کد خبر: ۷۲۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
تعداد بازدید: ۳۱۸
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران خبرداد :
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با بیان این که ناوگان حمل گاز مایع (ال.پی.جی) کشور توسعه می یابد، گفت: از زمان اجرایی‌شدن برجام تاکنون 76 قرارداد اجاره کشتی با شرکت‎های خارجی از جمله شرکت‌های اروپایی امضا شده است.
امضای 76 قرارداد اجاره نفتکش های ایرانی پس از برجامبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، سیروس کیان‎ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران روز سه شنبه بیان داشت: شرکت نفتکش افزون بر اینکه توان پاسخ به تمامی نیازهای شرکت ملی نفت ایران را دارد، آماده است تا درصورت درخواست و اعلام این شرکت، به تامین کشتی‎های مورد نیاز جهت صادرات نفت و گاز کشور نیز اقدام کند.
وی درباره وضعیت ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران افزود: شرکت ملی نفتکش ایران با ناوگانی به ظرفیت 15.5 میلیون تن، بزرگترین شرکت کشتیرانی نفتی جهان به لحاظ ظرفیت به شمار می‎رود. ناوگان این شرکت هم اکنون با برخورداری از پرچم، کلاس و بیمه معتبر، بدون هیچ مشکلی در آب‎های بین‎المللی تردد دارد.

کیان ارثی با اشاره به اجرایی شدن سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و حمایت از داخل از سال‎های گذشته در شرکت ملی نفتکش ایران، افزود: خرید حدود 90 درصد سوخت مورد نیاز ناوگان از مبادی داخلی، تهیه 80 درصد از روغن و روانکارهای دریایی از شرکت‎های ایرانی، تامین 90 درصد مواد شیمیایی مورد نیاز کشتی‎های ناوگان از داخل، خرید 303 قلم از اقلام مصرفی و عمومی کشتی‎ها از داخل(این رقم تا 600 قلم نیز قابل افزایش است) و واگذاری تعمیرات برخی از ماشین‎آلات کشتی‎ها از جمله موتورهای ژنراتور و موتور اصلی به شرکت‎های داخلی بخشی از فعالیت های شرکت ملی نفتکش ایران در راستای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی است.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ادامه داد: در زمینه اشتغالزایی و جذب دریانوردان ایرانی در سال گذشته 100 نفر دانشجو و فارغ‎التحصیل ایرانی در بخش افسری و 120 نفر ایرانی در بخش ملوانی جذب ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران شده اند که افزایش این تعداد در سال جاری نیز طبق برنامه‎های مصوب دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به عنوان' سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال'، تصریح کرد: شرکت ملی نفتکش ایران اقدامات و برنامه‎های بسیاری در راستای اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی و استفاده از توان داخل در دستور کار دارد و چندی پیش نیز شرکت مشترکی بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع، شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی به منظور افزایش توان تعمیر انواع کشتی در کشور تشکیل شد.
کیان ارثی با موثر خواندن برجام در صنعت نفت، افزود: با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‎ها، موانع پیشروی فعالیت های بین‎المللی شرکت ملی نفتکش ایران نیز برداشته شد؛ به طوری که کلاس، بیمه، پرچم و دیگر الزامات بین المللی ناوگان شرکت ملی نفتکش مجددا برقرار و تردد ناوگان این شرکت به بنادر اروپایی از سرگرفته شد که از جمله آن می‎توان به بازگشت دوباره ناوگان این شرکت به بنادر اسپانیا، هلند و ...اشاره کرد.

**تثبیت حضور ناوگان نفتکتش ایران در بازارهای جهانی
به نقل از شرکت ملی نفت، وی ادامه داد: با گشایش‎های ایجاد شده در برجام، همکاری با شرکت‎های بزرگ نفتی و موسسات معتبر بین المللی مجدا آغاز شد و کشتی‎های ناوگان نیز دوباره به اجاره شرکت‎های خارجی درآمد. درمجموع با این اقدامات شرکت ملی نفتکش ایران توانست بار دیگر حضور خود را در بازارهای جهانی تثبیت کرده و درجهت باز پس‎گیری سهم خود از بازارهای بین‎المللی اقدام کند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران افزود: از زمان اجرایی‌شدن برجام تاکنون 76 قرارداد اجاره کشتی با شرکت‎های خارجی از جمله شرکت‌های اروپایی منعقد شده است.

**ناوگان حمل گاز مایع (LPG) توسعه می یابد
وی در مورد توسعه ناوگان حمل گاز مایع (LPG) گفت: در برنامه‎های تدوین شده شرکت ملی نفتکش ایران توسعه کشتی های حمل گاز مایع برای پاسخگویی به نیاز صادراتی کشور و افزایش فعالیت‎ها در این حوزه، پیش بینی شده است.
کیان ارثی درخصوص پوشش بیمه ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران، بیان کرد: خوشبختانه با اجرای برجام و همچنین اقدامات انجام شده پوشش بیمه بین‎المللی ناوگان نفتکش کشور توسط کلوپ‎های عضو گروه آی.جی.ای دوباره برقرار شده است و درحال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، در زمان تحریم، نفتکش های ایرانی قادر به ورود به بنادر مهم از جمله بنادر اروپایی نبودند، اما پس از اجرا شدن برجام، این موانع برطرف شد.
هم اکنون ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر اروپا و مدیترانه، به بنادر کره جنوبی، چین، هند، تایوان، سنگاپور، اندونزی، امارات، لیبی، الجزایر، ترکیه، برخی کشورهای آمریکای لاتین و... نیز تردد دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: