کد خبر: ۷۲۹۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
تعداد بازدید: ۱۱۱
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: کاهش تعداد پرسنل در سفارتخانه‌ ایران در کویت اقدام زیبنده‌ای نبود.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، بهرام قاسمی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی در رابطه با اتفاقات رخ داده در روابط میان ایران و کویت گفت: دیپلمات‌های ایرانی از کویت اخراج نشدند بلکه ما با کاهش تعداد پرسنل در سفارتخانه‌مان روبرو بودیم. آنها عنصر نامطلوب نیز شناخته نشدند و اخراج نیز نشدند. در دیدار سفیر ایران با مسئولان کویتی، آنها به سفیر ما می‌گویند بهتر است تعداد پرسنل‌های ما به اختیار نمایندگی نیروهایش را کاهش دهد.

او ادامه داد: ما روابط خوبی با کویت در حوزه خلیج فارس داشتیم ولی اقدام زیبنده‌ای نبود و قابل سرزنش است ولی می‌توانیم گفت‌وگوهایمان را با کویت داشته‌ باشیم. سفارتخانه ما در حد سفیر فعال است و سفیر در کویت باقی می‌ماند ولی این اقدام زیبنده‌ای نبود.

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه در پاسخ به این سوال که ایران اقدام متقابل انجام می‌دهد؟ تصریح کرد: ما این حق را برای خودمان ملحوظ می‌کنیم و در زمان لازم پاسخ می‌دهیم ولی تعداد دیپلمات‌های کویتی در ایران نیز به اندازه تعداد دیپلمات‌های ایرانی در کویت نیست.

قاسمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا کشورهای اروپایی با امریکا در خروج از برجام همراهی می‌کنند، خاطرنشان کرد: برجام یک توافق چندجانبه است و دوجانبه نیست. در رایزنی با کشورهای اروپایی، مواضع آنها را درباره برجام می‌دانیم. آنها به برجام متعهد هستند و علاقه‌مند هستند برجام با استحکام جلو برود و با رفتارهای عهد شکنانه امریکایی موافق نیستند. امریکایی‌ها نیز همانطور که اعلام کردند به آن متعهد هستند و عهدشکنی‌ها و کارشکنی آنها نیز با نقض برجام متفاوت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: