کد خبر: ۷۱۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
تعداد بازدید: ۲۳۶
یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های حال حاضر دنیا که در ماه‌های اخیر توسط مربی مشهوری اداره نمی‌شد، روزهای بحرانی را پشت‌سر می‌گذارد و حالا باید به دنبال سرمربی جدید هم باشد.
غول فوتبال در کمابه گزارش خبرداغ به نقل از شهروند: یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های حال حاضر دنیا که در ماه‌های اخیر توسط مربی مشهوری اداره نمی‌شد، روزهای بحرانی را پشت‌سر می‌گذارد و حالا باید به دنبال سرمربی جدید هم باشد. آرژانتین بعد از شکست در ٣ فینال متوالی هنوز نتوانسته به شرایط آرمانی خود برگردد.
 
اخراج بائوسا بعد از ٩ ماه
 
شاید از همان ابتدا روی کار آمدن سرمربی وقت سائوپولوی برزیل بر روی نیمکت یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های جهان اشتباهی بود که از سوی سران فدراسیون فوتبال آرژانتین صورت گرفت. بعد از اخراج مارتینو و خداحافظی ناگهانی مسی بعد از شکست در فینال کوپا آمریکا ٢٠١٦ همه انتظار داشتند از میان گزینه‌هایی همچون مائوریسیو پوچتینو، مارچلو بیلسا، خورخه سامپائولی و دیه‌گو سیمئونه یکی برای جانشینی او انتخاب شود تا زمینه بازگشت فوق ستاره بارسلونا به تیم‌ملی هم فراهم شود. هیچ‌کدام از این گزینه‌ها به دلیل مشغله باشگاهی حاضر به همکاری با فدراسیون فوتبال آرژانتین نشدند تا قرعه به نام «ادگاردو بائوسا» دربیاید و او هم در اولین ماموریتش لیونل مسی را به تیم‌ملی بازگرداند. با این‌که بائوسا شروع خوبی داشت اما به تدریج شرایط برای او سخت شد تا درنهایت با توجه به خطر از دست دادن جام‌جهانی مسئولان فدراسیون آرژانتین تصمیم به اخراج او بگیرند.
 
ناجی آلبی سلسته کیست؟
 
بعد از اعلام خبر اخراج ادگاردو بائوسا از تیم‌ملی آرژانتین، رسانه‌ها گزینه‌هایی را برای جانشینی او مطرح کردند. با این حال به نظر می‌رسد ٢ گزینه که نسبت به سایرین در اولویت بالاتری قرار دارند آرژانتین را از خطر عدم صعود به جام‌جهانی نجات دهند؛ سامپائولی و سیمئونه. سامپائولی که اکنون هدایت سویا را برعهده دارد، شانس بیشتری برای این سمت دارد چون او با سویا نتایج مورد نظر را کسب نکرد و پس از حذف در لیگ قهرمانان اروپا به رتبه چهارم جدول سقوط کرد و بعید به نظر می‌رسد اتلتیکومادرید اجازه دهد سویا دوباره به جایگاه خود بازگردد. از طرف دیگر، سیمئونه بعید به نظر می‌رسد اتلتیکو را ترک کند و یا همزمان مسئولیت دو تیم را برعهده بگیرد. سرمربی اتلتیکومادرید همیشه درباره حضور در تیم‌ملی می‌گوید که هنوز برای قبول چنین مسئولیتی زود است.
 
نظر کارشناس
 
هومن افاضلی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضع بحرانی فوتبال آرژانتین به «شهروند» می‌گوید: «این وضع آرژانتین و قرار داشتن آنها در رده دوم رنکینگ جهان نشان می‌دهد که تیم‌هایی که در رده‌بندی فیفا رتبه بهتری دارند، حتما در تورنمنت‌ها موفق نیستند. آرژانتین با توجه به محرومیت مسی شرایط سختی را تحمل می‌کند و اخراج سرمربی هم در این شرایط تصمیم پیش‌بینی شده‌ای به نظر می‌رسید. البته این کشور جزو معدود کشورهایی از آمریکای جنوبی است که مربیان مطرح زیادی در سطح اروپا دارد اما اکثر آنها به دلیل مشغله باشگاهی یا نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند هدایت تیم‌ملی کشورشان را برعهده بگیرند. کار کردن در تیم‌ملی شرایط خاص خودش را دارد و از نظر درآمدی و کاری باید یک مربی مطرح با آن کناربیاید.» وی همچنین می‌افزاید: «آینده آرژانتین به تصمیم مسئولان فوتبال این کشور بستگی دارد اما وضع فعلی اصلا مساعد نیست. باید دید مربی جدید چطور می‌تواند در غیاب مسی روند آرژانتین را تغییر دهد. برای انتخاب مربی هم نمی‌توان گزینه‌ای را تعیین کرد چون اکثر مربیان مطرح درگیر باشگاه‌های خود در اروپا هستند. در هر صورت من امیدوارم آرژانتین هرطور شده به جام‌جهانی ٢٠١٨ صعود کند چون درصورت غیاب این تیم قطعا کمبودش در این رقابت‌ها احساس می‌شود. برخی تیم‌ها هستند که حضورشان جام‌جهانی را زیبا می‌کند. در ضمن آرژانتین فینالیست جام قبلی بوده و تعداد زیادی از مخاطبان را به خود جلب می‌کند. غیبت آرژانتین در جام‌جهانی به فوتبال ضربه می‌زند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: