کد خبر: ۷۲۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
تعداد بازدید: ۴۵۱
کارشناس حقوق بین الملل و عضو موسسه عالی مطالعات بین المللی ژنو با اشاره به اقدام توتال برای سرمایه گذاری در ایران با وجود تصویب تحریم های جدید در ایران تاکید کرد: علیرغم تهدیدهای قانونی و فضای ارعابی که کنگره قصد ایجاد آن را دارد، ارزشِ ورود به بازار ایران به قوت خود باقی است.
پیام توتال به کنگره آمریکا درباره سرماه گذاری در ایران با وجود تصویب تحریم های جدیدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، رضا نصری در کانال تلگرامی خود در مطلبی با عنوان 'پیام توتال برای کنگره' نوشت: در حالی که کنگره آمریکا در پی تصویب یک لایحه تحریمی جدید علیه ایران است، شرکت توتال فرانسه اعلام کرده که توسعه میدان گازی پارس جنوبی را با سرمایه‌گذاری اولیه یک میلیارد دلار آغاز خواهد کرد.
این اقدام شرکت توتال حاوی چهار پیام برای کنگرهٔ آمریکاست:
- اول اینکه توافق هسته‌ای بزرگ‌تر از آن است که سقوط کند. به عبارت دیگر،‌ شاید مناسب‌ترین کاربرد اصطلاح مرسوم «Too big to fail» در مورد برجام باشد!
- دوم اینکه حتی اگر آمریکا در پی مختل کردن برجام است، اروپا راه خود را مستقل از آن ادامه خواهد داد. به بیان دیگر، شرکت‌های بزرگ و دولت‌های اروپایی منافع خود را با ایران دنبال خواهند کرد، و در صورت لزوم در برابر کنگره و دولت آمریکا به «مقاومت مدنی» و نافرمانی مبادرت خواهند کرد.
- سوم اینکه محاسبات و «ریسک‌سنجی» ما نشان می‌دهد که علیرغم تهدیدهای قانونی و فضای ارعابی که کنگره قصد ایجاد آن را دارد، ارزشِ ورود به بازار ایران به قوت خود باقی است. توتال می‌تواند الگویی برای سایر سرمایه‌گذاران باشد.
- چهارم اینکه اگر بوئینگ آمریکایی می‌تواند با ایران وارد معاملات کلان شود، قطعاً شرکت‌های اروپایی نیز خود را در برقراری ارتباط با ایران محق می‌دانند!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
اقتدار دفاعی سپاه ثابت کرد که در برابر زورگویان باید با اقتدار وارد شد نه التماس! اگر دولتمردان هم بر این باور بودند طی این 4 سال گذشته این قدر امتیاز نقد در برابر امتیاز نسیه نمیدادند و دشمن را بزک نمیکردند!


اقتدار سپاه در موشکباران محل تجمع و پشتیبانی گروهک تکفیری داعش در سوریه موجب شادی دل خانواده معظم شهدا و ملت شد. انشاءالله درس عبرتی برای وادادگان داخلی باشد که در برابر زورگویان متکبر و خودخواه با صلابت برخورد کنند.

شلیک موشک از فاصله حدود 700 کیلومتری یعنی از کرمانشاه به قلب مواضع گروهکهای تکفیری داعش در دیرالزور سوریه پاسخ ددمنشی آنها در تهران و مرهمی بر دلهای زخمی ملت و خانواده معظم شهدا بود و امیدوارم درس عبرتی باشد برای شیطان بزرگ و اذنابشان که با دم شیر بازی نکنند.


الله اکبر! هر یک از موشکهایی که شامگاه یکشنبه به قلب دشمن شلیک شد سیلی محکمی به استکبار و تروریستها بود. امیدوارم دشمنان، پیام این موشکها را به درستی درک کرده باشند.


یکشنبه گذشته که چند موشک ایران به محل استقرار تروریستهای داعش در سوریه پرتاب شد خوشحالی زایدالوصفی پیدا کردم. مدتها آرزوی این کار را داشتم. خدا شاهد است وقتی خبر پرتاب موشک به سمت تروریستها را از رسانه ملی شنیدم بیاختیار ذکر تکبیر بر زبانم جاری شد.


مدعیان اصلاحات، ایران اسلامی را به مذاکره با داعش دعوت کردند اما حادثه تروریستی پایتخت نشان داد که زبان مذاکره برای قوم وحشی بیمعناست و فقط موشک است که میتواند این کفتارهای بددل را تارومار کند.


دولتمردان آمریکا و عناصر خودفروخته آنان در کشور سگ کی باشند که بخواهند نظام جمهوری اسلامی را تغییر بدهند یک به یک فدای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم شد و نخواهیم گذاشت خواب آمریکاییها و بدخواهان در ایران اسلامی تعبیر شود.

خداوند را شاکریم که مشاهده کردیم دست قدرت الهی از آستین یاران آخرالزمانی سید و سالار شهیدان کربلا (امام حسین (ع)) یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیرون آمد و انتقام خونهای پاک شهدای دو حادثه تروریستی اخیر در تهران از داعشیهای تروریست گرفته شد. این ضرب شستی که سپاه نشان داد جای تقدیر و تبریک دارد.



بعد از 4 سال سرکار گذاشتن مردم و برجام برجام کردن، اکنون حضرات اعلام میکنند آمریکا بدعهدی کرده است! گویا خود هیچ نقشی در این سناریو نداشتهاند! در حالی که از همان ابتدا به طور مکرر در جلسات عمومی و خصوصی رهبر معظم انقلاب اعلام کرد که آمریکا بدعهد است، فریب نخورید! آنها امروز دیگر باید پاسخگوی بیتدبیری خود باشند. حتی شیطان بزرگ از سرعت نابودی تاسیسات هستهای کشورمان توسط دولت، حیرتزده شده بود!
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
خدا را سپاسگزارم که رهبری مقتدر، شجاع، حکیم و... به ما عنایت کرده است که در برابر تمامی جهانخواران زر و زور و تزویر با صلابت ایستاده است و سیلی محکمی در این موشکباران به نوکران آنها در سوریه زد. واقعاً حضرت آقا ثابت کرد که دیگر زمان بزن و دررو گذشته است!


6 سال پس از شهادت پدر موشکی ایران سردار تهرانی مقدم گوش جان صدای او را در سیلی محکمی که غرش 6 موشک ذوالفقار او به داعش زد میتوانست بشنود که به ولی و امام خویش لبیک میگوید! پس لرزههای انفجار این موشکها بلافاصله به سرزمینهای اشغالی، آمریکا و عربستان رسید! آمریکا با زدن بیش از 50 موشک به فرودگاه الشعیرات سوریه حتی نتوانست به باند فرودگاه آسیبی بزند اما سپاه مقتدر با شش موشک هم به نفرات و هم به ادوات گروهکها ضربات سهمگینی وارد کرد.


حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر تروریستهای پرورش یافته آمریکا، اسرائیل و عربستان در خاک سوریه باعث شادی و غرور همه مسلمانان و آزادگان در سراسر جهان شد و واقعاً جای سرور و افتخار دارد. به مردم عزیزمان تبریک و به سپاه دلاور دست مریزاد میگوییم و اینکه ایرانی هستیم افتخار میکنیم.


اصابت برقآسا و کوبنده موشکهای میانبرد نقطهزن سپاه به مواضع تروریستهای داعشی و هلاکت جمع زیادی از آنها از جمله فرمانده ارشد آنها به نام ابوسعد به خوبی به شیطان بزرگ، انگلیس خبیث، رژیم صهیونیستی و آلسعود فهماند که آنها در حد و اندازهای نیستند که بخواهند به مقابله با ما برخیزند. به غرب یاوران هم فهماند که پروژه برجام نظامی در نطفه عقیم است و اگر بخواهند پا از گلیم خود درازتر کنند به زبالهدان تاریخ فرستاده میشوند!


سپاه اگر دارای بالاترین شم سیاسی نباشد هرگز نمیتواند پاسدار انقلاب باشد. در زمان حیات امام راحل(ره)، همیشه سپاه بزرگترین مفسر انقلاب و آموزش دهنده نیروهای بسیج مردمی از طرق مختلف برای مقابله با دشمنان و منافقین بود. اما امروز برخی درصدد تضعیف این نهاد انقلابی برآمدهاند با این دستاویز که سپاه نباید در سیاست دخالت کند. در حالی که سپاه جناحی نیست و بنا به وظیفه ذاتی خود از دستاوردهای انقلاب حفاظت میکند.


دولت اگرچه در واکنش به تحریمهای جدید و گسترده آمریکا علیه ایران تعلل کرد ولی خدا را شکر که سپاه پاسداران با حمله موشکی به منطقه استقرار تروریستهای داعش در خاک سوریه جواب محکم و دندانشکنی به آمریکاییها و مزدوران آنان در منطقه داد.

از دل و جان از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع دشمنان یعنی مزدوران آمریکا، اسرائیل و عربستان حمایت میکنیم و معتقدیم این حمله تنها یک قولنجشکنی سرانگشتان سپاه پرافتخار ایران بود!


حمله موشکی سپاه بر مواضع داعشیها در خاک سوریه همه ملت را خوشحال ساخت البته بدخواهان نظام یعنی عوامل مزدور آمریکا در داخل کشور از این اقدام ناراحت و عصبانی هستند و باید هم به خاطر خنثی شدن طراحیهای چندین ساله خود ناراحت باشند.

این موشکها پیام صلح و امنیت را به منطقه مخابره کرد و از سویی برای دشمنان سیلی محکمی خواهد بود تا مبادا دیگر هوس ترقهبازی در سرزمین ایران اسلامی را بکنند و این را بدانند که پاسخ بعدی کوبندهتر خواهد بود.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
لعنت بر حامیان تروریستها
خدا لعنت کند این حامیان تروریست ها را که برای مردم عادی و بی گناه وحشت ایجاد می کنند. آخر یک نفر عابرپیاده که نه داعش را می شناسد و نه کاری به مسایل سیاسی دارد چرا باید از تردد در خیابان های شهر خودش بترسد؟ فرق نمی کند این عابرپیاده در پاریس باشد یا در لندن یا در تهران یا در هر کجای دنیا. این ها خیلی پستی به خرج می دهند که مردم را میترسانند.


چرا مسئولان اجازه اعزام به حج را میدهند؟
هفتادوهفت ساله هستم و تاکنون دو بار به مکه مشرف شدم، اما برایم جای سؤال دارد با توجه به اینکه دولت عربستان این همه تروریست اجیر میکند و به ایران میفرستد، چرا مسئولان کشوری اجازه اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی را میدهند؟
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
عملیات موشکی سپاه پیام رسان پایان عربده کشی زورگویان جهان درمنطقه بود
عملیات موشکی سپاه پاسداران پیام پایان دوران عربده کشی آمریکا و زورگویان جهان درمنطقه را به همه رساند.
این عملیات موشکی ثابت کرد که اگر آمریکا و دیگرحامیان تروریست ها تاکنون بی پروا در منطقه ترک تازی کرده اند، محور مقاومت و پشت سر آن جمهوری اسلامی نیز امکانات و ابزارهایی برای مهار این بلند پروازی های خطرناک دارد.

این عملیات فقط گروه تروریستی تکفیری داعش را هدف قرار نداد بلکه خواب از سر حامیان منطقه ای و بین الملی تروریست ها پراند و قطعا دوران پیش و پس از این عملیات یکسان نخواهد بود.

شلیک موشک های ایرانی از مسافت 650 کیلومتری و اصابت آن ها به هدف بدون هیچ خطایی، دوستان را به تحسین واداشت و دشمنان را نیز وادار به بازنگری در محاسبات خود می کند.

حامیان تروریسم اکنون می دانند که سرمایه گذاری در جذب، آموزش و اعزام تروریست ها و جنایت آفرینی بی پاسخ نخواهد ماند و امکان و توان پاسخ نیز به خوبی وجود دارد.

نکته مهم تر که باعث تعجب دوست و دشمن شده است، دستیابی به چنین توان و امکانات نظامی درسایه تحریم های ظالمانه چند ده ساله است.

ایرانی ها با عقل، تدبیر و صبر راهبردی خود در طول ده ها سال به تدریج این چالش را به یک فرصت گرانبها تبدیل کرده و اکنون ثمره صبر خود را مشاهده می کنند.

تمام این تحولات در میدان سوریه نشان می دهد که طرح تجزیه طلبانه طاغوتی، تروریستی، آمریکایی، وهابی و صهیونیستی در منطقه درحال فروپاشی و طرح عزت، سربلندی، مقاومت و احترام به قوانین بین المللی در حال تقویت است.

سرنگونی جنگنده سوری ازسوی ائتلاف آمریکا نیز گامی مستقیم و جدید در حمایت از تروریسم است بویژه اینکه گروه های تروریستی منطقه که مولود ازدواج اندیشه های اطلاعاتی، تجزیه طلبانه و توسعه طلبانه آمریکای – صهیونیستی با اندیشه تکفیری و سرمایه نفتی کشورهای عربی است و طبیعی است به هر شیوه ای از آن حمایت و حفاظت کنند.

طبیعی است هنگامی که ارتش سوریه با پشتیبانی محور مقاومت پیشروی می کند و مناطق بیشتری را از تروریسم پاکسازی می کند، آمریکا و دیگرهم پیمان های تروریست پرور آن در منطقه راضی نباشند و برای جلوگیری از این موفقیت ها به هر شیوه ای متوسل شوند.

سرنگونی جنگنده سوری پیش ازآنکه چالشی برای سوریه باشد، به مبارزه طلبیدن روسیه و تلاشی برای اثبات قدرت نظامی آمریکا و ناتو در مقابل این کشور است.

• ارتش و نیروهای مسلح سوریه بدون توجه به این مزاحمت ها به مسیر خود در مبارزه با تروریسم ادامه می دهند و پاسخ دندان شکن و قاطع خود را با پیروزی بر تروریست های دست پرورده آمریکا خواهند داد.
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۱
0
0
درپاسخ به ولیعهد نجس وحشی، برفرهنگ و بی شخصیت جدید عربستان جنایتکار.
عربستان سعودی دشمن تاریخی مردم ایران است.
زمان مناسب برای پاسخ ایران به تجاوزهای عربستان سعودی فراررسیده است.
عربستان سعودی را با خاک یکسان می کنیم.
ریاض و مکه را با خاک یکسان می کنیم.
ولیعهد جدید عربستان پای خود را ازگلیمش درازترکرد.
کاری می کنیم ولیعهد جدید عربستان اقدامتش پشیمان شود.
آل سعود ازحمایت گروه های تروریستی درمنطقه وجهان دست نخواهد کشید.
ولیعهد جدید عربستان باید پاسخگوی دخالت خود درامور کشورها باشد.
آنچه امروز درمنطقه وجهان و به ویژه یمن دیده می شود منعکس کننده جنایات آل سعود است.
بهترین پاسخ انتقام ازعربستان سعودی است.
بهترین پاسخ انتقام ازسعودی ها است.
ازآمریکا وعربستان سعودی انتقام می گیریم.
عربستان سعودی عددی نیست که با ایران بجنگد.
عربستان سعودی جرات رویارویی مستقیم با ایران را ندارد.
هیچ کشوری جرات درگیرشدن با ایران را ندارد.
رژیم جنایتکارآل سعود مررج اسلام آمریکایی است.
مردم ایران جنایات عربستان سعودی را فراموش نمی کنند.
آل سعود لیات اداره حج را ندارد.
آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفیین را ندارد ازخون شهدای منا نمی گذریم.
سعودی ها ازکاری که درفاجعه منا، یمن ومنطقه انجام دادند پشیمان می شوند.
سیاست های نادرست وغلط عربستان سعودی درمنطقه خسارت زیادی به مسلمانان زده است.
با عربستان سعودی روابط ایجاد نخواهیم کرد مگراین که آدم بشود وازظلم کردن دست بردارد.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: