کد خبر: ۷۱۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
تعداد بازدید: ۴۲۹
سفیر سابق ایران در ایتالیا :
سفیر ایران در ایتالیا در دولت نهم و دهم گفت: نگاه دولت یازدهم این است که ما باید در نظام بین الملل و در ناتو ادغام بشویم و از این روش برای دفاع خود استفاده کنیم و اصلا قائل به نگاه قرآنی و دفاع قرآنی نیست.
دولت یازدهم به دنبال عضویت در ناتو است/وزارت امور خارجه در دست حزب مشارکت استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،ابوالفضل ظهره‌وند سفر سابق ایران در ایتالیا در همایش نخبگان حامی رییسی گفت: اینکه امروز روحانی و دولت یازدهم می گوید دنبال برجام دوم و سوم است یک تهدید ملی است و مطرح کردن گذاره جنگ و صلح نیز یک بحث پوپولیستی است.

وی ادامه داد: همیشه هرگاه لیبرال ها وارد عرصه سیاست شده اند پایه جنگ وجود داشته و باز هم وجود خواهد داشت .

ظهره وند ادامه داد: آمریکایی ها و اروپایی ها بعد از تحمیل معاهده های مختلف و تضعیف کشور ها به آنها حمله می کنند مثلا در عراق بعداز آن که دو دهه طرح نفت در برابر غذا را اجرا کردند به آن کشور حمله کردند و یا در افغانستان بعد از سه دهه تخلیه این کشور و از بین بردن انبارسلاح ها به این کشور حمله کردند.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم با برجام ما رابه لبه پرتگاه برد گفت: آمریکایی با ما و کره شمالی یک رفتار کردند اما دیدیم که کره شمالی گفت اگر به ما ضربه بزنید ما همه با هم به جهنم می رویم و به همین دلیل امروز شاهد هستیم که ترامپ عقب نشینی کردیم.

وی ادامه داد: مذاکراتی که امروز ما به آن افتخار می کنیم کره شمالی در سال 2006   با آمریکایی و اروپایی ها انجام داد و در آن زمان قرار بود در قبال گرفتن نفت و پول، راکتورهای هسته ای خود را خراب کند اما در حالی که کره شمالی راکتور خود را از بین برد دیدیم که آمریکایی ها به تعهدات خود عمل نکردند همانطور که در برجام عمل نکردند .

ظهره وند ادامه داد: در موضوع پی ام دی و فعالیت های نظامی ما، هنوز هیچ مساله ای حل نشده و پرونده کاملا باز است و آنچه که آنها می گویند فقط مربوط به قبل از 2003 است .

وی ادامه داد: نگاه دولت یازدهم این است که ما باید در نظام بین  الملل و در ناتو ادغام بشویم و از این روش برای دفاع خود استفاده کنیم و اصلا قائل به نگاه قرآنی و دفاع قرآنی نیست .

ظهره وند ادامه داد: امروز وزارت امور خارجه در دست حزب مشارکت است و با فعالیت های خود به دنبال تصمیم سازی برای انقلاب اسلامی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: