کد خبر: ۷۲۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
تعداد بازدید: ۴۷۰
واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به سخنان و اتهامات سخنگوی قوه قضائیه علیه دولت در تریبون نمازجمعه
اگر این شبیه‌سازی‌ها منحصر به همان شعارهای روز قدس و مداحی سیاسی عید فطر و نشریاتی که به مقایسه رفتار بنی صدر با رئیس‌جمهور کنونی می‌پرداختند، محدود می‌شد خیلی جای نگرانی نبود اما با گفته‌های سنگین سخنگوی دستگاه قضا چه باید کرد؟
انتقاد از شبیه‌سازی روحانی با بنی‌صدر توسط اژه‌ای!/ چطور از احمدی‌نژاد احساس فتنه نکردید؟هفته قوه قضائیه گذشت و آنقدر که بنی صدر مطرح شد، بهشتی نشد، زیرا اولی برای این ملت دیگر تمام شده بود اما پروژه شبیه سازی شرایط کنونی با حوادث آن دوران، موجب گردید برای نسلی که این حوادث و اسامی را در کتاب‌های تاریخ خوانده بودند و یا از زبان پدر و مادران خویش شنیده‌اند، انگیزه‌ای برای ورود پیدا کنند و متاسفانه فریب‌های دنیای مجازی برای آنها چهره دیگری می‌سازد. و برای همین باید نوشت: "بهشتی باز مظلوم".

به گزارش خبرداغ ، روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه یادداشت خود نوشته است: اگر این شبیه‌سازی‌ها منحصر به همان شعارهای روز قدس و مداحی سیاسی عید فطر و نشریاتی که به مقایسه رفتار بنی صدر با رئیس‌جمهور کنونی می‌پرداختند، محدود می‌شد خیلی جای نگرانی نبود اما با گفته‌های سنگین سخنگوی دستگاه قضا چه باید کرد؟



ایشان در قالب بیان تاریخ و شرح خصوصیات بنی صدر و اینکه او مغرور به رای مردم نهادها را تخریب می‌کرد به زمان حال نقبی می‌زنند و می‌فرمایند: ''در داخل بعضا از لسان مسئولان ملت، نهادهای انقلابی، سپاه و دستگاه قضایی تحقیر می‌شوند، امروز تخریب علیه این نهادها شدت گرفته، به تجربه گذشته که نگاه می‌کنم یک توطئه و فتنه جدید در راه است یک اقدام جدید در پیش است''....اکنون که یک مقام رسمی کشور و یک چهره امنیتی شاخص بطور زنده با جهان سخن می‌گوید، این نگرانی تقویت می‌گردد که جریانی مصمم است جامعه را به سمت و سوی اختلاف و رودرویی ببرد، آن هم در شرایط حاد تهدیدات ترامپ و شیوخ مرتجع منطقه بر علیه کشورمان.

شاید لازم باشد سخنگوی محترم دستگاه قضا به چند سئوال ساده یک شهروند جواب دهند:

1- منش و شیوه رفتار شهید بهشتی حتی در قبال بنی صدر، دعوت به آرامش و وحدت بود. آیا جنابعالی با مرور سخنان خود چنین برداشتی دارید؟

2- منظور از مسئولینی که نهادهای انقلابی و قوه قضائیه را تخریب می‌کنند کیستند؟ اگرضد انقلاب باشد که واقعه جدیدی نیست ولی اگر خدای ناکرده کنایه به رئیس‌جمهور مستقر و منتخب اکثریت ملت است، باید درپیشگاه خداوند متعال و مردم پاسخگو بود. زیرا هیچ سندی وجود ندارد که ایشان نهادهای انقلابی و قوه قضائیه را تخریب کرده باشند.

3- اگر جنابعالی با شامه تیز و تجربیات طولانی خود در حوزه امنیت، فقط به خاطر یک انتقاد ساده از نحوه عملکرد اقتصادی نهادی انقلابی، خبر از فتنه و توطئه جدید می‌دهید پس چگونه بود وقتی رئیس‌جمهور سابق عبارت زننده ''برادران قاچاقچی'' را بکار برد، احساس فتنه نکردید؟

و نهایتا باید گفت شرایط امروز هیچ شباهتی به سال 60 ندارد مسئولان کشور همه انقلابی و یکپارچه زیر چتر قانون و ولایت هستند و در میان آنها حتی یک نفر نیست که با سپاه یا هر نهاد دیگری که جنابعالی در قیاس با حوادث اوایل انقلاب بیان کردید، کوچکترین زاویه‌ای در مشروعیت و تلاش برای استحکام آن داشته باشد. پس هدف از این بیانات چیست؟ چرا مردم باید همواره در ترس و نگرانی از آینده باشند؟ همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند اجازه دهید دولت جدید هرچه زودتر مستقر شود و با همکاری همه نهادها بویژه قوه قضائیه برای پیشرفت کشور و آرامش مردم تلاش نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
0
چه کسی می گفت چراسپاه موشک پرانی می کند؟چه کسی می گفت چراشعارمرگ براسرائیل ومرگ برامریکاروی موشکهامی نویسی؟چه کسی به رهبری کنایه میزدومی گفت حضرت علی(ع)توسط اکثریت مردم انتخاب شد؟چه کسی جزخودشخص رئیس جمهوردائمابه رهبری وسپاه حمله میکرد؟
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
0
0
انسان باید باتوجه نص قرآن مجید وسیره رسوالله ابتدا به امر خود را محاسبه بکند ونقایص رفتاری وشغلی خود را مرتفع سازد وبعد دیگران را نقد نماید. متاسفانه بعضی ازما فراموش کرده ایم که انبیا ومعصومین مصون ازخطا هستندولی خداوند علیم در قران به رسولش خطاب می فرمایند :ای پیامبر به پیروانت بگو من هم بشری مثل شما هستم ...... هدف خداوند از این عمل این بوده که ما پیروان قران ورسول خدا فقط با اقتدا به کتاب الله وسیره رسول الله برای سایر مسلمین وبه خصوص مسئولین دایره قدسی ومعصومیت درست نکنیم وعده ای را مصون از اشتباه وخطا وعده ای دیگر را مملو از خطا بدانیم ونگهبان در بهشت شویم ودر جامعه ریاکاری ودروع را ترویج دهیم .آقای محترمی مثل اژه ای درجایگاه یک قاضی باید علی گونه قضاوت کند حتی با دشمنانش اگر راست می گوید باید به مولا علی اقتدا بکند. یکی از نظرات فوق الذکر به سخنان اقای روحانی در مورد رای مردم واقبال به علی (ع) اشاره کرده است. دوست عزیز بزرگترین اشتباه ما این است که به جای عمل به دستورات وسیره رسول خدا ومولا یا امام حسین به فرعیات چسبیدیم در عاشورا به جای بیان اهداف قیام وسیره آن حضرت فقط به زیاد کردن دسته ها وگریاندن مردم با هر کلمه ای می پردازیم. عمل به دستورات وسیره ایشان ما را بهتر به سعادت می رساند. متاسفانه اصول گران واصلاحیون بعد از رحلت امام همه چیز را ملعبه سیاست کرده اند و خود هوادارانشان با تخریب یکدیگر آبروی نظام را می برند. بنده به عنوان یک جانباز مدافع دین ومیهن اسلامیمان هم درد دین دارم وهم درد نظامی که با خون همرزمان شهیدم که بعضی هنوز ۱۶ ساله نشده بودند؛ابیاری ورشد ونمو کرد.
هم وطن آن روزها کسی از انقلابیون ویا رزمندگان نمی پرسیدکه طرفدار چه جناحی هستی ؟از کسی نمی پرسیدند سنی یا شیعه یا ملی گرا یا مسیحی یا کلیمی یا هستی یا نه؟
دران زمان خودی وغیر خودی معنی نداشت!
البته اکنون فرصت طلبان نفوذی که دینی به نظام ادا نکرده اند درلباس استاد دانشگاه،روحانی وعالم دینی، سیاستمدار،نظامی،بسیجی و... می خواهند به صورت نرم وبا اختلاف افکنی در بین انقلابیون اصیل از آب گل آلود ماهی بزرگی بگیرند. اینان تا رده های بالا رشد کرده اند. فردی مثل مشاعی که اطرافیانش از وابستگان منافقین هستند ؛ببین از کجا شروع کرده وبه چه جاهای حساسی نفوذ کرده وسرانجام به جایی رسیده که از امام زمان هزینه می کند. اقای اژه ای در طول ۸ سال وزمانی که این فرقه گفتند: آقایون وبرادران قاچاقچی . کجا بودند . بنده در انتخابات اخیر به آقای ... رای دادم وطرفدار هیچ کدام از دو کاندیدای مدّ نظر نبودم. ولی از بد معرفی کردن دین ونظام به کودکان ونوجوانان امروز که مورااز ماطت بیرون می کشند ،بیزارم وسخت بیزارم.چون در مدارس شاهد دور شدن این گروه ها از دین ونظام وگرایش به مظاهر باستانی وعرفانی وغربی هستم .اگرشما هم وطن در خیابان های شهر محل زندگی گردشی همراه با تجسس داشته باشید به کنه سخنانم پی خواهید برد بعدهم آفتاب آمد دلیل آفتاب. ان وقت میفهمی که این شعارها یعنی کشک. مردم ناراضی را خواهید دید وکم هم نیستند؟! همه اینها به خا طر تناقضات حرف وعمل مسولین وبعضی از علما وعملکرد بد مسئولین محلی است. ما نباید خودمان را گول بزنیم . جنگ بین روحانی ودیگران جنگ قدرت است ودراین بین مردم ومشکلاتشان به کلی فراموش شده است. صددرصد مدارس ما با کمک های مردم وپولی که زمان ثبت نام بدون استثنا از والدین می گیرند اداره می شود. به جز مدارس عشایری وروستایی که مبلغی درحد بهای سوخت واب وبرق به حسابشان واریز می شود مابقی موقع ثبت نام با توجه به وضعیت مالی والدین مبلغ حدود ۵۰ تا ۳۰۰ هزارتومان درشهرهای متوسط مثل دزفول ،نجف آباد،خمین،گرگان واردبیل و....از والدین اخذ می شود. اگر کارگری گفت ندارم در۴ قسط دریافت می کنند. درقانون اساسی ما تادیپلم تحصیل مجانی است. اما ظاهرا این گونه نیست وهمین موارد ومشابه ان ایجاد نارضایتی اجتماعی وسیاسی را باعث می شود. برای اینها وسایر مسایل حقیر ودیگر ایثارگران درد دین ونظام دارند. نظامی که برایش جان می دهند. ما نمی خواهیم نظام مقدسمان با دعواهای تریبونی؛ دردنیا خدشه دار شود ودر داخل نزد قشر جدید بد جلوه داده شود. وقتی یک قاضی مملکت روی یک موضوع سکوت اختیار می کند ودر موضوعی دیگر که مربوط به جناح مقاباش است؛واکنش نشان می دهد.از نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۷۰ساله دچار تردید ریشه دار می شوند ووقتی کسی جواب درستی در این شهر شلوغ به او نمی دهند . تردید به درد ودردبه چیزهای بدتری تبدیل می شود. و...الخ
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: