کد خبر: ۷۴۳۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
تعداد بازدید: ۳۲۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی مذاکراتی در رابطه با توسعه شبکه ریلی داشتند. نوبخت به راه‌های تامین منابع و پروژه های ریلی که باید تکمیل شود اشاره و آخوندی بر الزام برای پوشش ریلی مراکز استان‌ها در طول برنامه ششم و اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش تاکید کرد.
مذاکرات نوبخت و آخوندی برای توسعه شبکه ریلی
به گزارش خبرداغ ، امروز - دوشنبه - سازمان برنامه و بودجه میزبان وزیر راه و شهرسازی و برخی از معاونان وی بود. در این نشست در رابطه با عملکرد دولت در حوزه ریلی و نیازهای توسعه‌ای آن بحث و گفت‌وگو شده و دو طرف انتظارات خود را مطرح کردند.
 
‎آخوندی: در طول برنامه ششم باید شبکه ریلی حداقل مراکز استان‌ها را پوشش دهد

‎در این جلسه، آخوندی- وزیر راه و شهرسازی- به جنب و جوشی که اکنون در شبکه ریلی وجود دارد و پروژهایی که در حال بهره برداری است، اشاره کرد و گفت: اما مهمتر از هر موضوعی حداکثر بهره‌وری از سرمایه‌گذاری است که انجام می‌شود. در این‌باره دو نکته قابل اهمیت است؛ اول ایجاد خطوط فرعی و اتصال آنها به سر چشمه بار، دوم توسعه حمل و نقل ترکیبی.

‎وی تاکید کرد که شرکت راه آهن باید به طور جدی تجهیز شده و سرمایه‌گذاری لازم در آن انجام شود به گونه‌ای که بتوان در زمان اجرای برنامه ششم توسعه حداقل تمام مراکز استان‌ها را پوشش ریلی داد.

‎وزیر راه و شهر سازی اهمیت افزایش فن آوری در شبکه ریلی را هم مورد توجه قرار داد و گفت: در این‌باره استفاده از لوکوموتیوهای برقی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید بتوان در بودجه ١٣٩٧ منابع لازم برای تجهیز شبکه ریلی را پیش بینی کرد.

‎آخوندی تاکید دارد که در این رابطه توسعه نیروی انسانی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

‎نوبخت راههای تامین مالی را تشریح کرد

‎اما در این نشست رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اعلام اولویت‌های ریلی به راه‌هایی که می‌توان برای آن تامین مالی کرد اشاره داشت.

‎نوبخت با اشاره به اهمیت افتتاح خط ریلی تهران- همدان گفت که خط ملایر-کرمانشاه در هفته‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در عین حال که خطوط مراغه- ارومیه و همچنین آستارا- قزوین مورد توجه است.

‎وی همچنین از اقدامات انجام شده برای برقی شدن قطارهای تهران- مشهد سخن گفت و توضیح داد: در این رابطه آقای اخوندی طی مذاکراتی توانسته‌اند برای حذف منابع خارجی اقداماتی انجام دهند. در این بین باید ١٥ درصد منابع در داخل تامین شود که اعلام می‌کنیم سازمان برنامه و بودجه آماده تامین این ١٥ درصد خواهد بود.

‎نوبخت به راه‌های تامین مالی برای توسعه شبکه ریلی نیز اشاره داشت و گفت: منابع ما در بودجه از مالیات و نفت در دو بخش اصلی تامین می‌شود که هر چند در بخش مالیاتی رشدهایی وجود دارد اما افزایش در این بخش دارای محدودیت‌هایی خواهد بود. از سویی دیگر در آمدهای نفتی طی سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی داشته و دیگر نمی تواند پاسخگو باشد.

به گزارش ایسنا، ‎وی ادامه داد: راهکار دولت برای تامین منابع انتشار اسناد خزانه بود تا مردم آن را نیز در سبد سهام خود خرید کنند. تاکنون دولت توانسته از این راه بخشی از بدهی خود به پیمانکاران را تسویه کند و تا حدی تامین مالی انجام دهد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: