کد خبر: ۷۲۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
تعداد بازدید: ۲۸۸
مه آبادی خبر داد:
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از افزایش ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرواز خطوط هوایی قطر از آسمان ایران خبر داد.
استفاده ۱۰۰ تا ۱۵۰ پرواز هواپیمایی قطر از آسمان ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، مه‌آبادی گفت: پیش‌تر سه جریان عمده ترافیکی از قطر انجام می‌شد که یکی از این جریان‌ها از دوحه به اروپا و آتلانتیک‌شمالی و به عکس است و این جریان که شامل غالب پروازهای قطری است تقریباً بدون تغییر باقی مانده و فقط حدود ۳۰ پرواز به سمت اروپای‌جنوبی در مسیر کشورهای بحرین، عربستان و مصر وارد جنوب اروپا می‌شد از جنوب شیراز وارد ایران شده و از مسیر اصلی خلیج فارس به اروپا وارد جریان ترافیکی ما خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران متذکر شد: در جریان دوم که جریان ترافیکی مسیر آفریقاست قبلا از طریق بحرین، عربستان و مصر وارد آفریقا می‌شد اما الان از جنوب شیراز به سمت بندرعباس وارد شده و تحویل کشور عمان می‌شود و با دور زدن شبه‌جزیره عربستان وارد آفریقا می‌شود. این جریان ترافیکی که حدود ۵۰ ترافیک است حدود ۳۰ دقیقه در فضای آسمان ما پرواز می‌کند.

وی افزود: در جریان سوم که جریان هند و خاور دور است بخشی از آن از مسیر کشور ما عبور می‌کرد و بخشی از طریق امارات، مسقط، پاکستان بود که در شرایط کنونی تعدادی نیز در آسمان کشور ما پرواز می‌کند. از حدود ساعت ۴:۳۰ دقیقه بامداد امروز جریان ترافیکی جدید مورد پذیرش کشور ما قرار گرفت و عملیاتی شد.

مه‌آبادی گفت: با درخواست کشور قطر و سازمان بین‌المللی‌ ایکائو و پایبندی به تعهدات بین‌المللی این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت. تغییر در افزایش و ایجاد راه‌های هوایی و در ساختار فضایی کشور زمینه و ظرفیت پذیرش این ترافیک‌ها را دارد.

وی گفت: پس از ایجاد ۱۵ هزار کیلومتر راه هوایی در غالب فاز اول طرح مدیریت آسمان ایران شهر ظرفیت بسیار خوبی ایجاد شده و می‌توانیم به تقاضاهای بین‌المللی پاسخ بدهیم. با تکمیل فازهای بعدی می‌توانیم ترافیک‌های سنگین‌تری را هم پاسخگو باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: