کد خبر: ۷۳۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
تعداد بازدید: ۳۷۳
«یخ» عامل بسیاری از بیماری‌هاست, افراد آب را به‌قدر رفع تشنگی بیاشامند و از مصرف بیش از حد آب پرهیز کنند
یخ عامل بروز بسیاری از بیماری‌هایک کارشناس طب سنتی گفت: «یخ» عامل بسیاری از بیماری‌هاست, افراد آب را به‌قدر رفع تشنگی بیاشامند و از مصرف بیش از حد آب پرهیز کنند چرا که مصرف بیش از حد آب موجب تورم و افزایش رطوبت بدن, چاقی(Obesity) و بیماری‌های مفاصل می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  شفا آنلاین،سید جواد علوی درباره حفظ سلامتی اظهار کرد: برای حفظ سلامتی تا احساس گرسنگی نکرده‌ایم نباید غذا بخوریم.

 وی افزود: بهتر است قند و شیرینی‌های مصنوعی مصرف نشود و به‌جای آن مویز, توت و کشمش خورده شود, افراد هیچ وعده غذایی را حذف نکنند, همراه غذا مایعات ننوشند.

این کارشناس طب سنتی(Traditional medicine) تصریح کرد: یخ عامل بسیاری از بیماری‌هاست, افراد آب را به‌قدر رفع تشنگی بیاشامند و از مصرف بیش از حد آب پرهیز کنند چرا که مصرف بیش از حد آب موجب تورم و افزایش رطوبت بدن, چاقی و بیماری‌های مفاصل می‌شود.

علوی گفت: افراد قبل از سیر شدن، دست از غذا بکشند و غذا را به‌خوبی بجوند, همراه با غذا ماست خورده نشود چرا که مصرف ماست همراه با غذا در درازمدت منجر به اختلال عملکرد معده و در نتیجه اختلال هضم می‌شود, ماست را در وعده‌های جداگانه یا همراه مصلحات نعناع, آویشن, پونه و زنیان خورده شود.

وی متذکر شد: افراد اگر وعده‌ غذای قبلی را در معده احساس می‌کنند، غذا نخورند تا احساس گرسنگی واقعی رخ دهد، همچنین از نوشیدن مایعات بسیار سرد و بسیار داغ پرهیز کنند.

وی افزود: خواب روز موجب سستی بدن، بوی بد دهان و تیرگی رنگ چهره می‌شود، بهتر است برای حفظ سلامتی از آن پرهیز شود, ساعت طلایی خواب بین 10 شب تا 2 صبح است، بهتر است افراد این زمان را از دست ندهند.

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: شام سر شب خورده شود و هر روز حداقل 10 دقیقه تنفس عمیق انجام داده شود همچنین هر روز نیم ساعت پیاده‌روی انجام شود و همراه میوه‌ها آب خورده نشود؛ از گیاه‌خواری مداوم و طولانی‌مدت، صرف‌نظر شود چرا که بدن انسان به مواد گوشتی هم نیازمند است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: