کد خبر: ۷۱۰۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
تعداد بازدید: ۵۵۳
سخنگوی دستگاه قضایی درباره گزارش سازمان بازرسی در مورد تخلفات شهرداری تهران و آخرین وضعیت پرونده یاسین رامین توضیحاتی ارائه کرد.
توضیحات اژه‌ای درباره گزارش سازمان بازرسی از تخلفات شهرداری و آزادی منتظری و یاسین رامینبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در مورد گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره تخلفات شهرداری و اینکه گفته شده ۳۰۰ نفر از پرسنل مترو منتسب به برخی مسئولان هستند، گفت: سازمان بازرسی کل کشور به صورت روتین و برنامه ریزی‌ای که در طول سال دارد مشخص می‌کند که از همه دستگاه‌هایی که صلاحیت بازرسی آنها  را دارد، بازرسی کند. گزارشی که تهیه میشود دو گونه است. یک وقت تخلف را احراز و آن را به مسئولان عالی آن دستگاه ارسال می‌کند تا آنها طبق ضوابطی که دارند با آن برخورد کنند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد:  رییس سازمان بازرسی کل کشور مکرر به معاون اول رییس جمهور و یا شهرداری نامه می‌نویسد و تخلفات را گزارش می‌دهد. اما اگر جرمی واقع شده باشد، سازمان بازرسی موضوع را به دادسرا اعلام می‌کند. اما این موارد به معنای اثبات جرم نیست و ممکن است موردی تخلف تشخیص داده شود ولی احراز نشود و یا اینکه ممکن است دستگاه قضایی آن را جرم ندارند یا عنوان را مشابه هم تشخیص ندهد.

معاون اول قوه‌قضاییه اظهار کرد: در مورد گزارش سازمان بازرسی در مورد تخلفات شهرداری اطلاعی ندارم که این گزارش به دادسرا واصل شده است یا خیر.

او در پاسخ به سوال دیگری در مورد دلیل تعلیق حکم احمد منتظری گفت: این مربوط به دادسرا ویژه روحانیت است. اما اجمالا یکی از مراجع قم وساطت کرد و این آقا هم تعهدی داده و فعلا بیرون هست اما از جزییات آن اطلاعی ندارم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره آزادی یاسین رامین فرزند معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دهم اظهار کرد:  ایشان با قرار وثیقه بعد ار پنج ماه بازداشت آزاد شد. من این را مکرر گفته ام افرادی که تحت تعقیب قرار میگیرند برخی الزام به بازداشت موقت هستند و برخی نیستند. در این قانون جدید موارد الزام به بازداشت کمتر شده است و قاضی اختیار دارد. آنهایی که می‌تواند بازداشت موقت کند در جایی است که بیم تبانی یا امحای آثار جرم و متواری شدن متهم وجود دارد.

او افزود: در اینجا قاضی متهم را بازداشت موقت می‌کند که البته فرد می‌تواند اعتراض کند. اگر اعتراض کرد و دادگاه اعتراض او را رد کرد و بازداشت موقت تایید شد، سقف مدت بازداشت در قانون مشخص شده اما کف آن مشخص نیست و بستگی به علت بازداشت دارد. اگر بیم تبانی می رود و شریک جرمی دارد و اگر شریک را بگیرند ممکن است تبانی تمام شود یا بیم امحای آثار جرم دارد و اگر اسناد گرفته شود، رفع موجبات بازداشت موقت می شود

معاون اول قوه‌قضاییه با بیان اینکه یکی از علت های بازداشت نیز عدم تودیع وثیقه است، گفت: گاهی برای فرد قرار وثیقه صادر می‌شود اما او نمی‌تواند این میزان را تامین کند. به طور مثال برای کسی یک میلیارد قرار صادر شده و تا زمانی که وثیقه تامین شود او بازداشت موقت است. ایشان هم با قرار وثیقه آزاد شده است. ابتدا قرار  وثیقه بالاتر بود و با تحقیقات این قرار تغییر کرد و در هفته های اخیر هم آزاد شد. البته پرونده در دادگاه مطرح خواهد شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: