کد خبر: ۷۳۴۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۱۷۸
مهندس سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در جمع مدیران پست بانک‌ایران اظهارداشت: این بانک با توجه به راهبرد تعیین شده، ظرفیت‌های بسیار بالائی برای ارائه خدمات خرده‌بانکداری دارد و باید برای سودآوری بیشتر و ارتقاء بهره‌وری از این ظرفیت ها استفاده کرده و هزینه ها را کاهش دهد.
عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران: پست بانک‌ایران ظرفیت بسیار بالائی برای ارائه خدمات خرده‌بانکداری داردبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی پست‌بانک‌ایران: سلجوقی در ادامه به تشریح الگوهای موفق کسب و کار و عوامل موفقیت طرح بانکداری خرد و روستائی به ویژه الگوی موفق کسب و کار و عوامل موفقیت طرح بانکداری خرد و روستایی محمد یونس بنگلادشی پرداخت و اظهارداشت: براساس این الگو هرگونه تسهیلات باید با ارائه مشاوره و با اولویت و ترجیحاً برای کارآفرینان باشد تا با رونق و توسعه و شکوفائی همراه باشد.
سلجوفی با تأکید بر الگوی بانکداری محمد یونس در توجه به کارآفرینان گفت: باید کارآفرینان را شناسائی کرد و مهارت‌های کسب و کار را به آنها آموزش داده و موانع توسعه و شکوفایی کسب و کار را کاهش داد.
عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: در واقع بسیاری از کشورها به کارآفرینان یارانه می‌دهند و دولت‌ها صرفاً نقش کم رنگ کردن موانع را دارند و از هر حیث اشخاص حقیقی و حقوقی کارآفرین را مورد حمایت خود قرار می دهند که در این امر مهم، پست بانک باید از ابزارها و ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه استفاده نموده تا بهره‌وری در این شبکه افزایش یابد.
وی تصریح کرد: پست بانک ایران در جایگاه بسیار مهم و حساسی قرار دارد و داری ظرفیت‌های بسیار زیادی است و باید برای سودآوری و ارتقاء بهره‌وری از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و هزینه‌ها را کاهش دهد. آنچه مهم است باید موانع قانونی و محدودیت‌ها در بانک کم شود و از تجارب سایر بانک‌های داخلی و بین‌المللی استفاده و از الگوهای عملیاتی و اجرائی بهره‌گیری کنیم.
سلجوفی اجرای طرح تأمین سرمایه با مشارکت مردمی(CROWDFUNDING) را مستلزم فرهنگ‌سازی دانست که بنگاه های اقتصادی و مؤسسات پولی و بانکی باید به آن توجه کنند.
عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، موتور توسعه اقتصادی در دنیا را کارآفرینان دانست و عنوان کرد: در سال 1386سازمان دیدبان جهانی کارآفرین(GEM) با 58 کشور در حوزه کارآفرینی فعالیت خود را شروع کرد و بسیاری از فعالیت‌های روزانه کارآفرینان دنیا را رصد نمود و اذعان داشت که کارآفرینان باید از هر حیث مورد توجه مسئولان و مدیران ارشد قرار گیرند تا از طریق سرمایه‌گذاری زمینه‌های توسعه و شکوفائی را فراهم سازند.
سلجوقی اظهار داشت: در بازار خوشه اقتصادی فعالیت‌ها بر اساس مطالعات علمی، پژوهشی و آموزشی و نیاز مشتری و بازار صورت می گیرد، به این مفهوم که هر یک از افراد حقیقی و حقوقی در این خوشه یا بنگاه تولیدی و خدماتی یک کار و حرفه را بصورت تخصصی آموزش می‌بینند و با کیفیت مناسب و بر اساس محاسبات هزینه و فایده انجام می‌دهند و در نهایت یک کالا و محصول مناسب و با کیفیت تحویل بازار می‌شود.
وی درپایان تأکید کرد: برای تحقق برنامه‌های عملیاتی بانک، حضور مؤثر و مستمر مدیران در طرح‌ها و پروژه‌ها ضروری بوده و موجب تسریع در تحقق اهداف کوتاه‌مدت و بلند مدت می‌شود و باید به این موضوع اساسی توجه ویژه شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: