وی این الزامات را که میتوان به ارکان انقلاب نیز تعبیر کرد، رهبری الهی، شریعت الهی و مردم دانست و اضافه کرد: اگر این ارکان را همچون مثلثی در نظر بگیریم رهبری و شریعت الهی همچون دو ضلع مثلث و مردم قاعده آن خواهند بود که به عبارتی دیگر رهبری و شریعت شرط لازم و مردم شرط کافی انقلاب هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه مردم هم حدوثا و هم بقائا در انقلابها نقش دارند، خاطرنشان کرد: در تاریخ حرکتهای دینی و الهی سه انقلاب بزرگ شکل گرفته است که در هر سه این انقلابها نقش مردم در ایجاد، دوام و یا اضمحلال آن کاملا مشخص و مبرهن بوده است.
سعیدی با اشاره به اینکه اولین انقلاب بزرگ دینی را حضرت موسیبنعمران (ع) شکل داد، گفت: خداوند متعال در ۳۵ سوره بیش از ۱۳۲ بار از این انقلاب و حرکت دینی سخن یاد کرده است و ۹ دلیل را به عنوان علتهای سقوط انقلاب حضرت موسی (ع) بیان کرده است که مردم نقش پررنگی دراین علتها داشتهاند.
وی در بیان مهمترین علتهای سقوط انقلاب حضرت موسی (ع)، تصریح کرد: ارائه تحلیل نادرست از سوی خواص به مردم و تغییر در مفاهیم بیان شده از سوی رهبر انقلاب در کنار فراموشی شعارهای انقلاب توسط مردم در کنار تغییر ارزشهای انقلابیون از مواردی است که قرآن به صراحت از آنها به عنوان علتهای سقوط انقلاب حضرت موسی (ع) یاد میکند.
نماینده ولی فقیه در سپاه دومین انقلاب بزرگ دینی را انقلاب صدر اسلام توسط پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد و افزود: این انقلاب هم به دلیل خیانت خواص و عدم هوشمندی مردم به ضدخودش تبدیل شد و نهایتا حکومتهای ناصالح اموی و عباسی به روی کار آمدند که آنگونه که اهداف انقلاب پیامبر (ص) تدوین شده بود حرکت نکرده و حتی سر از پیکر نوه رسول خدا (ص) جدا کردند.
سعیدی با بیان اینکه سومین انقلاب بزرگ دینی بعد از ۱۵ قرن در ایران و به رهبری یکی از فرزندان زهرای اطهر (س) صورت پذیرفت، تاکید کرد: امروز نیز دشمنان اسلام و انقلاب سلامی در تلاش هستند تا با ایجاد یک واگرایی در جامعه و ترویج آن در مقابل این نهضت بزرگ ایستادگی کرده و انقلاب اسلامی را که الگویی برای تمام دنیا شده است از مدار معادلات دنیا خارج کنند.
وی با اشاره به حجم وسیع دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ایران نسبت به مخالفان انقلاب های دیگر، خاطرنشان کرد: هیچ انقلابی به اندازه انقلاب ما مورد تهدید نظامی، اقتصادی و فرهنگی قرار نگرفته است و باید دانست که در این جنگ و مبارزه تنها داشتن رهبری مقتدر و آگاه کافی نیست و حضور آگاهانه مردم نیز لازم و ضروری است.