کد خبر: ۷۲۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
تعداد بازدید: ۴۵۳
سفیر ایران در آنکارا تاکید کرد: اصحاب رسانه مسئولیت مهمی برای توسعه همکاری‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی فی‌مابین ایران و ترکیه دارند.
اختلافات ایران و ترکیه درباره سوریه مانع گفت‌وگو و همکاری میان دو کشور نبوده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در آنکارا در جمع مدیران رسانه‌های ترکیه روند همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای ایران و ترکیه را تشریح کرد.

او با رو به توسعه خواندن روابط ایران و ترکیه اظهار داشت: حجم روابط تجاری اقتصادی جاری میان ایران و ترکیه بیش از یازده میلیارد دلار است و این روند در جهت ارتقا به سمت چشم‌انداز مورد نظر روسای جمهور دو کشور تا سقف سی میلیارد دلار در حرکت است.

سفیر ایران افزود: برای توسعه مناسبات اقتصادی نیازمند تامین امکانات مورد نیاز برای بسترسازی نرم و سخت‌افزاری هستیم.

طاهریان‌فرد در زمینه همکاری‌های مشترک ایران و ترکیه برای توسعه امنیت و برقرای صلح و ثبات در منطقه تصریح کرد: اختلاف‌نظرهای درخصوص تحولات سوریه میان دو کشور مانع گفت‌وگوهای سازنده و تعامل و همکاری مشترک فی مابین دو کشور نبوده و از این جهت هم در مسیر چندجانبه در آستانه و دوجانبه تلاش می‌کنیم که صلح و امنیت در سوریه برقرار شود و در این زمینه نقش روسیه نیز بسیار مهم است.

او با اشاره به روابط دیرینه فرهنگی و تاریخی میان دو کشور خاطرنشان کرد: سالانه بیش از دو نیم میلیون ایرانی به ترکیه سفر می‌کنند و به همین ترتیب شهروندان ترکیه مقصد گردشگری خود را از میان شهرهای تاریخی و دیدنی ایران انتخاب می‌کنند. مبادلات مطالعاتی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف ادبی، هنری، شعر و زبان‌آموزی و نیز موسیقی، نقاشی و صنایع دستی در مناسبت‌ها و تعاملات میان دو کشور به شکل پویا در جریان است خصوصا روابط مطالعاتی و تحقیقاتی میان اندیشکده‌های فکری و دانشگاه‌های دو کشوردر مسیر خوبی قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: