کد خبر: ۷۴۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
تعداد بازدید: ۲۲۳
سفیر ایران در سازمان ملل مطرح کرد:
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به نمایندگی از جنبش عدم تعهد گفت: هیچ کشور و یا گروهی از کشورها حق ندارند بخاطر اهداف سیاسی، کشور دیگری را از حقوق قانونی و مشروع خود محروم کنند.
انتقاد ایران از شورای امنیت/هیچ کشوری حق ندارد کشور دیگر را از حقوق خود محروم کنداسحاق آل حبیب روز چهارشنبه در کمیته ششم (حقوقی) سازمان ملل متحد در دستور کار «ارتقای حاکمیت قانون در سطوح ملی و بین المللی» به تشریح مواضع کشورهای عدم تعهد پرداخت.

به گزارش خبرداغ به نقل از  آفتاب‌نیوز؛ وی احترام به حاکمیت قانون در سطح ملی و بین المللی را برای حفظ صلح و امنیت بین المللی و تحقق دستاوردهای اجتماعی و توسعه ای ضروری دانست.

سفیر ایران، منشور ملل متحد و اهداف مندرج در آن را راهنمای هنجاری برای پایه های حاکمیت قانون در سطح بین المللی توصیف کرد و احترام به اصل برابری حاکمیت دولتها و مشارکت در روندهای مرتبط با قانون سازی ، منع استفاده از زور، حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی، التزام به تعهدات معاهده ای و قوانین بین المللی از سوی همه دولتها را از عناصر مهم حاکمیت قانون در سطح بین المللی برشمرد.

آل حبیب گفت : جنبش عدم تعهد نسبت به وجود یک تهدید جدی که به دنبال تضعیف حقوق بین الملل و سایر اسناد حقوقی بین المللی است، هشدار می دهد و از کشورهای جامعه بین المللی می خواهد که اقداماتی را شناسایی و دنبال کنند که در نهایت به جهانی مملو از صلح و نظم مبتنی بر عدالت و برابری در جهان منتهی شود.

وی با اشاره به اهمیت و نقش محوری مجمع عمومی ملل متحد در برخورد با چالش های جهانی، از دخالت شورای امنیت در موضوعات مرتبط با فعالیت سایر ارکان ملل متحد انتقاد کرد.

معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران افزود: کشورهای عضو عدم تعهد از اتخاذ اقدامات یکجانبه و تاثیرات منفی آن در رابطه با حاکمیت قانون در روابط بین‌الملل ابراز نگرانی می کنند و معتقدند که هیچ کشور و یا گروهی از کشورها حق ندارند بخاطر اهداف سیاسی، کشور دیگری را از حقوق قانونی و مشروع خود محروم کنند.

آل حبیب هر گونه اقدام با هدف تضعیف نظم قانونی و دموکراتیک در کشورهای عضو جنبش عدم تعهد را محکوم کرد و با اشاره به حاکمیت قانون در سطح ملی خاطرنشان کرد در موضوعات مرتبط با حاکمیت قانون، جامعه بین المللی نباید جایگزین مقامات صالحه ملی در استقرار قانون در کشورها شود و اقدامات مرتبط با تقویت حاکمیت قانون در سطح ملی، مختص خود کشورها است.

وی نقش سازمان ملل متحد را تنها پشتیبانی، ظرفیت سازی و ارائه کمک های فنی در صورت درخواست از سوی دولت ذی ربط و با رضایت و مدیریت آن دولت دانست و تاکید کرد: در این زمینه باید واقعیت هایی چون ملاحظات و اولویت های ملی و سیاست‌های اقتصادی اجتماعی هر کشور مدنظر قرار گیرد.

سفیر ایران همچنین تصریح کرد: جنبش عدم تعهد بار دیگر حمایت خود را از فلسطین اعلام داشته و خواستار عضویت دائمی و کامل آن در سازمان ملل متحد شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
آمریکا وغرب همچنان حامی تروریسم هستند.
آمریکا ازسال 2003 تاکنون ثابت کرد که حامی تروریسم است.
غرب ازسال 2003 تاکنون ثابت کرد که حامی تروریسم است.
ما اعتقادی به آمریکا وغرب نداریم.
تروریسم وآمریکا یکی هستند.
تروریسم وغرب یکی هستند.
دربرابراشغالگری آمریکا وغرب سکوت نمی کنیم.
آمریکا مانند رژیم صهیونیستی هیچگاه به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.
غرب مانند رژیم صهیونیستی هیچگاه به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد.
حضور نظامی آمریکا در افغانستان سبب ادامه جنگ شده است و راهبرد جدید واشنگتن برای کشورهای منطقه نیز دردسر ایجاد خواهد کرد.
در استراتژی جدید واشنگتن ملت سازی جایی ندارد و تنها به سرکوب طالبان توجه شده است زیرا راه اندازی جنگ، کسب درآمد میلیاردها دلاری تاجران و صاحبان تسلیحات آمریکا را در پی دارد.
با اجرای استراتژی جدید آمریکا صلح و ثبات در افغانستان ایجاد نخواهد شد، مقامات واشنگتن بدنبال مدیریت منابع این کشور هستند.

آمریکا جنایتکارتوطئه ضد سوریه را به همراه برخی کشورهای غربی ومنطقه ای هدایت می کند.
آمریکا مرتکب جنایت جنگی درسوریه شده است.
آمریکا مقصراصلی طولانی شدن جنگ درسوریه است.
آمریکا فرقی با داعش ندارد.
نیروهای آمریکایی به درخواست داعش به سوریه اعزام شدند.
آمریکا جنایتکارجنگی است و باید محاکمه شود.
آنچه امروز درمنطقه خاورمیانه دیده می شود منعکس کننده جنایات آمریکا است.
سیاست های نادرست وغلط آمریکا درمنطقه خاورمیانه خسارت زیادی به مسلمانان زده است.
دولتمردان آمریکایی با دستورحمله به عراق ولیبی مرتکب جنایات جنگی شده اند.
جنگ عراق اشتباه وحشتناک آمریکا بود.
آمریکا داعش را نابود نمی کند، پرورش می دهد.
داعش چگونه با نفت قاچاق، سلاح وارد می کند.
چرا غرب، نفت داعش را تحریم نمی کند؟
ما اعتقادی به آمریکا وغرب نداریم.
داعش وآمریکا یکی هستند.
داعش وغرب یکی هستند.
آمریکا وغرب همچنان حامی داعش هستند.
آمریکا ثابت کرد که حامی تروریسم است.
غرب ثابت کرد که حامی تروریسم است.
بحران درسوریه به علت دخالت های آمریکایی ها ایجاد شد.
چرا کسی تجاوز ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا به سوریه را محکوم نکرد؟
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
0
0
آمریکا مقصراست، حق با کره شمالی است.
آمریکا بزرگترین تهدید برای جهان است.
آمریکا، عامل آوارگی مردم دنیاست.
بسیاری ازآوراگان درجهان، قربانی مداخله جویی های آمریکا هستند.
آمریکا، غرب و کشورهای هربی، رژیم صهیونیستی وترکیه حامی تروریست ها درعراق، سوریه ومنطقه خاورمیانه ومسئول جنایت های آنان هستند.
آمریکا واسرائیل می خواهند یک اسرائیل دیگردرمنطقه درست کنند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: