کد خبر: ۷۱۶۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱
تعداد بازدید: ۲۷۶
در دیدار وزرای خارجه ایران و قرقیزستان مطرح شد؛
وزیر امور خارجه کشورمان با همتای قرقیزستانی خود دیدار کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از رایزنی برای ایجاد تسهیلات ویزا از طرف قرقیزستانی برای توریست‌های ایرانی و روادید کار ایلنا، در این دیدار ارلان عبدال دایف وزیر امور خارجه قرقیزستان گفت: ارزش و احترام زیادی برای مناسبات با جمهوری اسلامی ایران قائل هستیم.

او با اشاره به اهمیت سفر وزیر امور خارجه کشورمان در بیست و پنجمین سالگرد روابط دو کشور، بر لزوم انجام سفرهای مقامات سطح بالای دو کشور تاکید کرد و گفت: رییس پارلمان قرقیزستان در آینده نزدیک از جمهوری اسلامی دیدار  می‌کند.

ظریف در این ملاقات قرقیزستان را یک کشور مهم، با سیاست معتدل و با اهمیت برای جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت:  با قرقیزستان در زمینه‌های مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های خوبی داریم و تلاش می‌کنیم این همکاری‌ها ارتقاء یابد.

به گزارش ایلنا، طرفین در این دیدار همچنین در خصوص موضوعات مختلف از جمله واردات و صادرات کالاهای صنعتی و غیر صنعتی، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، همکاری های کشاورزی، پرورش ماهی، صادرات نفت خام از ایران به قرقیزستان، ایجاد تسهیلات ویزا از طرف قرقیزستانی برای توریست‌های ایرانی و روادید کار، گفتگو در خصوص احیای خط پرواز هوایی، همکاری بیشتر در قالب سازمان اکو، ساخت بیمارستان، صدور ویزای چند ماهه برای کامیون های دو کشور، حمایت از احداث راه آهن  چین، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان وایران ، کشاورزی، سرمایه گذاری در بخش های مختلف، معادن، نانو، تکنولوژی، صنایع دارویی، ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در قرقیزستان گفتگو کردند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: