کد خبر: ۷۳۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: ۲۹۱
پوریانی گفت: استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس با هدف اصلاح و تربیت مجرمین، باز اجتماعی کردن آنها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سایر اهداف اصلاحی مورد توجه ویژه قضات است.
افزایش آمار صدور احکام جایگزین حبس از سوی قضات/ استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس با هدف اصلاح مجرمبه گزارش خبرداغ،عباس پوریانی رئیس کل محاکم تهران با اشاره به ضرورت استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس گفت: یکی از سیاست‎های قوه قضائیه بحث کاهش جمعیت کیفری است که یکی از موارد مهم در پیگیری این موضوع استفاده از مجازات‎های جایگزین حبس است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه بوده است.

به گزارش میزان، وی ادامه داد: استفاده از مجازات‏‎های جایگزین حبس یکی از برنامه های اولویت دار در سالهای اخیر بوده و طبق آمار استفاده از این مجازات‎ها رو به رشد است و قانون مجازات اسلامی نیز پیش‎بینی هایی در خصوص استفاده از این مجازات‏‌ها در نظر گرفته است.

پوریانی گفت: قانون مجازات اسلامی دست قضات را برای صدور حکم هایی غیر از حبس بازگذاشته است و در حال حاضر قضات بیشتر به سمت و سوی استفاده از این دست مجازات‏‌ها می‏روند.

رئیس کل محاکم تهران در پایان گفت: استفاده از مجازات های جایگزین حبس با هدف اصلاح و تربیت مجرمان، باز اجتماعی کردن آنها، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و سایر اهداف اصلاحی مورد توجه ویژه قضات است.

گفتنی است؛ با توجه به نقش موثر قضات و دادستان‎ها در کاهش جمعیت کیفری دومین همایش علمی - کاربردی دادسرا‌های استان تهران با موضوع «زندان و سیاست کاهش جمعیت کیفری»، روز چهارشنبه اول شهریورماه امسال با حضور دادستان تهران، رئیس سازمان زندانهای کشور، رئیس ستاد دیه و معاون حقوقی قوه قضائیه برگزار شد و در این همایش راه‌کارهای کاهش جمعیت کیفری مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است؛ در برنامه ششم توسعه برای قضات تکالیفی مقرر شده و ملزم گردیده اند با لحاظ ظرفیت اعلام شده و تناسب قرار تأمین، از صدور قرار‌های تأمین منتهی به بازداشت و یا احکام حبس جز در موارد ضروری به موجب قوانین مربوط خودداری نمایند و با رعایت قوانین مربوط از تأسیس‌های جدید کیفری مانند تعلیق تعقیب یا مجازات، تعویق صدور حکم، آزادی مشروط و مجازات‌های جایگزین حبس استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: