کد خبر: ۷۱۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۳۹۹
آیت‌الله قرهی:
استاد حوزه علمیه خطاب به فعالان ستادهای انتخاباتی قالیباف و رییسی گفت:‌ اگر برای سهم‌خواهی آمده باشید، بیچاره‌ایم.
اگر فعالان ستاد قالیباف و رییسی برای سهم‌خواهی آمده باشند، بیچاره‌ایمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، آیت‌الله قرهی در گردهمایی نخبگان، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حامی حجت‌الاسلام رییسی در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران گفت: مباحث انتخابات دو حال دارد. برخی براساس دنیا طلبی و دنیاگرایی انتخاب می کنند و برای کسب دنیا با هر روشی وارد می‌شوند اما آنها که برای خدا قدم پیش می‌گذارند با هر روشی وارد نمی‌شوند و در راس همه، اخلاق را به عنوان یک مبحث اصلی در همه شرایط رعایت می‌کنند و اخلاق مدار هستند. آنها تکلیف گرا هستند و اگر انتخاب شوند، توفیق خدمت پیدا می‌کنند و اگر انتخاب نشدند طبعا باری از دوش آنها برداشته شده است.

این استاده حوزه گفت: شهید بهشتی می‌گفتند ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت. او نمی‌گفت ما تشنه خدمتیم چراکه تشنه تا رفع عطش نکند دست بردار نیست اما شیفته خدمت اگر توفیق حاصل شد شکر می‌کند و اگر نشد شکر می‌گوید. به هر چیزی چنگ نمی‌زنند و دروغ نمی‌گویند و در مقابل تخریب دیگران نیز صبر می‌کنند. برخی اوقات ما اخلاق‌مداری را با سکوت می‌دانیم اما اخلاق مداری یعنی دروغ نگوییم و تهمت نزنیم. در راس اخلاق مداری بیان حقیقت است.

او با اشاره به حدیثی از امام صادق اظهار کرد: مکارم اخلاق ده مورد دارد که مهمترین آن بیان حقیقت است ضمن اینکه نباید دروغ بگوییم و تهمت بزنیم، نباید سکوت کنیم.

او ادامه داد:  برخی تصور می کنند اگر کسی مطلب خلاف واقع گفت نباید به او پاسخ داد در حالی که بر طبق روایت امام، باید تبیین حقیقت کرد چراکه  اگر بیان نشود باعث توهم طرف مقابل می شود.

قرهی بیان کرد: روزی با یکی از دوستان به سفر می‌رفتیم. در راه کارخانه‌ای را دیدیم و آن دوست گفت صاحب این کارخانه فرزند آن کسی است که سال گذشته فوت کرد. ما به او گفتیم اینگونه نگویید. درست است که ما با مواضع او مخالفیم و موازین فکری او با ما نمی‌خواند، اما تهمت زدن نیز غیر اخلاقی است.

او با تاکید براینکه اگر سکوت هم کنیم ظلم کرده‌ایم، خاطر نشان کرد: آیت‌الله شاه آبادی کتابی دارند با عنوان شزرات المعارف. شزره یعنی قطعه طلای ناب. در این کتاب آمده است هر چه به راس هرم می‌روید باید با کار بیشتر، تلاش بیشتر و برداشت از منابع و منافع برای خود کمتر باشد.

او تصریح کرد : دنیا و آخرت خود را برای کسی نفروشید. اما برخی چیزها اگر گفته نشود آخرت فروشی است. اگر تبیین حقایق نشود ظلم است.

آیت‌الله قرهی خطاب به فعالان در ستادهای قالیباف و رییسی گفت: اگر برای سهم‌خواهی آمده باشیم بیچاره‌ایم. اما اگر برای خدا آمده باشیم موفق خواهیم بود

قرهی با بیان اینکه اخلاقی بودن به معنای سکوت نیست اظهار کرد: صدق البحث اولین مورد مکارم اخلاق است. آقای رییسی با این دید آمده است. باید حقایق را بگوییم و محکم و قاطع باشیم. اما مانند آنها خیال‌پردازی نکنیم و یا مثل آن آقا بگوییم پرونده من سفید سفید است. معتقدم در آنجا باید پاسخ آن آقا داده می‌شد چرا که ما پرونده‌های آنها را داریم. مناظره را همه می‌بینند باید همانجا پاسخ داده می‌شد چرا که این مناظره را همه حتی آن فرد روستایی نیز می‌بیند. وقتی مشاهده می کند در مقابل حرف آن آقا سکوت می‌شود، فکر می کند پاکی پرونده آن آقا حقیقت دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: