کد خبر: ۷۳۲۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
تعداد بازدید: ۴۳۸

سنگاپور در چند دهه اخیر در عرصه جهانی چهره ای بسیار متفاوت به خود گرفته است و توانسته به جایگاه بسیار مناسبی در عرصه اقتصاد و صنعت جهانی برسد، بنادر این کشور روزانه شاهد تبادلات بسیار زیاد کالا می باشد و پیشرفت روز افزون آن باعث شده تا بسیاری از کشورها الگوی آن را اجرا کنند.

از طرفی کشور سنگاپور بر روی بسیاری از بخش های خود از جمله گردشگری تمرکز داشته و توانسته به مقدار قابل توجهی در آن پیشرفت کند و امروزه ما شاهد این هستیم که در بین کشورهای آسیایی به جایگاه بسیار خوبی از نظر جذب توریست رسیده است.

شاید بارها نامش به گوشتان رسیده باشد، اگر تا به حال فکر می کردید که سنگاپور شهری در چین یا مالزی است باید به شما بگوییم که اشتباه فکر می کردید، سنگاپور کشوری مستقل است که در جمعیتی برابر با چهار و نیم میلیون نفر در سال 1965 از مالزی استقلال یافت، این کشور پیشرفته صنعتی یکی از قطب های بزرگ تجاری و اقتصادی آسیا محسوب می شود.

کشوری توسعه یافته به نام سنگاپور

سنگاپور

از جمله مطرح ترین مسائلی که در خصوص سناپور وجود دارد شاید همه جا راجع به آن شنیده باشید، سیستم بی نقص و بی نظیر حمل و نقل عمومی در این شهر است، در سنگاپور مهم نیست که شما در کدام نقطه از شهر هستید، هر کجا که باشید حداکثر زمانی که برای رسیدن به هر نقطه دیگر از شهر لازم دارید تنها نیم ساعت است. وضعیت اتوبوس ها، خطوط مترو، قطارهایmrtو تاکسی ها به گونه ای ست که شما کمترین بیشترین مسافت ممکن را در کمترین زمان سپری خواهید کرد.

نژاد، قومیت و زبان در سنگاپور بی اهمیت ترین چیزها هستند، چرا که سنگاپور از چند نژاد و قومیت مختلف، مالایی، چینی، هندی و حتی انگلیسی تشکیل شده است و در آن مردم به زبان های مختلف، چینی، هندی و انگلیسی صحبت می کنند، اگر نگران زبان در سنگاپور هستید، نگران نباشید مختصر زبان انگلیسی در سنگاپور به شما کمک خواهد کرد تا کارتان راه بیافتد.

در ادامه این بخش از سری مقالات اطلاعات سفربا برترین جاذبه های گردشگری سنگاپورآشنا خواهید شد:

محله چینی ها

سابقه تاریخی این محله به سال 1821 بر می گردد، یعنی زمانی که کالاهای چینی وارد این شهر شد و مسافرین چینی به مکان مهاجرت کردند و در اطراف رودی در جنوب سنگاپور ساکن شدند.

کشوری توسعه یافته به نام سنگاپور

محله چینی ها

پارک مرلیون

شاید قدم زدن در این پارک، یکی از لذت بخش ترین کارهایی باشد که شما با تور سنگاپورتجربه خواهیدکرد، این پارک جلوه ای خاص و منحصر به فرد داشته و با جاذبه ای مدرن اجین شده است، اگر با خانواده به سنگاپور سفر کردید، بازدید از این پارک را فراموش نکنید.

سنتوزا و دنیای زیر آب

در این مجموعه ی بی نظیر شما می توانید سوار بر تله کابین شده و به سمت سنتوزار حکرت کنید و منظره ی با شکوه آسمان سنگاپور و بندر تجاری جهانی سنگاپور را مانند پردگان تماشا کنید. هنگام ورود تصاویری که نمایانگر تاریخچه سنگاپور هستند را مشاهده کنید و در کنار این جاذبه های بی نظیر عکس یادگاری بگیرید، در زیر آب بیش از 6000 موجود دریایی وجود دارد که شما می توانید آنها را از نزدیک تماشا کنید. بدون شک این می تواند یکی از مهیج ترین کارهایی باشد که شما در سفر خود انجام می دهید.

کشوری توسعه یافته به نام سنگاپور

سنتوزا و دنیای زیر آب

باغ وحش

شاید به جرات بتوان گفت که مانند این باغ وحش در آمریکا و اروپا پیدا نخواهد شد، این باغ وحش باشکوه با مساحتی برابر با 90 هکتار در برگیرنده ی بیش از 2.000 گونه حیوان مختلف از سراسر جهان است که بسیاری از این حیوانات آزاد بوده و در میان میله های قفس احاطه نشده اند و تنها بوته هایی ساده دور آنها کشیده شده است، اگر با خانواده به سنگاپور سفر کرید، باغ وحش سنگاپور می تواند یکی از بهترین جاهایی باشد که در طول سفر خود به آن سر می زنید.

باغ پرندگان

امکان ندارد کسی به سنگاپور سفر کند و از باغ پرندگان سنگاپور دیدن نکند، در باغ پرندگان می توانید منظره ای باشکوهی ببینید که در هیچ جای دیگر از دنیا وجود ندارد.

کشوری توسعه یافته به نام سنگاپور

باغ پرندگان

معبد مقدس دندان بودا

همانطور که می دانید معابد یا برای خدایان ساخته می شود یا چیزهای دیگر مربوط به آنها، معبد دندان بودا همانطور که از نامش پیداست کاملا مشخص است برای چه ساخته شده! این معبد در اواخر ۱۹۸۰ زمانی که یک معبد بودایی برای اولین بار به محله چینی‌های سنگاپور پیشنهاد شد، ساخته است. این معبد تاریخی درست در وسط محله چینی‌ها قرار داشته و یکی از بهترین مکان ها برای دیدن فرهنگ و تاریخ سنگاپور است.

در آخر باید گفت بسیاری از تورهای مالزیکه توسط آژانس های مسافرتیارائه میشود، سفر به سنگاپور را هم پوشش می دهد یعنی شما می توانید با تهیه این تورها از دو کشور زیبای مالزی و سنگاپور دیدن کنید.

منبع:

http://www.e-malaysia.ir

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: