کد خبر: ۷۴۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
تعداد بازدید: ۲۴۲
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اعطای وام قرض‌الحسنه ضروری بازنشستگان در آبان‌ماه خبر داد و گفت: این وام با اعتبار ۴ میلیون تومان به بازنشستگان داده می‌شود.
جزئیات وام ۴ میلیونی بازنشستگان اعلام شد
به گزارش خبرداغ،عباس رشیدی در گفت‌وگو با فارس، گفت: 60 درصد اعتبارات مربوط به وام قرض‌الحسنه بازنشستگان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. 
 
وی ادامه داد: درواقع اعتبار تخصیص‌یافته برای وام ضروری از 750 میلیارد به 1200 میلیارد تومان افزایش یافته است و حدود 300 هزار بازنشسته می‌توانند از این وام بهره بگیرند. 
 
رشیدی گفت: این وام ضروری قبلاً 3 میلیون تومان بود اما اکنون به 4 میلیون تومان افزایش یافته، وام قرض‌الحسنه‌ای است که نیاز به مراجعه فرد به بانک ندارد و بازنشستگان می‌توانند از طریق سامانه ثبت‌نام کرده و نیازی هم به آوردن ضامن ندارند و  بازپرداخت آن هم 36 ماهه خواهد بود. 
 
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اعطای این وام ضروری با اجرای مراسم قرعه‌کشی در آبان‌ماه انجام می‌شود و بازنشستگانی که قبلاً این وام را دریافت نکرده‌اند در اولویت اول هستند. 
 
وی تصریح کرد: به نظر می‌آید در سه سال اخیر 700 هزار نفر توانسته‌اند از این وام بهره بگیرند بنابراین بعید به نظر می رسد که بازنشستگانی باشند که ثبت‌نام کنند و نتوانند با توجه به حجم انبوه سرمایه‌گذاری و رایزنی انجام شده با بانک صادرات از این وام نتوانند استفاده کنند. 
 
رشیدی گفت: محدودیتی برای دریافت وام ضروری وجود ندارد؛ چراکه شرایط خوبی امسال در نظر گرفته شده و یک میلیون تومان نیز افزایش رقم این وام بوده است. 
 
وی گفت: در سال 94، تسهیلات وام ضروری با اعتبار 500 میلیارد تومان، به ارزش 2 میلیون تومان به 250 هزار بازنشسته کشوری، در سال 93، با اعتبار 400 میلیارد تومان، وام 2 میلیون تومانی به 200 هزار بازنشسته کشوری و در سال 92 نیز با اعتبار 64 میلیارد تومان، وام 2 میلیون تومانی به بیش از 32 هزار بازنشسته کشوری پرداخت شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: