کد خبر: ۷۲۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
تعداد بازدید: ۳۰۱
جان کری ، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با وزرای امور خارجه ایران، نروژ ، اندونزی و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسشی درباره توافق هسته ای با ایران گفت: توافق هسته ای ایران به اهداف خود رسید و کارآمد است. این بسیار مهم است که کشوری که در دانش و فناوری در چرخه هسته ای به پیشرفت های شایانی رسیده است به شکل داوطلبانه تصمیم می گیرد در یک مذاکرات گزینه های خود را کنار بزند و احتمال استفاده از تسلیحات هسته ای را هم در هر زمانی به صفر برساند و در ادامه مذاکرات با برقراری یک رژیم بازرسی بسیار محکم بر برنامه هسته ای خود موافقت کند.
جان کری: رهبران کشورهای منطقه به من و اوباما می گفتند که باید ایران را بمباران کنید / می گفتند تنها راه حل مسئله هسته ای ایران، بمباران استبه گزارش خبرداغ،جان کری در ادامه افزود: این یک حقیقت است که ما تا پیش از رسیدن به توافق هسته ای به سمت یک تنش بسیار جدی با ایران حرکت می کردیم.به هیچ وجه نمی توان لطیف تر وضعیت ما با ایران در آن شرایط را توصیف کرد ما واقعا به سمت یک تنش بسیار جدی با ایران حرکت می کردیم.

جان کری تصریح کرد: رهبران کشورهای منطقه در همان زمان به من و به رئیس جمهور وقت ، باراک اوباما می گفتند که باید ایران را بمباران کنید. آنها می گفتند تنها راه برای حل مسئله هسته ای ایران بمباران است.اما ما در برابر همه این تحرکات یک مسیر متفاوت را اتخاذ کردیم . البته حقیقت این است که نمی توانستیم به تنهایی در این مسیر حرکت کنیم. ایران هم باید به این مسیر می پیوست و تصمیم های خاص خود را برای قرار گرفتن در این مسیر می گرفت. 

وی افزود: ما به یک راه حل مورد توافق هر دو طرف رسیدیم و طرفین در این مسیر و در این توافق به آنچه نیاز داشتند رسیدند. روشی که ما در پیش گرفتیم کارامد بود و جواب داد و امروز جهان امن تر است. امروز منطقه هم امن تر است.

وزیرخارجه پیشین آمریکا گفت:بدون توافق هسته ای با ایران همانطور که از بحران هایی که امروز در منطقه شاهد هستیم می توانید نتیجه بگیرید که چطور می توانستیم بحران هسته ای چند کشور با ایران را حل کنیم . آن چه که باید به آن دقت کنیم و بسیار مهم است این است که ایران به شکل کامل به تعهدات خود در برجام پایبند بوده و هست.

جان کری ادامه داد: فکر می کنم بخاطر همه این فواید و ملاحظات است که چهره های عاقل در دولت ترامپ گواهی پایبندی ایران به توافق هسته ای را صادر می کنند و رکس تیلرسون وزیرخارجه در نامه ای پایبندی ایران به توافق هسته ای را به کنگره اعلام می کند.

وی افزود: به همین دلیل انچه که بسیار مهم است این است که سایر کشورها هم به مسئولیت های خود در برجام پایبند باشند.

منبع: اعتماد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
0
0
سعودی ها نجس وحشی، فرهنگ وبی شخصیت علنی گفتند جنگ را به داخل ایران می بریم ولی دولت روحانی تاکنون خفه خون گرفتن!
سکوت، کوتاهی، ناتوانی وخیانت های دولت روحانی عامل اصلی جنایت، خیانت های وتجاوزهای عربستان سعودی است.
ظریف شریک جنایات عربستان سعودی است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: