کد خبر: ۷۱۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
تعداد بازدید: ۳۳۶
میرسلیم در نشست خبری:
نامزد حرب موتلفه گفت:‌ من دنیا را بسیار خوب می‌شناسم و بر راه‌های تعامل با مردم دنیا اشراف کامل دارم.
کسی جرات ندارد از من درخواست کناره‌گیری کند/نسبت به تخلفات قالیباف در شهرداری تهران حساسیت نشان دادمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سید مصطفی میرسلیم در نشست خبری خود متن فرانسوی را خواند که ترجمه آن به شرح ذیل است.


او گفت: می‌خواهم در این فرصت و از همین آغاز کار، با مردم دنیا به صورت مستقیم سخن بگویم. من از دیار مردمی بزرگ، سرزمینی کهن و تمدنی فاخر با شما صحبت می‌کنم که در همه تاریخ پر افتخار خود مهد راستی و درستی بوده است و جایگاه ممتازی در تمدن بشری داشته است.

عضو حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: برای مواجهه با دنیا باید سایر کشورها را خوب شناخت. تندروی و کندروی در سیاست خارجی، نسبت به کشورهای جهان محصول عدم شناخت صحیح است. شناخت من از غرب، رسانه‌ای و روزنامه‌ای نیست. سال‌ها در فرانسه و در میان مردم غرب زندگی، تحصیل و کار کرده‌ام.

او با بیان اینکه من دنیا را بسیار خوب می‌شناسم و بر راه‌های تعامل با مردم دنیا اشراف کامل دارم، گفت: امروز فقر، نابرابری و تروریسم درد مشترک همه مردم دنیاست. امروز همه مردم آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا نتایج دردناک سیاست‌های مخرب منجر به تخریب محیط زیست، گسترش جنگ و تروریسم، افزایش قربانیان فقر و نابرابری و تخریب پایه‌های اخلاقی را مشاهده می‌کنند و از آن رنج می‌برند.

میرسلیم تاکید کرد: فهم مشترک از مسائل اساسی انسانی و موضوعات بنیادین جهانی می‌تواند مبنای درک متقابل و تلاش برای همکاری‌های مشترک بر پایه انصاف و اخلاق باشد. اولویت سیاست خارجی من، تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز امن تبادلات فراقاره‌ای از طریق تکیه بر اشتراکات و گسترش گفت‌وگو و تعامل سازنده در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. هدیه ما به مردم جهان، گام برداشتن در مسیر تحقق راستی و درستی است، برای پی‌ریزی بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه برای ساختن دنیایی پر از پیشرفت، اعتماد، امنیت و آرامش لازم است.

کسی  جرات ندارد از من درخواست کناره‌گیری کند

میرسلیم در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه با توجه به حضور ابراهیم رییسی و محمدباقر قالیباف در عرصه انتخابات اگر از شما خواسته شود به نفع کسی کناره‌گیری کنید چه اقدامی انجام می‌دهید، گفت: کسی  جرات ندارد از من درخواست کناره‌گیری کند اما از همکاری آنها استقبال خواهم کرد و هرکسی که نیت خیر داشته باشد دستم را به سوی آن دراز می‌کنم.

نسبت به تخلفات قالیباف در شهرداری تهران حساسیت نشان دادم

او در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه در رسانه‌ها مطرح شده است که شما نامه‌ای در مورد تخلفات قالیباف نوشته‌اید در خصوص چه مواردی بوده و به کجا رسیده است، گفت‌: در رابطه با شکایت از قالیباف در ذات وجود من نهفته است که نمی‌توانم با تخلف کنار بیایم و هیچ فرقی نمی‌کند. موارد مختلفی از خلاف و اشکال پیش آمده که نسبت به آنها حساسیت نشان داده‌ام و به عنوان عضوی از حزب پیگیری کرده ام.

سال ۹۳ نسبت به تخلفات شهرداری تهران هشدار دادم

او افزود: در درجه اول به عنوان عضوی از مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیر تخلفات بوده‌ام و در روزهای اول سرکار آمدن قالیباف او به منزل من آمد و با او صحبت کردم و خیرخواهش بودم و در اسفند ۱۳۹۳ به او گفتم که در شهرداری خلاف‌هایی صورت می‌گیرد که قالیباف پاسخ داد دست روی دلم نگذار، واویلاست. به او گفتم باید آنها را درست کنی و اعمال باید درست انجام گیرد. اگر این کار صورت نگیرد به ضرر مردم تمام می‌شود و چه از طرف من و چه از طرف برادر من باشد هیچ فرقی نمی‌کند.

نباید با دروغ و دقل ظاهرنمایی کرد

میرسلیم تاکید کرد: اگر من هم دچار خلاف شوم باید به من تذکر داده شود و باید از آن استقبال کنم نه اینکه رنجیده‌خاطر شوم لذا در صحنه سیاست هرکس گرفتار اشتباه شد باید سریعاً اشتباه خود را تصحیح کند نه اینکه با دروغ و دقل بخواهد ظاهرنمایی کند. این موارد غلط و قابل قبول نیست و توهین به مردم محسوب می‌شود.

نامزد انتخاب ریاست جمهوری افزود: در آینده هم اگر من دچار اشتباه شوم از انتقاد دیگران استقبال می‌کنم و زود خود را اصلاح خواهم کرد و این ویژگی کار حزبی است و ما در این رابطه آموزش دیده‌ایم. از مرحوم بهشتی آموزش دیده‌ایم که چطور در برابر حق سر تعظیم فرود بیاوریم و نباید در مقابل انتقاد دیگران گردن کلفتی کنیم ، در برابر حق گردنمان از مو باریک‌تر است و همین‌گونه به احقاق حق مردم می‌پردازم. از قوه مقننه  و قضائیه خواهیم خواست که کمک کنند  که حق مردم احقاق شود و شهرداری هم  باید همین گونه باشد.

مبارزه با قاچاق به اشتغال جوانان کمک می‌کند

میرسلیم در ادامه با اشاره به بحث قاچاق در کشور گفت: اگر جلوی قاچاق گرفته شود زمینه مناسبی پیدا می‌کنیم که تولید داخلی را جایگزین کنیم و تولید داخلی یعنی پیشرفت و زمینه مناسب برای بهبود کار و فعالیت در جامعه مبارزه با قاچاق و مبارزه با واردات بی‌رویه می‌تواند در امر تولید موثر باشد و این زمینه می‌تواند در میان مدت به اشتغال جوانان ما کمک کند و حتی موجبات صادرات و ارزآوری در کشور را فراهم کند.

او در پاسخ به اینکه چرا با نماد کار و کارگری وارد عرصه انتخابات شدید و آمارها نشان می‌دهد که میزان اشتغال مطلوب نیست، برنامه شما در این زمینه چه خواهد بود گفت: اهتمامی از سوی دولت یازدهم برای مهار تورم صورت گرفت این سیاست با توجه به آثار و تبعاتی که در برداشته است مورد بررسی است اگر از ابتدا به نصیحتی که به دولت شد توجه می‌شد در جوار آن مهار تورم به رکود نمی‌رسیدیم یا به این صورت تشدید نمی‌شد.

مردم نباید از نظام مایوس شوند

میرسلیم با اشاره به بحث مدیریت گفت: بسیاری از صنایع ما با مشکل مواجه شدند، لذا آمادگی برخورد با بحران را داشته‌اند و نتوانستند خود را با این سیستم تطبیق دهند. البته باید گفت در داخل با برخی مسائل مواجه بودیم اما اقتدار ایران آنقدر زیاد است که با اتکا بر جوانان مبتکر می‌توانیم از پس خود به راحتی برآییم.

او با بیان اینکه در زمان جنگ تحمیلی توانستیم علی‌رغم تحریم‌هایی که علیه ایران صورت گرفت با خوداتکایی از پس مشکلات برآییم و امروز قطعاً می‌توانیم مشکلات را هموار کنیم، گفت: این مساله نیازمند مدیرانی است که غیورانه متکی به خود باشند و خودباختگی از خود بروز ندهند و این راه‌هایی است که باید در شناسایی وضع موجود به آن توجه شود. مردم نباید از نظام مایوس شوند و ما به کمک آنها در ساختن کشور نیازمندیم.

حق خود را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم

نامزد حرب موتلفه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما در مورد برجام چیست و چه برنامه‌ای برای ارتباط با کشورهای غربی دارید، گفت: با تمام کشورهایی که در جهان با ما دوست هستند و راه ظلم و سلطه‌گری را پیشه نکردند همکاری داشته و خواهیم داشت. لذا جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۸ سال گذشته ثابت کرده به هیچ وجه خشونت‌گرا نیست و با ۲۰۰ کشور دنیا مناسبات خوبی داریم از جمله با کشورهای غربی تعاملات متعددی داشته و داریم به ویژه در اروپا. بنابراین آینده همکاری ما و برنامه‌های ما به صورت مبادلات تجاری، فرهنگی، سیاسی قوی، برمبنای حفظ استقلال خود در کشور است و بدون اینکه بخواهیم ایران را به عنوان بازاری برای دیگران تبدیل کنیم با مناسبات تجاری و پایاپای همه دست به دست هم دهیم تا ایران را به رفاه و سعادت بیشتر نزدیک کنیم.

میرسلیم در رابطه با برجام گفت: کوشش‌های ارزشمندی از طرف دولت جمهوری اسلامی در طول چهار سال گذشته صورت گرفت تا حقانیت ما بتواند برای همه مردم دنیا شناخته شود. هرچند که اگر دنیا توجه می‌کرد با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری که معتقد بودند جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال مجهز کردن خود به سلاح‌های کشتار جمعی نیست بنابراین هرگونه اتهام نسبت به ایران مبنی بر استفاده از سلاح کشتار جمعی اتهامی خطا بوده است. در چارچوب آنچه به عنوان برجام مشهور است مشخص شده است که جمهوری اسلامی مظلوم واقع شده است و متاسفانه با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا خلاف آن احساس شد و ما امیدوار بودیم امضاء‌کنندگان به تعهداتشان پایبند باشند و همکاری آمریکا و غرب محقق نشد و این حق خود را در مجامع بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

محرومیت نباید به حیثیت و شخصیت مردم آسیب وارد کند

او در پاسخ به اینکه درباره مناطق کم‌برخوردار چه برنامه‌ای در دستور کار دارید، گفت: رفع محرومیت برای ما اولویت است و برای رسیدگی به محرومان اولویت قائل هستیم و هرجا که باشند رفع محرومیت برای ما در اولویت است و باید شخصیت ایرانیان محترم شمرده شود و محرومیت نباید به حیثیت و شخصیت مردم آسیب وارد کند.

نامزد حزب موتلفه افزود: نقاط محروم به دلیل اینکه در مناطق مرزی واقع شده‌اند و موقعیت نامناسبی به لحاظ دشمنان داشتند نتوانستند از همه زمینه‌های لازم برخوردار شوند. ان‌شالله در دولت ما این مشکل برطرف می‌شود و با توجه به اینکه در مناطق غربی کشور امکانات خوبی به لحاظ طبیعی و معدنی وجود دارد و اینکه قابلیت بسیار خوبی که مردم مناطق مرزی با فداکاری از خود نشان دادند می‌توانند در دنیای اصلاح مشکلات هم از خود این فداکاری‌ها را نشان دهند و از پس این مشکلات بر خواهیم آمد و در حال حاضر برنامه‌ریزی برای مناطق محروم صورت گرفته است و برای بررسی ویژگی‌های کرمانشاه به این استان سفر کردم.

او در رابطه با احزاب و مذاهب بیان کرد: در جمهوری اسلامی باید آنچه در قانون اساسی آمده محقق شود و همه با هم برابر هستند.

میرسلیم در پاسخ به اینکه برنامه شما برای تعامل با مجلس شورای اسلامی چیست، گفت: مجلس خانه ملت است و نمایندگان ملت در آنجا جمع می‌شوند که قوانینی را که برای صلاح ملت لازم است تدوین کنند و بر روی همکاری مجلس حساب می‌کنیم و امیدواریم این همکاری خوب بین دولت و مجلس برقرار بماند و با زمینه قانونی مناسب بتواند به انجام برسد و در حال حاضر گروه سیاسی قوی به عنوان فراکسیون در مجلس حاضر است که بتواند منویات ما را به لحاظ تشکیلات حزبی و از طریق دولت به استحضار مجلس برساند.

با بی‌بندوباری و شلختگی هنری مخالفیم

او در رابطه با برنامه‌ و نظرش در مورد هنر و سینما گفت: سینما فقط هنر نیست بلکه آثار و تبعات اجتماعی گسترده دارد و هنر هم باید برای مردم باشد و رییس‌جمهور آینده باید به هنر، سینما و فرهنگمتعهد باشد و نظام و آرمان‌های نظام را درک کرده و با این درک صحیح مبادرت به خلاقیت کند.

میرسلیم با اشاره به دوران ریاست بر وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: در آن دوران شاهد نمونه‌های خوبی از آثار و فیلم‌هایی که تهیه شد بودیم و به لحاظ ارتقای هنری در همان مبنا برای ارتقاء فرهنگ و سینما کوشش خواهیم کرد و همه اینها به جهت خدمت به مردم با حفظ آرمان‌هایی که در قانون اساسی تاکید شده خواهد بود و با بی‌بندوباری و شلختگی هنری و ابتذال و مواردی که روحیه مردم را نسبت به کشور به یاس می‌کشند مخالفت خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: