کد خبر: ۷۳۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۱۴۷
نوبخت تشریح می‌کند؛
رئیس سازمان برنامه و بودجه طی یک نشست خبری که دقایقی قبل آغاز شد، قرار است جزئیات نحوه بودجه ریزی سال ۹۷ کل کشور را تشریح کند.
جزئیات شیوه جدید بودجه‌ریزی ۹۷ / درآمد نفتی دولت یازدهم تا ٣٧ درصد کاهش داشت

رئیس سازمان برنامه و بودجه طی یک نشست خبری که دقایقی قبل آغاز شد، قرار است جزئیات نحوه بودجه ریزی سال ۹۷ کل کشور را تشریح کند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  آفتاب نیوز، محمدباقر نوبخت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های اقتصادی دولت به ویژه از منظر برنامه و بودجه نیز پرداخت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که درآمدهای نفتی به عنوان پایه اصلی درآمدها، در دولت یازدهم نسبت به دولت دهم تا ٣٧ درصد کاهش داشته است.

وی به وضعیت مهمترین منبع افتصاد ایران یعنی نفت پرداخت و توضیح داد که به دلیل کاهش قیمت هر بشکه از ١٠٤ دلار در سال ١٣٩٢ به حدود ٤٣ دلار در سال گذشته، حدود ٥٨ درصد کاهش داشته است.

نوبخت گفت: مجموع درآمد نفتی در دولت یازدهم و از سال ١٣٩١ تا ١٣٩٥ حدود ١٥٧ میلیارد دلار بوده است در حالی که در دولت دهم و از فاصله ١٣٨٨ تا ١٣٩١ حدود ٢٥ هزار میلیارد دلار بوده که نشان دهنده کاهش ٣٧ درصدی در آمد نفتی دو دولت یازدهم است.

وی همچنین به تغییرات هزینه ای دولت اشاره کرد و گفت: هزینه‌های جاری از حدود ١٢٠ هزار میلیارد تومان سال ١٣٩١ به ٢٠٧ هزار میلیارد تومان سال ١٣٩٥ رسیده است. در مقابل بودجه‌های عمرانی از ٢٢ هزار میلیارد تومان به ٤٢ هزار میلیارد در سال گذشته افزایش یافته است. بر این اساس رشد اعتبارات هزینه‌ای تا ٧٣ درصد و عمرانی تا ٩٠ درصد بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: