کد خبر: ۷۴۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
تعداد بازدید: ۳۶۷
مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه:
مدیرکل اداره فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه قوه قضائیه از برگزاری اولین جشنواره فرهنگی مردمی میزان در بهمن ماه خبر داد.
اولین جشنواره میزان برگزار می شود/ آستانه تحمل مردم کاهش یافته است

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حمیدرضا بتو صبح امروز در نشست خبری اولین جشنواره فرهنگی مردمی میزان گفت: مدتی بود خلا یک رویداد هنری در عرصه مسائل حقوقی احساس می‌شد. این جشنواره در این باره طراحی شد. امیدواریم این جشنواره که اولین تجربه ما در عرصه فرهنگی است، به خوبی اجرا شود.

جشنواره میزان برای ارتباط موثر با مردم برگزار می‌شود

وی ادامه داد: این جشنواره به منظور ارتباط موثر با مردم برگزار می‌شود. ما نیازمند افزایش سرمایه اجتماعی قوه قضائیه هستیم.

دبیر جشنواره فرهنگی مردمی میزان با بیان اینکه مردم می‌توانند با مراجعه به سایت در این جشنواره ثبت‌نام کنند، اظهار داشت: ان‌شالله میزبان خوبی برای هنرمندان باشیم. امیدواریم هنرمندان برجسته کشور و استعدادهای جوان در این جشنواره شرکت کنند. ان‌شالله شاهد جوشش ایده‌های ناب و نو شاهد باشیم.

موضوعات جشنواره فرهنگ مردمی میزان

بتو شعار جشنواره را «قانون‌مداری لازمه جامعه سالم است» اعلام و تصریح کرد: چهار موضوع قانون‌مداری، توسعه فرهنگ مدارا، صلح و سازش، تحکیم بنیان خانواده و بالا بردن آگاهی‌های حقوقی جامعه از جمله اهداف جشنواره است. امید داریم با این جشنواره کاری کنیم که آستانه صبر مردم بالا رود.

وی افزود: یکی از برنامه ما این است با افزایش اطلاعات حقوقی، پرونده قضایی کم شود.

بخش‌های جشنواره میزان

مدیرکل اداره کل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه درخصوص بخش‌های جشنوراره فرهنگی مردمی میزان خاطرنشان کرد: جشنواره در پنج بخش طراحی شده است؛ بخش فیلم کوتاه دو دقیقه‌ای، داستان کوتاه، عکس، طرح، پوستر و گرافیک و کاریکاتور جز این بخش‌ها هستند. هرکس می‌تواند حداکثر با دو فیلم و داستان کوتاه و سه عکس و دو طرح و دو کاریکاتور در جشنواره شرکت کند. هیچ محدودیت سنی، جنسی و تحصیلاتی برای شرکت در جشنواره نیست.

بتو با بیان اینکه شرکت‌کنندگان باید حداکثر تا اول دی ماه آثار خود را به جشنواره بفرستند، ابراز داشت: امیدواریم روز سه‌شنبه، سوم بهمن همزمان با تولد حضرت زینب اختتامیه را با حضور مقامات عالی دولتی و قضایی و مردم برگزار کنیم.

جشنواره فرهنگی مردمی میزان کمک به ستاد صبر است

وی اضافه کرد: برای شرکت‌کنندگان جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است. امیدوارم آثار فاخری به جشنواره واصل شود و در اکران‌های عمومی از آنها استفاده شود. سایت جشنواره هم mizanfestival.com است.

دبیر جشنواره فرهنگی مردمی میزان یادآور شد: ستاد ملی صبر یکی از بخش‌های معاونت فرهنگی است. این جشنواره فرابخشی است و شاید کار ما کمک به ستاد صبر باشد و همپوشانی باهم نداریم. می‌خواهیم با زبان هنر در عرصه حقوقی با مردم صحبت کنیم.

پایین آمدن آستانه ممکن است در اثر مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی ترافیک باشد

بتو در پاسخ به این سوال که چه میزان پرونده به دلیل عدم آگاهی‌های حقوقی است؟ بیان کرد: آماری از اینکه چه میزان پرونده به دلیل عدم آگاهی‌های حقوقی است، در دست نیست. بعضا افراد بی‌اطلاع وارد حوزه‌ای می‌شوند و بعدا دچار مشکل می‌شوند و پرونده آنها به حجم پرونده افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه پایین آمدن آستانه صبر در جامعه ممکن است در اثر مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حتی ترافیک باشد، عنوان کرد: اثر این مسئله را در جنبه‌های مختلف اجتماعی از جمله زندگی‌های زناشویی می‌توان دید که متاسفانه آمار طلاق افزایش یافته است. یکی از برنامه ما این است طلاق را با برنامه فرهنگی کنترل کنیم البته فقط دستگاه قضایی متولی این امر نیست.

با معاونت پیشگیری هماهنگ هستیم

مدیرکل اداره کل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه معاونت فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: در حال حاضر به روی تولیدات فرهنگی تمرکز کردیم تیزرهای سه دقیقه‌ای به نام روایت زندگی طراحی و در صداوسیما پخش کردیم.

بتو تاکید کرد: ما با معاونت پیشگیری هماهنگ هستیم که موازی‌کارهایی پیش نیاید. در کنار مراسم اختتامیه محلی برای آثار برتر خواهیم داشت. اگر فیلم‌ها فاخر باشد با اسم تولیدکننده با همکاری صداوسیما پخش می‌شود. اگر پوستر مناسب باشد با همکاری شهرداری به نمایش گذاشته می‌شود و از محصولات به نحو شایسته استفاده خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: