کد خبر: ۷۱۸۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
تعداد بازدید: ۴۱۳
مشاور اطلاع رسانی و کارشناس هواشناسی مازندران گفت: رگبار و رعد برق مهمان آخر هفته مازندرانی‌ها است.
رگبار و رعد برق مهمان آخر هفته مازندران/ هشدار سیلابی هواشناسیبه گزارش خبرداغ ، سیداحمد میرساداتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، تداوم شرایط ناپایداری و وقوع بارش را طی 48 ساعت آینده بر روی منطقه نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بر این اساس پیش‌بینی می شود امروز بعدازظهر و امشب نیز شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان باشیم که بارش در ارتفاعات غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است.

مشاور اطلاع رسانی و کارشناس هواشناسی مازندران با بیان اینکه مقدار بارش از اواخر روز جمعه 15 اردیبهشت تا صبح شنبه از مقدار و گستردگی بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مخاطره این سامانه های جوی در این فصل رگبارهای موقتی همراه با رعد و برق به ویژه در مناطق کوهپایه ای و احتمال سیلاب به ویژه در ارتفاعات غربی و مرکزی استان است.

میرساداتی افزود: از این رو توصیه می شود با رعایت نکات ایمنی و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از خسارت‌های احتمالی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها، کانال‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری شود.

وی با اشاره به این‌که گرمترین شهر کشور رودان در استان هرمزگان با دمای بیشینه 41.5 درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مرکز در میان مراکز استان‌های کشور اهواز با دمای بیشینه 40.5 درجه سانتیگراد بوده است، خاطرنشان کرد: گرمترین شهر استان مازندران ساری با دمای بیشینه  28.8 درجه سانتیگراد بود.

مشاور اطلاع رسانی و کارشناس هواشناسی مازندران اظهار کرد: در بامداد امروز، پنج‌شنبه 14  اردیبهشت 96 سردترین نقطه کشور در میان ایستگاه‌های هواشناسی فیروزکوه واقع در ارتفاع سه هزار متری با دمای کمینه 2 درجه سانتیگراد و سردترین مرکز در میان مراکز استان‌های کشور ارومیه با دمای کمینه  5.8 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه استان مازندران و بلده با دمای کمینه 7 درجه سانتیگراد و کمینه دمای مرکز استان(ساری) 17.6 درجه سانتیگرد گزارش شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: