کد خبر: ۷۳۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
تعداد بازدید: ۲۴۳
توافقنامه همکاری میان ایران و کره‌جنوبی برای تامین فاینانس و اجرای پروژه ارتقای تکنولوژی و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه تبریز به امضا رسید.
توافقنامه بهینه‌سازی پالایشگاه تبریز بین ایران و کره‌جنوبی امضا شد/ نفت کوره پالایشگاه به فرآورده‌هایی با استاندارد یورو 5 تبدیل می‌شود

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، توافقنامه همکاری میان شرکت پالایشگاه تبریزی و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های مهندسی وساختمان اس کی، (SKEC) از کره جنوبی و طراحی ساختمان نفت (ODCC) از ایران امروز شنبه 14 مرداد ماه در هتل اسپیناس پلاس تهران امضا شد.

این توافقنامه در حضور مقامات عالی رتبه دولتی و پارلمانی دو کشور با هدف تبدیل نفت کوره به فرآورده‌های با ارزش بالاتر مطابق استاندارد یورو5 به امضا رسید.

اجرای این پروژه 1.6 میلیارد یورویی از طریق طراحی و مهندسی، خرید، تامین کالا و تجهیزات ساختمان و نصب از طریق کنسرسیوم ایرانی – کره‌ای و تامین فاینانس از منابع مالی بانک‌های کره جنوبی خواهد بود.

با امضای این قرارداد 48 ماهه نفت کوره از 20 درصد ظرفیت فعلی پالایشگاه به کمتر از 2 درصد کاهش خواهد یافت و ارتقای کیفی فرآورده‌های پالایشگاه تبریز از جمله بنزین، گازوئیل، تاسیسات گوگرد زدایی و دیگر تاسیسات این پالایشگاه وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

پیش از این با توافق میان کارفرما و پیمانکار قراردادی به منظور عملیات امکان‌سنجی فنی- اقتصادی با هدف کاهش تولید نفت کوره و ارتقای کیفی فرآورده‌ها با شرکت SKEC کره جنوبی به امضا رسیده بود.

پس از گذشت یک سال با تکمیل مطالعات امکان‌سنجی فنی – اقتصادی پروژه، توافقنامه این همکاری با اعلام آمادگی KOREAEXIM BANK در حمایت از پروژه به صورت HOA نهایی و امروز به امضای طرفین رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: