کد خبر: ۷۳۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
تعداد بازدید: ۷۳۱
همه پرسی اقلیم کردستان , سرشماری رسمی از تعداد جمعیت این منطقه در دست نیست اما آخرین برآوردهای حکومت محلی جمعیت این منطقه را حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تخمین می‌زند.

به گزارش خبرداغ ، همه پرسی اقلیم کردستان , سرشماری رسمی از تعداد جمعیت این منطقه در دست نیست اما آخرین برآوردهای حکومت محلی جمعیت این منطقه را حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تخمین می‌زند.

همه پرسی اقلیم کردستان , کردستان عراق یا اقلیم کردستان (به کوردی: هه‌رێمی کوردستان، Herêmî Kurdistan)، یک منطقهٔ خودمختار در بخش شمالی کشور عراق است. کردستان عراق از شرق با ایران از شمال با ترکیه و از غرب با سوریه هم‌مرز است. مرکز آن اربیل است.

همه پرسی اقلیم کردستان عراق + عکس

نام اربیل بر اساس قاعده قلب آوایی زبان کردی با تحریف آوایی روبه‌رو شده و توسط کردها به صورت «هه‌ولیر» تلفظ می‌شود.
واحد پول رایج در منطقه کردستان عراق، دینار عراق است و زبان‌های رسمی در این منطقه زبان کردی و زبان عربی است. رئیس اقلیم کردستان عراق مسعود بارزانی است.

سرشماری رسمی از تعداد جمعیت این منطقه در دست نیست اما آخرین برآوردهای حکومت محلی جمعیت این منطقه را حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تخمین می‌زند.

منبع: فرارو


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
0
0
که همه پرسی کردستان می تواند به بی ثباتی در منطقه خاورمیانه دامن بزند.
که به حاکمیت ملی و وحدت عراق احترام می گذارد.
همه پرسی جدایی کردستان از عراق امروز دوشنبه در موعد مقرر خود به رغم مخالفت جهانی و منطقه برگزار شد.
مقامات عراق، ایران و ترکیه بارها اعلام کرده اند برگزاری همه پرسی غیر قانونی و نتایج آن بی اعتبار است.
مقامات منطقه کردستان عراق با بی توجهی به این خواسته ها، همه پرسی را خارج از محدوده این منطقه نیز از جمله استان کرکوک برگزار کردند.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: