کد خبر: ۷۴۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
تعداد بازدید: ۳۵۱
مونسان در افتتاح عمارت بادگیر در سمنان:
عمارت تاریخی بادگیر (خانه کلانتر) عصر امروز چهارشنبه 3 آبان با حضور علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس‌ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سمنان افتتاح شد.
دولت دوازدهم دوره تحول‌گرایی را در بخش گردشگری خواهد گذراند/ ظرفیت‌های سمنان می‌تواند این استان را به مقصد گردشگری تبدیل کندبه‌گزارش خبرداغ به نقل از  میراث‌آریا، در این مراسم که محمد محب‌خدایی معاون گردشگری کشور، میرهادی قره‌سید رومیانی معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های سازمان میراث‌فرهنگی، محمدرضا خباز استاندار سمنان، معاونان استاندار، حسین خواجه‌بیدختی مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان، همتی نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران این استان حضور داشتند عمارت بادگیر (خانه تاریخی کلانتر) که به همت بخش خصوصی مرمت و احیا شده است، افتتاح شد.

 رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در این مراسم ضمن تشکر سرمایه‌گذار این عمارت تاریخی و مدیران استان سمنان گفت: «صنعت گردشگری به اقتصاد سوم در جهان تبدیل شده است و عواید فایده این صنعت حدود 126‌میلیارد دلار است. این صنعت همچنین نقش مهمی در تولید ناخالص جهانی برابر سهمی 9 درصدی در بسیاری از کشورها دارد اما متأسفانه این عدد در کشور ما بسیار پایین است.»

او افزود: «با توجه به اینکه کشور دارای تمدن کهن و ظرفیت‌های فرهنگی تاریخی و طبیعی بسیار ی است تلاش می‌کنم که گردشگری در کشور رونق بگیرد. در صنعت گردشگری می‌توان با میزان سرمایه‌گذاری پایین و مسیری راحت اشتغال ایجاد کنیم. شغل‌های ایجاد شده در این صنعت درآمدزا است و حاصل از آن نیز در مقایسه با سایر بخش‌ها پایدارتر است.»

معاون رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «در صنعت گردشگری به ازای حداکثر هر 50‌میلیون تومان می‌توان  شغل ایجاد کرد کرد در حالی که این رقم در صنعت 500‌میلیون تومان است. با توجه به برنامه ششم و سند چشم‌انداز 1404 بنا داریم میزان گردشگری کشور را از 4میلیون 900 هزار نفر به 20 میلیون نفر در سال برسانیم.»

مونسان گفت: «دولت دوازدهم دوره تحول‌گرایی را در این بخش خواهد گذراند و همه باید تلاش کنیم به عدد تعیین شده در سند چشم‎انداز نزدیک شویم.»

او با اشاره به اینکه سمنان ظرفیت‌های خوبی نظیر کویر‌گردی بناهای تاریخی آداب و سنن و ... دارد این ظرفیت‌ها می‌تواند جاذبه‌هایی برای گردشگران باشد.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: «پروژه‌های جاذب گردشگری یکی از محرک‌های گردشگری است و لازم است مدیران استان سمنان و سرمایه‌گذاران به این بخش توجه کنند تا جذابیت استان برای گردشگران بیشتر شود.»

او با بیان این که معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان برنامه‌های ویژه‌ای برای سمنان دارند گفت:« امیدواریم که سمنان به مقصد خوب گردشگری تبدیل شود و برای تحقق این امر خواستار کمک مدیران شهری هستیم و امیدواریم با کمک هم بتوانیم صنعت گردشگری را که یکی از مسیرهای کوتاه پیشرفت در هر کشور است را رونق دهیم.»

 خانه تاریخی کلانتر در خرداد سال 95 به سرمایه‌گذار بخش خصوصی تحویل داده شد و با اعتبار 650‌میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

سرمایه‌گذار این خانه که مرمت خانه تاریخی طاهری را نیز در دست دارد تاکنون 800‌میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: