کد خبر: ۷۲۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
تعداد بازدید: ۴۱۴
در پي طرح مجدد برخي ادعاهاي انتخاباتي، پورعلي‌مطلق، مشاور وزير کشور و دبير هيئت اجرائي مرکزي دوازدهمين دوره رياست‌جمهوري و دبير ستاد انتخابات کشور، در نامه‌اي به ادعاها درباره کمبود تعرفه پاسخ داد.
پاسخ وزارت كشور به یک اتهام علم‌الهدیحجت‌الاسلام علم‌الهدي در نماز جمعه ١٤ تير مشهد گفته بود: هرچند صحت انتخابات به تأييد شوراي نگهبان رسيد و اين موضوع مورد قبول هر انسان مؤمن و ايراني است؛ اما بايد به تخلفات انتخاباتي نيز به‌صورت کامل رسيدگي شود. تخلفات صورت‌گرفته در مسئله توزيع تعرفه‌ها و ديگر موارد را بايد قوه قضائيه به‌صورت دقيق بررسي کند.

به گزارش خبرداغ ،  در نامه دبير ستاد انتخابات وزارت کشور آمده است: «مطابق جلسات متعدد با مرکز آمار ايران و سازمان ثبت احوال کشور، تعداد واجدین شرايط ٥٦,٤١٠,٢٣٤ نفر تعيين و براساس تجربيات گذشته و تمهيدات صورت‌گرفته براي برگزاري انتخابات، درمجموع ٦٧,٤٨٢,٠٠٠ برگ تعرفه اخذ رأي براي انتخابات رياست‌جمهوري، چاپ و براساس جدول زمان‌بندي به کليه استانداري‌ها و سپس فرمانداري‌هاي سراسر کشور ارسال گرديد که در تمام مراحل، نمايندگان شوراي محترم نگهبان حاضر و ناظر بر امور بوده‌اند».

در ادامه نيز آمده است: «براساس قوانين و مقررات برگزاري انتخابات ازآنجاکه اولا: از سوي شوراي محترم نگهبان به‌عنوان دستگاه ناظر بر امر انتخابات از هيچ سطحي اعم از: هيئت نظارت مرکزي، هيئت‌هاي نظارت استان، شهرستان، بخش و ناظرين شعب اخذ رأي و نيز ثانيا از هيچ‌يک از اعضاي هيئت‌هاي اجرائي که با عضويت نمايندگان دستگاه قضائي همراه است و ثالثا از هيچ‌يک از بازرسين وزارت کشور مستقر در شعب اخذ رأي، بازرسين شهرستان، استان و ساير دست‌اندرکاران برگزاري انتخابات که همگي از اقشار مختلف جامعه مي‌باشند هيچ گزارش رسمي مبني بر کمبود تعرفه و عدم اخذ رأي به اين دليل به ستاد انتخابات کشور ارائه نگرديده؛ لذا وزارت کشور ضمن رد مطالب منتقل‌شده به حضرت‌عالي و مطروح در خطبه‌هاي نماز جمعه مورخ ١٦/٤/٩٦، خواهان فرصت مناسب به‌منظور ارائه توضيحات مکفي و مستدل از تريبون نماز جمعه مي‌باشد تا نسبت به تنوير افکار عمومي اقدام نمايد».

 روزنامه شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: