به گزارش
خبرداغ ، تابش در گفتگو با سایت روزنامه اعتماد گفت: مرز بندی میان اصلاح طلبان و
اصولگرایان وجود دارد و به هر صورت آقای لاریجانی در گروه اصولگرایان معتدل
است که شاید بتوان گفت برخی مواضعش با اصلاح طلبان سنخیت دارد.
محمدرضا
تابش نائب رئیس فراکسیون امید در مصاحبه ای به موضوع ارتباط فراکسیون امید
با دیگر فراکسیونها پرداخت و گفت:متاسفانه ارتباط نوشته شده و پیش بینی
شده ای با فراکسیون اصولگرایان نداریم. ولی خود اعضا با هم در ارتباط هستند
و در مقاطعی هم بعضی از هماهنگی ها با کمک و مشورت همدیگر انجام شده اما
خیلی محدود و مقطعی.
اهم صحبت های او از این قرار است:
*با
کسانی که از سوی فراکسیون ها معرفی شده اند تا راجع به موضوعی- البته خیلی
محدود و مقطعی- تصمیم بگیریم که بیشتر در انتخاب وزرای کابینه بود.
* ارتباط تشکیلاتی با دو فراکسیون نداریم و من به شخصه و فردی ارتباطم با همه (اصولگرایان و مستقلین ) خوب است.
*
با توجه به سابقه ای که آقای لاریجانی داشتند و شاید در موقعیتی که شرایط
برایش کمتر فراهم بوده ایشان کاندیدای ریاست جمهوری شده، بنابراین ممکن است
که در حال حاضر تشخیصش این باشد که موقعیت برای ورودش به عرصه بهتر است.
اما تصمیم گیری با خود ایشان است.
*مرز بندی میان اصلاح طلبان و
اصولگرایان وجود دارد و به هر صورت آقای لاریجانی در نهله اصولگرایان معتدل
است که شاید بتوان گفت برخی مواضعش با اصلاح طلبان سنخیت دارد.
*علی
لاریجانی چون سمت ها و مسئولیت های مختلفی را در نظام داشتند در حال حاضر
به عنوان یک مدیر تاثیرگذار در حاکمیت مطرح است و از یک عقلانیت، دانش و
مدیریت قابل قبولی برخوردار است.
*هم بیرون از مجلس و هم داخل مجلس
ارتباط علی لاریجانی با اصلاح طلبان خوب است اما هنوز این ارتباطاتها به
نحوی نبوده که تردید ها و شک ها برطرف شود.
*{literal}{{/literal}به
جهت مدیریتی آقای لاریجانی تک رو هستند یا اهل مشورت؟{literal}}{/literal}
مشخصه غالب مدیران ما این است که ژست مشورت و مشاوره را میگیرند اما
نهایتا هر کاری که خودشان خواستند را انجام می دهند.
*باید منطبق با
علم و منطبق با کارکردهایی که ساختارهای قانونی و اداری در دنیا دارند ما
هم یک تغییرات اساسی و بنیادین بوجود بیاوریم و ساختارهایمان باید به روز و
منطبق بر خواسته های مردم طراحی شود و راه فساد در ساختارها بسته شود.
همان راهی که دنیا رفته است را ما باید برویم. منتها یک مسایلی هست که در
نظام ما به عنوان ارزش مطرح است و می توانیم آنها را در ساختارهایمان لحاظ
کنیم.
* {literal}{{/literal}احتمال حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی
در 1400{literal}}{/literal} در این خصوص باید به تصمیم برسیم. اگر ما
کاندیدا داشته باشیم و کاندیدای ما از سد شورای نگهبان بگذرد، دیگر این
سوال نمی تواند سوال درستی باشد.
*بولتن هایی که به دست ما می رسد
معمولا خیلی با آن چیزی که در محافل رسمی و یا در فضای مجازی مطرح می شود
تفاوت چندانی ندارد. فضای مجازی امروز همه چیز را متحول کرده است و دسترسی
به اطلاعات خیلی راحت شده است. نظام طبقه بندی اطلاعات در کشور ما باید
متناسب با تغییری که در اطلاع رسانی شده و حضور فضای مجازی بازبینی شود.
این موضوع جزو مخاطراتی است که از نظر فرسودگی ساختارها وجود دارد که باید
در خصوص آن نیز تجدید نظر صورت بگیرد.
*{literal}{{/literal}چقدر
بولتن ها قابل اتکا هستند؟ منابعشان کجاست؟{literal}}{/literal} یک وقتی
منابع رسمی که مسئولیت قانونی دارند، بولتن هایی را می دهند. مثلا وزارت
اطلاعات در قبال جاسوسی مسئولیت مستقیم دارد و قاعدتا ابزارش را دارد و
باید داشته باشد و اطلاعاتش نیز قابل اتکا است. ولی اگر مجامع و نهادهایی
که مسئولیت رسمی و ابزار علمی و فنی لازم را نداشته باشند، اطلاعاتی را
بدهند قاعدتا خیلی اطلاعاتشان نمی توان دقیق باشد.