کد خبر: ۷۴۴۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
تعداد بازدید: ۶۱۶
استقلال و پرسپولیس در سال ۱۳۷۵ در حالی دربی ۴۲ را برگزار کردند که از آخرین برد پرسپولیس ۷ سال می گذشت و سرخپوشان برای شکستن طلسم هفت ساله به مصاف استقلال رفتند.
دربی ۴۲ و طلسم هفت ساله ای که با گل بزیک شکستبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، استقلال و پرسپولیس در سال ۱۳۷۵ در حالی دربی ۴۲ را برگزار کردند که از آخرین برد پرسپولیس ۷ سال می گذشت و سرخپوشان برای شکستن طلسم هفت ساله به مصاف استقلال رفتند.

 
این بازی هفتمین جدال سرخابی ها در جام آزادگان و دیدار رفت ششمین دوره لیگ بود. این بازی دومین تقابل استانکو و منصور پورحیدری به حساب می آمد. در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۷۵ این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار شد و آبی پوشان با ترکیب زیر برابر حریف به میدان رفتند؛ بهزاد غلامپور، مهدی پاشازاده، محمد نوری، جواد زرینچه، محمد خرمگاه، بهروز پرورش خواه، علیرضا منصوریان، صادق ورمزیار، محمد تقوی، ادموند اختر و صمد مرفاوی. در تصویر ترکیب استقلال در این دیدار را مشاهده می کنید.


پرسپولیس هم با ترکیبی که در تصویر می بینید، برابر استقلال صف آرایی کرد؛ احمدرضا عابدزاده، بهروز رهبری فر، مجتبی محرمی، یحیی گل محمدی، نعیم سعداوی، کریم باقری، مهرداد میناوند، رضا شاهرودی، رضا ترابیان، مهدی مهدوی کیا و ادموند بزیک.


استقلال دربی ۴۲ را در حالی باخت که داوران سوری برای دومین بار دربی را قضاوت می کردند. پرسپولیس هم در حالی دربی ۴۲ را برد که اسکلت اصلی تیم ملی را تشکیل می داد و پیش از بازی پیش بینی ها هم حاکی از برد پرسپولیس در دیدار رفت لیگ ششم آزادگان بود. در این دیدار، ادموند بزیک با گل دقایق پایانی خود طلسم هفت ساله نبردن مقابل استقلال را شکست.


نکات ویژه بازی برای استقلال؛ *اولین کاپیتانی صادق ورمزیار در دربی ها/ *آخرین دربی امیر قلعه نویی به عنوان بازیکن . امیر در دقایق پایانی به زمین آمد/ *اولین دربی صمد مرفاوی بعداز چهار سال و سه ماه/ *اولین شکست استقلال بعداز ده دربی . استقلال بعداز شش سال و ده ماه و ده روز در دربی بازنده شد/ *اولین اخراجی استقلال بعد از سه دربی در این بازی بود که محمد نوری اخراج شد/ *اولین شکست منصوریان ، غلامپور، خرمگاه، نوری، پرورشخواه، اختر، تقوی و پاشازاده در دربی/ *دومین شکست پورحیدری در دربی به عنوان سرمربی/ *آخرین دربی بهروز پرورشخواه/ *دومین دربی پیاپی که استقلال موفق به گلزنی نشد.


نکات ویژه بازی برای پرسپولیس؛ *اولین برد در دربی بعداز ده دربی بدون برد/ *تنها کاپیتانی محرمی در دربی/ *آخرین دربی استانکو به عنوان سرمربی/ *دومین کلین شیت عابدزاده در دربی با پیراهن پرسپولیس/ *شکستن طلسم هفت ساله استقلال توسط ادموند بزیک/ *اولین دربی مهدوی کیا، ترابیان، بزیک، میناوند و باقری/ *آغاز سلطه چهارسال و پنج ماهه پرسپولیس در دربی تهران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: