کرده است.
* در سال 1903 نیروی دریایی امریکا در زمان انقلاب هندوراس وارد آن کشور شد.
*در سال 1904 ارتش امریکا با عنوان حمایت ازمنافع امریکا وارد جمهوری دومینیکن شد.
*در سال 1904 ، بعد از موفقیت در کوبا، روزولت سیاست خارجی خود را بر پایه دکترین مونرو نهاد. بر اساس این دکترین امریکا می بایست "پلیس بین المللی" در امریکای مرکزی باشد. (کشورهای امریکای مرکزی به Banana Republic معروف هستند)
* در سال 1907 ارتش امریکا وارد نیکاراگوئه شد تا "Dollar Diplomacy" را در آن کشور ایجاد کند. در همین سال امریکا در خلال جنگ هندوراس با نیکاراگوئه، دوباره وارد هندوراس شد.
1909تا 1913 William H. Taft از حزب جمهوریخواه
ویلیام تفت سیاست های خارجی روزولت را دنبال کرد و مجموعه ای از جنگ ها و دخالت های نظامی در کشور های امریکای مرکزی را تدارک دید که به "Banana Wars" شهرت یافت.
* در سال 1910 نیروی دریایی امریکا برای بار دوم نیکاراگوئه را اشغال کرد.
*در سال 1912، آمریکا خانواده سوموزا را در نیکاراگوئه به قدرت رساند که تا سال 1979 با سرکوب و اختناق حکومت کرد. این سیاست را روسای جمهور دیگر، چه از حزب دمکرات و چه از حزب جمهوریخواه، دنبال کردند. بطور مثال می توان از دخالت های نظامی امریکا در هائیتی 1915، جمهوری دومینیکن در سال 1916 و پاناما در سال 1918 نام برد.
*در سال 1911 و در خلال جنگ داخلی هندوراس، بار دیگر امریکا ارتش خود را به آن کشور فرستاد تا از منافع خود در آن کشور حفاظت کند.
*بین سال های 1912 تا 1933 ارتش امریکا، نیکاراگوئه را در اشغال خود داشت و در جنگ داخلی 20 ساله آن کشور، در پشتیبانی از سوموزا، شرکت داشت.
1913 تا 1921 Woodrow Wilson از حزب دموکرات
*در سال 1915، ایالات متحده به دخالت نظامی در هائیتی پرداخت.
*در سال 1916، ارتش امریکا وارد جمهوری دومنیکن شد.
*ویلسون عامل دخالت امریکا در جنگ جهانی اول بود و در 7 دسامبر 1917 نیروهای امریکایی بطور محدود با امپراتوری اتریش ـ مجارستان وارد جنگ شدند.
*در سال 1918، امریکا قسمت هایی از پاناما راتصرف کرد.
« پس از پایان جنگ جهانی اول، ویلسون در اعلامیه ای 14 ماده ای، با عنوان (حق تعیین سرنوشت خود، توسط ملت ها) برای تجزیه امپراتوری ها، مخصوصا امپراتوری اتریش ـ مجارستان تلاش کرد. (به گفته معاون ویلسون، وی اعتقاد راسخی به حق تعیین سرنوشت برای ملت ها نداشت و این اقدام در جهت تضعیف قدرت امپراتوری ها در برابر قدرت امریکا بود.)
در مجموع در دوره یاد شده، امریکا با این دخالت ها در واقع دو هدف اصلی را دنبال می کرد. اول اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی در کشور های امریکای مرکزی و جنوبی با حمایت از رژیم های وابسته به آنها و یا کنترل مستقیم توسط افراد دست نشانده خود. دوم، از آنجائی که امریکا فرصت ها را در جهت به مستعمره گرفتن کشورهای جهان سوم شرق و آفریقا از دست داده بود، همزمان با تلاش برای تجزیه و تضعیف امپراتوری های اروپایی درپی ایجاد امپراتوری خود در قسمت غربی کره زمین بود.
دکترین مونرو در واقع مانع نفوذ کشور های اروپایی به این منطقه از جهان شد و دست ایالات متحده را در این حوزه بازگذاشت و باعث وابستگی سیاسی و اقتصادی کشورهای این منطقه شد که تا کنون نیز با آن دست به گریبان هستند . از طرفی ایالات متحده با تکیه بر سیاست انزوا درسال 1920 در جامع ملل که خود یکی از طراحان آن بود حضور نیافت و باعث بی اعتباری و خروج دیگر کشورها ی عضو در سالهای بعدی و نهایتاً انحلال جامعه ملل با آغاز جنگ جهانی دوم شد.»
- دوره دوم : از 1921 تا پایان جنگ جهانی دوم ( راهیابی و زمینه سازی مداخله در عرصه بین الملل )
1921-1923 Warren Harding از حزب جمهوریخواه
*در سال 1921، درزمان ریاست جمهوری هاردینگ، نیروهای ارتش امریکا به خاطر اختلافات مرزی دو کشور پاناما و کوستاریکا بار دیگر پاناما را به اشغال خود در آوردند.
*در سال 1922 ارتش امریکا با ناسیونالیستهای ترکیه در ازمیر درگیر شد.
*در سال 1922 نیروی دریایی امریکا به چین فرستاده شد تا با قیام ناسیونالیستهای چینی مقابله کند. این اقدام تا سال 1927 ادامه داشت.
*در سال 1923 ارتش امریکا در جهت حفظ منافع یک شرکت امریکایی هندوراس را به اشغال خود در آورد.
1923-1929 Calvin Coolidge از حزب جمهوریخواه
* در سال 1925 نیروی دریایی ارتش امریکا وارد پاناما شدو اعتصابات عمومی را درهم شکست.
*در ماههای اول سال 1926 جنگهای داخلی در نیکاراگوئه شروع شد. نیروهای ارتش امریکا سریعا وارد عمل شدند و خاک آن کشور را اشغال نمودند. و منطقه بی طرفی را برای حفظ سرمایه داران امریکا ایجاد نمودند.
*در ژانویه سال 1927 ارتش امریکا به بهانه تقویت نیروی خود با وارد کردن 7 ناوشکن و 2 کشتی جنگی سبک زمینه حضور طولانی مدت را درنیکاراگوئه فراهم کرد .
1929-1933 Herbert Hoover از حزب جمهوریخواه
در دوران ریاست جمهوری هوور ارتش امریکا چندان فعال نبود. وی معتقد بود که " مردان سنین بالا اعلام جنگ می کنند ، اما این جوانان هستند که می باید به جنگ بروند و کشته شوند." همچنین در سال 1929 ، رکود بی سابقه اقتصادی گریبان گیر امریکا شد. در این رکود اقتصادی 12 میلیون نفر بیکار شدند ، 20 هزار کمپانی و 1616 بانک ورشکست شدند و تنها در یک سال 23 هزار نفر دست به خود کشی زدند.
*با توجه به آنچه ذکر شد ، در زمان هوور توجه امریکا به داخل معطوف شد و فقط در سال 1932 ، وی کشتی های جنگی ارتش را برای حفظ منافع امریکا به السالوادور فرستاد.
1933-1945 Franklin d. Roosevelt از حزب دموکرات
*دوره ریاست جمهوری فرانکلین روزولت مقارن با آغاز و پایان جنگ جهانی دوم بود و لذا امریکا بر خلاف جنگ جهانی اول ، درکنار متفقین وارد جنگ شد . روزولت دخالت در اروپا را به نفع آمریکا تشخیص داد زیرا اولاً اروپاییان را مقروض آمریکا می کرد و ثانیاً بعد از سقوط هیتلر در طرح بازسازی اروپا که بعدها به ( Marshal plane ) شد، شرکت می کرد و در تصمیم گیری های سیاسیون اروپا، دولت آمریکا می توانست دخالت مستقیم داشته باشد.
* در 8 دسامبر سال 1941 آمریکا درکنار انگلستان به ژاپن اعلان جنگ داد و از آنجا که آلمان، ایتالیا و ژاپن در سپتامبر 1940 پیمان سه جانبه ای در مورد همکاری در نبرد در صورت حمله دشمن به هر یک از سه کشور امضا کرده بودند، هیتلر نیز در 11 دسامبر به آمریکا اعلان جنگ کرد.
*در 7 اوت 1942 ، نیروی دریایی آمریکا در کانال "گودال" واقع در سالومون پیاده شدند.
*در 8 آوریل 1942 نخستین حمله هوایی ناگهانی به شهر توکیو به وسیله بمب افکن های متوسط آمریکایی صورت گرفت.
*بین سالهای 1943 و 1944 نیروهای آمریکایی با تفوق بر ژاپن این کشور را به دو نیم تقسیم کردند.
*در 6 ژوییه 1944 قوای تازه نفس آمریکایی همراه با تجهیزات بسیار زیاد به همراه نیروهای انگلیسی و کانادایی در ساحل نرماندی فرانسه پیاده شدند و با آلمان وارد جنگ شدند .
1945-1953 Harry S Trumanاز حزب دموکرات
در16 ژوییه سال 1945 پس از پنج سال تلاش شبانه روزی در قالب طرحهای سری لوس آلاموس ، نخستین بمب اتمی با نام « Gadget » در حضور یکصد نفر از دانشمندان در صحرای آلاموگودور در صحرای نیو مکزیکو واقع درجنوب غربی ایالات متحده آزمایش شد، تا برتری قدرت امریکا در عرصه بین الملل تثبیت شود.
*پس از تسلیم آلمان در ماه مه 1945 ، ترومن در جولای همان سال درکنفرانس ( پست دام ) پیرامون اروپای پس از جنگ شرکت کرد و زمینه های حضور امریکا در اروپا تثبیت شد.
*به دستور ترومن، رییس جمهور وقت آمریکا و با هدف تسلیم کردن امپراتوری ژاپن، هواپیمای آمریکایی ،هیروشیمارا درساعت 8:15 صبح در تاریخ 6 اگوست 1945 بوسیله بمب اورانیمی با نام «پسرک Little Boy» بمباران کرد و ناکازاکی در 9 اگوست سال 1945 در ساعت حدود 11:15 بوسیله بمب پلوتونیمی با نام «مردچاق Fat Man» بمباران شد، که طی آن بمباران ها صدها هزار نفر فورا جان باختند. ترومن چند روز بعد در مصاحبه ای، با اعلام خبر استفاده آمریکا از بمب اتم، در توجیه این اقدام آمریکا که با هدف نشان دادن ضرب شست به شوروی انجام شد، گفت: «ما با این کارمان مانع از کشته شدن جوانان آمریکایی به دست ژاپنی ها شده ایم!».
*در سال 1947 طی عملیات سرکوب چیانکایچک (درچین) که با حمایت همه جانبه امریکا صورت گرفت، بیش از 10000 نفر جان باختند.
*در سال 1950، امریکا در برافروختن جنگ کره و دخالت در جنگ هند و چین شرکت داشت که تا سال 1953 نیز ادامه داشت.
«در این دوره و با آغاز جنگ دوم جهانی در اروپا در سال 1939، امریکا توانسته بود در زمینه تولید هواپیما، کشتی جنگی و تجارتی، توپ و تانک و صنایع جنبی نظامی بیش از کشورهای روسیه، انگلستان، فرانسه و آلمان جنگ افزار تولید نماید. این حرکت در آمریکا باعث رونق صنایع و اقتصاد آمریکا شد؛ اما محصولات تولید شده می بایستی در جایی مصرف شود تا روند تولید متوقف نشود. روزولت رئیس جمهور آمریکا در ابتدای جنگ، اعلان بی طرفی کرد اما به فکر مصرف سلاح های تولید شده بود.
به این جهت در 11 مارس 1941 قانونی از کنگره آمریکا به نام «قانون وام و اجاره» (The Lend Lease Act) به تصویب رسید. به دنبال تصویب این قانون بود که زیردریایی های آلمان در اقیانوس اطلس مزاحم کشتی های آمریکا شدند که برای انگلستان ملزومات نظامی حمل می کردند. به دنبال حمله ناگهانی ارتش آلمان به روسیه در 22 ژوییه1941 و پیشرفت سریع ارتش هیتلر به سمت مسکو، لنینگراد و استالینگراد و اعلان جنگ میهنی در روسیه بر ضد تجاوز نازیسم، چرچیل از فرصت استفاده کرد و ضمن ملاقات با روزولت در عرشه کشتی «پرنس آف ولز» (Prince of Wales) ضمن محکوم کردن تجاوز به شوروی، روسها را به کمک آمریکا امیدوار ساخت.
از آن پس عملاً دولت آمریکا نیز به متفقین پیوست و در 25 اوت 1941 برای انتقال کمک های انگلیس و آمریکا به شوروی، خاک ایران اشغال شد و سیل کمک های تسلیحاتی آمریکا به سوی روسیه شوروی سرازیر شد. واقعه حمله ژاپن که متحد آلمان بود به بندر «پرل هاربور» در هاوایی باعث شد که آمریکا در دسامبر 1941 به آلمان اعلان جنگ داده و کشور ایالات متحده در این مرحله رسماً و عملاً با آلمان و ژاپن و ایتالیا وارد جنگ شود و جنگ از محدوده اروپا خارج شد و جنبه جهانی پیدا کرد که طی آن بیش از 20 میلیون نفر جان باختند و شهرهای بسیاری ویران شد.
با پایان جنگ جهانی دوم، امریکا در قالب طرح بازسازی اروپا یا "مارشال پلن" وارد اروپا شد و با در دست گرفتن سیستم اقتصادی و صنعتی کشورهای آسیب دیده، زمینه را برای مداخلات بیشتر در آینده مهیا کرد. به همین جهت، صنایع این کشور توانست صنایع مشابه کشورهای دیگر را حتی در بازارهای داخلی آنها تحت الشعاع قرار دهد. این برتری اقتصادی منجر به برتری سیاسی، فرهنگی، و نظامی امریکا نیز گردید.
سنگ بنای مداخله سیاسی امریکا در جهان نیز در این دوره بنا نهاده شد. با تأسیس سازمان ملل متحد بعد ازجنگ، امریکا با بدست آوردن حق وتو در این سازمان برتری و زمینه مداخله آشکار در امور جهانی را ایجاد نمود. تنها تهدیدکننده جدی منافع امریکا در این دوره، اتحاد جماهیر شوروری بود و از این زمان دوره معروف به جنگ سرد بین این دو قدرت در دنیا آغاز شد و جهان به دو قطب و بلوک شرق و غرب تقسیم شد. در این زمان امریکا با انعقاد پیمان آتلانتیک شمالی (NATO) حضور نظامی خود را در امریکای شمالی و اروپای غربی تثبیت کرد و با مداخله در استقرار پلیس سازمان ملل در شبه جزیره کره، در این منطقه نیز حضور یافت که بحران های دوکره در سالهای بعد متأثر از آن بود.
همچنین از سال 1947 و اشغال فلسطین، عملاً مرکز نفوذ صهیونیزم به ایالات متحده انتقال یافت و امریکا حمایت های آشکار خود را از اسرائیل به طرق مختلف از قبیل (حمایت های سیاسی، مالی و نظامی ـ وتو قطعنامه ها علیه اسرائیل ـ طرح قیمومیت برای فلسطین و ...) آغاز کرد.»
دوره سوم: آغاز نیمه دوم قرن بیستم تا سال 1989 (دوره جنگ سرد)
1953-1961 (دوایت آیزنهاور Dwight D. Eisenhower) از حزب جمهوریخواه
* در سال1953 بعد از طرح کودتا در ایران، مقامات انگلیس و سرویس جاسوسی ام.آی.6 موفق به جلب حمایت آیزنهاور برای کودتا در ایران می شوند. پس از به قدرت رسیدن جمهوریخواه ها، کودتای 28 مرداد 1332 (19 اوت 1953) در ایران انجام می گیرد و دولت دکتر محمد مصدق، نخست وزیر ایران که صنعت نفت ایران را ملی کرد، با پشتیبانی سیا و رئیس جمهور وقت امریکا، ساقط می شود و شاه دوباره به قدرت باز می گردد و زمینه برای سرکوب اعتراضات مردمی (در 25 سال بعد از کودتا) فراهم می شود که طی آن هزاران نفر در دوران سرکوب کننده حکومت شاه و ساواک، کشته شدند.
* در ژوییه 1954 دولت مردمی (جاکوبو آربنز) در گواتمالا، که املاک اتحادیه بزرگ چند ملیتی را ملی کرده بود، توسط سازمان سیا و در دوران ریاست جمهوری آیزنهاور سرنگون شد. این اتحادیه بزرگ چند ملیتی تمام زمین های کشاورزی را در دست داشتند. تخمین زده شده است که حدود 120،000 نفر روستائی گواتمالائی در دوران دیکتاتوری نظامی ایجاد شده کشته شدند. این دومین کودتای سازمان سیا و دولت جمهوریخواه امریکا در دو سال پی در پی بود. امریکا تا سال 1960 در گواتمالا ماند.
* در سال 1956 امریکا در بحران کانال سوئز، مداخله کرد.
* در سال 1957 ایالات متحده به نیروی دریایی برای مداخله در هائیتی و سرکوبی اغتشاشات داخلی آماده باش داد.
در ژوئیه سال 1958، نیروی دریایی ارتش امریکا لبنان را به اشغال خود در آورد.
* در سال 1959، امریکا در جنگ بین چین ملی و جمهوری دموکراتیک خلق چین مداخله نمود.
* در سال 1959، امریکا به پاناما تجاوز نظامی کرد.
* در سال 1960، ایالات متحده همچنین در جنگ های داخلی لائوس مداخله نمود و تا سال 1963 در لائوس حضور نظامی داشت.
* در اواخر سال 1960، امریکا با فرستادن 20 هزار سرباز، قسمت هایی از جمهوری دومینیکن را اشغال کرد که تا سال 1965 ادامه داشت.
* در سال1960 امریکا جنگ خود را با ویتنام شروع کرد. (این جنگ طولانی ترین و پر هزینه ترین جنگ امریکا بود که تا سال 1975 بطول انجامید.)
1961-1963 جان اف کندی (John F. Kennedy) از حزب دمکرات (1)
* در اگوست 1961، دیوار برلین، آلمان را به دوبخش غربی و شرقی تحت نفوذ امریکا و شوروری تقسیم کرد (که بمدت 28 سال ادامه داشت).
* از سال 1961، آمریکا کوبا را تحت تحریم اقتصادی قرار داد که به وابستگی اقتصاد این کشور به شوروی منجر شد.
* در سال 1962، امریکا مجدداً گواتمالا را به دخالت نظامی تهدید کرد.
* در سال 1962، ایالات متحده به نیروهای خود آماده باش داد و در پی آن در تایلند حضور نظامی پیدا کرد.
* در پاییز سال 1962، ایالات متحده پس از محاصره دریایی کوبا، به شوروی هشدار داد تا از استقرار موشک های میان برد در خاک این کشور خودداری کند و تهدید کرد که در صورتی که این خواست برآورده نشود، به توقیف کشتی های روسی حامل موشک های میان برد و اشغال خاک کوبا مبادرت خواهد ورزید و بحران اتمی بین دو قطب پدید آمد.
همچنین در دوران ریاست جمهوری کندی بود که به شاه ایران فشار آورده شد تا اصلاحاتی را در ایران انجام دهد. به همین دلیل علی امینی را برای سمت نخست وزیری به شاه تحمیل کردند. شاه ایران زیر فشار کابینه کندی مجبور شد دست به تغییراتی بزند که به انقلاب سفید معروف شد. همان انقلابی که طرفداران حکومت پهلوی آن را بزرگترین دستاورد حکومت محمد رضا شاه می دانند.
1963- 1969 لیندون جانسون (Johnson Lyndon) از حزب دموکرات
* در سال 1963 امریکا بطور غیر مستقیم و با همکاری سربازان بلژیکی و در امور کنگو مداخله کرد و با کمک عوامل داخلی چون (موسی چومبه)، رئیس جمهور کنگو (پاتریس لومومبا) را به قتل رسانده و دولت کنگو را سرنگون کردند.
* در سال 1963، ایالات متحده، اندونزی و فیلیپین را تهدید به حمله نظامی نمود و به ارتش آماده باش داد.
* در سال 1964، امریکا با حمله مجدد به پاناما این کشور را اشغال کرد.
* در آگوست 1964، ایالات متحده به ویتنام شمالی حمله کرد و آنجا را اشغال نمود.
* در سال 1965، امریکا با مداخله در اندونزی، در این کشور کودتا کرد.
* حین جنگهای اعراب و اسرائیل، در سالهای 1967 تا 1973، امریکا کمک های فراوان نظامی و مالی به اسرائیل کرد.
* در سال 1967، امریکا مداخله سیاسی در امور یونان، به روی کار آمدن سرهنگان در این کشور کمک شایانی نمود.
1969-1974 ریچارد نیکسون (Richard M. Nixon) از حزب جمهوریخواه (2)
(دوره ریاست جمهوری نیکسون یکی از مهمترین و پرفراز و نشیب ترین دوره های تاریخی امریکاست؛ چراکه در این دوره بیشترین کودتا در زمان یک رئیس جمهور، (تقریباً هر سال یک کودتا) طراحی و انجام شد و کادر رهبری امریکا به چیزی جز مداخله نظامی و جنگ نمی اندیشید و نهایتا با افتضاح سیاسی واترگیت، نیکسون مجبور به استعفا شد.)
* در سال 1969 زمانی که آتش جنگ ویتنام به کامبوج هم سرایت کرد، نیکسون ارتش امریکا را به کامبوج فرستاد.
* در سال 1971، امریکا از کودتای بولیوی حمایت و آنرا رهبری کرد.
* سال 1972 یکی از شگفت انگیزترین و ماندگارترین فصل ها در تاریخ سیاسی امریکا است. در این سال دو روزنامه نگار جوان واشینگتن پست بنام های باب وودوارد (Bob Woodward) و کارل برنشتاین (Carl Bernstein) جاسوسی سیاسی نیکسون و حزب جمهوریخواه را بر علیه حزب دمکرات کشف و بر ملا کردند. اکنون که مجموعه ای نزدیک به 500 ساعت نوار از صحبت های نیکسون در آرشیو ملی امریکا برای استفاده عموم موجود است، نکات تازه و حیرت آوری در 6 ماهه نخست سال 1972 در مذاکرات او با وزرا و مشاورانش بر ملا شد. در بخشی از مذاکرات بین نیکسون و هنری کسینجر، مشاور امنیتی کاخ سفید، در باره نحوه پیگیری جنگ ویتنام، ریچارد نیکسون می گوید: "من ترجیح می دهم از بمب اتمی استفاده شود."
* در 11سپتامبر سال 1973 دولت منتخب و مردمی سالوادور آلنده در شیلی، توسط کودتای نظامی که توسط سازمان سیا طراحی و کمک شد، سرنگون شد. آلنده کشته و بیش از 30،000 نفر در خشونت های بعدی کشته شدند. پینوشه دیکتاتور نظامی بر سر کار آمد و بیش از 25 سال با استبداد و دیکتاتوری در شیلی حکومت کرد.
* در سال 1973، امریکا با اجرای کودتای نظامی در اروگوئه، دولت این کشور را سرنگون کرد.
* در سال 1974، با مداخله مستقیم سازمان سیا، امریکا علیه (مارکیوس) در قبرس کودتا و وی را سرنگون کرد.
(ریچارد نیکسون برای فرار از محاکمه و مجازات جریان جاسوسی سیاسی، که به واترگیت معروف شد، در 8 اوت 1974 استعفا داد. و جرالد فورد جای او را گرفت.)
* در سال 1967، امریکا، اتیوپی را به مداخله نظامی تهدید کرد و به ارتش آماده باش داد.
* در تابستان 1976، امریکا همچنین کمک های زیادی به فرانسه برای سرکوبی قیام مردم (شابا) در کشور زئیر نمود.
1977-1981 جیمی کارتر (Jimmy Carter ) از حزب دمکرات
(کارتر با شعار برقراری حقوق بشر در جهان در مبارزات انتخاباتی علیه جرالد فورد، که بعد از استعفای ریچارد نیکسون در پی رسوایی واترگیت رئیس جمهور شده بود، به پیروزی رسید. شاه ایران نیز که از پیروزی جیمی کارتر احساس نگرانی می کرد، با وجود کمک های مالی فراوان به فورد نتوانست مانع پیروزی جیمی کارتر شود.)
* در سال 1978، ایالات متحده با دخالت در امور ایران، ارتشبد ازهاری را به امید جلوگیری از سقوط رژیم پهلوی در ایران بر روی کار آورد.
* در سال 1980، امریکا در کره جنوبی کودتای نظامی ایجاد کرد.
* در سپتامبر 1980 نیز امریکا، کودتای نظامی در ترکیه را رهبری کرد.
* در ماه می 1980، با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در پی آن اشغال سفارت امریکا، ایالات متحده برای آزادی گروگان ها، اقدام به دخالت نظامی در ایران نمود که در طبس با شکست مواجه شد.
1981-1989 رونالد ریگان (Ronald Reagan) از حزب جمهوریخواه
* در سال 1981، بعد از به قدرت رسیدن رونالد ریگان، با تحریکات کابینه او ارتش عراق به رهبری صدام حسین به ایران حمله کرد و جنگ 8 ساله را به مردم ایران تحمیل کرد. در طول 8 سال جنگ تحمیلی، کمک های نظامی و اطلاعاتی کابینه ریگان به عراق باعث طولانی شدن جنگ و کشته شدن بیش از یک میلیون نفر از هر دو طرف شد.
* از سال 1982، با حمایت ریگان، انواع تجهیزات از قبیل: کامپیوتر، ماشین های نظامی، مواد شیمیایی با استفاده دوگانه، از طریق کمپانی های مختلف امریکایی داخل و خارج از کشور در اختیار صدام حسین گذاشته شد. ( این تکنولوژی ها و مواد در ساخت بمب های شیمیایی و استفاده از آن در جنگ با ایران توسط عراق بکار گرفته شد.)
* در سال 1981، سازمان سیا و ارتش امریکا در جنگ دولت دست نشانده خود در السالوادور به مقابله با انقلابیون پرداختند. این جنگ تا سال 1992 ادامه داشت.
* در سال 1981، سیا در جنگ کنتراها در مقابل ساندینیست ها، با کمک های مالی و نظامی به حمایت کنترا ها بر آمد. این پشتیبانی 9 سال به طول انجامید.
* درسپتامبر سال 1982 و در پی ترور (بشیر جمایل) رئیس جمهور دست نشانده امریکا در لبنان، نیرو های امریکایی وارد لبنان شدند تا هم از منافع امریکا دفاع کنند و هم از نیروی اشغالی اسراییل به رهبری آریل شارون دفاع و پشتیبانی شود. در همین سال بیروت به اشغال نیروهای امریکا در آمد و نیروهای سازمان آزادیبخش فلسطین از بیروت اخاج شدند.
* در اکتبر1983 ارتش امریکا، گرانادا را که یک کشور کوچک دریای کارائیب است، بعد از روی کار آمدن دولت چپ گرا در آن کشور، به بهانه نجات چند دانشجوی امریکایی اشغال کردند. در صورتی که دانشجویان بعدها گفتند که به کمکی احتیاج نداشتند. علت این حمله جلوگیری از قدرت یافتن حکومت طرفدار شوروی و کوبا در گرانادا بود.
* در سال 1984 جنگنده های امریکا، 2 هواپیمای نظامی ایران را در جنگ ایران و عراق سرنگون کردند.
* در سال 1986 دادگاه بین المللی لاهه به این نتیجه رسید که امریکا قوانین بین المللی را در مورد استفاده غیر قانونی قدرت در نیکاراگوئه را نقض کرده است. سازمان ملل متحد با رای 94-2 از امریکا خواست به رای صادره احترام گذاشته وآن را اجراکند (امریکا و اسراییل رای منفی دادند) و امریکا از انجام آن سر باز زد.
* در 14 آوریل 1986 نیروی هوائی امریکا به 5 پایگاه نظامی لیبی در نزدیکی تریپلی و بنغازی حمله کرد. هدف از این حمله تنبیه قذافی و جلوگیری از عملیات تروریستی توسط لیبی اعلام شد.
* در سال 1987، ایالات متحده به بهانه حفاظت از نفت کش های کویتی در خلیج فارس حضور یافت و با نصب پرچم امریکا بر روی نفت کشهای کویتی، در این منطقه به مداخله پرداخت.
* در 3 جولای 1988 نیروی دریایی امریکا از روی ناو وینسنس با موشک هواپیمای مسافربری ایران ایر را بر فراز خلیج فارس سرنگون کرد. در این حادثه 290 نفر مسافر هواپیما جان خود را از دست دادند.
همچنین می توان از دخالت های متعدد نظامی امریکا در السالوادور، نیکاراگوئه، گواتمالا و افغانستان یاد کرد که در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان به وقوع پیوست.
«در طول این دوره که مقارن با جنگ سرد میان دو بلوک شرق و غرب به رهبری امریکا و شوروی بود، ایالات متحده با انعقاد قراردادهای مختلف نظامی و سیاسی زمینه های حضور هرچه بیشتر خود در جهان و مداخله در امور کشورها را تثبیت کرد.
این معاهدات همچنین باعث تفوق قدرت اقتصادی امریکا در جهان شد. در این دوره همچنین امریکا در رقابت هسته ای با شوروی قرار گرفت. از طرفی ایالات متحده با انعقاد قرارداد یالتا با شوروی که مدت 40 سال دوام پیدا کرد، عملا در پی برتری بر شوروی و دیگر کشورها بود، اما در دهه 1960 دو مشکل در نظام دو قطبی ایجاد شد. اول اینکه اروپای غربی و ژاپن در نتیجه احیای اقتصادی در جائی قرار گرفتند که می توانستند در امور جهانی خود در مقابل امریکا ایستادگی نمایند. دوم چندین کشور از جمله چین، الجزایر، کوبا، و مخصوصاً ویتنام توانستند با موفقیت موافقتنامه یالتا را رد کنند. جنگ ویتنام فشار فوق العاده ای از نظر اقتصادی، اجتماعی، و سیاسی بر امریکا وارد آورد که سرانجام منجر به شکست این کشور در جنگ و خارج شدن از ویتنام شد.
* در این راستا ایالات متحده در دهه 1970، تلاش کرد تا از کاهش قدرت تسط خود در امور بین المللی جلوگیری کند و لذا به سیاست "انعطاف پذیری چند جانبه" یا "Soft Multilateralism" روی آورد. این سیاست شامل سه بخش اصلی بود:
1- ایالات متحده با ارائه طرح (شراکت) به اروپای غربی و ژاپن آنها را وادار کرد که سعی در استقلال سیاسی نکرده و به دنباله روی از ایالات متحده در دوران جنگ سرد ادامه دهند.
2- ایالات متحده کوشش کرد که با مخالفت شدید با گسترش سلاح های کشتارجمعی (WMD) از برتری نظامی خود دفاع کند.
3- ایالات متحده کوشش کرد که ایدئولوژی )توسعه طلبی( یا (Developmentlism) که در سال های 1960 بر جهان حکمفرما بود را به ایدئولوژی (نئولیبرالیسم جهانی) یا (Neoliberalism Globalization) تغییر بدهد تا بدین وسیله از تسلط اقتصادی خود دفاع نماید.
سیاست انعطاف پذیری چند جانبه (انعطاف پذیری به این دلیل بود که ایالات متحده در مواردی که نمی توانست به هدفش دست یابد آمادگی داشت تا این سیاست را نادیده بگیرد) تا اندازه ای موفقیت بدست آورد. اروپای غربی و ژاپن با وجود اینکه کمتر زیر بار تسلط ایالات متحده رفتند ولی بطور کاملاً مستقل هم عمل نکردند. امریکا همچنین توانست تعداد هشت قدرت اتمی جهان را ثابت نگهدارد و نئولیبرالیزم نیز سیاست توسعه طلبی را از بین برده و سیاست های اغلب دولت های جهان را هم تغییر داد. این سیاست ها تا فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پایان جنگ سرد توسط امریکا بکارگیری می شد.»
دوره چهارم: از پایان جنگ سرد و فروپاشی شوروی تا پایان قرن بیستم (نظم نوین جهانی)
1989-1993 جرج بوش (George Bush) از حزب جمهوریخواه
* در اولین سال حکومت جورج بوش پدر (1989)، طی عملیاتی با نام آرمان عادلانه (Operation Just Cause)، نیروهای ارتش امریکا، پاناما را به اشغال خود در آوردند. این اشغال به عنوان اینکه (نوریگا) کارتل مواد مخدر بوده و مواد مخدر را به امریکا وارد می کند انجام گرفت. این اشغال نظامی با سرپیچی و نادیده گرفتن قوانین بین المللی صورت گرفت. نوریگا به امریکا آورده شد و تحت محاکمه قرار گرفت و محکوم شد اما این دادگاه هیچ گاه علنی برگزار نشد. هدف اصلی امریکا حضور در کانال پاناما و جلوگیری از شکلگیری حک.متی ضد امریکایی در این منطقه بود.
* در دسامبر 1989، امریکا با پرواز هواپیماهای جنگی از حکومت (کورازون اکوینو) در برابر شورشیان نظامی فیلیپینی حمایت کرد و در فیلیپین نیز حضور یافت.
* در 17 ژانویه 1991 بعد از نشان دادن چراغ سبز به صدام حسین برای اشغال کشور همسایه (کویت)، کابینه بوش پدر به عنوان رها سازی و آزاد کردن کویت به عراق حمله ور شد. با اینکه در همان زمان می توانستند رژیم صدام حسین را سرنگون کنند، از انجام این کار خودداری نمودند. صدامی که همه جهانیان می دانستند که دستانش به خون مردم ایران و حتی مردم عراق، بخصوص شیعیان جنوب عراق، آغشته است، اما ایالات متحده تنها در قالب سلسله عملیات های (سپر صحرا) و (طوفان صحرا) ، تنها صدام را از کویت خارج کردند.
* در سال 1992، امریکا با عنوان حمایت از عربستان در برابر حمله عراق، وارد عربستان شد و دراین کشور نیز حضور نظامی یافت.
* در دسامبر 1992، امریکا در عملیات (حفظ دموکراسی) یا (Operation Uphold Democracy)، در راستای حمایت از رئیس جمهور مخلوع سومالی (ژان برتراند آریستید)، وارد این کشور شد و به سرکوب مخالفان پرداخت.
* در اواخر 1992، امریکا همچنین در عملیاتی با نام احیای امید، با عنوان کمک های انسان دوستانه وارد سومالی شد و در امور این کشور مداخله کرد.
1993-2001 بیل کلینتون (Bill Clinton) از حزب دمکرات
(در زمان تصدی کلینتون از حزب دموکرات، مداخلات امریکا در بیشترین حد سیاسی در جهان صورت گرفت، که تبعات آن حتی در آغاز قرن بیست و یکم نیز مشاهده می شود.)
امریکا در زمان کلینتون بارها به عنوان برقراری دمکراسی در افریقای جنوبی، مداخله نمود و به بحران های این منطقه دامن زد.
* در سال 1993، سازمان سیا، واحدی در درون خود بوجود آورد که وظیفه اش دخالت در انتخابات کشورهای دیگر است. در این واحد از جناح "باز" های آمریکا اسامی مهمی مانند: "پل ولفوویتز" (معاون وزیر دفاع) و "مارک گروسمان" (معاون وزیر خارجه) به چشم می خورد. این واحد که با نام" انتخابگران" معروف شدند مداخلات بسیاری را در انتخابات دیگر کشورهای جهان خصوصاً کشورهای جهان سوم انجام داده و می دهند.
* در 17 فوریه 1993 سازمان سیا با خرابکاری در هواپیمای ژنرال "اشرف بیتلیس" فرمانده کل ژاندارمری ترکیه، وی را که آشکارا مخالفت خود را با طرح ایجاد دولت کرد دست نشانده آمریکا در عراق اعلام کرده بود به قتل رساند.
* در سپتامبر 1993 امریکا با فشار زیاد بر عرفات وی را مجبور به امضای قرارداد صلح با اسرائیل مجبور کرد.
* از سال 1994، امریکا با دخالت در فعالیت های هسته ای کره شمالی، حضور سیاسی ـ نظامی خود را در شبه جزیره کره تثبیت کرد.
* در جولای 1994، امریکا با فشار سیاسی اردن را مجبور کرد با اسرائیل قرارداد صلح امضاء کند.
* در سال 1995، (پس از سکوت سوال برانگیز امریکا در مورد کشتارهای منطقه بالکان و نسل کشی توسط صرب ها از سال 1991)، امریکا در کنار دیگر نیروهای حفظ صلح وارد بالکان شد، اما پس از مدتی بشکل مبهمی از این منطقه خارج شد و عرصه را برای نسل کشی (خصوصاً مسلمانان بوسنی و هرزه گوین و کوزوو) فراهم نمود.
* در ژانویه 1995، قرار داد احداث خطوط لوله انتقال نفت و گاز به اروپای شرقی میان کشورهای ترکمنستان، ایران، ترکیه و قزاقستان و روسیه به امضا رسید و اولین خط لوله نفت بین ایران و ترکمنستان در دسامبر 1997 افتتاح شد که این امر با مخالفت آمریکا روبرو گردید و * در سال 1998 «صفر مراد نیازف» (رئیس جمهوری ترکمنستان)، با سفر به آمریکا با «بیل کلینتون» در این خصوص ملاقات و مذاکره کرد که نتیجه این مذاکره چیزی جز کارشکنی و مداخله امریکا در این پروژه مهم نبود.
کلینتون تا پایان دوره ریاست جمهوریش، با توجه به وضعیت مطلوب اقتصادی امریکا در آن زمان، کمک های بسیار مالی و نظامی به اسرائیل کرد و از این رژیم حمایت کرد.
* در سال 1999، در جریان کودتای نظامی «پرویز مشرف» در پاکستان، حمایت ها و نقش آمریکا در حذف تحریم اقتصادی علیه پاکستان کاملا محسوس بود.
* در سال 1998 و 1999، آمریکا با صرف صدها میلیون دلار و بکار گرفتن صدها کارشناس، روزنامه نگار، استاد دانشگاه، مفسر سیاسی و تبلیغات شبانه روزی توانست حکومت اسلامی طرفدار خود را در ترکیه روی کار بیاورد. همچنین در این دوره امریکا با برقراری تحریم های اقتصادی برعلیه ایران و تصویب بودجه خرابکاری و براندازی علیه حکومت جمهوری اسلامی، در امور ایران دخالت کرد.
* سرانجام با فروپاشی دیوار برلین در 9 نوامبر 1989 و شنیده شدن صدای درهم شکستن کمونیسم، جنگ سرد نیز به پایان خود نزدیک شد تا با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در اکتبر 1991، امریکا عرصه را برای گسترش هژمونی و یکجانبه گرایی، تحت سیاست (نظم نوین جهانی) فراهم دید. این سیاست توسط بوش پدر پایه ریزی و دنبال شد و طی آن ایالات متحده دربسیاری از مناطق جهان به مداخله سیاسی و نظامی پرداخت، بدون آنکه با تهدید کننده جدی روبرو باشد.
* در دهه 1990 مقاومت هایی در برابر سیاست های یکجانبه گرایانه امریکا در جهان آغاز شد. از هم پاشیده شدن شوروی باعث گردید که اروپای غربی و ژاپن انگیزه باقیماندن در حلقه نفوذ امریکا را از دست بدهند. جنگ خلیج فارس در خاورمیانه هر چند با شکست نظامی صدام حسین تمام شد ولی در هنگام بازگشت نیروهای امریکا برنده یا بازنده در این جنگ مشخص نبود. التهاب جهانی گرائی رو به افول نهاده بود و مخالفت ها در سطح جهان به طور جدی شروع شده بود: شورش (چیاپاس) Chiapas در سال 1994 در اولین روز رسمی شدن قرار داد (نفتا) NAFTA ، این قرارداد را با چالش جدی مواجه کرد و تظاهرات سیاتل در 1999، باعث مختل شدن اجلاس سازمان تجارت جهانی WTO شد، همچنین باعث شروع یک سری از اینگونه مقاومت ها بود، آغاز بکار مجمع جهــــانی جامعه گرایان World Social Forum در (پورتو آلـــگره) Porto Alegre در پایان قرن بیستم، که به سرعت بصورت رقیبی برای (مجمع جهانی اقتصادی) World Economic Forum در (داوس) Davos که ساختار اصلی نئولیبرالیسم می باشد از جمله این مقاومت ها بود.
از طرفی اتحادیه اروپا نیز که در دل جنگ سرد متولد شده بود، اکنون قدرت می یافت و در برابر امریکا خصوصاً در اروپا قدم علم کرده و مانعی جدی برای یکجانبه گرایی و مداخلات امریکا بحساب می آمد.
در این دوره، خاورمیانه برای ایالات متحده اهمیت زیادی پیدا کرد و نیروهای امریکایی همواره در این منطقه استراتژیک حضور داشتند و آمریکا در اکثر وقایع خاورمیانه به لحاظ سیاسی و نظامی، نقش یک وتو کننده را بازی کرد. از آنجایی که کشورهای خاورمیانه و همسایگان آنها علاوه بر تلاش در حفظ منافع ملی خود، همواره منافع کشورهای مصرف کننده نفت و یا طرفهای قرارداد خویش را نیز تا حدودی مورد توجه قرار می  دهند، ورود آمریکا به هریک از رویدادها با نیت جلوگیری از ایجاد و تحکیم قدرت موازی خویش و با مداخله در اکثر جریانات، نقش موثری در تبدیل و تغییر آنها ایفا کرد.»
بوش در قسمتی از سخنانش در آغاز قرن بیست و یکم می گوید: آمریکا ملتی است که رهبری جهان را به عهده دارد. تنها ملتی با وظیفه ای ویژه. قرن بیستم، «قرن امریکا» لقب گرفت؛ چون ما در جهت بهروزی بشر، فرمانروای جهانیم. ما اروپا را نجات داده ایم، فلج اطفال را علاج کرده ایم، کره ماه را تسخیر کرده ایم و با فرهنگ خود جهان را روشن ساخته ایم. امروز در آغاز قرن بیست و یکم ایستاده ایم. به نام کدام ملت این قرن نامیده خواهد شد؟ من فکر می کنم به نام امریکا. ما هنوز به پایان کار خود نرسیده ایم و نیروی مان هنوز ته نکشیده است.پس از بررسی مداخلات جهانی امریکا و تبعات آن در قرن بیستم در دو بخش قبلی، نگارنده در این بخش سعی دارد به بررسی این روند از آغاز قرن بیست و یکم تحت رهبری جرج دبلیو بوش بپردازد:
مداخلات ایالات متحده در جهان از آغاز هزاره سوم و قرن بیست یکم اگر چه تداوم سیاست قبلی این کشور در قرن بیستم بود، اما وارد فصل جدیدی شد. در این دوره، در سال 2001 هنگامیکه جرج واکر بوش از حزب جمهوریخواه به ریاست جمهوری رسید، به همراه خود تیمی از روشنفکران نئولیبرالسم و گردن کشان نظامی و راستگرایان مذهبی داشت که هدفشان بریدن از سیاست انعطاف پذیری چند جانبه ای بود. سیاستی که از زمان ریچارد نیکسون تا بیل کلینتون حکمفرما بود. این گروه لیوان آب را تا نیمه پر نمی دیدند، بلکه آنرا با نیمه خالی می دیدند. این گروه، دلیل افول قدرت ایالات متحده را عوامل ساختاری در جهان نمی دانستند، بلکه آنرا ضعف رهبری در ریاست جمهوری ایالات متحده می دیدند و در این مورد حتی دیک چینی، ریگان را هم بخاطر بازگشت نیروهای نظامی از لبنان در سال 1982 شامل ضعف رهبری می دانست. به نظر این گروه آمریکا می تواند تسلط و قدرت محض و بدون چون و چرای خود را بار دیگر از طریق نشان دادن قدرت عظیم نظامی و ترجیحاً یکطرفه بدست آورد.
به عبارت دیگر، جرج دبلیو بوش، پس از یک قرن مداخلات مستقیم و غیر مستقیم سیاسی و نظامی ایالات متحده درجهان که مقارن با ریاست جمهوری 16 نفر از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نیز بود، به عنوان هفدهمین رئیس جمهور، وارث هژمونی امریکا شد و همانطوری که در بخش قبلی تحلیل تبیین شد، سالهای آخر قرن بیستم مصادف با شکل گیری موج نوینی از احساسات و اقدامات ضدامریکایی در جهان بود که در آغاز دولت بوش پسر و جهت گیری های نئومحافظه کارانه وی و تیم اجراییش، ایالات متحده را با چالش های اساسی در عرصه بین المللی روبرو می ساخت.
بوش در قسمتی از سخنانش در آغاز قرن بیست و یکم و زمان ریاست جمهوریش می گوید: آمریکا ملتی است که رهبری جهان را به عهده دارد. تنها ملتی با وظیفه ای ویژه. قرن بیستم، «قرن امریکا» لقب گرفت؛ چون ما در جهت بهروزی بشر، فرمانروای جهانیم. ما اروپا را نجات داده ایم، فلج اطفال را علاج کرده ایم، کره ماه را تسخیر کرده ایم و با فرهنگ خود جهان را روشن ساخته ایم. امروز در آغاز قرن بیست و یکم ایستاده ایم. به نام کدام ملت این قرن نامیده خواهد شد؟ من فکر می کنم به نام امریکا. ما هنوز به پایان کار خود نرسیده ایم و نیروی مان هنوز ته نکشیده است.
از طرفی حوادث 11 سپتامبر 2001، چراغ سبز را برای بوش و تیم نظامیش روشن کرد و او را مطمئن کرد که در جامه «ریاست جمهور زمان جنگ» به بهترین وجه می تواند به اهداف سیاسی خود برسد و بعنوان هفدهمین سرباز، جهانی سازی به رهبری ایالات متحده را متحقق کند.
استدلال نومحافظه کاران ها در ارتباط با جایگاه امریکا در جهان قرن بیست و یک بسیار ساده انگارانه بود. آنها می پنداشتند ایالات متحده موفق می شود که عراق را خرد و له نماید، اروپا و ژاپن را مقهور کند و هرگونه فکر استقلال سیاسی را از سر آنها بیرون کند و در پی آن تمام قدرت های بالقوه اتمی دچار ترس شده و عقب می نشینند. چین و قدرت های اقتصادی بناچار تابع قواعد اقتصاد نوین امریکا شده و در جهان مسلمان ها و عرب ها به سرعت حکام دست نشانده امریکا بر سر کار می آیند و نئولیبرالیسم بدون برخورد یا مقاومتی بسرعت پیروز می شود.
دراین راستا، محافظه کاران جدید، بدون توجه به عواقب و تبعات اقدامات خود، مداخلات خود را در عرصه های گوناگون جهان با سرعت گسترش دادند و طی بسیاری از قوانین داخلی کشورها و قوانین بین المللی و حتی حقوق بشر نقض و مورد تعرض واقع شد.
لذا، پس از بررسی مداخلات جهانی امریکا و تبعات آن در قرن بیستم در دو بخش قبلی، نگارنده در این بخش سعی دارد به بررسی این روند از آغاز قرن بیست و یکم تحت رهبری جرج دبلیو بوش بپردازد.
در این رابطه به برخی از مهمترین مداخلات امریکا از زمان ریاست جمهوری بوش در سال 2001 ، اشاره می شود:
2001- تاکنون George W. Bush از حزب جمهوریخواه
* در فوریه 2001، امریکا از پیوستن به 123 کشور جهان در مورد منع استفاده از بمب ها و مین های ضد پرسنلی، خودداری نمود.
* در آوریل 2001، نماینده امریکا در کمیته حقوق بشر سازمان ملل انتخاب نشد. به همین دلیل امریکا از پرداخت حق عضویت باقی مانده قبلی خود به سازمان ملل که بالغ بر 244 میلیون دلار بود، سرباز زد.
* در می سال 2001 جورج بوش، گفتگو با اتحادیه اروپا را برای بحث درباره کم کردن و کنترل دولتی نسبت به جاسوسی های اقتصادی، استراق سمع های تلفنی و کنترل ایمیل های شخصی و فاکس ها را نپذیرفت.
* در جولای 2001، امریکا تحت رهبری جورج بوش از قرارداد سال 1972 منع تولید و استفاده از سلاحهای بیولوژیکی و شیمیایی که به امضاء 144 کشور جهان رسیده بود، خارج شد. در همین زمان امریکا بدون ارائه هیچگونه سند و مدرکی کشورهای عراق، ایران، کره شمالی، لیبی، سودان و سوریه را به نقض همین کنوانسیون متهم کرد.
*در جولای 2001، ایالات متحده با طرح بین المللی استفاده از انرژی پاک که توسط کشورهای گروه 8 (G8)، تهیه شده بود، مخالفت کرد.
*در سپتامبر 2001 ، امریکا از کنفرانس بین المللی ضد نژاد پرستی که در آفریقای جنوبی با شرکت 163 کشور در جریان بود، خارج شد.
* در7 اکتبر 2001 ، پس از وقایع 11 سپتامبر، نیروهای امریکایی تحت عنوان مبارزه با تروریسم و ریشه کردن سازمان القاعده، به رهبری اسامه بن لادن، به افغانستان حمله کردند و تا کنون در آنجا حضور دارند. (جالب اینکه اسامه بن لادن در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان و جورج بوش پدر به عنوان "جنگجویان آزادی" نامبرده می شد و کمک های مالی و تسلیحاتی دریافت می کرد. در عوض با اینکه از 19 نفر هواپیما ربایان، 15 نفر آنها تبعه عربستان سعودی بودند، بدلیل روابط خانوادگی آل سعود با خانواده بوش و منافع اقتصادی عظیم آنها با عربستان سعودی، کوچکترین واکنشی نسبت به این کشور نشان داده نشد.)
*در دسامبر 2001، کابینه جرج بوش از قرارداد سال 1972 منع تولید سلاح های قاره پیما نیز خارج شد.
* در دسامبر 2001، همچنین کابینه بوش خواهان استثناء نمودن محاکمه رهبران سیاسی و پرسنل ارتش امریکا از دادگاه بین المللی جنایات جنگی شد. این قرارداد در جولای سال 1998 در (رم)، با قبول 120 کشور جهان بوجود آمد. (امریکا امروز دیگر عضو دادگاه بین المللی علیه بشریت نیست).
* در سال 2001، دولت بوش با لغو قرارداد کیوتو که برای جلو گیری از گرمایش جهانی یا Global warming)) بوجود آمده بود، امریکا را از این پیمان محیط زیست جهانی خارج نمود.
* در سال 2001 شورای عمومی سازمان ملل متحد طرحی را تصویب کرد که به تحریم امریکا علیه کوبا پایان داده شود. این طرح با 167 رای موافق و 3 رای مخالف (امریکا، اسراییل و جزایر مارشال) به تصویب رسید. کابینه بوش آنرا نادیده گرفت و هیچگاه به اجرا نگذاشت و با این اقدام گام دیگری را در جهت بی اعتبار نمودن سازمان ملل برد
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
به هیچ وجه به آمریکا جنایتکارشماره یک اجازه نخواهیم داد تا پای خود را از گلیمش درازتر کند.
آمریکا به اسم دفاع ازحقوق بشربدترین جنایات را می کند.
آمریکا به اسم مبارزه با تروریسم بدترین جنایات را می کند.
آمریکا به اسم مبارزه با القاعده بدترین جنایات را می کند.
آمریکا به اسم مبارزه با طالبان بدترین جنایات را می کند.
آمریکا به اسم مبارزه با داعش بدترین جنایات را می کند.
سازمان ملل شریک جنایات آمریکا است.
شورای امنیت سازمان ملل شریک جنایات آمریکا است.
شورای حقوق بشرسازمان ملل شریک جنایات آمریکا است.
سازمان عفوبین الملل شریک جنایات آمریکا است.

آمریکا جنایتکارشماره یک دوباره به کمک داعش آمد.
آمریکا جنایتکارشماره یک ازتروریست های داعش حمایت می کند.
ترکیه جنایتکارشماره یک دوباره به کمک داعش آمد.
ترکیه جنایتکارشماره یک ازتروریست های داعش حمایت می کند.
داعش با دستور اردوغان بی شخصیت از550 خانوارعراقی به عنوان سپرانسانی درموصل استفاده می کند.
رژیم اردوغان درسوریه وعراق کودک کشی می کند.
همکاری با ترکیه خیانت به دین اسلام،قرآق ومسلمانان است. کشورترکیه مانند عربستان سعودی ثابت کرد که دشمن واقعی دین اسلام،قرآن،مسلمانان وبشریت است. ترکیه یکی ازحامی اصلی تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروه های تروریستی درسوریه،عراق،لبنان،خاورمیانه وجهان است. مبارزه با ترکیه،دفاع ازاسلام ومسلمانان است. 99 درصد ترکیه عامل اصلی جنگ درسوریه،عراق،لبنان ومنطقه است. 99 درصد ترکیه عامل اصلی ورود تروریست ها خارجی به سوریه،عراق ومنطقه است. 99 درصد ترکیه عامل اصلی ناآرامی ها منطقه است. 99 درصد ترکیه عامل داعش است.


رئیس جمهورترکیه دروغ می گوید. نخست وزیرترکیه دروغ می گوید. وزیرامورخارجه ترکیه دروغ می گوید. ترکیه به دنبال جنگ با داعش نیست وفقط به دنبال منافع خودش است. ترکیه باید ارسال سلاح به تروریسم،تروریست های داعش ودیگرگروه های تروریستی را متوقف کند. ترکیه باید اعزام تروریست به سوریه را متوقف کند. ترکیه بازی خطرناکی را آغاز کرده است. ترکیه فقط به دنبال جنگ است. آنکارا ازداعش ،جبهه النصره ودیگرگروه های تروریستی حمایت نظام می کند. اقدامات ترکیه در سوریه وعراق را زیر نظر داریم.

جنگنده های آمریکا و تروریستهای تکفیری به درخواست رجب طیب اردوغان رئیس اصلی تمام تروریست ها درسوریه ،عراق وخاورمیانه درکرکوک مردم را به خاک و خون کشیدند جنگنده های آمریکایی به رئیس اصلی تروریست های داعش مانند رجب طیب اردوغان با بمباران یک حسینیه در کرکوک و عناصر داعش با حمله به مردم در همین شهر بیش از 75 نفر را به شهادت رسانده و دهها نفر را زخمی کردند. و به گفته افسران عراقی، حمله داعش در کرکوک، 46 شهید برجای گذاشت. این افسران بدون اشاره به جزئیات و محل این حمله، اعلام کردند که بخشی از شهدای حمله فوق، از نیروهای امنیتی هستند. اما براساس خبرهای تکمیلی، داعش در نیروگاه برق شهر «الدبس» واقع در غرب کرکوک، دست به گروگانگیری زده بود. عوامل داعش هم طی این درگیری به هلاکت رسیدند. حمله جنگندههای آمریکایی به حسینیه «داقوق» شهر کرکوک نیز 30 شهید و 40 مجروح برجای گذاشت. در زمان حمله، شماری از شهروندان در این حسینیه مشغول عزاداری بودند. بیش از 15 نفر از شهدای حمله آمریکا، زن و کودک هستند. «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، حمله آمریکا به حسینیه مذکور را به شدت محکوم کرد.




رفتاروحشیانه داعش نجس وحیوان وحشی با زنان ودختران زیبای اسیردرسوریه وعراق + وبدئو
داعش نجس وحشی درمدت 6 سال است ازطریق ترکیه وارد سوریه وعراق می شوند. وهمه نوع مرتکب جنایت درسوریه وعراق می کند. رجب طیب اردوغان نجس وحشی حیوان بی شخصیت کجا بود.
داعش نجس وحشی درمدت 6 سال است ازطریق ترکیه وارد سوریه وعراق می شوند. درسوریه وعراق به زنان ودختران تجاوزمی کند رجب طیب اردوغان نجس وحشی حیوان بی شخصیت کجا بود.
ارد وغان حیوان وحشی ازداعشی ها بدتراست.
اردوغان حیوان ازتکفیری ها بدتراست.
آمریکا جنایتکارشماره یک و ترکیه جنایتکارشماره یک از پشتیبانی داعش درسوریه وعراق دست بردارند.
مظلومان از کشورهای آمریکا و ترکیه خواست که از تروریسم ، تروریست های داعش و دیگرگروه های تروریستی پشتیبانی نکنند.
امريكا هم دست از حمايت از عربستان واسرائيل بردارد

جنایات گروه تروریستی تکفیری داعش درمدت 6 سال درسوریه وعراق ولبنان و... درسایه سکوت سازمانهای بین المللی ازسوی مدعیان حقوق بشرمورد حمایت قرارمی گیرد.ترکیه درمدت 6 سال است با کمک مالی کشورهای عربی وبه ویژه عربستان سعودی، قطر، تروریست وسلاح به سوریه وعراق میفرستد.
اقدامات آمریکا ومتحدانش بدترازنازیها است.
جنایات داعش درسویه وعراق ولبنان و... برای تامین منافع آمریکا واسرائیل وترکیه است.
سکوت نهادهای بین المللی درمورد سوریه وعراق ولبنان و... حمایت ازجنایتکاران است.
کشتارمردم سوریه وعراق ولبنان ویمن و... با کدام حقوق بین المللی سازگاراست.
اقدام آمریکا ومتحدانش برای کشورسوریه وعراق ویمن و... خلاف اصول انسانی است.
سازمانهای بین المللی فقط تماشاگرجنایات آمریکا ومتحدانش درمنطقه خاورمیانه هستند.
تجاوزآمریکا ومتحدانش به سوریه وعراق ویمن و... براساس هیچ رژیم حقوقی قابل پذیرش نیست.
حمایت آمریکا عامل استفاده عربستان سعودی ازتسلیحات ممنوعه است.
آمریکا مسئول حملات هوایی عربستان سعودی به یمن است.
آمریکا مئول حملات هوایی رژیم کودک کش صهیونیستی به نوارغزه ولبنان وسوریه ویمن است.
آمریکا درجنایتهای رژیم صهیونیستی وعربستان سعودی وترکیه وقطروداعش والقاعده وجبهه النصره ومخالفان سوریه ودیگرگروه تروریستی تکفیریها شریک است.

تروریستهای داعش را آمریکا به سوریه وعراق فرستاد

آمریکا با کمک برخی کشورهای منطقه و جهان، داعش را وارد سوریه وعراق کرد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد با انجام این اقدامات به کودک کش و آدم کش اسرائیل خدمت میکند و بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش میگذارد.
اسرائیل نباید سلاح هسته ای داشته باشد.
اسرائیل تروریست به سوریه و عراق و لبنان اعزام میکند.
سازمان ملل متحد بی عدالت و بی توجهی و بی نظم چرا لال شده اند و سکوت اختیارکرده است.
اسرائیل با تروریستهای سوریه همدست است.
اسرائیل با تروریستهای تکفیری در سوریه همکاری میکند.
رژیم صهیونیستی مسئول افزایش خشونت هاست.
که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد یا اصل مسئله را درک نمیکند دروغ میگوید یا از این موضوع بی اطلاع است .
ادعاهای بان کی مون غیر حقوقی است.
گزارش بان کی مون رئیس دبیرکل سازمان متحد ساختگی.
گزارش بانت کی مون برپایه ادعاهای دروغین است.
بان کی مون اگرواقعا مدعی حقوق بشراست چرا با دیکتارهایی مثل آل خلیفه و آل سعوی که مردم این دوکشور را به ستوه آورده اند حمایت نمیکند؟
ملک عبد الله پادشاه ملعون رژیم عربستان سعودی جانشین یزید و شمر شده است درسوریه و عراق و لبنان و غزه انسانهای بی گناه و بی دفاع را قتل عام میکنند.
دیکتاتورهای منطقه به آمریکا متکی هستند.
جنایات داعش خیانتهای سازمانهای بین المللی است
جنایات داعش درسوریه و عراق و لبنان جنایات آمریکا است.
جنایات داعش درسوریه و عراق و لبنان جنایات انگلیس است.
جنایات داعش درسوریه وعراق ولبنان جنایات اسرائیل است.
جنایت اسرائیل درغزه خیانتهای نهادهای بین المللی است.
جنایت رژیم صهیونیستی در غزه جنایت آمریکا است.
جنایت رژیم کودک کش وآدم کش درغزه جنایت انگلیس است.
ملتهای جهان حق دارد سمت بان کی مون را به رسمیت نشناسد
غزه جان حمایت میکنید



که نماینده دائم خیانتکارآمریکا و انگلیس و اسرائیل و فرانسه درسازمان ملل دیگر شخصیت سیاسی نیست و بلکه یک تروریست شماره یک بین المللی است
اگر سازمانهای بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینیهای آمریکا و اسرائیل وعربستان ومزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.


پرونده سیاه حقوق بشرآمریکا و عربستان سعودی و سکوت سازمان ملل متحد.
خاک برسراین سازمان ملل بازهم آدم نمیشوند.
طرح یک گروه آمریکایی برای ارسال تسلیحات نظامی تروریستها با هزینه سعودیها است.
آنچه سوریه و عراق و لبنان و… را هدف قرارداده با طرحهای صهیونیستی درارتباط است.
این محموله تسلیحاتی که توسط یک شاهزاده سعودی تامین مالی شده است.
آمریکا ازخاورمیانه چه میخواهد؟
آمریکا درجنوب شرق آسیا چه میکند.
آمریکا درتمام جنایتهای دنیا نقش دارد.
درهرجای دنیا جنایتی رخ میدهد دست آمریکا درکاراست.
وبا پررویی تمام پرچم حقوق بی بشر را بدست گرفته است.
آمریکا و اروپا که بی شرمانه ازتروریست حمایت میکنند.
آمریکا و اروپا مسئول تمام خونهای ریخته شده درسوریه و عراق و لبنان و غزه و… است.
مسئولیت این جنایت آمریکا و اروپا است.
غرب مسئول کشتار و آوراگی مردم سوریه و عراق و… است.
بار دیگربان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد خیانت خودش را نشان داد.
آمریکا و عربستان سعودی و ترکیه و اسرائیل باید برای جنایت علیه بشریت محاکمه شود.
دولتهای تروریست مانند آمریکا وعربستان سعودی و ترکیه و اسرائیل و انگلیس و فرانسه و قطر ازکشتن مردم بی گناه و بی دفاع سوریه و عراق و لبنان و غزه دست بردارند
ازهنگام سرنگونی رژیم صدام درسال ۲۰۰۳ و دولت عراق براثرآن هزاران کودک و انسانهای بی گناه عراقی جان خود را از دست دادند.
پرونده سیاه حقوق بشرآمریکا و انگلیس و سکوت نهادهای بین المللی.
غرب به اسم حقوق بشر بدترین جنایات را میکند.
غربیها به نام دفاع ازحقوق بشرجنایت و شکنجه و آدمکشی میکنند و بعد به دنبال این هستند که برای دیگران هستند که برای دیگران عیب بتراشند.
ازغازناآرامیها درسوریه عراق ولبنان و غزه درسال ۲۰۱۱ حدود بیش از ۲۰۰ هزارنفر کشته و میلیونها نفر بی خانمان وآواره شده اند.


آمریکاییها و غربیها ازناقضان حقوق بشر درجهان است.
آمریکاییها و غربیها درسوریه و عراق و سایر کشورها مختلف رفتارهای غیرانسانی انجام میدهند.
عربستان سعودی و قطر و امارات و ترکیه و اسرائیل نوکر و رعیت آمریکاییها است.
آمریکاییها هرغلط میکند و نوکرانش وهم همین غلط تکرار میکند.
گروهک القاعده و دیگر وههای تروریستی تابع آمریکا و اسرائیل و غرب هستند.
مسلمانان دربرابر جنایات گروههای تکفیری وحامیانش درسوریه و عراق ساکت نباشند.
۴۰ ماه ازاین ماجرا میگذرد اما هنوز هیچ اقدامی دراین باره صورت نگرفته است نهادهای بین المللی چشم خود را بر جنایات تکفیریها و جنایتهای و خیانتهای و تجاوزهای دولت تروریست درسوریه و عراق و لبنان و غزه بسته است و سازمانهای بین المللی هیچگونه اقدامی برای حال مشکل انجام نداده است دلیل براین است که این نهادهای بین المللی با ضعف مدیریتی همراه است درسازمانهای بین المللی وظیفه چه کسی است چرا زیرپای خود را نگاه نمیکنید انسانهای بی گناه را قتل عام میکنند.



نتانیاهو نخست وزیر جعلی رژیم صهونیستی و مردم اسرائیل تاوان حمایت ازمخالفان سوری و دیگرگروهک تروریستی را میپردازند.
چرا داعش دشمن رژیم صهیونیستی نمیشود؟
اسرائیل درحمله به نوارغزه از حمایت عربی برخورداراست.
سکوت مجامع بین المللی نسبت به فجایح سوریه و عراق و غزه تاسف باراست.
کشتار زنان و کودکان غزه به معنای ضعف اسرائیل است.
اسرائیل درحملات به غزه جنایت جنگی مرتکب شده است.
آمریکا ازناقضان حقوق بشردرجهان است.
آه مظلومان دید میگیرد ولی بد میگیرد.
و پاسخ ظلم چوب بی صدای الهی است.
ازچهره مدعیان دروغین حقوق بشر.
جنایات داعش ازسوی آمریکا و اسرائیل مورد حمایت قرار میگیرد.
اقدام داعش خیانت به اسلام و مسلمانان و بشریت است.
آمریکا مسئول اقدامات داعش است.
اعدام بدون محاکمه داعش و دیگر تکفیریها واجب است!
اسرائیل تاوان جنایت خود را خواهد داد.
پولهای عربستان سعودی به خون مردم سوریه و عراق و لبنان و غزه آغشته است.
جنایات داعش دردست آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
سلاح و پول داعش ازکجا تامین میشود؟
عربستان سعودی حامی اصلی تروریستهای داعش درعراق و سوریه و لبنان است.
گروهک تروریستی داعش عصاره رژیم صهیونیستی است.
انگلیس و آمریکا جنایتکار از ۵ ماه پیش ارنقشه داعش خبر داشتند.
کشتاربی رحمانه مردم بی گناه عراقی و سوری به دست تکفیریها نجس وحشی با همدستی دولتهای تروریست و زورگویی.
تجاوز بی رحمانه تروریستهای داعش به زنان و دختران درسوریه و عراق.
تجاوز به دختر مسیحی سوری توسط شورشیان النصره و مقابل دیدگان پدر و مادرش!
تروریستهای داعش نوزادان و…عراقی و سوری را سرمی برند
ترکیه مسئول ورود تروریستها به سوریه و شورش اخیر درعراق است.
همه باید دست به دست هم بدهیم تا تروریسم را درسوریه و عراق و لبنان و هر جا که باد نابود کنیم.
زمین را زیر پای داعش و حامیانشان به لرزه درخواهیم آورد.
ترکیه به یک کشور جنایتکار و خیانتکاردرمنطقه تبدبل شده است
جنگ سوریه وعراق و غزه یک توهین شرمآور با سران کشورهای عربی است.
داعش بدون حمایت کشورهای منطقه گروهی مرده است.
آمریکا ورژیم صهیونیستی وتکفیریها طرح مشترکی درمنطقه دارند.
آنچه درسوریه و عراق رخ میدهد به نفع اسرائیل است.
ناآرامی عراق نتیجه بی توجهی جهان به سوریه است.
عربستان سعودی ازگروهک تروریستی داعش حمایت مالی میکنند.
رجب طیب اردوغان تسلیحات داعش را تامین میکند.
عراق وسوریه بدون محاکمه باید تمام تروریستها اعدام کنند.
مجازات اعدام بدون محاکمه بهترین پاسخ به تمام تروریست هاست.
وزیرخارجه قطر : ما با اسرائیل برادرهستیم.
درپاسخ به وزیر بی شخصیت خارجه قطر
اسرائیل دشمن درجه یک سوریه و عراق و فلسیطن و نوارغزه و منطقه است.
ما هم با اسرائیل دشمن هستیم و آنان را به رسمیت نمیشناسیم
تمام سازمانهای بین المللی که فقط حرف میزند وعمل خبری نیست.
آمریکا مسئول حمات از تروریستها درسوریه و عراق و لبنان و… است.
آمریکا وهم پیمانانش مسئول حمایت از تروریستهایی هستند.
سناتورآمریکایی از اعزام تروریستها از طریق ترکیه به سوریه خبرداد.


گروههای تروریستی و داعش سلاحهای پیشرفته ساخت رژیم صهیونیستی دراختیاردارند.
این اسلاحها از طریق خاک ترکیه و سوریه به دست تروریستها در عراق میرسد.
عربستان و قطرو ترکیه برای نا کام گذاشتن فرآیند سیاسی درعراق و ازتروریستها حمایت مالی و تسلیحاتی میکنند.
تاکنون هزاران تروریست و مزدور از سراسرجهان عرب و غیر عرب مسلمان و غیر مسلمان وارد سوریه وعراق شدند.
فرمانده ارتش آزاد سوریه اعلام کرد انگلیسها بیشرین اعضای گروه تروریستی داعش را تشکیل میدهند.
آمریکا اعتبارخود را ازدست داده
آمریکا عامل ناآرامی سوریه و عراق ولبنان و افغانستان و اوکراین و… است.
آیا نهادهای بین المللی واقعا نمیدانند آمریکاییها و غربیها به اسم حقوق بشر بدترین جنایات را میکند.
آمریکا مسئول حمایت از تروریستها درسوریه و عراق و لبنان و… است.
آمریکا وهم پیمانانش مسئول حمایت ازتروریستهایی هستند. که خون ملت سوریه و عراق و لبنان و… را میریزند.
به مدت ۴۰ ماه است آمریکاییها وغربیها تدارکات پشتیبانی تمام تروریستها در منطقه هستند.
یزید با نام داعش به جنگ اسلام آمده اند.
عراق وسوریه بدون محاکمه تروریستها باید اعدام کنند.
مجازات اعدام بدون محاکمه بهترین پاسخ به تروریست هاست.
داعش چگونه پول درمی آورد؟
درگیری تروریستها برسر اموال غارت شده
از ۴۰۰۰ اثرتاریخی درموصل غارت شد.
آنچه درسوریه و عراق رخ میدهد به نفع اسرائیل و ترکیه است.
داعش نتیجه طرح آمریکا و اسرائیل و ترکیه است.
ترکیه مسئول ورود تروریستها به سوریه وشورش اخیر درعراق است.
ترکیه تاوان ورود گروههای مسلح به سوریه وعراق را خواهد پرداخت.
۴۰ ماه است ازوحشی گریهای تروریستهای درسوریه و عراق میگذرد اما بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و به ویژه شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان نداد.
عربستان حامی اصلی تروریستهای داعش درعراق و سوریه است.
ماموریت تروریستها درسوریه و عراق و لبنان حفظ امنیت اسرائیل است


انتقاد نماینده پارلمان ترکیه از تامین سوخت جنگندههای اسرائیلی توسط آنکارا.
باردیگرترکیه جنایتهای و خیانتهای و تجاوزهای خودش را نشان داد.
استفاده ترکیه از یک روستای حلب برای کمک رسانی به تروریستها .
افشای کمک غذایی ترکیه به ارتش اسرائیل درطول جنگ غزه.
اقدام ترکیه خیانت به بشریت است.
ترکیه مسئول اقدامات داعش است.
جنایت داعش سوریه جنایت ترکیه است.
جنایت داعش درعراق جنایت ترکیه است.
جنایت ارتش آزاد درسوریه جنایت ترکیه است.
جنایت جبهه النصره درسوریه جنایت ترکیه است.
جنایت القاعده درسوریه جنایت ترکیه است.
رانندگان ترک دراسارت داعش درعراق آزاد شدند و توهم از نوع داعشی !
غارت نفت عراق وسوریه به همدستی ترکیه .
عراق و سوریه ترکیه را به قاچان نفت متهم کرد.
فروش نفت سرقت شده ازعراق و سوریه درترکیه به قیمت ۲ لار به ترکیه فروخته میشود.
دولت اردوغان با هم دست تروریستهای روزانه ۲۵ هزاربشکه نفت از عراق و سوریه سرقت میکنند.
اردوغان نوکر آمریکا درمنطقه است.
ترکیه تاوان جنایت خود را خواهد داد.
عامل ناآرامی و درگیریهای عراق و سوریه ترکیه است.
ترکیه حامی اصلی تروریستهای درعراق و سوریه است.
آنچه درسوریه و عراق ولبنان وغزه رخ میدهد به نفع ترکیه است.
حمایت ازداعش ، حمایت ازصهیونیستی است.
دروغ گویی درترکیه دولت اردوغان کار روزانه شده.
تاکنون بیش از۱۹۱ هزارنفر درسوریه کشته شده اند.
۷۰۰ هزارآواره عراقی به مناطق کرد نشین شمال گریخته اند.
آه مظلومان دید میگیرد ولی بد میگیرد.
وپاسخ ظلم چوب بی صدای الهی است.
مدت ۴۰ ماه است نشست قاتلان و شمنان سوریه درلندن و ترکیه با شکست مواجه شده است.
ترکیه به متدت ۴۰ ماه است تدارکات پشتیبانی تمام تروریستهای درمنطقه است ترکیه بابت تمام تروریستهای از عربستان سعودی و قطر و… پول دلالی و رشوه دریافت کرده است.
دلاری مکه ونفتی وعامل درجنگ سوریه وعراق وغزه است .
آدم کشی با پول مکه و سلاحهای آمریکا و اسرائیل درعراق و سوریه وغزه است.

سفیر ترکیه در مصاحبه بارسانهها گفته است رژیم بشار اسد بیرحمانه مردم خود را میکشد! جناب سفیر! چرا حکومت بحرین را نمیبینید! چرا چشم خود را به روی جنایات وحشتناک سعودیها بستهاید؟ به راستی کدام یک از کشورهای عربی دشمن غده سرطانی و رژیم کودککش منطقه هستند؟ آل سعود یا سوریه؟ چرا گروهک تکفیری داعش به کشورهایی چون عربستان، کویت، قطر و اردن کاری ندارد؟ نفتهای دزدی شده توسط این گروهک توسط کدام کشور خریداری شده است؟

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد حق حرف ندارند اول باید خیانت هایشان را اصلاح کنند
دست بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به خون مردم جهان آغشته است.
اگربان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نمیتواند باید استعفا بدهد.
بان کی مون قوانین بین المللی را زیرپا گذاشت!
بان کی مون ابزاردست أمریکاست.
دبیرکل سازمان ملل متحد بزرگترین دشمن اسلام و مسلمانان است.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد این نهادهای بین المللی را زیر سوال برد.


دبیرکل سازمان ملل متحد مسئول اقدامات داعش است.
بان کی مون دبیرکل سازمان ملل خط میدهند داعش اجرا میدهند
جنایت داعش خیانتهای و بی توجهی و بی عدالتی و بی نظمی دبیرکل سازمان ملل متحد است.
بان کی مون مسوول خون مسلمانان درتمام کشورهای مختلف است.
دشمنان اسلام برای تامین امنیت صهیونیستها مسلمانان را به جان هم انداخته اند.
جنایات اسرائیل جنایات دبیرکل سازمان ملل متحد با همدستی با رژیم کودکش و آدم کش شریک جرم است.



جنگ بین آمریکا وداعش دروغی بزرگ است.
دشمنان اشغالگران آمریکایی به جنگ داعش میروند.
آمریکا بدنبال مدیریت وتقویت داعش است.
گروه تروریستی داعش مزدوران استکبارجهانی هستند.
جنگ سوریه جنگ داخلی نیست ، جنگ خارجی است.
ماوریت آمریکا درعراق تجهیزکردن داعش است.
داعش یکی ازدستکاههای دولت عربستان است.
آمریکاییها بدترین دشمن مظلومان ومسلمانان هستند.
آمریکا ومتحدانش با وجود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به تمام تروریستهای سوریه وعراق ولبنان و... تسلیحات داده است وهمچنان نیزادامه میدهد.
تروریسم تکفیری نتیجه سیاست آمریکا درمنطقه خاورمیانه است.









جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲
تکرار سخنان خصمانه مقامات آمریکایی ضد ایران


سخنگوی کاخ سفید گفت: به موسسات مالی بین المللی گفته ایم در تجارت با ایران اجازه چه کاری را دارند یا ندارند.
جاش ارنست افزود: ما اجرای تحریم ها را جدی می گیریم، موسسات بزرگی هستند که به دلیل دور زدن تحریم ها باید غرامت زیادی پرداخت کنند.
سخنگوی کاخ سفید گفت: تا زمانی که ایران از تروریسم حمایت می کند و آزمایش های موشکی بالستیک انجام می دهد نباید انتظار داشته باشد در ایران سرمایه گذاری شود.
وزیر امور خارجه آمریکا هم پس از دیدار با همتای انگلیسی خود و مدیران بانک های اروپایی گفت: برنامه هسته ای ایران محدود شده و این به نفع ماست.
جان کری افزود: سرمایه گذاران در ایران باید تحقیق کنند و بدانند با چه فردی معامله می کنند.

درپاسخ به سخنگوی نجس وحشی کاخ سفید جنایتکارشماره درجهان

آیا آمریکا جنایتکارشماره یک تاکنون چیزی ازحقوق بشر درک می کند.
آیا اتحادیه اروپا خیانتکارشماره یک تاکنون چیزی ازحقوق بشردرک می کند.
آیا سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک تاکنون چیزی ازحقوق بشردرک می کنند.
آیا مدعیان حقوق بشر تاکنون چیزی ازحقوق بشر درک می کنند.
آمریکایی ها وغربی ها وکشورهای عربی تحت مدیریت رژیم آل سعود تاکنون بویی انسانیت نبرده است.
آمریکا وهم پیمانانش وسازمان های بین المللی درجنات های ترکیه وتروریست های داعش شریک جرم هستند.

آمریکا، جنایت ضد بشری مرتکب شده است.
سک دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
کشورهایی که دم ازحقوق بشرمی زنند چرا درمقابل این رژیم صهیونیستی وعربستان وترکیه سکوت کرده اند.

هرجا ظلمی است رد پای آمریکا را می تواند دید.
همکاری با آمریکا جرم است؟
آمریکا ومتحدانش به هرجنایتی دست می زنند تا اسلام را نابود کنند.
آمریکا پاسخگوی عملکرد وحقوق بشری خود باشد.
آمریکا درسال 2003 حمله غیرقانونی به عراق ازگازفسفراستفاده کرد.




چه کسی داعش را تجهیزمی کند؟!سران آمریکا ومتحدانش.
چه کسانی درسوریه وعراق ولبنان با داعش همکاری می کنند.سران آمریکا وهم پیمانانش.
امروزشاهد قتل عام مظلومان ومسلمانان، توسط آمریکا ومتحدانش با همدستی تروریست ها هستیم.


دخالت های آمریکا جنایتکارشماره یک نمی گذارد دولت سوریه ودولت عراق با تروریست ها مبارزه کنند.



آمریکا، جنایت ضد بشری مرتکب شده است.
سکوت دربرابرجنایت ازخود جنایت بدتراست.
کشورهایی که دم ازحقوق بشرمی زنند چرا درمقابل این رژیم صهیونیستی وعربستان وترکیه سکوت کرده اند.

ادعاهای بی اساس سخنگوی کاخ سفید را به رسمیت نمی شناسیم.
آمریکایی ها خطری برای بشریت هست.
دلارهای مکه ونفتی عامل درجنگ سوریه وعراق ولبنان ویمن وغزه و... است.
ایران تنها کشوری است که ازآمریکا وغربی ها نمی ترسد.
آمریکا امروزمی خواهد ونمی تواند.
سخنگوی کاخ سفید حق حف زدن ندارد چه برسد ادعای دیگری می کند.
آمریکا یکی ازحامی اصلی تروریسم درجهان است، نه مبارزه با تروریسم.


چه کسی تروریسم را درفغانستان وپاکستان تجهیزمی کند؟! سران آمریکا وسران غربی ها وسعودی ها.
چه کسانی درافغانستان وپاکستان با تروریسم همکاری می کنند؟! سران آمریکا ومتحدانش



به تروریست ها وحامیانشان پاسخ جدی می دهیم.
اقدامات تروریستی داعش ادامه جنگ افروزی آمریکا جنایتکارشماره یک است.
دشمن می خواهد مسلمانان رژیم کودک کش صهیونیستی را فراموش کنند.
آمریکا ازناقضان حقوق بشر درجهان است.
آمریکا درحملات به غزه ویمن جنایت جنگی مرتکب شده است.
چرا درمدت 6 سال حامیان داعش و دیگرگروه های تروریستی مانند آمریکا وعربستان وقطر وترکیه واسرائیل واردن و... ازهمه جانبه از داعش و تمام تروریست ها درسوریه وعراق ولبنان و... حمایت می کنند تحریم ها شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد قرارنمی گیرد.
گروهک تکفیری داعش به سرنوشت صدام و قذافی و... دچار شد چون نتوانست خواسته اربابش آمریکا در سوریه و عراق را جامه عمل بپوشاند لذا بهچهره سوخته تبدیل شد و باید از بین برود این خط مشی همیشگی آمریکاست. کسانی که خواب آمریکا را میبینند عبرت بگیرند.


طرح مبارزه با تروریسم و افراطیگری وخشونت از طرف ریاست جمهور محترم مطرح و در سازمان ملل تصویب شد حال مضحک است که شیطان بزرگ در اقدام فرار به جلو قصد دارد به بهانه سرکوب داعش از هوا و بدون مجوز از سوریه وارد عمل شود. آمریکا این برنامههای رسوا را با کمک کشورهایی انجام میدهد که از طریق آنها امکانات لجستیکی و مسیر ورود و خروج و تأمین هزینهها را به داعشیها میرساندند این احمقها فکر نمیکنند طی چند سال جهان نظارهگر کمک آنها به همین تروریستها بوده است؟ تا جایی که معالجه زخمیهای آنها توسط سگ هار غرب در منطقه صورت میگرفت. خود تکفیریها چه تصور میکنند وقتی که اربابان آنها قرار است که نوکر خود را مجازات کنند. به فرمایش رهبرمان استکبار به آخر خطر رسیده است.

شبکه بیبیسی با کارمندان صهیونیستیاش تلاش دارد با پخش مستندهایی از فعالیتهای جبهه النصره در سوریه آنها را در اذهان مخاطبین مهربانتر از نیروهای داعش نشان بدهد. همه این گروهها و نیروها یک مأموریت بیشتر ندارند و آن تضعیف جبهه مقاومت در منطقه است. همه سر در آخور آمریکا و صهیونیسم دارند و نمونههای متعددی از جنایت در کارنامههای خود دارند.

واقعا خندهدار است آمریکایی که مرتب در منطقه جنایت میکند و دستان آلودهاش برای همگان آشکار شده تصمیم گرفته باشد با داعشی که خود به وجود آورده مبارزه جدی بکند. سادهاندیشی است آن کس که امروز این ادعای آمریکاییها را بپذیرد. حتی ساکنان دارالمجانین هم از ژست ضدتروریستی اخیر آمریکا خندهشان میگیرد!

سایت گوگل طی اقدامی تأملبرانگیز و با هدف تخریب نقش مردم ورامین در جریان فتنه 88 به خیال خود یکی از خیابانهای این شهر را به نام زنی که صهیونیستها او را قربانی برنامه تبلیغاتیشان کردند نامگذاری کرده است! این اقدام موجب نارضایتی مردم انقلابی دیار 15 خرداد گردیده است. این نشان میدهد فتنهگران و حامیان آنها از مردم ورامین عصبانی هستند و میخواهند حماسه سال 88 را کمرنگ کنند.

وقتی جان کری ملعون اعلام میکند ایران حامی تروریسم است و رئیسجمهور و وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه سکوت میکنند آیا باز هم آقایان باید منتقدان خوشبینی به غرب را ترسو و بزدل بنامند؟

سگ های ولگرد سوریه با شرفترازاین سعودی ها هستنن.
آمریکا، بزرگترین خطر برای مسلمانان است
عربستان سعودی، بزرگترین خطر برای مسلمانان است
ترکیه، بزرگترین خطر برای مسلمانان است
اسرائیل، بزرگترین خطر برای مسلمانان است
انگلیس، بزرگترین خطر برای مسلمانان است
فرانسه، بزرگترین خطر برای مسلمانان است

واقعا خندهدار است آمریکایی که مرتب در منطقه جنایت میکند و دستان آلودهاش برای همگان آشکار شده تصمیم گرفته باشد با داعشی که خود به وجود آورده مبارزه جدی بکند. سادهاندیشی است آن کس که امروز این ادعای آمریکاییها را بپذیرد. حتی ساکنان دارالمجانین هم از ژست ضدتروریستی اخیر آمریکا خندهشان میگیرد!


کمک های آمریکا وهم پیمانانش به داعش باید قطع شود.
کمک های آمریکا وهم پیمانانش به مخالفان سوری باید قطع شود.
کمک های آمریکا وهم پیمانانش به جبهه النصره باید قطع شود.
کمک های آمریکا وهم پیمانانش به القاعده باید قطع شود.
کمک های آمریکا وهم پیمانانش به ارتش آزاد درسوریه قطع شود.
حمایت های سازمان های بین المللی ازآمریکا وهم پیمانانش باید قطع شود.


همه کسانی که تریبون، قلم و کرسی به دست دارند، باید این مدعیان حقوق بشر را رسوا کنند.
چرا این مدعیان حقوق بشر سخنی نمیگویند مگر اینها بشر نبودند، اینها که در حال احرام و عبادت بودند و چیزی جز لباس احرام در برنداشتهاند؟



واقعا خندهدار است آمریکایی که مرتب در منطقه جنایت میکند و دستان آلودهاش برای همگان آشکار شده تصمیم گرفته باشد با داعشی که خود به وجود آورده مبارزه جدی بکند. سادهاندیشی است آن کس که امروز این ادعای آمریکاییها را بپذیرد. حتی ساکنان دارالمجانین هم از ژست ضدتروریستی اخیر آمریکا خندهشان میگیرد!


واقعا خندهدار است آمریکایی که مرتب در منطقه جنایت میکند و دستان آلودهاش برای همگان آشکار شده تصمیم گرفته باشد با داعشی که خود به وجود آورده مبارزه جدی بکند. سادهاندیشی است آن کس که امروز این ادعای آمریکاییها را بپذیرد. حتی ساکنان دارالمجانین هم از ژست ضدتروریستی اخیر آمریکا خندهشان میگیرد!

ترکیه ، مسئول همه فجایع درمنطقه است.حمایت ترکیه ازتروریست ها، تجاوزبه همه کشورهای است. ترکیه قوانین بین المللی را برای رسیدن به اهدافش نقض می کند.
ترکیه حامی تروریسم داعش و تروریست های سوریه است.
پنتاگون برای مقابله با دولت سوریه داعش را بوجود آورد.
بیگانگان با همه حمایت های خود ازگروه های تروریستی پیروزنخواهند شد. حامیان گروه های تروریستی ازگروه های تکفیری و تروریستی ضربه خواهند خورد.
جنگ بین آمریکا وداعش دروغی بزرگ است.آمریکا ثابت کرد که دوست واقعی داعش است.داعش زیرنظرآمریکا وترکیه بین عراق وسوریه جابجا می شود. افزایش فعالیت داعش با حمایت آمریکا وترکیه است. آمریکا وترکیه شریک داعش است. حمایت آمریکا وترکیه ازبه قدرت رسیدن گروهک تروریستی داعش درسوریه وعراق است.آمریکا وترکیه مجرم اصلی جنایات سوریه وعراق است. ترکیه با کمک مالی عربستان وقطر،تروریست وسلاح به سوریه می فرستد.


بیگانگان به همه حمایت های خود ازگروه های تروریستی پیروز نخواهند شد.
حامیان گروه های تروریستی ازگروه های تروریست ضربه خواهند خورد.
ائتلاف مبارزه با تروریسم دروغی است.
داعشی ها ، مزدوران آمریکا ومتحدانش هستند.
ائتلاف آمریکایی ضد داعش ناتوان است.
تجاوزگری های ٱمریکا عامل الی مشکلات منطقه است.
آمریکا وترکیه با وجود قطعنامه شورای بی امنیت سازمان ملل متحد به تروریست ها سوریه وعراق و... سلاح داه است.
سکوت کشورهای به اصطلاح اسلامی نبست به کشتارمردم سوریه وعراق ولبنان ویمن وغزه و... توسط آمریکا وهم پیمانانش و با همدستی تروریست ها بی شرمانه وبی شرمی وشرم آواراست.
هرروز حدود 40 تروریست ازترکیه با نظارت ومدیریت سران ترکیه با کمک ها مالی عربستان وقطر با رهبری آمریکا وارد سوریه وعراق می شوند.
آمریکا ومتحدانش بدنبال مدیریت وتقویت داعش و دیگر گروه های تروریستی هستند.
گروه تروریستی داعش مزدوران استکبارجهانی هستند.

کشتارمردم سوریه وعراق درمدت 6 سال است توسط آمریکا ومتحدانش وبا همدستی تمام تروریست ها با کدام حقوق بین المللی سازگار است.
آمریکا ومتحدانش همان جنایاتی را می کند که تروریست ها مرتکب می شود.
سازمان های مدعی حقوق بشر چرا دربرابر جنایات آمریکا ومتحدانش درسوریه وعراق و... سکوت کرده اند.آمریکا وهم پیمانانش با سکوت جامعه جهانی درمنطقه خاومیانه جنایت می کنند.
آمریکا وعربستان سعودی وقطر و ترکیه واردن و امارات واسرائیل حامیان گروه های تروریستی هستند.
آمریکا ومتحدانش به خون مظلومان ومسلمانان آغشته است.
آمریکا ومتحدانش، مسئول همه فجایع درمنطقه خاورمیانه است.

ادعای رجب طیب اردوغان مبنی بر ورود جنگنده روسی به حریم هوایی ترکیه کاملا ساختگی است، درواقع سرپوش گذاشتن به جنایت های و خیانت های وتجاوزهای خودش درمدت 6 سال درسوریه وعراق ومنطقه است. رژیم ترکیه مانند آمریکا و اسرائیل وعربستان به هیچ اصول انسانی پایبند نیست. کشتارمردم مظلوم سوریه وعراق توسط آمریکا ومتحدانش با همدستی تمام تروریست ها درمدت 6 سال با کدام حقوق بشر سازگاراست.




ادعای های سران ترکیه غیرقانونی است.
بیمارستان های ترکیه همچنان پذیرای شورشیان سوریه است.
داعش یکی ازدستگاه های دولت ترکیه است.
بردست داشتن ترکیه در ورود تروریست ها به سوریه وعراق و...
اردوغان نماینده عثمانی های آدم کش است.
دولت ترکیه مسئول خونهای ریخته شده درمنطقه است.
ترکیه بزرگترین دشمن جهان اسلام/ کمک به تروریست ها برای امنیت اسرائیل.
چرا ترکیه فقط با مسلمان ها می جنگند؟!
ترکیه حامی تروریسم درمنطقه است.
دربرابر دخالت های ترکیه ساکت نخواهیم نشست.
هدف ترکیه ازحمله به سوریه حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است.
ترکیه ثابت کرد که دوست واقعی رژیم کودک کش صهیونیستی وآل سعود کودک کش وآدم کش ومسلمان کش و داعش و دیگر گروه های تروریستی است.

ترکیه با کمک عربستان وقطر، تروریست وسلاح به سوریه می فرستد.
سران ترکیه روی اسرائیل را هم سفید کرده است.
بهترین پاسخ به سران ترکیه را روسیه داد. بسیاری از مشکلات اقتصادی ترکیه به دلیل تحریم ها روسیه است.
سکوت درقبال ترکیه خیانت است.تجاوزترکیه به سوریه وعراق براساس هیچ رژیم حقوقی قابل پذیرش نیست.


ادعای های سران ترکیه غیرقانونی است.
بیمارستان های ترکیه همچنان پذیرای شورشیان سوریه است.
داعش یکی ازدستگاه های دولت ترکیه است.
بردست داشتن ترکیه در ورود تروریست ها به سوریه وعراق و...
اردوغان نماینده عثمانی های آدم کش است.
دولت ترکیه مسئول خونهای ریخته شده درمنطقه است.
ترکیه بزرگترین دشمن جهان اسلام/ کمک به تروریست ها برای امنیت اسرائیل.
چرا ترکیه فقط با مسلمان ها می جنگند؟!
ترکیه حامی تروریسم درمنطقه است.
دربرابر دخالت های ترکیه ساکت نخواهیم نشست.
هدف ترکیه ازحمله به سوریه حفظ امنیت رژیم صهیونیستی است.
ترکیه ثابت کرد که دوست واقعی رژیم کودک کش صهیونیستی وآل سعود کودک کش وآدم کش ومسلمان کش و داعش و دیگر گروه های تروریستی است.

بیگانگان به همه حمایت های خود ازگروه های تروریستی پیروز نخواهند شد.
حامیان گروه های تروریستی ازگروه های تروریست ضربه خواهند خورد.
ائتلاف مبارزه با تروریسم دروغی است.
داعشی ها ، مزدوران آمریکا ومتحدانش هستند.
ائتلاف آمریکایی ضد داعش ناتوان است.
تجاوزگری های ٱمریکا عامل اصلی مشکلات منطقه است.
آمریکا وترکیه با وجود قطعنامه شورای بی امنیت سازمان ملل متحد به تروریست ها سوریه وعراق و... سلاح داه است.
سکوت کشورهای به اصطلاح اسلامی نبست به کشتارمردم سوریه وعراق ولبنان ویمن وغزه و... توسط آمریکا وهم پیمانانش و با همدستی تروریست ها بی شرمانه وبی شرمی وشرم آواراست.
هرروز حدود 40 تروریست ازترکیه با نظارت ومدیریت سران ترکیه با کمک ها مالی عربستان وقطر با رهبری آمریکا وارد سوریه وعراق می شوند.
آمریکا ومتحدانش بدنبال مدیریت وتقویت داعش و دیگر گروه های تروریستی هستند.
گروه تروریستی داعش مزدوران استکبارجهانی هستند.


ترکیه درسوریه وعراق منطقه به بن بست کامل رسیده است.
ارتش ترکیه هیچ تفاوتی با گروه های تروریستی دیگر ندارد.
ترکیه عامل گرفتاریهای ملت سوریه وعراق است.
تجاوزگری های نظامیان ترکیه به سوریه وعراق با چراغ سبزآمریکا صورت گرفته است.ترکیه عامل اصلی جنایت علیه بشریت است.
ترکیه یکی ازعامل اصلی آوارگان سوری و عراقی درکشورهای اروپایی است.
کشورهای متجاوز به سوریه وعراق نمی توانند به اهداف خود برسند.
سازمان های بین المللی درمدت 6 سال چشم خود را به روی جنایات آمریکا وانگلیس وعربستان سعودی وقطر وامارات واردن وترکیه واسرائیل بسته است.
رسانه های مدعیان حقوق بشر، جنایت های آمریکا وهمپیمانانش را نادیده می گیرند.همکاری آمریکا وهم پیمانانش درکشتار مردم سوریه وعراق وغزه ویمن ومصر ولیبی وافغانستان و...!
چرا آمریکا داعش به افغانستان فرستاد؟
چرا آمریکا داعش به لیبی فرستاد؟
چرا آمریکا داعش مصر فرستاد؟
چرا آمریکا داعش به یمن فرستاد؟


انگلیس ازصدورقطعنامه حقوق بشری ضد ایران وسوریه استقبال کرد
درپاسخ به دولت انگلیس جنایتکارشماره یک درجهان.
انگلیس جنایتکاریکی ازحامی اصلی تمام تروریست ها درجهان و به ویژه درمنطقه خاورمیانه است.
انگلیس جنایتکارنمی دفاع ازحقوق بشر باشد.
انگلیس جنایتکارحق صلاحیت دفاع ازحقوق بشر را ندارد.
انگلیس جنایتکارخودش اصلی ناقضان حقوق بشر درجهان است.
انگلیس جنایتکار جنگی وحامی تروریسم دولتی است.
انگلیس جنایتکاردرسال 2003 حمله به عراق مرتکب جنایت علیه بشریت شده است.
انگلیس جنایتکاردرمدت 15 سال است درافغانستان مرتکب نسل کشی وجنایت علیه بشریت شده است.
انگلیس با داعش فرقی ندارد.
عربستان درحمله به صنعا ازموشک های ساخت انگلیس جنایتکارشماره یک استفاده می کند.

آنها، نمایندگان مخالفان دولت سوریه در مذاکرات ژنو3، قاتل سوری هاست.
مخالفان سوری درمدت 6 سال است با کمک های و حمایت های همه جانبه آمریکا وعربستان سعودی و امارات و قطر و اردن وترکیه و انگلیس و اسرائیل، بیش از 290 هزارنفرانسان ها بی گناه را قتل عام کرده است.
مذاکرات با مخالفان سوری،خیانت به خون مظلومان ومسلمانان است.
کسی و کسانی با همدستی کشورهای خارجی مردم بی گناه کشورخودش قتل عام وتجاوز و... انجام داده است جرم اش اعدام است نه مذاکره درنشست ژنو3

آنها، نمایندگان مخالفان دولت سوریه در مذاکرات ژنو3، قاتل سوری هاست.
مخالفان سوری درمدت 6 سال است با کمک های و حمایت های همه جانبه آمریکا وعربستان سعودی و امارات و قطر و اردن وترکیه و انگلیس و اسرائیل، بیش از 290 هزارنفرانسان ها بی گناه را قتل عام کرده است.
مذاکرات با مخالفان سوری،خیانت به خون مظلومان ومسلمانان است.
کسی و کسانی با همدستی کشورهای خارجی وتروریست ها، به زنان و دختران سوری تجاوز بی رحمانه می کنند مردم بی گناه کشورخودش قتل عام وتجاوز و... انجام داده است جرم اش اعدام است نه مذاکره درنشست ژنو3

آمریکا، بزرگترین خطر برای مسلمانان است.
مدعیان حقوق بشرخود بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند.
آمریکایی هیچ اقدامی دربرابر داعش انجام نداده اند.
هدف آمریکا درعراق و... تقویت داعش است.
چه کسی داعش را به وجود آورد؟ سران آمریکا ومتحدانش درمنطقه خاورمیانه.
داعش نتیجه اقدامات آمریکا وهم پیمانانش است.
باجی سران ترکیه درمدت 6 سال ازعربستان وقطر بابت حمایت های همه جانبه از تمام تروریست ها در منطقه خاورمیانه وبه ویژه سوریه وعراق درسایه سکوت تمام نهاد های بین المللی خیانتکار.


فریاد خبرنگار ایتالیایی بر سر جان کری:داعش را شما ایجاد کردید
یک خبرنگار زن ایتالیایی در جریان برگزاری کنفرانس خبری وزیر خارجه آمریکا در ایتالیا بر سر او فریاد کشید و گفت: «داعش را شما به وجود آوردید.»


این خبرنگار ایتالیایی در پایان کنفرانس مطبوعاتی «نشست ائتلاف ضدداعش» که در وزارت خارجه ایتالیا برگزار شد درست هنگامی که جانکری وعده نابودی داعش را داد، فریاد زد: شما داعش را به وجود آوردید. به گزارش میزان، ماموران پلیس حاضر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک جانکری وزیر خارجه آمریکا و پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا که در رم برگزار شد بلافاصله این زن را بازداشت کردند. طبق تصاویر منتشر شده، پس از فریادهای این زن وزیران خارجه آمریکا و ایتالیا بهت زده به وی خیره شده و فقط تماشا کردهاند.
امروز کمتر کسی است که نداند آمریکا و برخی متحدینش از تروریستهای تکفیری حمایت نمیکنند.

روستاهای میان حلب و مرز ترکیه تحت تسلط ارتش سوریه قرار گرفت.
شماری از غیر نظامیان درحملات هوایی ترکیه به عراق کشته شدند.
ترکیه ازتکفیری ها بدتراست.
ترکیه همان داعش است.
ترکیه همان مخالفان سوری است.
ترکیه همان ارتش آزاد است.
ترکیه همان جبهه النصره است.
ترکیه همان شورشیان سوری است.
ترکیه، هیچ فرقی با تمام تروریست ها ندارد.
سوریه وعراق و به ویژه کشورهای اسلامی درمورد جنایت های وخیانت های وتجاوز های کشورترکیه درمدت 6 سال است کوتاهی کرده است .
حمایت ترکیه درمدت 6 سال ازتروریست ها، تجاوز به کشورهای اسلامی است.
ترکیه درجنایت های تروریست های شریک است. جنایات ترکیه ازسوی نهاد های بین المللی خیانتکارمورد حمایت قرارمی گیرد.

سلاحهای شیمیایی از ترکیه وارد سوریه شد.
سلاح های شیمیایی از ترکیه وارد سوریه می شود.
ترکیه مرتکب 5 میلیون مورد نقض حقوق بشردرسوریه شده است.

سلاحهای شیمیایی از ترکیه وارد عراق شد.
سلاح های شیمیایی از ترکیه وارد عراق می شود.
ترکیه مرتکب 5 میلیون مورد نقض حقوق بشردرعراق شده است.

مبارزه با تروریسم ، اختیاجی ونیازی به آمریکا وغربی ها ندارند.
آمریکا خودش عامل اصلی تروریسم درجهان وبه ویژه خاورمیانه است.
غربی ها خوشان عامل اصلی تروریسم درجهان وبه ویژه خاورمیانه هستند.
جنایات امروز خاورمیانه رابطه مستقیم با کشورهای غربی ها دارد.


آمریکا جنایتکارشماره یک بدنبال مدیریت وتقویت داعش است.
بیمارستان های صهیونیستی همچنان پذیرای شورشیان سوریه است.
جنایات آمریکا واسرائیل فراموش نمی شود.
داعش ساخته غرب برای تامین منافع اسرائیل است.
داعش یکی ازدستگاه های دولت آمریکا ومتحدانش درخاورمیانه هستند.
پس سازمان های بین المللی خیانتکارشماره یک درنهاد های بین المللی چه غلطی می کنند. درمورد جنایت ها وخیانت های وتجاوزهای آمریکا ومتحدانش سکوت کرده اند ولال شده اند.
ائتلاف مبارزه با تروریسم دروغی است.
آمریکایی ها وغربی ها قابل اعتماد نیستند.
آمریکا ومتحدانش بیش از9 میلیون مورد نقض حقوق درسوریه وعراق ولبنان ویمن و... شده است.
جامعه بین المللی باید به صورت قاطع با آمریکا ومتحدانش کنند.
آمریکا ومتحدانش با همدستی تروریست ها با کشتارمردم سوریه وعراق ولبنان وغزه ویمن و... اعتبارجهانی خود را ازدست داده است.
آمریکا ومتحدانش قوانین بین المللی را برای رسیدن به اهدافش نقض می کنند.


بیگانگان با همه حمایت های خود ازگروه های تروریستی پیروز نخواهند شد.
حامیان گروهای تروریستی ازگروه های تکفیری وتروریستی ضربه خواهند خورد.

سرکرده القاعده به کمک امریکا ومتحدانش در سوریه می آید
انتشار نوار ایمن الظواهری سرکرده شبکه تروریستی القاعده با درخواست جدایی از النصره، ترفندی برای حمایت علنی امریکا و متحدانش از این گروه تروریستی است.
تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
انتشار نوار ایمن الظواهری سرکرده شبکه تروریستی القاعده با درخواست جدایی از النصره، ترفندی برای حمایت علنی امریکا و متحدانش از این گروه تروریستی است.
شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی روز یکشنبه اعلام کرد که ایمن الظواهری سرکرده القاعده با انتشار نوارصوتی از هوادارانش خواسته است از جبهه النصره جدا شوند. جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه است که در حلب حضور چشمگیری دارد و با نیروهای ارتش سوریه در حال جنگ است.
این جبهه در فهرست گروههای تروریستی قرار دارد و و از شرکت در مذاکرات صلح ژنو مستثنی شده است و این گروه همچنین بخشی از آتش بس موقت نیست.
به نظر می رسد انتشار نوار صوتی یمن الظواهری مبنی بر جدایی النصره از القاعده، آن هم در شرایطی که ارتش سوریه آماده می شود تا حملات جدیدی را علیه این گروه تروریستی در حلب اجرا کند ترفندی است تا امریکا و متحدان منطقه ای اش این گروه را بطور علنی حمایت مالی وتسلیحاتی کرده و از به پایان رسیدن درگیری ها در سوریه به نفع دولت بشار اسد جلوگیی نمایند.
به ویژه اینکه در حال حاضر گروههای مسلح فعال درسوریه که از سوی امریکا ومتحدانش به عنوان گروههای میانه رو نامیده می شوند جایگاهی در عرصه سیاسی و میدانی نبردها ندارند و بنابر این در عرصه مذاکرات قادر به گرفتن امتیاز چشمگیری نخواهند بود.
اما در حال حاضر النصره بر بخش هایی از خاک سوریه تسلط دارد و ایجاد فضایی برای خارج کردن این جبهه از گروههای تروریستی و دادن اجازه شرکت در مذاکرات صلح، می تواند بر وزن دیگر گروههای نزدیک به امریکا ومتحدان منطقه ای اش در پای میز مذاکره بیافزاید.
اینکه رسانه های قطری وسعودی از جمله الجزیره با انتشار نوار صوتی ایمن الظواهری، به نقل از کارشناسان این پیام را جدایی رسمی جبهه النصره و القاعده تعبیر می کنند؛ می تواند در راستای این ترفند تحلیل پذیر باشد.
برای باورپذیری این تحلیل به این گزاره اشاره می شود که الجزیره ادعا
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
تحریم های آمریکا علیه ایران نفرت مردم ایران ازآمریکا را افزایش می دهد.
کاری می کنیم آمریکایی ها اقدامامتش پشیمان شوند.

استفاده ازبمب های فسفری آمریکا دریمن.

تاریخ : ۹۵/۰۶/۲۹ - ۲۱:۱۷
عربستان از بمب‌های فسفری آمریکا در جنگ یمن استفاده می‌کند تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌‌های اجتماعی نشان می‌دهد عربستان سعودی از بمب‌های فسفری در جنگ یمن استفاده کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، عربستان سعودی ظاهراً از بمب‌های حاوی فسفر سفید که آمریکا به این کشور فروخته در جنگ یمن استفاده می‌کند.

این مطلب را روزنامه ایندیپندنت، روز دوشنبه بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

مطابق قوانین آمریکا، کشورهایی که واشنگتن به آنها فسفر سفید می‌فروشد باید از این ماده برای علامت‌دهی به سایر نیروها و ایجاد صحنه‌های دودزا استفاده کند.

استفاده از این ماده در مواد منفجره و به کارگیری آن علیه نیروهای نظامی یا غیرنظامی می‌تواند قربانیات را فلج کرده و با سوزندان عمیق بدن آنها تا استخوان، انها را بکشند.

به نوشته ایندیپندنت، هنوز مشخص نیست سعودی‌ها چگونه از این مهمات استفاده می‌کنند اما ریاض تا همین الان، به دلیل عدم رعایت موازین حقوق بشر در جنگ یمن بارها مورد انتقاد واقع شده است.

مقام‌های دولت آمریکا تأیید کرده‌اند که دولت این کشور در گذشته ماده فسفر سفید در اختیار عربستان سعودی قرار داده‌اند، اما آنها از بیان اینکه چه مقدار فسفر سفید در اختیار این کشور قرار داده شده، اجتناب کرده‌اند.


واشنگتن پُست فاش کرد:
عربستان از بمب‌ های فسفری آمریکا ضد یمنی ها استفاده کرده است
بمب فسفری
شناسهٔ خبر: 3774399 - سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
بین الملل > خاورمیانه و آفریقای شمالی
روزنامه آمریکائی فاش کرد، عربستان سعودی از بمب های ممنوعه فسفری آمریکا علیه مردم مظلوم یمن استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه آمریکائی واشنگتن پُست فاش کرد عربستان سعودی از بمب فسفری علیه مردم مظلوم یمن استفاده کرده است.

بر اساس اعلام این رسانه آمریکائی، بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده نظامیان سعودی از بمب های فسفری در گلوله های تانک، خمپاره، توپ و دیگر سلاح ها استفاده کرده اند.

این روزنامه در ادامه به افزایش نگرانی ها دراین خصوص به ویژه در میان گروه های حقوق بشری اشاره کرده و بر ممنوعه بودن به کار گرفتن آن ها علیه انسان ها مخصوصاً غیر نظامیان تأکید کرده است.

مطابق قوانین آمریکا، کشورهایی که واشنگتن به آنها فسفر سفید می‌ فروشد باید از آن برای علامت‌ دادن به سایر نیروها و ایجاد صحنه‌ های دودزا استفاده کنند؛ در حالیکه استفاده از این ماده علیه نیروهای نظامی یا غیر نظامی باعث می شود تا قربانیان قطع عضو شده و با سوختن عمیق بَدنشان تا استخوان ها کشته شوند.

روزنامه آمریکائی واشنگتن پُست اذعان کرد که مقامات آمریکایی ارسال ماده مهلک فسفر سفید به عربستان سعودی در گذشته را تأیید؛ اما از بیان اینکه چه مقدار فسفر سفید در اختیار این کشور قرار داده شده، اجتناب کرده‌اند.

این رسانه می نویسد: این سلاح در نزدیکی مرز عربستان و سعودی و نیز در نزدیکی صنعا استفاده شده است.




استفاده آل سعود از بمب فسفری در حمله به یمن+فیلم
//media.alalam.ir/news//2015/05/08/alalam_635666868016839165_25f_4x3.mp4 //media.alalam.ir/news//2015/05/08/alalam_635666868016839165_25f_4x3.mp4 //media.alalam.ir/news/image/855x495//2015/05/08/alalam_635666857088886479_25f_4x3.jpg
جمعه 18 ارديبهشت 1394 - 12:42
العالم - منابع یمنی از حمله به شهرهای یمن توسط هواپیماهای عربستانی با استفاده از بمب های فسفری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم فاطمه الشریف، سخنگوی ائتلاف مدنی در گفتگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد، طبق اعلام ائتلاف مدنی برای ثبت و پیگیری جنایات متجاوزان سعودی، درجریان حملات هواپیماهای سعودی ابرهایی از دود سفید ناشی از بمباران صعده به آسمان برخاست.

وی بیان کرد پس از پخش صحنه هایی از بمباران مناطقی از صعده توسط هواپیماهای آل سعود در رسانه ها ، کارشناسان با مشاهده آن، ابرهای سفیدی که بعد از بمباران در آسمان صعده گسترده شد را ناشی استفاده جنگنده های سعودی از بمبهای فسفری گزارش کردند.

حملات گسترده آل سعود به کشور یمن درشرایطی جریان دارد که در چهل و دومین روز از این تجاوزگری، متجاوزان مناطقی از استانهای صعده و ذمار و صنعا را هدف قرار دادند.

به گفته فاطمه الشریف، تعداد قربانیان حملات هوایی آل سعود به هزار و 400 شهید و 6 هزار مجروح رسیده است و هواپیماهای سعودی از بمب های ممنوعه فسفر سفید استفاده می کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر اوایل این هفته گزارش کرد که ، ائتلاف عربستان سعودی از بمب‌های خوشه‌ای ساخت آمریکا در حمله به یمن استفاده کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای تأکید کرد، این بمبهای خوشه‌ای ساخت آمریکا است، و با وجود ممنوع بودن استفاده از آنها دردنیا، در حملات هوایی ائتلاف عربستان به یمن از این بمبها استفاده می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر افزود ، تحلیل تصاویر ماهواره ای نشان می‌دهد که بمب های خوشه‌ای در محدوده 4 تا 6 روستای واقع در استان صعده فروریخته شده است .

بر اساس این گزراش، بمب های خوشه ای مدتی پس از فروریخته شدن منفجر می شوند و جان شهروندان را به خطر می اندازند و طبق کنوانسیون بمب های خوشه ای که سال 2008 به امضای 116 کشور رسید ، استفاده از این بمب ها ممنوع است ولی آمریکا، عربستان و یمن این کنوانسیون را امضا نکرده اند .

عربستان به همراه 9 کشور عربی دیگر از روز 26 مارس 2015 تاکنون از هوا به یمن حمله می کنند. این کشورها همچنین یمن را محاصره کرده‌اند و مانع رسیدن کمک های بشردوستانه به ویژه دارو، آب، غذا و سوخت به دست میلیون ها یمنی نیازمند می شوند.





بمب‌های فسفری آمریکا در جنگ یمن

29 شهريور 1395 ساعت 23:55

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌‌های اجتماعی نشان می‌دهد عربستان سعودی از بمب‌های فسفری در جنگ یمن استفاده کرده است.

به گزارش فارس، عربستان سعودی ظاهراً از بمب‌های حاوی فسفر سفید که آمریکا به این کشور فروخته در جنگ یمن استفاده می‌کند.

این مطلب را روزنامه ایندیپندنت، روز دوشنبه بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است.

مطابق قوانین آمریکا، کشورهایی که واشنگتن به آنها فسفر سفید می‌فروشد باید از این ماده برای علامت‌دهی به سایر نیروها و ایجاد صحنه‌های دودزا استفاده کند.

استفاده از این ماده در مواد منفجره و به کارگیری آن علیه نیروهای نظامی یا غیرنظامی می‌تواند قربانیات را فلج کرده و با سوزندان عمیق بدن آنها تا استخوان، انها را بکشند.

به نوشته ایندیپندنت، هنوز مشخص نیست سعودی‌ها چگونه از این مهمات استفاده می‌کنند اما ریاض تا همین الان، به دلیل عدم رعایت موازین حقوق بشر در جنگ یمن بارها مورد انتقاد واقع شده است.

مقام‌های دولت آمریکا تأیید کرده‌اند که دولت این کشور در گذشته ماده فسفر سفید در اختیار عربستان سعودی قرار داده‌اند، اما آنها از بیان اینکه چه مقدار فسفر سفید در اختیار این کشور قرار داده شده، اجتناب کرده‌اند.

آمریکا در قتل عام یمنی ها شریک است

10 شهريور 1394 ساعت 14:14

سازمان عفو بین الملل در جدیدترین گزارش خود درباره یمن بار دیگر درباره استفاده عربستان از سلاح های ممنوعه آمریکایی علیه غیرنظامیان این کشور هشدار داد و واشنگتن را در این جنایات شریک دانست.

به گزارش ایرنا، این نهاد بین المللی در گزارشی که با عنوان 'قتل عام عربستان سعودی در یمن' بر روی وب سایت خود منتشر کرد، درباره وخامت اوضاع انسانی در یمن از زمان آغاز تجاوز عربستان به این کشور در ششم فروردین سال جاری هشدار داد و یادآور شد که ۸۰ درصد جمعیت این کشور فقیر عربی نیازمند کمک های فوری هستند.

دوناتلا روورا، عضو ارشد این موسسه در گزارش خود اضافه کرد که حملات هوایی عربستان عمدتا غیرنظامیان را در یمن هدف قرار داده است و صدها نفر در حالی که خواب یا سرگرم کارهای روزانه خود بودند در این حملات کشته شدند و عده زیادی هم در پناهگاه ها هدف این حملات قرار گرفته و قتل عام شدند.

عفو بین الملل تصریح کرد که آمریکا هم در این میان با تامین سلاح و مهمات عربستان در این قتل عام شریک است.

بر اساس این گزارش، بمب های عربستان غالبا بر مناطق غیرنظامی ریخته می شود و به اوضاع اسف بار انسانی در یمن دامن می زنند. نویسنده در ادامه با اشاره به یکی از مشاهدات خود درباره یکی از اهداف حملات عربستان که محل سکونت خانواده ای فقیر از جمله چند کودک بود نوشت: با وجود آن که هیچ گونه نشانه ای دال بر نظامی بودن این مکان وجود نداشت اما آن جا هم با بمب های MK۸۰ ساخت آمریکا هدف قرار گرفت.

وی همچنین تاکید می کند که این تنها نمونه بمب آمریکایی بکار رفته برای کشتار غیرنظامیان یمنی نیست. در یکی دیگر از حملات مسجدی هدف قرار گرفت که نمازگزاران در حال نیایش و مناجات با خدا بودند. یکی از دو بمبی که این مسجد را هدف قرار داد منفجر نشده بود، به همین دلیل به راحتی می شد نوع MK۸۲ و آمریکایی بودن آن را مشاهده کرد.

عفو بین الملل افزود: پنج ماه از آغاز این حملات می گذرد و غیرنظامیان بی گناه هرروزه قتل عام می شوند و همین مساله نگرانی درباره بی توجهی به جان غیرنظامیان و اصول اولیه قوانین بشری بین المللی را افزایش می دهد. حملات عربستان با علم کامل به این که غیرنظامیان هدف قرار می گیرند، انجام می شود و همین مصداق جنایت جنگی است.

در ادامه این گزارش آمده است: هرچند آمریکا رسما جزء ائتلاف عربستان نیست اما با تامین سوخت بمب افکن ها و ارائه اطلاعات به این حملات هوایی کمک می کند. به همین دلیل آمریکا نیز در قتل غیرنظامیان در نتیجه این حملات غیرقانونی، شریک است.

واشنگتن همچنین یکی از تامین کنندگان تجهیزات نظامی عربستان و دیگر اعضای این ائتلاف است. صرف نظر از این که این سلاح ها قبل یا بعد از آغاز حمله هوایی ائتلاف عربستان به یمن در اختیار آن ها قرار گرفته یا خیر، کشورهای تامین کننده مسوولیت دارند اطمینان حاصل کنند که این سلاح ها در نقض قوانین بین المللی استفاده نمی شوند.

نویسنده این گزارش بار دیگر با اشاره به خطر بمب های خوشه ای در بلند مدت یادآور شد: میراث مسموم سلاح های آمریکایی تا سالهای سال یمن را درگیر خواهد کرد.

بر اساس اعلام این نهاد بین المللی، کنوانسیونی بین المللی در سال ۲۰۰۸ استفاده از بمب های خوشه ای را ممنوع کرد، اما آمریکا در دهه ۹۰ میلادی این بمب ها را به عربستان فروخته بود؛ بمب هایی که نمونه های آن در مزارع نزدیک صعده مشاهده شده است.

هریک از این بمب های خوشه شامل حداکثر ۲۰۰ بمب کوچک است که در منطقه ای وسیع پخش می شوند. بسیاری از این بمب ها معمولا عمل نمی کنند و به میراث مرگبار این جنگ برای سال های آینده تبدیل می شوند.

این گزارش با اشاره به اظهارات سخنگوی ائتلاف ضد یمن تحت سرکردگی عربستان، مبنی بر این که کل شهر صعده هدف نظامی شناخته می شود، آن را نقض قوانین بشری بین المللی دانست و تاکید کرد که قوانین بین المللی قطعا و به وضوح در صعده و روستاهای اطراف آن نقض شده است.

عربستان و هم پیمانانش به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی یمن به قدرت، حملات هوایی و محاصره همه جانبه این کشور را آغاز کردند و طی این مدت جنایات فجیعی را علیه غیرنظامیان یمنی مرتکب شدند.


ناو آمریکایی دو موشک کروز به صنعا شلیک کرد

29 فروردين 1394 ساعت 15:42

یک ناو آمریکایی با شلیک دو موشک کروز سامانه های موشکی را در پایتخت یمن هدف قرار داد.
به گزارش العالم، سایت یمنی "وفاق پرس" به نقل از یک مقام مسؤول ارشد یمنی فاش کرد که سامانه پدافند هوایی صنعا به ویژه سامانه موشکهای ضد هواپیما از کار افتاده است.

این منبع آگاه تأکید کرد "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی که به عربستان گریخته است، مدتها قبل در چارچوب عملیاتی تحت عنوان بازسازی ساختار نیروهای مسلح، موشکهای ضد هوایی اطراف شهر را از کار انداخت و برخی را نیز نابود کرد.

این منبع افزود، کارشناسان اردنی به بهانه اینکه این سامانه خطری برای زندگی منصور هادی محسوب می شود در این عملیات به وی کمک کرده اند.

از سوی دیگر منابع نظامی گفتند که دو موشک کروز امریکایی جمعه شب، جنوب صنعا را هدف قرار دادند.

این منابع گفتند که یکی از این موشکها که توسط یک ناو امریکایی شلیک شد، به منطقه فج عطان و اردوگاه الحفا اصابت کرده است.
حمله عربستان به یمن، حمله اسرائیل به غزه است

5 ارديبهشت 1394 ساعت 11:55

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تاکید بر اینکه راهکار سیاسی راه درست خروج از بحران یمن است، گفت: شکست عربستان در یمن آشکار است و هرچه جنگ طولانی‌تر می‌شود عربستان بیشتر شکست می‌خورد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری العهد، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی اعلام کرد: هر کشوری حدود و مرزهایی دارد و این مردم کشورها هستند که نظام سیاسی و طریقه زندگی خود را مشخص می‌کنند حال آن که می‌بینیم عربستان با بهانه حمایت از امنیت خود و در قالب ائتلاف "طوفان قاطع" به تجاوز علیه یمن ادامه می‌دهد. آیا عاقلانه است که مردم یمن کشته شوند؟ عربستان چگونه با کشتن یمنی‌ها از امنیت خود محافظت می‌کند؟ یا چگونه می‌خواهد عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی را که طرد شده به قدرت برگرداند؟

وی افزود: از آنجایی که جنبش انصارالله، ارتش و کمیته‌های مردمی کنترل بیشتر یمن را در دست گرفته‌اند، شهر عدن در کنترل آنهاست و همکاری میان شمال و جنوب یمن وجود دارد ما شاهد شکست سخت عربستان بودیم. هرچه زمان بیشتر می‌گذرد عربستان روز به روز بیشتر شکست می‌خورد.

نعیم قاسم تاکید کرد: حل سیاسی بحران یمن بهترین راهکار برای این کشور است. چه فرقی میان تجاوز اسرائیل به غزه و تجاوز عربستان به یمن وجود دارد و باید بگویم هر دو اینها یک نتیجه مشابه دارند.

نعیم قاسم افزود: شکست عربستان در جنگ یمن کاملا آشکار و واضح است و ظهور و افزایش اقدامات القاعده در پی تجاوز عربستان کم کم آشکار می‌شود اما باید عربستان بداند کسانی که طبل جنگ را می‌کوبند تنها شکست و ناامیدی نصیبشان می‌شود.

وی درخصوص اوضاع داخلی لبنان نیز گفت: کسانی که منتظر انتخاب رئیس‌جمهور آتی با توجه به نتیجه تحولات منطقه‌ای هستند باید بدانند که این مساله بسیار بعید است چراکه تحولات به نفع مساله انتخاب رئیس‌جمهور نیست و تنها گزینه مطرح شده در مقابل لبنانی‌ها این است که با هم توافق کنند.

نعیم قاسم تاکید کرد: ما آشکارا اعلام کردیم که گزینه ما درخصوص مساله ریاست‌جمهوری گزینه لبنانی‌هاست اما ائتلاف "۱۴ مارس" منتظر عربستان هستند و تصمیمشان به دست خودشان نیست برای همین در انتخابات ریاست‌جمهوری کارشکنی می‌کنند و اگر همچنان روی گزینه‌های شکست خورده عربستان حساب بازکنند، مساله خلأ ریاست‌جمهوری طولانی‌تر خواهد شد چراکه دیرزمانی است عربستان در سوریه، منطقه و تمامی پایگاه‌ها حضور دارد.





حملات هوایی عربستان به یمن ادامه دارد

3 ارديبهشت 1394 ساعت 17:41

با وجود ادعای عربستان سعودی مبنی بر توقف عملیات "توفان قاطعیت"، حملات جنگنده‌های ائتلاف عربستان به یمن امروز هم ادامه یافت.

به گزارش العالم، جنگنده های سعودی امروز (پنجشنبه) مناطق مرزی استان صعده را بمباران کردند.

بمباران پادگان "صفوه" در استان "إب" یک کشته و چندین مجروح برجا گذاشت. در شهر "تعز" نیز جنگنده‌های عربستانی پایگاه لشکر ۳۵ زرهی و پایگاه هوایی "طارق" را بمباران کردند.

امروز استان "لحج" نیز از حملات تجاوزکارانه ائتلاف عربستان در امان نبود و پایگاه های نظامی نزدیک پایگاه هوایی "العند" هدف قرار گرفتند.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
0
0
آمریکا جنایتکارشماره یک با هماهنگی، همدستی وهمکاری سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل، عامل آوارگی مردم دنیاست.
بسیاری ازآوارگان درمنطقه خاورمیانه و جهان، قربانی مداخله جویی های آمریکا درسایه تمام سازمان های بین المللی هستند وهمچنان نیز ادامه دارد.
نباید درقبال جنایات آمریکا ومتحدانش سکوت کرد.
و این درحالی که مدعیان حقوق بی بشرتاکنون هیچ اعتراضی به جنایات نمی کنند.
چرا نهاد های بین المللی تاکنون سکوت اختیارکرده اند؟!
ومجامع حقوق بشری سه سال است خون گرفتند و کاری نمی کنند.
آمریکایی ها، کشورهای عربی تحت امر رژیم جنایتکارآل سعود، صهیونیست ها، کشورهای اروپایی، تمام سازمان های بین المللی حامی اصلی سعودی ها دریمن ومسئول جنایت های آنان هستند.
هدف عربستان اشغال تمام خاک یمن است

درخواست آل سعود از یمنی ها، مانند درخواست یزید از امت اسلامی است

رژیم سعودی خواهان بردگی و حقارت مردم یمن است

هدف عربستان سعودی اشغال تمام یمن است

هدف عربستان اشغال تمام خاک یمن است

هدف عربستان اشغال تمام خاک یمن است

هدف عربستان اشغال تمام خاک یمن است

اسنادی قاطع از جنایت عمدی سعودی در اختیار داریم

جنایت صنعا با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است

کشتار صنعا یکی از بدترین جنایات سعودی بود

جنایت عربستان در صنعا زیر نظر آمریکا انجام شد

عربستان با چراغ سبز آمریکا در یمن جنایت می‎کند

کشتار صنعاء از فجیع ترین جنایت های سعودی ها و آمریکایی هاست

نقشه سعودیها برای فرار از مسوولیت جنایت صنعا

جنایت صنعا زیر نظر آمریکا توسط عربستان انجام شد

جنایات سعودی ها در یمن با نظارت و چراغ سبز آمریکا صورت می گیرد

هدف عربستان سعودی از تجاوز به یمن کشتار هرچه بیشتر مردم است

آمریکا شریک جنایات عربستان در یمن

عربستان با حمایت صهیونیست ها و آمریکا در یمن ...

عربستان با چراغ سبز آمریکا در یمن جنایت می‎کند

عربستان با چراغ سبز آمریکا در یمن جنایت می‎کند
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: