
به گزارش
خبرداغ،'سید حسین میرشفیع' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در
روزهای پایانی سال گذشته 3.5 کیلومتر آزادراه بین رودبار و منجیل در مسیر
قزوین - رشت به بهره برداری رسید که در زمان دولت یازدهم ساخته شده است.
وی
با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای توسعه آزادراه های کشور یادآورشد:
آزادراه قم - گرمسار به طول 152 کیلومتر نیز در زمان دولت تدبیر و امید زیر
بار ترافیک رفت.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با
بیان این که در چشم انداز 1404 باید طول آزادراه های کشور باید به بیش از 8
هزار کیلومتر افزایش یابد، گفت: هم اکنون طول آزادراه های کشور به بیش از 2
هزار و 500 کیلومتر رسیده و دولت در تلاش است در راستای ارتقا ایمنی و
تسهیل تردد در محوزهای برون شهری کشور با برنامه ریزی های مناسب آن را به
بیش از 8 هزار کیلومتر افزایش دهد.
میرشفیع اظهارداشت: در سال 93
آزادراه پل زال - اندیمشک به طول 45 کیلومتر به بهره برداری رسید که در
زمان دولت یازدهم ساخته شد. این آزادراه از 125 کیلومتری جنوب خرمآباد
آغاز و تا 2 کیلومتری شمال اندیمشک ادامه دارد.
معاون آزادراهی شرکت
ساخت در باره ساخت بخشی از آزادراه ساوه - همدان نیز گفت: این مسیر به طول
85 کیلومتر در سال 94 به بهره برداری رسید و با افتتاح این مسیر زمان تردد
هموطنان در مسیر تهران - همدان و ساوه همدان به حداقل رسید.
این مقام
مسئول در شرکت ساخت خاطرنشان کرد: هم اکنون ساخت آزادراه کنارگذرجنوبی
تهران به طول 158 کیلومتر و فاز نخست آزادراه اصفهان - شیراز به طول 105
کیلومتر در دست ساخت است و تاکنون تفاهم نامه های زیادی با مشارکت شرکت های
داخلی و خارجی برای ساخت آزادراه های مورد نیاز کشور منعقد شده است.
وی
با اشاره به به مزیت های احداث آزاد راه 63 کیلومتری تبریز- مرند نیز گفت:
عملیات اجرایی ساخت این آزادراه دو روز پیش آغاز شد و قرار است این
آزادراه با سرمایه گذاری 35 درصدی دولت و 65 درصد بخش خصوصی طی 3 سال و 6
ماه احداث شود.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور پیش
بینی کرد: برای برای ساخت این آزادراه در استان آذربایجانشرقی بیش از 930
میلیارد تومان ( 9300 میلیارد ریال ) هزینه شود.
به گفته میرشفیع، این
آزاد راه بخشی از مسیر بازرگان به تبریز است و بر اساس برنامه ریزی ها
انجام شده فاز نخست آن به طول 37 کیلومتر بین تبریز – صوفیان سال آینده به
بهره برداری می رسد.
وی، کاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت محور و تسهیل
تردد، کاهش حوادث رانندگی و ارتقا ایمنی، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی زیست
محیطی، توسعه شبکه آزاد راهی کشور و اتصال آن به مرز بازرگان به منظور
افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت کالا و مسافر را از مزیت های احداث این
آزادراه در مسیر آسیا به اروپا اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، جمعه هفته
گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان و برخی از نمایندگان مجلس شورای
اسلامی و مقامات استانی عملیات اجرایی ساخت آزاد راه تبریز - مرند به طول
63 کیلومتر آغازشد.