کد خبر: ۷۳۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۱۹۵
جعفری در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله طالقانی:
محمدمهدی جعفری تاکید کرد: باید پیام‌های رهایی‌ساز آیت الله طالقانی از پشت کوه تحریف و سکوت به گوش حق‌طلبان برسد.
پیام‌های رهایی‌ساز آیت‌الله طالقانی باید از پشت کوه تحریف و سکوت به گوش حق‌طلبان برسد

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدمهدی جعفری در سی و هشتمین سالگرد درگذشت آیت الله سید محمود طالقانی که عصر امروز در کانون توحید برگزار شد، گفت: آیت الله طالقانی از سلسله بیدارگران و احیاگران ملل مشرق زمین و از مصلحان منادی بازگشت به قرآن و آزادکننده آن کتاب جهانی، قرآن است.

وی با اشاره به پیام‌های قرآن اظهار داشت: پیام‌های رهاکننده قرآن در همه شرایط زمانی و مکانی و برای همه جوامع انسانی صرف نظر از نژاد و رنگ پوست و نحوه اندیشدن است.  

این پژوهشگر مسائل دینی و قرآنی ادامه داد: برگزاری آیین سالگرد آیت الله طالقانی تلاشی برای رساندن پیام‌های آگاه‌کننده، آزادسازنده و دادگرانه قرآن از زبان آن مرحوم برای همه نسل‌ها است.

جعفری با اشاره به زمانه فعالیت‌های آیت الله طالقانی تصریح کرد: در زمانی که تلاش می‌شد پیام قرآن را با تحریف پشتیبان زر و زور و تزویر نشان دهند و آموزه‌های خدا و سنت‌های پیامبر و ائمه را با پوستین وارونه به خلق خدا ارائه دهند و دین خدا وسیله‌ای برای ریاست و تسلط بر مردم ‌کنند و با صالحان در جنگ و ستیز بودند و فاسقان با گروه‌گرایی، حزب می‌ساختند، آیت الله طالقانی قرآن را به صحنه آورد و پیام‌های آن را به گوش حق‌طلبان می‌رساند و پیام‌های آن را از پستوهای منجمد و متحجر با شیوه‌های نو و همیشه تازه به قلب و اندیشه دیگران بازتاب می‌داد.

وی افزود: این آیین را برگزار می‌کنیم تا پیام‌های رهایی‌ساز آیت الله طالقانی از پشت کوه تحریف و سکوت به گوش حق‌طلبان برسد.

این عضو نهضت آزادی با بیان اینکه گسستی که ایجاد شده، باعث شده افراد ارزش‌های گذشته را نشناسند و ارزش‌ها به ضد ارزش تبدیل شوند، خاطرنشان کرد: آیت الله طالقانی با اندیشه‌ها و اعمال خود ثابت کرد نمونه‌ای از انسان متعالی است که در هیچ قید و بندی نمی‌گنجد و تمام تلاش او رها ساختن انسان‌ها از قید خودپرستی و عبودیت دیگران است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: