کد خبر: ۷۱۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
تعداد بازدید: ۲۰۶
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: پرداخت ۴۵ هزار تومان یارانه نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه هزینه‌های کشور را افزایش داد.
برخی برای کسب رای از هر ابزاری استفاده می‌کنند/ نباید مقدسات را دستاویز تخریب دیگران قرار دهیمبه گزارش خبرداغ،داریوش قنبری در گفت‌و‌گو با  ایلنا، درباه ضرورت حضور حداکثری انتخابات سال ۹۶ با بیان این‌که نباید نگران حضور مردم در پای صندوق های رای باشیم، گفت: نباید نگران حضور پر شور و مشارکت مردم بر سر صندوق های رأی باشیم. گذشته به خوبی نشان می‌دهد مردم همیشه در انتخابات حضور داشته ‌ند.

او یادآور شد: همواره در اغلب موارد دیده‌ایم که قبل از برگزاری انتخابات این نگرانی وجود دارد که شاید میزان مشارکت مردم پایین باشد اما روز رای‌گیری شاهد حضور گسترده آنان در پای صندوق‌های رای هستیم. این انتخابات هم قطعاً متفاوت از گذشته نیست، مشارکت خوبی صورت خواهد گرفت و مردم نشان می‌دهند که چگونه به نظام و انقلاب علاقه‌مندند.

این نماینده پیشین مجلس تاکید کرد: جناح‌ها و جریان‌های سیاسی باید مردم را نسبت به این قضیه آگاه کنند که عدم شرکت آنان در انتخابات می‌تواند چه تاثیری در آینده آنها داشته باشد.

او در ادامه با بیان این که امروز مشاهده می‌کنیم یک جریان سیاسی خاص برای رسیدن به هدفش از هر ابزاری استفاده می‌کند، گفت: این شایسته نظام نیست که برخی از جریان‌ها برای به دست آوردن رای از ابزاری که در شان مردم ایران نیست استفاده کنند.

قنبری تاکید کرد: در رقابت‌های انتخاباتی باید به جریان‌ها، کاندیداها، گروه‌ها و احزاب گفته شود که در چارچوب قانون، اصول و منافع کشور تبلیغات خودشان را انجام دهند. متاسفانه شاهد هستیم برخی از نامزدها برای اینکه در راس قدرت قرار بگیرند وعده‌ها و حرکاتی را انجام می‌دهند که جز مصیبت برای کشور سودی ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که برخی از وعده‌های غیرکارشناسی، کشور را به سمتی می‌برد که جز اختلاف و تفرقه چیزی ندارد، گفت: پرداخت  ۴۵ هزار تومان یارانه نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه هزینه‌های کشور را افزایش داد.

قنبری خاطر نشان کرد: پول‌هایی که باید صرف سرمایه‌گذاری در تولید و اشتغال و رفع بیکاری جوانان می‌شد در مسیرهایی هزینه شد و تاثیر خاصی بر معیشت مردم نداشت بلکه زحمات آنان را در زندگی زیاد کرد. امروزه کارشناسان و صاحب‌نظران به خوبی آگاهی دارند که پرداخت یارانه چه مشکلاتی را برای کشور به وجود آورد و این واقعاً جای تاسف است که عده‌ای وعده چندین برابر شدن آن را می‌دهند. این اقدام یعنی تیر خلاص زدن به اقتصاد نیمه‌جان کشور و از بین رفتن همین شغل‌هایی که وجود دارد و تحمیل فقر و بیکاری بر جامعه ایران.

او در ادامه افزود: جریان‌های سیاسی باید مواظب باشند به بهای نابودی کشور قدرت را به دست نگیرند. آنان باید در جهت رفع مشکلات گام بردارند. در کشور ما از مجموعه تصمیم‌گیرندگان انتظار می‌رود که به احزاب گوشزد کنند.

قنبری با اشاره به این که نباید از مقدسات برای تخریب دیگران استفاده کرد، گفت: در گذشته شاهد بودیم چه تخریب‌های ناجوانمردانه‌ای از سوی برخی از افراد صورت می‌گرفت و چگونه آبروی سرمایه‌های نظام از بین رفت. ریشه این بی‌اخلاقی‌ها باید از بین می‌رفت.

او در ادامه یادآور شد: صرفاً به این علت که افراد در برخی از جریان‌های سیاسی قرار دارند نباید قربانی شوند،  در گذشته  مشاهده کردیم افرادی که اصلاح‌طلب بوده‌اند شامل ماده یک و سه ۲۸ قانون شدند. این کار به جای اینکه مساله را حل کند صورت مساله را پاک کرده است. امروز به جای رفتن سراغ افراد باید از بروز مسائل غیراخلاقی جلوگیری کرد. باید از از ورود افرادی که از ابزار غیراخلاقی و تخریبی استفاده می‌کنند به انتخابات جلوگیری کنند.

قنبری گفت: کسانی که امروز دولت را تهدید می‌کنند بیایند بگویند که دولت مطبوعشان چه کاری انجام داده است. روحانی و مردانش باید اقداماتی که کشور را از پرتگاه نجات داد برای مردم بازگو کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: