
به گزارش
خبرداغ ، دکتر میردهقان در گفتوگو با ایسنا، گفت: از ۲۶ اسفندماه تاکنون بیش از
۴۳۸۰ تماس با سامانه تلفنی ۱۹۰ داشته ایم و خوشبختانه هموطنان از پیگیری
های انجام شده راضی هستند.
وی گفت: از این تعداد تماس حاصل شده با
سامانه ۱۹۰، ۶۵۶ شکایت در حوزه درمان توسط کارشناسان ثبت شده است و همچنین
از کل شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۰، ۵۹۷ مورد قابل پیگیری بوده که همکاران
ما در سامانه ۱۹۰ و ستاد درمان دانشگاههای علوم پزشکی مشکلات مطروحه را
بررسی و پیگیری کردهاند.
به گفته وی، بیشتر تماسها در خصوص دسترسی
به پزشک متخصص و برخی اقدامات درمانی بوده که طی پیگیریهای انجام شده از
ستاد هدایت و ارجاع بیماران در دانشگاههای علوم پزشکی، اغلب آنها برطرف و
اقدامات تشخیصی و درمانی لازم انجام شده است.
میردهقان ضمن تقدیر از
فعالیت شبانهروزی کارشناسان و مدیران سامانه ۱۹۰، گفت: ۷۵درصد تماسها از
هشت صبح تا هشت شب و مابقی از هشت شب تا هشت صبح بوده است. مدت مکالمات
انجام شده ۱۴۷.۵ ساعت بوده و متوسط مدت انتظار تماس گیرندگان شش ثانیه و
تکریم هموطنان سرلوحه خدمات ما بوده است.
مدیرکل دفتر نظارت و
اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن تشکر از هموطنان گفت: هموطنانی
که مشکلات آنها توسط کارشناسان ۱۹۰، ستاد وزارتخانه و دانشگاه مرتفع شده
بود، طی ۱۰۴ تماس از پیگیریها و رسیدگیها تقدیر و تشکر کردند؛ البته آنچه
که ما و همکارانمان انجام میدهیم وظیفه ماست و خدمتگزار مردم هستیم.
وی
در پایان تاکید کرد: هموطنان برای طرح مشکلات یا پیشنهادات در خصوص خدمات
اورژانس، بهداشتی، درمانی و دارویی در سراسر کشور میتوانند با سامانه
تلفنی ۱۹۰ تماس بگیرند.