کد خبر: ۷۳۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
تعداد بازدید: ۲۷۳
دادستان و رئیس کل دادگستری تهران اظهارات بقایی بعد از آزادی را تکذیب کردند
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اظهارات حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق خلاف واقع است، این قبیل از اظهارات علاوه بر داشتن وصف مجرمانه موجبات تشویش اذهان عمومی و به نوعی تضعیف ارکان حاکمیتی نظام است.
واکنش مقامات‌ قضایی به‌ اظهارات‌ بقایی/او دوباره به‌ اوین برمی‌گردد؟حمید بقایی، معاون احمدی‌نژاد که به اتهام برخی مسائل مالی احضار و بازداشت شده بود، بعد از مدتی از زندان آزاد و در حضور احمدی‎نژاد و مشایی و برخی هواداران‌شان، اظهارات بی‌سابقه‌ای علیه دستگاه قضایی و وضعیت زندانیان و همچنین علیه نظام مطرح کرده بود. این اظهارات با تکذیب مقامات قضائی و واکنش‌هایی از سوی چهره‌های سیاسی مواجه شده است.

به گزارش خبرداغ ، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که اتهامات جدید بقایی درباره قوه قضاییه قابلیت تعقیب دارد یا خیر؟ اظهارکرد: حمید بقایی معاون رئیس جمهور سابق درمصاحبه خود ادعا‌هایی کرده است و این ادعا‌ها خلاف واقع و از مصادیق نشر اکاذیب و اهانت به دستگاه قضایی است. قطعا این قبیل از اظهارات خلاف واقع علاوه بر داشتن وصف مجرمانه موجبات تشویش اذهان عمومی و به نوعی تضعیف ارکان حاکمیتی نظام است.

اسماعیلی تصریح کرد: افرادی که به واسطه اعمال مجرمانه خود دستگاه قضایی آنان را تحت تعقیب قرار می‌دهد بعضا مبادرت به بیان این قبیل ادعا‌های غیر واقعی می‌کنند که در برابر تمامی اعمال و رفتار و سخنان خود بایستی هم در نزد مراجع قضایی و هم افکار عمومی پاسخگو باشند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به بازدید سفرای خارجی مقیم ایران از زندان اوین بیان کرد: جمعی از این سفرا در پایان بازدید مصاحبه‌هایی انجام دادند و وضعیت مناسب زندان اوین، برخورد مناسب و غذا و امکانات مختلفی که در حوزه‌های مختلف برای زندانیان درنظر گرفته شده است را تایید کردند. این افراد که به نوعی ادعا‌هایی هم در زمینه خدمتگزاری به نظام و جامعه دارند اظهاراتشان خلاف واقع است که این امر موجبات تشویش اذهان عمومی می‌شود؛ دستگاه قضایی نمی‌تواند نسبت به این موضوعات بی تفاوت باشد قطعا از ناحیه دادسرا اقدامات لازم انجام خواهد شد.

تکذیب اظهارات بقایی توسط دادستان و رییس بیمارستان بقیةالله

به گزارش خبرداغ ،  پیش از این نیز دادستان تهران اظهارات حمید بقایی را تکذیب کرده بود.(اینجا) جعفری دولت آبادی ضمن تکذیب اظهارات حمید بقایی در مورد وضعیت برخی زندانیان و سایر موارد ادعا شده گفت: با توجه به ادعاهای بقایی در مورد وضعیت یک زندانی ظرف روز جاری گزارشی از پرونده متهم از دادسرای ناحیه ۳۷ تهران اخذ و دادیار ناظر زندان دادسرا روز پنجشنبه با زندانی ملاقات کرد که نشان می دهد اقدامات دادسرا در مورد زندانی از جمله صدور قرار تأمین طبق مقررات صدورگرفته و به علاوه حسب گزارش رئیس زندان و دادیار ناظر زندان، زندانی در ایام بازداشت از امکان ملاقات، خدمات پزشکی و تماس‌های تلفنی متعدد با خانواده‌اش برخوردار بوده است. به علاوه، آقای قاسم‌زاده بازپرس پرونده اظهارات آقای بقایی در مورد آقای حسین فریدون را تکذیب کرد و ادعاهای مطروحه در مورد انفرادی بودن حمید بقایی در بند ۲۰۹ با توجه به نامه وزارت اطلاعات به دادستانی تهران کذب است و دادستانی تهران بر همین مبنا، با توجه به اظهارات شب گذشته (۴/ ۵/ ۹۶)‌ حمید بقایی، نامبرده را باتهامات جدید مجدداً تحت تعقیب قضایی قرار داده و پرونده قبلی وی به زودی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

آفتاب
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: