کد خبر: ۷۳۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۲۲۹
عربستان سعودی:
یک منبع در وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که ریاض خواستار هیچ نوع میانجی‌گری بین تهران و ریاض نشده است.
خواستار میانجی‌گری بین تهران و ریاض نشده‌ایم

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان سعودی تأکید کرد که ریاض به هیچ شکلی درخواست میانجی‌گری با تهران را نکرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) به نقل از این منبع، خاطرنشان کرد که تمامی اخبار در خصوص درخواست ریاض برای میانجی‌گری با تهران، کاملا عاری از صحت است.

این مقام سعودی طی مواضعی بی‌اساس، دولت ایران را به ترویج تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه و جهان و نیز مداخله در امور کشورهای دیگر متهم کرد و اظهار داشت که ریاض به موضع ثابت خود یعنی مخالفت با هر گونه همگرایی با چنین دولتی پایبند است.

وی در ادامه مدعی شد، عربستان معتقد است که با دولت کنونی ایران که تجربه طولانی در بی‌احترامی به قوانین و منشورهای دیپلماتیک و اصول روابط بین‌المللی دارد، نمی‌توان مذاکره کرد.

این در حالی است که «قاسم الاعرجی» وزیر کشور عراق، چند روز قبل اعلام کرده بود که عربستان سعودی به طور رسمی از نخست‌وزیر عراق خواسته است میان ریاض و تهران میانجی‌گری کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: