کد خبر: ۷۳۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۱۷۲
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کارگزاران حج و حجاج ایرانی خواست حجاج ایرانی بهانه‌ای برای بدعهدی عربستان ایجاد نکنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی: حجاج ایرانی بهانه‌ای برای بدعهدی عربستان ایجاد نکنندبه گزارش خبرداغ،جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: مسئول مستقیم و مباشر برگزاری مراسم حج برای زائرین ایرانی سازمان حج و زیارت است و ما به عنوان کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولین بعثه و سازمان حج در تماس هستیم و گزارش‌های نوبه‌ای و متوالی را از آنها در خصوص حج امسال دریافت می‌کنیم.

وی افزود: اگر احساس کردیم نیاز به ورود مجلس است، کمیسیون فرهنگی به این موضوع ورود می‌کند تا همانطوری که رهبری فرمودند حج امسال با حفظ کرامت و امنیت حجاج همراه شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توافقنامه بین ایران و عربستان در زمینه مراسم حج امسال، خاطرنشان کرد: ما به عنوان مسلمان باید به توافقات خود پایبند باشیم و کارگزاران و حجاج باید به دستورات کاروان‌ها، مدیران آنها و بعثه دقیقا عمل کنند تا هیچ بهانه‌ای برای حرکت خلاف تعهد طرف عربستانی ایجاد نشود و آنها متوجه باشند که مسئول حفظ کرامت حجاج هستند.

جعفرپور درباره محدود شدن مراسم دعای کمیل در حج امسال نیز یادآور شد: مراسم دعای کمیل لغو نمی‌شود و در محل اقامت حجاج برگزار می‌شود. البته عذر طرف عربستان این بود که به دلیل باز بودن فضا و تهدیدات داعش ممکن است برگزاری این مراسم قابل کنترل نباشد. طرف ایرانی هم این عذر را برای حفظ سلامت حجاج پذیرفته و ان‌شاءالله از سال آینده با ریشه‌کن شدن شجره خبیثه داعش مراسم دعای کمیل را به روال گذشته برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان گفت که سازمان حج و زیارت خود را موظف به ارائه گزارش عملکرد در زمینه برگزاری مراسم حج به مجلس می‌داند و در همین راستا گزارش عملکرد این سازمان در خصوص نحوه برگزاری مراسم حج امسال و وضعیت زائرین ایرانی نیز پس از پایان موسم حج به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: