کد خبر: ۷۴۲۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۵
تعداد بازدید: ۳۹۱
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد: هیج‌گونه تحول جدیدی در زمینه بسته شدن مرز زمینی ایران با منطقه اقلیم کردستان صورت نگرفته است.
واکنش وزارت خارجه به خبر المیادین: عدم ایجاد تحول جدید درباره وضعیت مرزهای ایران و کردستانبه گزارش خبرداغ ، بهرام قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در ارتباط با اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه ایران مرز زمینی خود با منطقه اقلیم کردستان بسته است، خاطر نشان کرد: همان طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم ما مرز هوایی خود را بر منطقه اقلیم کردستان به درخواست دولت مرکزی عراق مسدود کرده‌ایم و تا آنجا که اطلاع دارم هیچ‌گونه اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

بر اساس این گزارش، صبح امروز شبکه المیادین در خبری فوری مدعی شد که ایران مرزهای زمینی اش با کردستان عراق را بسته است.

پس از برگزاری رفراندوم در کردستان عراق، در تاریخ دوم مهرماه کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده این شورا که به منظور بررسی درخواست دولت مرکزی عراق در خصوص انسداد مرزهای کشورمان با اقلیم کردستان برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به موثر واقع نشدن تلاش‌های سیاسی خیرخواهانه کشورمان و اصرار مسوولان اقلیم کردستان برای برگزاری رفراندوم در این منطقه با در خواست دولت مرکزی عراق مرزهای هوایی ایران بر روی پروازهایی که مبداء آن اقلیم کردستان است مسدود شد.

وی افزود: بر اساس این تصمیم کلیه پروازهای ایران به مقصد فرودگاه‌های اقلیم کردستان نیز متوقف شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: تصمیم‌های عجولانه برخی مسوولان اقلیم کردستان ضمن محدود کردن قدرت بازیگری و گفت‌وگوی سازنده کردها در حاکمیت عراق ،امنیت مردم کرد، کشور عراق و منطقه را با چالش‌های جدی مواجه خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
روحانی باید رسما به اشتباه اعتماد به آمریکا جنایتکاراعتراف کند.
ظریف باید رسما به اشتباه اعتماد به آمریکا جنایتکاراعتراف کند.
ترامپ باید رسما از ملت ایران عذرخواهی کند.
ترامپ باید رسما از ملت ایران عذرخواهی کند.
ترامپ باید رسما از ملت ایران عذرخواهی کند.
آمریکا جنایتکارمورد اعتماد ما نیست.
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشراست.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
جنگنده های عراقی کاروان نفت داعش مورد حمایت آمریکا، غرب، کشورهای عربی، رژیم صهیونیستی و ترکیه را به آتش کشیدند + تصاویر

جنگنده های عراقی کاروان نفت داعش مورد حمایت مدعیان حقوق بشر را به آتش کشیدند + تصاویر

جنگندههای عراقی کاروان نفت داعش مورد حمایت سازمان های بین المللی را به آتش کشیدند + تصاویر

23 مهر 1396 ساعت 12:53
این کاروان شامل بیش از 300 تانکر حامل نفت به سرقت رفته، از چاههای نفتی استان الانبار بود که در مسیر انتقال به مناطق تحت سیطره داعش از سوی یگان پهپادی ارتش عراق، شناسایی و هدف قرار گرفت.
هواپیماهای سوخو 25 نیروی هوایی ارتش عراق، ساعاتی پیش، بزرگترین کاروان نفت داعش را در استان غربی الانبار این کشور هدف قرار داده و نابود کردند.

بر اساس این گزارش، کاروان مذکور شامل بیش از 300 تانکر حامل نفت به سرقت رفته از چاههای نفتی استان الانبار بود که در مسیر انتقال به مناطق تحت سیطره داعش در شرق سوریه، از سوی یگان پهپادی ارتش عراق شناسایی و هدف قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که داعش طی سهسال گذشته، نفت مناطق تحت سیطره خود در عراق و سوریه را سرقت و در بازار سیاه کشور ترکیه به فروش میرسانده است. از داماد و پسر بزرگ اردوغان -رئیس جمهور ترکیه- بهعنوان مسئولان اصلی تجارت با داعش و از اسرائیل به عنوان مقصد اصلی صادرات نفتی داعش یاد شده است.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
دخالت های بی مورد سران نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار و بحرین جنایتکار با همدستی ترامپ علیه ضد ایرانی برای عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار وبحرین جنایتکارگران تمام شود.
جنایت سازمان یافته کشورهای عربی علیه مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن، حقوق بشرکجاست؟
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
داعش حق دارد به زنان و دحتران اقلیم کردستان عراق تجاوز کند.
مقامات اقلیم کردستان عراق عامل اصلی حضورآمریکا وداعش درعراق است.
تاریخ مخابره : ۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۷:۲۳
النهرین؛
کردستان عراق خواستار دخالت آمریکا شد
وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان به دنبال عملیات نظامی نیروهای عراقی در جنوب کرکوک خواستار مداخله آمریکا شد.
وزارت پیشمرگه اقلیم کردستان عراق خواستار دخالت آمریکا در قبال عملیات نیروهای عراقی در نزدیکی کرکوک شد.

در این بیانیه آمده است: سربست لزکین معاون وزارت پیشمرگه با کرین کروس کنسول آمریکا در اقلیم کردستان درباره عملیات نظامی نیروهای ارتش و حشد شعبی عراق دیدار و رایزنی کرده است و کنسول آمریکا را در جریان اقدامات ارتش و حشد شعبی در نزدیکی مواضع نیروهای پیشمرگه در مناطق سنجار، شمال موصل و جنوب کرکوک داده است.

براساس این گزارش، لزکین از آمریکا خواسته است که دخالت کند و راه را در برابر این اقدامات و ممانعت از هر حادثه غیرمترقبه ببندد.

مهر
111
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
تاریخ مخابره : ۱۳۹۶/۰۷/۲۳ - ۱۷:۰۳
تجاوز بیشرمانه ترکیه در استان ادلب
دولت سوریه پیشروی ترکیه در استان ادلب را "تجاوزی بیشرمانه" خواند و خواهان خروج هر چه سریعتر نظامیان ترک از شمال غربی این کشور شد.

از ماه اوت سال ۲۰۱۶، سربازان ترکیه کنترل بخش وسیعی از شمال سوریه به وسعت تقریبی ۲۵۷۰ کیلومتر مربع را در اختیار دارند. ترکیه در این فاصله، بازسازی برخی ساختارهای منطقه، از جمله احداث مدارس ابتدایی را آغاز کرده است. در این مدارس، زبان ترکی به عنوان زبان دوم به کودکان سوری آموخته میشود. حتی اداره پست ترکیه، تعدادی شعبه در این منطقه دایر کرده است.

در روزهای گذشته، قلمرو حضور نظامیان ترک در سوریه با پیشروی به سمت ادلب گستردهتر شد. آنکارا دلیل این اقدام را ایجاد پستهای بازرسی عنوان میکند؛ چیزی که به بیان دیگر، پایگاه نظامی خوانده میشود.

به گزارش دویچه وله، ترکیه مبنای این پیشروی را توافق میان آنکارا، تهران و مسکو در مذاکرات آستانه میداند. رجب طیب اردوغان، رئیسجمهوری ترکیه با اعلام خبر این پیشروی گفت ترکیه از عملیات "ارتش آزاد سوریه" در ادلب حمایت میکند. در بیانیه ستاد ارتش ترکیه به مناسبت پیشروی در ادلب گفته شد که نیروهای مسلح ترکیه طبق توافق آستانه درباره "ایجاد مناطق کاهش تنش" برای راهاندازی مقرهای بازرسی در ادلب، عملیاتی را شروع کردند.

خبرگزاری آناتولی در آن زمان اعلام کرد که "توافق آستانه" درباره "ایجاد مناطق کاهش تنش"، بهمنظور "توقف تنش و درگیری"، "امدادهای بشردوستانه به نیازمندان"، "فراهم کردن شرایط برای بازگشت آوارگان" و "حل مسالمتآمیز بحران سوریه" انجام شده است.

پشتوانه حضور سربازان ترکیه در خاک سوریه، مصوبه پارلمان این کشور است. مجلس ترکیه در سال ۲۰۱۴ مأموریت ارتش این کشور در عراق و سوریه را تصویب کرد. این ماموریت که هر سال تمدید شده، به نیروهای نظامی ترکیه اجازه میدهد که در عراق و سوریه، در قبال نیروهای داعش یا گروههایی که آنکارا آنها را تروریست میداند، عملیاتی انجام دهد.

رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه ۱۳ اکتبر از "دو رویی" همپیمانان ترکیه نیز گلایه کرد. او نامی از این همپیمانان نبرد اما قبلا در سخنرانیهایش، به همکاری گروههای کرد سوری و آمریکا اعتراض کرده است.

اردوغان در توجیه پیشروی ارتش کشورش در ادلب سوریه گفته است: «ما ۹۱۱ کیلومتر مرز مشترک با سوریه داریم و کسی نمیتواند بگوید که چرا چنین کاری کردیم.»

اما دولت سوریه این پیشروی را به شدت محکوم کرده و خواهان خروج کلیه نیروهای ترکیه از خاک این کشور شده است. یک سخنگوی وزارت خارجه سوریه روز شنبه (۱۴ اکتبر/۲۲مهر)، حضور سربازان ترک و تردد خودروهای نظامی ترکیه در خاک این کشور را نقض قوانین بین المللی و تجاوزی وقیحانه خواند که تمامیت ارضی و امنیت این کشور را نادیده میگیرد.


106
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۳
0
0
کشورهای با ترامپ ضد علیه ایرانی همکاری کرده است. سفیر آنها باید ایران اجراج شوند.
سفیر عربستان سعودی باید ازتهران اجراج شود.
سفیر امارات باید ازتهران اجراج شود.
سفیر بحرین باید ازتهران اجراج شود.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: