کد خبر: ۷۲۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۴۱۶
رئیس کل بانک مرکزی گفت: مدیریت بهینه انتظارات در چارچوب یک سیاست ارتباطی منسجم و نیز مدیریت مناسب نقدینگی و ارتقای انضباط پولی در زمره مهم‌ترین اهداف بانک مرکزی در حوزه ثبات پولی و کنترل تورم است.
ضرورت هوشیاری برای جلوگیری از بازگشت تورم دو رقمیبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی صبح امروز در بیست و هفتمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی اطهار داشت: بخش مهمی ازمشکلات امروز نظام بانکی به مجموعه‌ای از کاستی‌ها و نارسایی‌های ساختاری مربوط است.

وی گفت: نظام بانکی در اقتصاد بانک محور ما از اهمیت به سزایی برخوردار است.

سیف تصریح کرد: نظام بانکی درسال‌های اخیر با تنگناها و محدودیت‌هایی رو به رو بوده و در کنار آن نیز از نظام بانکی انتظار می رود به عنوان تامین‌ کننده منابع مالی، نقش محرک و پیشران در رشد اقتصادی را داشته باشد.

سیف با بیان اینکه نظام بانکی خود نیز نیازمند توجه و مراقبت جدی است، خاطر نشان کرد:  برنامه‌ریزی‌ برای ادامه تصمیمات و سیاست‌های مناسب به منظور فاصله‌ گرفتن از روندهای منفی گذشته ضروری است.

وی ادامه داد:  مدیریت بهینه انتظارات در چارچوب یک سیاست ارتباطی منسجم و نیز مدیریت مناسب نقدینگی و ارتقای انضباط پولی در زمره مهم‌ترین اهداف بانک مرکزی در حوزه ثبات پولی و کنترل تورم است.

سیف دستاوردهای تورمی  دولت از ‌ نظر ماندگاری تورم‌ پایین را در تاریخ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: این موضوع دستاوردی مهم برای بانک مرکزی در ایجاد فضای اطمینان و آرامش در سطح اقتصاد کلان، حفظ نظام قیمت‌های نسبی کارا و کسب اعتبار بین‌المللی بوده و نمی‌توان نقش آن را در دستیابی به دیگر اهداف از جمله ثبات بازار ارز و کمک به رشد اقتصادی نادیده گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود موفقیت‌های حاصله در زمینه کاهش مستمر نرخ تورم و حفظ این دستاورد در چهار سال گذشته، افزایش نرخ تورم به ۱۰.۲ درصد در خرداد ماه سال جاری، حاکی از ریسک‌های موجود پیرامون حفظ دستاوردهای حاصله در زمینه مهار تورم و لزوم هوشیاری مجموعه سیاستگذاری کشور در این زمینه است و امید است با تقویت انضباط پولی و مالی و اتخاذ راهکارهای موثر، به زودی شاهد بازگشت مجدد نرخ تورم به سطوح تک رقمی باشیم. 

رئیس کل بانک مرکزی سیاست ارزی بانک مرکزی را هم‌راستا با بهبود شرایط رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: یک جنبه مهم از این سیاست به ایجاد ثبات در بازار ارز مربوط می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: